Návrat Ferdinandky k plnému provozu po tornádu vyjde na 206 milionů korun, hotovo má být do prosince

Správa železnic v akci po tornádu na II. koridoru. Pramen: Správa železnicSpráva železnic v akci po tornádu na II. koridoru. Pramen: Správa železnic

Nejnákladnější bude oprava trakčního vedení.

Obnova trati mezi Hruškami a Hodonínem do plného provozu po škodách z červnového tornáda vyjde na 206 milionů korun. Zakázku zejména na obnovu trakčního vedení získalo sdružení firem Elektrizace železnic a Tramo Rail. Elektrické vlaky se mají vrátit na trať do prosince.

Vyplývá to z podepsaného kontraktu zveřejněného v registru smluv. „Trakční vedení bude v celém úseku Břeclav – Hodonín zapnuto pod napětí 11. prosince, tedy ještě před změnou GVD 21/22,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Odhadovaná cena byla 210 milionů korun.

Podle Friebové poškozený úsek kopíruje stopu tornáda. „K největším škodám došlo ve stanici Lužice a v přilehlých úsecích směrem na Hodonín a do Moravské Nové Vsi. Nejnákladnější je oprava trolejového vedení v celém úseku, osvětlovací věže ve stanici Lužice a dalších silnoproudých zařízení. Tyto opravné práce jsou řádově vyčísleny na 200 milionů Kč,“ dodala Friebová. Jde o zhruba dva kilometry.

V rámci pozemních staveb došlo k poničení přístřešku a nepoužívané prodejny jízdenek v zastávce Hrušky a k silnému poškození budovy a budovy reléového zabezpečovacího zařízení ve stanici Lužice. Zde také došlo k destrukci protihlukových stěn. Bývalá prodejna jízdenek se už demoluje. „Protože budova nebyla využívaná, její náhradu neplánujeme. Dále se jedná pouze o opravy,“  upřesnila Friebová.

Drtivá většina oprav by měla být hotová v letošním roce, některé dokončovací práce pak budou probíhat i v roce 2022. Provoz na trati přezdívané také jako Ferdinandka byl po tornádu na pět dní zastaven, zatím z Břeclavi do Hodonína musejí vlaky táhnout dieselové lokomotivy.

Tagy Elektrizace železnic Správa železnic tornádo Tramo Rail Trať 330 Břeclav - Bohumín
53 komentářů