Návrat Ferdinandky k plnému provozu po tornádu vyjde na 206 milionů korun, hotovo má být do prosince

Správa železnic v akci po tornádu na II. koridoru. Pramen: Správa železnicSpráva železnic v akci po tornádu na II. koridoru. Pramen: Správa železnic

Nejnákladnější bude oprava trakčního vedení.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Pokud by se SŽ hned po katastrofě intenzivně dohodla s ČD a.s., aby tam prohnaly několik ultrarychlých Tornád, tak se to zprůjezdnilo podstatně rychleji.

Martin Toman

Vleče se to.

medical examiner

Když uvážím, jaký význam je této trati přisuzován…tak je to zoufale pomalé…

Gryf

Vypadá to tam i tři měsíce po tornádu fakt zajímavě. Střechy vesměs hotový, domy tak napůl, zato trať vypadá jak kdyby tudy to tornádo proběhlo včera..

Václav

To nemohu souhlasit… Kdyby to tam proběhlo „včera“ tak by se mezi kolejemi válelo trakční vedení. Chybělo by několik návěstidel. Ty stožáry a brány by tak trochu zavazeli průjezdnému profilu. Všude, ale opravdu všude by se váleli kusy polystyrenu a vaty ze zateplení. A ten celkový bordel a větve s prostě vše by se taky v kolejích válelo. Ono totiž SŽ nepomohlo tolik dobrovolníků jako lidem v obci (nechci se hádat, ale to číslo se implicitně blíží 0), takže to vše dělali ze svých kapacit. Jak už jsem někde psal. Je to na hovno, že zatím není celý úsek elektricky… Číst vice »

Václav

S dovolením bych autora tohoto textu trochu poupravil a to hlavně v posledních řádcích. Provoz na trati by zastaven slovy na 5 dnů… Nikoliv na několik týdnů. Po 5.ti dnech začali po této trati jezdit mezinárodní osobní vlaky a nákladní vlaky, které měli možnost mít nezávislou lokomotivu (dopravce jí buď má a nebo si jí zajistil). Nevím jak konkrétně probíhal provoz 5. den po, ale již 6. den byl provoz po jedné koleji (konkrétně po 1. traťové). od 6. dne dále se určitě jezdilo na tzv. barvu. Tedy žádné přivolávací návěsti, žádné mezistaniční úseky, prostě jednokolejná trať vybavená obousměrným autoblokem.… Číst vice »

zdenek

Na to že to je hlavní koridor. A tornádo bylo někdy v červnu?
Podle mě další problém, že si sždc ani část věcí nedělá sama.
Bych představoval že tam 3. den někdo naběhne. A za měsíc že to bude fungovat.
Soutěžením se to protahuje.

Jiří Kocurek

Dvojministr se tam byl vyfotit i s ministryní financí. A pak se poslední týdny raději věnoval lokálkám a napadání St.č. kraje.
Z toho je vidět, jaké má ministr Havlíček priority.

PS: Hasiči, vč. drážních tam naběhli ještě ten den večer.

K.S.

Viděl jste alespoň videa jak to vypadá? navíc se to stavělo před pětadvaceti roky a hned na začátku bylo řečeno že se to protáhne protože tam polovička vybavení je dělané na míru a atypické.

Jaryn

Nemáte vůbec představu o řemesle.
Bylo to tak zničené,že se vyplatí to udělat úplně nové a to není „hop na krávu a je tele“.
Udělat projekt se nedá za týden a realizovat ho, trvá taky nějakou dobu.
Dost na tom, že SŽ uklidila co mohla.
A zhotovitel musí být zdatný v řemesle a není léhké ho hned sehnat.

Jan Macek

Akorát při všem tom opravování zapomněli na navýšení autobusových spojů, které jsou neustále plné.

Pája

Nezapomněli. Jenže řidiče přes noc nevykouzlíte a taky se musíte vejít do nějaké ceny. Upřímně – vůbec si neumím představit celkové ztráty dopravců a vícenáklady/když pominu škody na infrastruktuře a fakt, že čety a stroje na trati by jinak pracovaly na jiných částech sítě třeba na modernizacích

dan Žatecký

Upřímně jsem absolutně nepochopil, proč České Dráhy zavedly NADku jen na rychlíky R13 vedené InterPantery, a ostatní vlaky tj OS a EC nechal v dotčeném úseku tahat lokomotivami nezávislé trakce. Myslím si, že by stačilo Rychlíky R13 vést jednoduše náhradní klasickou soupravou.

M19

A kde ji vezmete?

Jiří Kocurek

Ale notak, ČD přece mají dostatek náhradních vozidel, ikdyby se měly přetáhout přes půl rebubliky. Ikdyby to přetažení trvalo 12 hodin…

M19

Náhradních vozidel schopných stíhat jízdní řád a kvalitou odpovídající požadavkům objednavatele? A co kapacita trati?

Jiří Kocurek

To mě se neptejte. Ale když onehná Leošovi 2 z 5 vozidel (4 turnus, 1 záloha) někdo poškodil a třetí jendotka jezdila od krve po srážce s osobou, tak se všichni dušovali, že ČD by žádný náhradní bus zavádět nemusely.

M19

Tak tady evidentně museli.

medical examiner

Tam co vždycky u R19.. 😀

Miroslav Zikmund

Zřejmě jste nepochopil, že na jednu traťovou kolej nenacpete všechno, co jezdí po dvou kolejích … Navíc při jízdě sníženou rychlostí ….

Pája

Rozumím Vám. Jenže jezdí se místy jen po jedné koleji, na druhé se pracuje. Snížení rychlosti je i kvůli chlapům, co pracují na trati i na montážních plošinách a rádi by se z práce k rodinám vrátili živí a zdraví. Tím se hodně snižuje propustnost tratě, kde se jinak jezdí dvoukolejně 160 km/h, jezdí tudy mezinárodní expresy i vnitro, hustá je i nákladní doprava. Proto je tam aspoň osobní vlak pendlující mezi Hodonínem a Břeclaví vedený 842 s velkým vagónem. Trápí se, řadí až mimo oblast optimálních otáček a i tak je rozjezd pomalý a blokuje trať déle. K vyplnění… Číst vice »

Bert

To je opravdu jeden vagon pro 842 takový problém? Vždyť někde jezdí i se dvěma.

medical examiner

Ono by taky nebylo od věci, kdyby to bylo něco elektrického…

Václav

No je to trochu jinak… Z pohledu toho kdo tam jezdí celkem pravidelně. V současnosti je pomalá jízda pouze přes vyhybku v Moravské Nové Vsi (pravděpodobně špatná srdcovka) a pomalá jízda kolem pobořené zdi v 1.TK u Mikulčic. Nikde jinde není žádná další pomalá jízda. Nikde ani není pomalá jízda kolem pracovního místa. Provoz po jedné TK je vždy pouze v pracovní dny, když se pracuje na obnově (betonování, tahání TV). A vždy pouze v jednom traťovém úseku. Já jsem zatím nezažil, že by se jednokolejně jezdilo ve více místech postižených Tornádem (samozřejmě to po obnově provozu na 2. TK… Číst vice »

Lukáš Chytil

Ono by tam víc dopravců jezdilo, kdyby to bylo celé elektrické. Některé vlaky to objíždí přes Slovensko, ať už Čadcu a Žilinu a nebo Hranice na Moravě a Vsetín.

Pája

Jezdím pouze 1x týdně oběma směry a pouze v pracovní dny. Moje vnímání tedy může být zkresleno.

K.S.

Otázku postavme jinak. Proč kdy v BV je motorová lokomotiva s namontovaným spřáhlem na háku tato nepřetahuje pantery. Vím že 714 mají nízký výkon a Vmax 80km/h, ale opravdu by to nešlo?

Ale možná že zpoždění vyvolané tímto vším by dělalo problémy kvůli rozkopanému Rajhradu.

Pája

Na tohle jsem se ptal několikrát. Technicky to možné je, ale ne 714. Mašina by musela prý mít spřáhla na obou čelech, ale asi by se to stejně podle JŘ nestíhalo, tzn přenášení zpoždění, obraty souprav… Jinak jasně že je pohodlnější jet IC, tam se o přetahy stará Brejlovec a většina přespolních cestujících to ani neregistruje. Brejlovec, Herkules, Bombardér – něco takového.

K.S.

Spřáhlo má přidělané na obou hácích…

Václav

To má, ale pro tuto řadu by to byly smrtelné výkony. Ty lokomotivy na ty přetahy nejsou dělané. Tak maximálně kdyby ty vlaky někde vytláčely ze stanice.

Jan Sova

Jak velký úsek by to muselo vytláčet ? 1 až 2 km ?

Libor

Od 1.10. má postiženým úsekem jezdit i rychlíky R13 bez přestupu (mimo pár výjimek). Tak uvidíme čím to budou přetahovat, protože tolik náhradních souprav požadované kvality asi nemají. Očekávané zpoždění je uvedeno 5 až 15 minut.

Pája

Možná postup opravných prací umožní kus jet prostě na stahovačku, ale moc tomu nevěřím.

Václav

Teoreticky při zajištěné postavené vlakové cestě by úsek přes Lužice šel projet. Tedy za předpokladu, že by bylo obnoveno napájení v traťovém úseku Hodonín – Lužice, kde k tomu ve skutečnosti moc nechybí. Nicméně si troufnu říct, že pod toto se nikdo odpovědný nepodepíše, protože stačí jeden uváznutý vlak a v případě linky R13 minimálně 2 – 3 hodiny čekání na vysvobození (bo automatická spřáhla).
Co jsem tak zaslechnul, tak by na to měl být vyčleněn další stroj řady 754, nebo 750.7, což by výkonově tomu zdržení 5 – 10 minut odpovídalo.

medical examiner

Tak to je špatný.
Holt se to bude muset upravit –
vozidla pro Os a Sp = Scharfenberg
R a Ex = šroubovka.

Jenda-71

Je potřeba omezit provoz na trati. Ať se může opravovat.

Pája

To by se samozřejmě pracovalo lépe. Jenže ona ta KFNB tak nějak nemá odpovídající alternativu.

Václav

To by ale byl možná taky trochu problém z hlediska nasazených vozidel a jejich nákupu, který spolufinancovala EU. Navíc v konečném důsledku by ta časová úspora nemusela být tak velká (objíždění, svěšovaní, atd. Počty HV a počty jejich obsluhy). A taky by se ještě zahustila doprava a to v době, kdy probíhají opravné práce by tak\y mohl být trochu dost problém.

CDP

Osobně mě překvapuje že i na tuhle havarijní opravu se musí udělat klasické výběrové řízení. Navíc lhůty jsou šíleně dlouhé.

Tomáš Gottschalk

To se tam jako doteď kromě zprovoznění nezávislou trakcí nic nedělalo? Takže kdyby přišla velká vasrůvka tak se taky bude vypisovat standardní výběrko?

Pája

Maká se tam denně, několik pracovních vlaků. Poškození je mnohem horší, než se na první pohled zdá.
https://www.youtube.com/watch?v=Cs0aMcJixPA

Václav

Zase tak závratné tempo to není. Nicméně lze to pochopit, protože nikde nesedí 50 lidí na zadku aby čekalo až přijde živelná pohroma a oni mohli jít makat. Berte to tak, že ty společnosti, které dělají elektrifikaci mají své zakázky a na to i určený počet lidí, takže to nejde tak jak by si někteří asi rádi představovali. Navíc taky některé stavební postupy a technologické časy zaberou určitou dobu (kopání a betonování nových patek pod stožáry a jejich následné vytvrdnutí). V případě velkého vasru by se asi spíše jednalo o to vybudovat trať tak aby se po ní mohlo alespoň… Číst vice »

Jiří Kocurek

To taky nechápu, když může ministerstvo 5 leté smlouvy řešit rozstřelem, tak proč ne havarijní opravu.

Pája

Poláci tam zatím na přetahy nákladů mají Sergeje. Modrý, špinavý, při rekonstrukci v PESA „shodil“ skoro 6 tun. Obrovské světla jako to mívaly i parní mašiny PKP. Ale maká. Taky nějaký ten Herkules bývá vidět. Pantery nahrazuje mezi Hodonínem a Břeclaví 842 se zbytečně těžkým přípojným vozem, nebo NAD. Skoro pokaždé člověk vyslechne nějaký hodně silný příběh. Když vidíte vystupovat z vlaku dítě s aktovkou, které míří do poničené vesnice s plachtami na střechách, uvědomíte si, jaké prkotiny my ostatní řešíme.Podél trati už téměř zmizely trosky stožárů. Betonové základny jsou už místy nově vybetonované hned vedle těch původních. Zničené zdi,… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Ony existují nezbytečně těžké přípojné vozy k 842 ?

Pája

Tak zažil jsem je na jiné trati i s bafíky, balmy atd

Jiří Kocurek

Tak jako jo, mohly by tam být pověšené dva 010. Jen si říkám, zda by nebyla lepší nějaká jednotka. Nemyslím ale Regionovu.

Pája

Ono by se hlavně hodil řídící vůz. Furt to objíždět, svěšovat a zkoušet brzdu stojí čas, peníze a zbytečně zatěžuje zhlaví. Taky je to dost opruz.

Diskutující

Máte pravdu, poraďte prosím ČD s kterým krajem mají začít jednat o jeho přeredislokování na tento výkon. V dnešní době jsou totiž mnohdy konkrétní čísla vozidel přímo stanovena ve smlouvách s objednavateli dopravy. Takže ČD si nemohou vozidla přesouvat jak se jim líbí.

Pája

Já rozhodně nepíšu, že to ČD dělají blbě. Až moc dobře vím, že to jezdí tím, co je k dispozici. A navíc v podmínkách, které nejsou úplně ideální.

medical examiner

Předislokování…tohle je jen taková prkotina.
Zajímavější bude předislokování klimatizovaných vagonů, motorových vozů atd. po celé republice. Takové Ampz143 a WRmz815 by jistě způsobily velký rozruch…zvlášť každodenně…

medical examiner

A co takhle potom dvouvozový panter?