umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy Doprava ve městě Zprávy

Na Kladensku a Slánsku se v neděli změní 35 autobusových linek PID

Linka Praha - Kladno. Pramen: ROPID
Linka Praha - Kladno. Pramen: ROPID
Změny reagují na připomínky cestujících, obcí a dopravců

Kladensko a Slánsko čeká v neděli velká změna autobusových jízdních řádů. Ke změnám dojde na celkem 35 linkách Pražské integrované dopravy (PID). Oznámil to organizátor dopravy Ropid. Kladensko a Slánsko byly zahrnuto do PID loni v srpnu, nynější změny reagují na připomínky cestujících a obcí.

Nejvytíženější linky, například mezi pražským Nádražím Veleslavín a Kladnem budou posíleny, změněn bude koncept spojení dvou největších měst v oblasti – Kladna a Slaného. Změní se i obsluha obcí severozápadně od Slaného nebo severně od Kralup nad Vltavou a také místní obsluha zastávek ve Slaném. Další obce na Velvarsku získají spojení také o víkendu.

„Vyjma došlých podnětů byly zváženy provozní zkušenosti jednotlivých dopravců a koordinačního dispečinku. Byla také provedena řada přepravních průzkumů za účelem zjištění obsazenosti spojů, které prokázaly vysokou obsazenost některých autobusových linek a naopak velice nízkou poptávku po jiných linkách,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Přehled změn na jednotlivých linkách:
300 Posílení provozu v pracovní dny ráno a odpoledne.
324 Část spojů je ze zastávky Kladno, U kostela prodlouženo do Smečna nebo do Slaného, Rabasovy. Ruší se zastávky Kladno, Vašíčkova a Kladno, Energie. Omezení provozu v pracovní dny odpoledne.
330 Posílení provozu v pracovní dny ráno a odpoledne; vybrané spoje v špičkách pracovních dnů prodlouženy o úsek Libušín, náměstí – Smečno.
389 Linka je nově vedena přes obce Trpoměchy, Královice, Neprobylice, Kutrovice, Kvílice a Třebíz. Nově nejede přes Lotouš (nahrazeno linkou 588). Část spojů je prodloužena o úsek Slaný, Aut. nádr. – Hořešovice.
399 Posílení provozu v pracovní dny ráno a odpoledne, zkrácení linky o úsek Kladno, Energie – Smečno (nahrazeno linkou 324).
458 Linka je zkrácena pouze do trasy Kralupy nad Vltavou – Holubice, nejede již do Nelahozevsi a Veltrus (nahrazeno linkou 617).
583 Nová trasa linky: Milý, Bor – Mšec – Mšecké Žehrovice – Nové Strašecí – Řevničov (v provozu pouze vybrané spoje v pracovní dny). Spoje v původní trase nahrazeny linkami 585 a 600.
588 Linka jede nově přes Lotouš a nejede přes Královice (nahrazeno linkou 389), ze Srbče je prodloužena přes Milý do Boru.
589 Linka je zkrácena o úsek Slaný – Kvílice – Hořešovice (nahrazeno linkou 389).
591 Zřízena zastávka Vraný, Bytovky.
592 Vybrané spoje v pracovní dny dopoledne prodlouženy o úsek Slaný, Arbesova – Slaný, V Ráji.
593 Zkrácení linky o úsek Slaný, Aut. nádr. – Slaný, V Ráji – Slaný, Žel. st. (nahrazeno linkou 592).
594 Změna sledu zastávek v Jarpicích a Budenicích.
595 Zavedení víkendového provozu v úseku Velvary – Černuc – Jarpice (4 páry spojů).
600 Nová páteřní linka oblasti v trase Kladno – Kamenné Žehrovice – Nové Strašecí – Řevničov – Kroučová – Vinařice (nahrazuje část linky 619).
609 Linka je na území města Slaného zkrácena o úsek Aut. nádr. – Rabasova (nahrazeno linkou 324), zachována obsluha zastávky Šultysova, ve směru Kladno zřízena zastávka Palackého.
612 Linka je od Zvoleněvsi celodenně a celotýdenně prodloužena přes Neuměřice do Velvar; nově nezajíždí do obce Slatina (nahrazeno linkou 623) a nejede přes zastávku Kladno, Újezd.
617 Linka jede v nové trase Slaný – Velvary – Nelahozeves – Kralupy nad Vltavou, již nejede do Kladna ani do Mělníka (nahrazeno linkami 324, 466, 612 a 621).
619 Linka jede z Řevničova nově přes Kroučovou a Třeboc do Ročova, zrušen úsek Kroučová – Vinařice (nahrazeno linkou 600).
620 Linka nově nejede přes zastávku Kladno, Újezd; zrušení vybraných spojů v pracovní dny.
621 Nová linka v trase Kladno, Náměstí Svobody – Kladno, Rozdělov – Libušín, náměstí – Svinařov – Smečno (v provozu celodenně, celotýdenně) (náhrada linek 617 a 627).
623 Omezení provozu do/z Velvar a linka již nejede přes Neuměřice a Kamenný Most (nahrazeno linkou 612), vybrané spoje nově zajíždí do Slatiny.
625 Výrazné posílení linky, nově také obsluhuje zastávky Stochov, Slovanka I, Lány, Vašírov a Lány, U hřbitova.
627 Zkrácení linky do trasy Smečno – Slaný, ve zrušeném úseku Smečno – Kladno nahrazeno linkami 324 a 621.
628 Linka již nezajíždí do obcí Milý a Bor (nahrazeno linkami 583 a 588).
Na linkách 342, 388, 457, 580, 586, 587, 590, 596, 597 a 650 dochází pouze k drobnějším úpravám jízdních řádů. Dále dochází ke změně názvů zastávek Pchery, Křižovatka na Pchery, ObÚ a Vrbičany, žel. zast. Vraný na Vrbičany, žel. zast. Pro linky 324, 388, 586 a 587 je nově zřízena jednosměrná zastávka Slaný, u stadionu (jen ve směru Studeněves/Slaný, Arbesova).

Pramen: ROPID

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
svojsin

Pokud sem v rychlosti dobře počítal, tak v ranní a odpolední špičce(+ něco i večer) přibude na Kladno – Praha na linkách 300,330,399 dohromady 25 párů spojů v kladiva.
To už je docela solidní nárůst pro dobu „normálu“ , která se snad vrátí….

babilon

Ještě, že jsem si ten výlet na Ranou udělal, dokud tam bylo super spojení. Od neděle je to rozbité.

Peeetr

Hlavní problém samozřejmě je, že manažeři často nejsou schopní se ani poptat u řidičů jak je linka obsazena, takže když se jezdí častěji na pernamentku tak bez jednotlivých jízdenek či nejnovějších automatických sčítačů ti „inteligenti“ dlouhé měsíce někdy i léta vůbec netuší kolik jim jezdí pasažérů.

Vojtěch

U nas mame automatické počítání počtu cestujících. Dosud v asi 30% vozidel. A chceme vic. Píšu o mhd v Gdaňsku, kde jsem zaměstnán.

Tomáš

Z odbavovaciho zařizeni jdou převzít strojová surova data.minimálně z nich vyčíst pocet prodanych jizdenek/ nactenych litacek a z toho odečíst pocet cestujich ( drtivá většina tyto spoje využívá pro cestu do Prahy, pro cesty po Kladně, je procento tak malé, že ho lze zanedbat.
Na linakach 399 a 330 jezdi soukromníci a myslim si, ze tam problém nebyl. U linky 300 a CSAD Kladno/Arriva, tam je to už horší, přístup manažerů je neadekvátní, kdy si myslí, ze jsou mistři světa, když placnou od stolu je to ok a nemají pro to, žádné podklady 🙂

Leinad

U města Kladna vůbec byl problém s integrací,.dělaly se PIDu naschvály, ROPID měl zakázané zveřejňovat výpadky spojů. 🙂