Náměstek pro majetek Drmola na SŽDC končí, přístup k budovám se změní

Opravená výpravní budova Litoměřice horní nádraží. Foto: Chládek & TintěraOpravená výpravní budova Litoměřice horní nádraží. Foto: Chládek & Tintěra

Nový generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda dnes předloží správní radě návrh změny organizační struktury. Zmizí jedna řídící

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlada

To jsem teda zvedavy,jestli.rekonstrukce taborskeho nadrazi probehne dle slibu,a to v roce 2020_2021. Snad ano.

Garry

Když si vzpomenu na vetu mého rychlokvaškového inženýra nadřízeného.No co bude to jak na západě tam taky nemaj vyhrivany čekárny všechno zrušíme a ušetříme!A lidi budou stát pod pristřeškem!Podle mě!Nevyužité budovy prodat i kdyby jen za korunu pod podmínkou údržby čekárny.A udrzeni kulturního prostředí.Vše se da udělat když se chce.Ale většinou to dopadne jako depo v Chocni.Když to vidim blil bych!Kdyby to věnovali muzejnikum tak je to nádherné muzeum!Na koridoru.

Michal

Ten příběh dopodrobna neznám, ale nestojí v cestě budoucí druhé koleje na Týniště?

Ref

Bože, kde se tihle manažeři pořád rodí? Takovýto názor bych čekal od člověka pro kterého je železnice to nejsprostější slovo, ale rozhodně ne od toho, kdo jí má řídit!

Vít Jůza

Koukám na obrázek litoměřického horního nádraží, následně na mapy.cz …. to tomu tedy pěkně dali na frak, s nakládkou a vykládkou jakoby se nepočítalo, ponechány namísto 6 jen 2 průjezdné koleje + slepá … maximální hospodárnost, ani kolej nazmar, nebo při různých mimořádnostech a/nebo změně dopravního konceptu „najednou“ budou koleje chybět, budou se vymlouvat na malou kapacitu dopravní cesty, případně šíbování připomínající známou úlohu s přepravou vlka, kozy a zelí … normální kombinace křižování s předjetím nebo objetím lokomotivy, odstavení nějakého vlaku nebo vozu, vše bude velmi problematické. K tomu přístup na poslední nástupiště velkou oklikou.

Martin1

Je to tak trochu paradox. SŽDC si stěžuje na to, že kapacita většinou nestačí. Ale sama dělá při „modernizacích“ kroky, které to omezování podporují. Nikdo neříká, že má být všude tucet kolejí, ale úvaha do budoucna, že nákladka může být také jednou na vzestupu… s tím se na SŽDC evidentně nepočítá.

Gejza

Na druhou stranu co si s tím počít, když tam prostě nakládka není. Udržovat koleje pro nic, nebo je nechat zarůstat i s odstavenými vozy jako ve Veselé pod Rabštejnem?
Pokud nebudou úplní pitomci, tak si ty pozemky po kolejích nechají a kdyby v budoucnu byla poptávka, tak tam ty koleje položí. Územní rozhodnutí to snad v areálu nádraží nepotřebuje a stavební povolení snad v takovém případě nebude na dlouhé lokte (pokud bude k nákladišti vhodný přístup po silnici)?

Franta

Konkrétně v Litoměřicích (ale nejen tam) není po rekonstrukci už rozšiřovat kam. Musela by se zbourat všechna ta ostrovní nástupiště, odstranit zábradlí….v Ltm je z jedné strany nádražní budova, z druhé městská ulice. Tam kde kdysi byly dvě další koleje jsou zmíněná nástupiště.

Jiri Tyr

Souhlasim s bouranim ale at je celouzavrena napr.prosklena cekarna s vyhrivanim, beznym standardem (viz AT nebo CH). A ne aby „zavetri“ vypadalo jako Praha-Zlicin po Nejezchlebove modernizaci. A propos dalsi adept na odchod…

X 1

Jednou jsem viděl va Feldkirchu psychopata jak se pokoušel to prosklenou čekárnu rozmlátit násadou od krumpáče. A představte si, že se mu to nepovedlo. Potom vší silou práskal prosklenéma dveřma. Ty, též vydržely. Potem doběhlo šest policajtů a měli co dělat aby ho dostali pod kontrolu. Jinak ty Rakousky čekárny jsou fakt festovní a příjemně se v nich čeká. Dokážu si i představit, jak by to dopadlo v podání polentérů ze sždc. Prioritní by byla cena a vysklít by to dokázalo i babiččino upšouknutí. A díky super nastavené smlouvě, by oprava vyšla dráž jak stavba samotná. A ještě jsou tu… Číst vice »

Zesp

Radši ať to zbourají, protože výsledkem těch rekonstrukcí je většinou stejně právě ta po většinu času zamčená čekárna a postupné chátrání objektu s následnou nulovou údržbou. O nějakém větším úklidu ani nemluvě… Ta zacintaná dlažba, páchnoucí odrbané koše a všemi spárami prorůstající tráva ja pak denní realitou i u opravených nádražních prostor (myslím tím budovu a nejbližší okolí, kde dochází k pohybu cestujících). Aby se zabránilo znečištění, či poškození vnitřních prostor, jsou zamčeny… Já takhle pěkně vyzmrzal na nádraží v Hojsově Stráži po návratzu z celodenní túry. Celkově velice hezká a zdařilá rekonstrukce, ale dobře vypadající čekárna uzamčena… Ještě že… Číst vice »

jirka

zkysli jsme v sobotu odpo na nádraží v Soběslavi, nádraží pěkné, nástupiště modernizovány, ale po pátý odpoledne, čekárna- zavřeno a žízniví jak velbloudi není ani kde natočit byť obyčejnou vodu – když už je nápojový automat zamčen v čekárně 🙁 a personál nikde nikdo… smutný za císaře pána byla na každym nádraží pumpa na vodu..A´t si páni zkusí jít do terénu a cestovat. O pořádku ani nemluvím, všade špína, ono tak když se člověk koukne na smlouvy o úklidu tak SŽDC si sice jakýsi pseudoúklid u soukormého sro v Praze objednává (jeho výkon ani nehodnotím, protože to stejně nikdo nekontoluje)… Číst vice »

ApolloXI.

Moderní, rychlá železnice – ničeho netřeba. Jídlo, pití si cestou na nádraží nakoupíte v supráči, jízdenku přes mobil a vlak nebude mít již nikdy zpoždění – co jste chtěli, to máte, tak co si stěžujete. A nejvíc takhle křičí ti, co z přívětivého prostředí gumokolu nevylezou, tak jaképak přívětivé jinde. A Soběslav je vesnice 😀

Jirka

Moderní, rychlá železnice – haha – to mně pobavilo 🙂 to asi žijete v Číně nebo jinde.

Jan Pytela

Kdyby jen v Praze, oni to snad nedělají vůbec nikde. Třeba v Modřicích nedávno s velkou pompou otevřeli velmi žlutě žlutou rekonstruovanou budovu, dokonce i vymalovali podchod. Ale kde nevyměnili chodníky, tam to zůstalo ve stavu z r. 1995, kdy ten podchod přišel na svět (ještě tam visí pamětní deska, aby to nikdo nezapomněl). A ta dlažba a schody jsou fakt fujky fujky.

X 1

Tož o jednyho míň. Za te Karlove Vare, dobře mo tak.
Dófám, že si zbele podržtaške, kromě jeho robote nerozdělijo aj jeho véplato.
Spíš bech ocenil, kdebe si ti co zbéle, udělile Darwinovo ceno.
No a na jejich místa be mohle přejit ti, co robijo na podobnéch pozicách na Západě. Ale to be nemosele někeři skosnot. Bo be to mohlo začit fungovat. 😉
Ps. So zvědavé, co v tem očekávanym rohovoro ten nové šéf vypoti.

J.L.

Jakým je to jazykem?

X 1

J.L.
Všema, kde sem se přimotal a nějakej čas tam strávil.
No a to jsou následky. 😉

Jakub

Ještě, že jste se nepřimotal do Indie, Číny, nebo Thajska. To už by nebylo srozumitelné vůbec…

X 1

Enem přes kuchyň.

K.S.

Vidím velký, špatný…

Nádražní budovy by se měly přednostně začít využívat k dalším účelům, jenže před tím než je kdokoliv bude chtít si najmout, je třeba mnohdy provést alespoň minimální opravu z havarijního stavu, čuchám tu totiž nebezpečí demolice velkého množství jinak využitelných objektů. Otázka je jestli je prodat, nebo opravit a pronajmout. Využití, nějaké, se dá najít skoro vždy.

noerf

K.S.: Záleží jak kde. Například při optimalizace trati České Budějovice – Český Krumlov – Volary postavila SŽDC nové domky pro svou techniku (SEE, SSZT, atd) a dispečerské pracoviště v Kájově, za rok od ČD koupili výpravní budovy většinou v dezolátním stavu a takové původní výpravní budova v Kájově s 4 nadzemními a 1 podzemním podlažím ( kde byli byty, nocležny, kanceláře Carga a provozními prostory) je úplně prázdná. Ve Zlaté Koruně či Křemži zůstali obsazené pouze byty. Zmíněné nádraží jsou na kraji či mimo obec a jejich využítí bylo mimo bytů nulové.

Kubík

Takže dle hesla „my dráhu nedáme, radši ji zbouráme!“

jirka

Před nepřízní počasí pak může cestující chránit jednoduché závětří – tak ať si tam páni šéfové zkusí v mrazu a v zimě a větru pár měsíců postát a uvidí ty výhody přístřešků !!!

Jan Pytela

Možná lepší kvalitní příspěvek než zavřená čekárna. Ale spíš bych tipoval, že i přístřešky budou v určitou hodinu uzamykány 😉