Nahrazení Rynholeckého tunelu přeložkou má projektanty, stavba má začít příští rok
Tunel je ve špatném stavu, bude opuštěn.
Půlmiliardový plán na vybudování přeložky Rynholeckého tunelu na trati z Prahy do Rakovníka pokročil do další fáze. Správa železnic minulý týden uzavřela smlouvu se sdružením firem Exprojekt a Moravia Consult (obě majetkově ovládané Sudop Group) na zhotovení dokumentace pro stavební povolení. Aktuální plány počítají se zahájením stavby v roce 2025.
Správa železnic podle údajů v registru smluv za dokumentaci zaplatí 21,2 milionu korun, zhruba o dva miliony korun méně, než byla předpokládaná hodnota. Sdružení má kromě dokumentace pro stavební povolení připravit projektovou dokumentaci pro provádění stavby a zajistit autorský dozor.
O stavbě na trati Praha – Rakovník mezi Stochovem a Novým Strašecím se mluví několik let, v roce 2021 projekt schválila centrální komise s odhadovanými náklady 499 milionů korun.
Přeložka má přinést zkrácení jízdní doby zhruba o minutu a půl. Cena během jednoho roku vylétla čtyřnásobně. Nová přeložka má být dlouhá 1,1 kilometru, nahradí 476 metrů dlouhý tunel. Ten opustí kvůli špatnému stavu, vlaky zde jezdí aktuálně maximálně 30 km/h. Nová trasa povede v prostoru vytěženého lomu Českých lupkových závodů jižně od tunelu. Tunel bude zachován, ale nebude využíván.
Správa zdražování železnic. Cena nové přeložky u Nového Strašecí stoupla čtyřnásobně