Nejpřesnějším leteckým dopravcem byl loni Aeroflot, nejméně zpoždění bylo na Šeremeťjevu

Aeroflot kvůli zrušení dvou třetin letů musel v úterý do Prahy poslat větší A330-200. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comAeroflot kvůli zrušení dvou třetin letů musel v úterý do Prahy poslat větší A330-200. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Ruské aerolinky Aeroflot se staly podle analýzy společnosti Cirium nejpřesnějším leteckým dopravcem roku 2019. Vyplývá to z dnes zveřejněné zprávy.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GPGP

Naprosto zbytečný ranking, s Alitalia jsme před 14 dny měli zpoždění 3 hod. a museli strávit noc v Římě, nikdy s nimi už nepoletím.
Mělo by se měřit max. zpoždění letů, uvedené v % a dle toho by si cestujici vybíral, a dále rozdělené na lety po EU a Svět.
Zpoždění 30 min. by bylo OK, kdyby bylo max. třeba 45 min. v 5 % případech.
Vliv na zpoždění můžou mít i ucpané sloty nad Evropou, za což můžou řídící a ne úplně let. společnost 🙂

Jen tak

jste opravdu skvely statisticky vzorek 🙂

Kalanis

Já zažil zrovna s Aeroflotem na Šeremetěvu zásek s odletem. Letadlo postavené u terminálu 1 – na druhé straně oproti odbavení do zahraničí. Klasické schůdky, lehce namrzlé. A navíc ho teprv pilot roztápěl. Sekera cca 1 hodina. Známý tam pro změnu drahně let zpátky zůstal viset přes noc – Rus, než aby hnil přes noc na Ruzyni, si nakonec nechal letadlo doma a ČSA dolétly až ráno. O nějakém přebookování na jiný, než ruskou stranou určený let, nemohla být řeč.

mgr.pavel

Proč je bráno u letišť za měřítko přesnost při odletu? Mně jako pasažérovi může být celkem jedno kdy se odlepíme z ranveje, mně spíš zajímá kdy dorazím do cílové destinace, ne?

La Chouffe

Protoze cas odletu muze letiste ovlivnit mnohem vic, ne cas priletu. Jak proste, pane magistre.

Jen tak

Letiste cas odletu zas tak moc neovlivnuje ….

cas odletu nejvice ovlivnuje letiste priletu (a mira jeho plnosti) a pak obsazeni vzdusneho prostoru po ceste… cili obecne ctot

La Chouffe

A proc se teda zpozdeni odletu z Istanbulu snizilo s novym letistem na mene, nez polovinu, kdyz cilovy letiste a vzdusny koridory zustavaj stejny?

Jenda

To jste zjevně nikdy neletěl z letiště Sabiha Gokcen v Istanbulu 😀 Tam je zcela běžným jevem pushback přesně na čas a následné 45minutové čekání ve frontě před runwayí.

Jen tak

Zažil jsem 50 ti minutové čekání v JFK na odlet.

Na letový řád to nemělo vliv, protože s tím aerolinka počítala. Takže na asi 900 km let měla v leťáku 2h 10min

La Chouffe

Tak tohle budou rusobijci dlouho rozdejchavat.

Hojakar

Tak všichni víme jak Rusaci umí překrucovat fakta, historii apod…to budou tvrdit že je poledne i o půlnoci když se jim to bude hodit…

La Chouffe

Ano, presne takovy jako ty jsem mel na mysli. Cirium i Flightradar24 urcite upravujou svoje data podle prani ruskych tajnych sluzeb.

Hojakar

A odkud ty společnosti data asi tak vezmou co? Od řízení letového provozu / letiště jednotlivých zemí…nebo si snad myslíš že mají v letadlech své senzory? Rusakovi se nedá věřit ani nos mezi očima což katyn,sestřelen dopravního letadla nad Ukrajinou,překrucovani 68 atd atd

Kalanis

FlightRadar využívá i senzory nadšenců. Nejvíce fňukají, že díky tomu není přehled o různých odlehlých oblastech (Sibiř, oceány).

La Chouffe

Nejsi z Reporyj?

cejchan

Jo, tyhle historické paralely miluju, pro Čechy je poválečný odsun odsunem, pro Němce etnická čistka – kdo posoudí historii zcela nezávisle a neutrálně ? co bylo přijatelné a logické v konkrétní době už dnes nikdo soudný nemůže kritizovat, malajsijské letadlo sestřelila ukrajinská stíhačka/případně DNR nikoli Rusko.

Juraj

Človek nemusí mať rád putinovský autoritársky režim, a zároveň môže uznať, že Aeroflot je celkom dobrá aerolinka a SVO je vcelku použiteľné letisko.
Tiež si povedzme, že v Rusku nikdy úplne efektivita nebola na prvom mieste a keď si porovnáme obratové časy, má SU obecne voľnejšie časovanie letov napr. oproti Lufthanse. Extra vata vždy pomáha presnosti za cenu nižšej utilizácie.

Jenda

S tím posuzováním přesnosti při výběru letenky je to různé. Pro mě se to liší právě podle ceny. Když si zaletím na víkend s Ryanairem za 20€ zpáteční, tak nad zpožděním klidně přimhouřím oči (žádné zpoždění jsem u Ryanu doteď nezažil). Naopak když jsem v létě letěl s Qatar Airways, přistáli jsme v cíli s 6hodinovým zpožděním a jediná kompenzace byla snídaně v Dauhá (neevropský dopravce a let do EU, takže žádná kompenzace dle směrnice EU), tak to jsem byl vcelku rozladěný a zklamaný.

Hojakar

Tak to Vás natáhli…protože i když to není EU dopravce tak v případě leží z nebo do EU se na něj vztahují všechny restrikce a odpovědnosti…

Daniel Novák

Zkuste si nejdříve ověřit fakta.
Dopravci registrovaní mimo EU při letu Z non-EU státu DO členského státu EU NEJSOU směrnicí 261/2004 vázáni.

Jenda

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261

Článek 3
Oblast působnosti
1. Toto nařízení se vztahuje:
a) na cestující odlétající z letiště umístěného na území členského státu, na které se vztahuje Smlouva;
b) na cestující odlétající z letiště umístěného na území třetí země na letiště umístněné na území členského státu, na které se vztahuje Smlouva, pokud neobdrželi náhradu nebo odškodnění a nebyla jim poskytnuta pomoc v této třetí zemi a pokud je provozující letecký dopravce dopravcem Společenství.

Jindra

Tak to jste měl štěstí. Ryan zpoždění taky umí. V listopadu hodina a půl u večerního Liverpoolu, v prosinci to samé u Krakova. Bolel mě hlavně Liver., kdy po přistání už nejezdili busy z letiště a musel jsem jít na taxík.

M H

Přesnost bude docela úzce souviset jednak se vzušným prostorem přes který vedou linky a pak taky s dobou pobytu letadla „na zemi“. Tedy po kolika letech se odstraní zpoždění. Když někdo točí letadla s minimálními pauzami, sice má letadle dobře vytížená, ale s přesností to musí být logicky horší, protože jedno zpoždění se táhně přes několik dalších letů, dokud nění někde dlouhá pauza na zemi…

Adam H

Viz Ryanair. Ten může táhnout zpoždění celý den.

Jiří Kocurek

Nejvíc s tím letos zahýbal prostý fakt, zda aerolinka provozuje B737 MAX nebo nikoliv. Aeroflot má pouze 737−800 a 777-300ER

Adrian

Aha, tak to si opravdu zkuste zjistit, jakou paletu typů Aeroflot provozuje. Nechci být negativní jak jentak, ale vaše reakce je pěkná blbost

La Chouffe

Ale on opravdu jine Boeingy nema. A Airbusy a Suchoje jsou pro pointu prispevku irelevantni. Kdo chce, tak to pobere.

Jen tak

No … a to jak by se na tom projevilo? 😀