Autobusy

Více autobusů mezi Prahou a Kladnem, konec zastávek na dálnici. Kraj mění jízdní řády na Kladensku a Slánsku

Autobus ČSAD Slaný. Foto: PID
Autobus ČSAD Slaný. Foto: PID
Středočeský kraj reaguje na připomínky k jízdním řádům.

Cestující na Slánsku a části Kladenska čeká od 15. listopadu změna jízdních řádů. Integrovaná doprava Středočeského kraje k ní přistupuje po připomínkách měst, obcí a cestujících po velké změně, která nastala integrací v srpnu loňského roku. Tehdy se oblast stala další, kam se rozšířila Pražská integrovaná doprava.

„Byly zváženy také provozní zkušenosti jednotlivých dopravců a koordinačního dispečinku. Byla také provedena řada přepravních průzkumů za účelem zjištění obsazenosti spojů, které prokázaly vysokou obsazenost některých autobusových linek a naopak velice nízkou poptávku po jiných linkách,“ uvedl Ropid na svých stránkách.

Nejvíce připomínek směřovalo k nedostatečné kapacitě páteřních linek 300 (Praha – Kladno, Energie), 330 (Praha – Kladno – Smečno) a 399 (Praha – Kladno, Energie) v období přepravních špiček pracovních dní nebo změně příliš zdlouhavého spojení Velvar a Kladna. Do jízdních řádů se promítne i stavba některých silnic. Kvůli proměně silnice I/7 na dálnici D7 budou některé zastávky zrušeny a přesunuty mimo dálnici. Připomínky mířily i k lince Kladno – Mělník a její nevyrovnanou poptávku po celé trase.

Posílení autobusů mezi Prahou a Kladnem ve špičce

Reakcí na připomínky je rozšíření počtu spojů na linkách mezi Prahou a Kladnem. V ranní špičce pojedou spoje v intervalu 10–15 minut (souhrnný interval se zkrátí na 3,3 min.), v odpolední pak po 15–20 min. (souhrnně po 5 minutách). U linky 324 budou mezi Prahou, Zličínem a Kladnem prodlouženy intervaly mezi spoji v odpolední špičce z 20 na 30 minut, což bude kompenzováno nasazením kapacitních kloubových autobusů na většinu spojů. Linka 324 bude z Kladna, Rozdělova prodloužena přes město Smečno až do Slaného.

V severní části Slánska zůstane páteřní linkou 389, která bude kvůli plánovaným i probíhajícím stavebním úpravám silnice I/7 přetrasována. Cestující mezi Slaným a Louny ale čeká kvůli změně trasy delší jízdní doba.

Změny čekají také spojení Slaného a Kladna linkou 609. Její provoz bude mírně omezen. Linka bude na území města Slaného ukončena na autobusovém nádraží. Nepojede na sídliště, obslouží ale centrum města. Naopak u linky 324 pro rychlejší spojení Slaného a Kladna bude zajištěn především kapacitními kloubovými autobusy. Tím kapacitně odlehčí zbývajícím linkám v podobných trasách.

Konec přímé linky Kladno – Mělník

Od poloviny listopadu skončí přímá linka 617 z Kladna až do Mělníka. Linka 617 nově pojede v trase Slaný – Velvary – Nová Ves – Nelahozeves – Kralupy nad Vltavou. Z důvodu minimální obsazenosti linky 617 mezi Novou Vsí a Mělníkem bude tato linka od Nové Vsi odkloněna přes Nelahozeves do Kralup nad Vltavou.

Na Kladensku a Rakovnicku bude nově páteřní linkou číslo 600. Na linku budou převedeny spoje, které nyní obsahuje linka 619 a jsou vedeny až do zastávky Vinařice. Vzhledem k novému trasování dojde k výrazně rychlejšímu spojení mezi Kladnem, Novým Strašecím, Řevničovem, Kroučovou, Pochvalovem, Smilovicemi, Kozojedy a Vinařicemi. Od příštího roku by měla být linka 600 mezikrajská s Ústeckým krajem v trase Kladno – Louny.

Vzhledem k rozsáhlým uzavírkám silnice II/606 budou do prosince 2020 jezdit všechny linky v oblasti Kladenska/Rakovnicka podle výlukových jízdních řádů, které jsou postupně aktualizovány podle aktuální fáze rekonstrukce.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. K.

Prodloužení jízdní doby linky 389 je docela nešťastná záležitost. Sice není primárně určena k tomu, aby jí lidé jezdili Louny – Praha, ale vzhledem k nedostatečné kapacitě komerčních spojů v některé dny člověku prostě nic jiného nezbývá.

Leinad

Proto je potřeba komerci dělat naschvály jako paragrafy(zákaz cestujících z Chebu do Karlových Varů), nepočítá se s uznáváním SJT v busech (ani těch bezmístenkových).

Olda

Takže máme další průzkumy, připomínky, spoustu informací… No a co s tím…?! Že by snad na základě pouhého selského myšlení (ani si nedovolím předpokládat k jakým výsledkům by měli dojít „je nám treba špecialistov“) by to chtělo sofort postavit dostatečně kapacitní kolejové propojení KL – PH? Drobná nápověda lze nalézt na ÖBB-Infrastruktur AG, případně se stavit na Pratterstern 3. Oni by už kolegy se SŽ(DC) poslali za správnými lidmi. Možná by stačilo trochu pečlivěji nastudovat odkazy z podstránky https://infrastruktur.oebb.at/de/ (příkladem zvoleno zcela účelově – je jich o trochu méně, jsou o trochu větší a citelně „náročnější“ reliéf) . Prostě k.u.r.v.a… Číst vice »

ušatá

Základem by právě měla být železnice a na ni přípoje autobusů z okolí, které by i zajišťovaly dopravu v rámci obcí. Pak to bude kapacitní i pohodlné a účelné. Ale jen např. Praha – Kladno se připravuje cca 60 let a ještě se nekoplo, že páni politici z ODS, TOPek apod., zejména z Prahy 6. Kde je vaše zodpovědnost?

smasska

Prosím, už je to tady poněkolikáté špatně. NEJEDNÁ se o stránky ROPIDu, ale o stránky PID.

Y.K.

Proč myslíte? PID je systém, Ropid organizátor. A stránky mají v patičce: © 2020 ROPID

Radek

PID má dva organizátory, ROPID a IDSK. Zrovna v případě regionální dopravy by měl mít logicky slovo spíš IDSK.

David

Jednoznačný souhlas.

Bob

Ano, měl by „mít logicky slovo“, což ovšem nic nemění na tom, že webové stránky „Pražská integrovaná doprava“ jsou stránky ROPIDu, alespoň je to tak na nich uvedené. MHD nebo PID nejsou subjekty, takže nemohou nic vlastnit nebo provozovat. A IDSK má svoje webové stránky tady: https://www.idsk.cz/

Martin V.

Ale tam jsou v rubrice INFORMUJEME aktuality z roku 2018. 🙂

pozorovatel

Což ovšem není problém ani PIDu, ani ROPIDu, ale toho odpadu z ROPIDu, který dneska tvoří jádro aparátu IDSK.

G700

Tak to hsou fakt blázni. Už teď se na pražský křižovatce k úli busům ve špičce čeká na 3 zelený, než bus pdbočí doleva a teď další autobusy. Strašny! Na Kladně iž je těch busů tolik, že překáží běznýmu provozu…. Hlavně, že socky maj autobus každou minutu, tvl…

Grossák

Lepší bude, když autobusy zruší a všichni pojedou autem. Odbočovat se bude za záporný čas.

Jan Hájek

Nejlepší bude, když z Prahy do Kladna a zpět pojedou všichni vlakem.

Martin V.

Po tý jednokolejce…

Leinad

Místo které se postavila Chalupoida.

ušatá

On by nebyl problém urychleně to aspoň částečně zdvoukolejnit a přestat brát ohled na Prahu 6 . A bylo by to rychlé a hlavně podstatně levnější. Místo toho se cpou peníze jen do silnic.

dopravák

Až už nikdo nebude bránit výstavbě minimálně jedné další zastávky v Kladně (někde v oblasti u „Zimního stadionu“) a přemoudřelí komentátoři tady přestanou ječet, že by to nepřijatelně prodloužilo cestovní dobu ze zastávky Kladno město do Prahy, tak možná i začne vlakem jezdit víc lidí než teď: i na tu jednokolejku by se v nouzi ještě další vlaky vešly, ale hlavně pořád ještě lze nasazovat i mnohem kapacitnější soupravy, než je líná dvojice regiokřápů.

Pavel

Nauč se psát a jezdit busem.

Osamělý Vlk

Tak sorry, ale čím víc lidí pojede busem, čím lepší bude spojení, tím líp i pro motoristy, protože ti lidé, co pojedou busem, nepojedou autem, a tedy sníží dopravní zátěž.

petr 5

Co je to „konec zastávek na dálnic“? (Nadpis článku 18.10. ráno.)

Bob

I méně bystrý člověk by v tomto případě přišel na to, že to bylo chybějící písmeno na konci slova. Nebo jste snad zvažoval i nějaké jiné varianty vysvětlení?

Leinad

„Konec zastávek no a dál nic“
Autobusy si budou jezdit Praha – Kladno dokola bez zastavení, bez cestujících.