Na 4. koridoru odstartovala ražba tunelu Mezno, práce na tunelu Deboreč jsou za polovinou

Ražba tunelu Deboreč. Autor: SŽDCRažba tunelu Deboreč. Autor: SŽDC

Stavba 4. koridoru na rozhraní středních a jižních Čech mezi Sudoměřicemi a Voticemi postoupila do další fáze, když dnes byla

Stavba 4. koridoru na rozhraní středních a jižních Čech mezi Sudoměřicemi a Voticemi postoupila do další fáze, když dnes byla slavnostně zahájena ražba tunelu Mezno. Jde o delší ze dvou plánovaných tunelů, první tunel Deboreč se razí už od loňského prosince.

Tunel Mezno dosáhne délky 840 metrů. Bude tak o téměř dvě stě metrů delší než tunel Deboreč (660 metrů), kde se k dnešku prorazilo 380 metrů. Oba tunely jsou raženy takzvanou Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejímu následnému jištění primárním ostění.

„Kromě obou tunelů na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení celé modernizace předpokládáme v roce 2022,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Mapa nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Foto: SŽDC

Mapa nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Foto: SŽDC

Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než stávající. Rychlost vlaků se zvýší na 160 kilometrů za hodinu, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. SŽDC už dříve oznámila, že úsek prověří i pro možné zvýšení rychlosti na 200 km/h.

Celkové investiční náklady na celý úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí k aktuálně největším na české železnici. Samotnou stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova na přelomu let 2021 a 2022. Jako subdodavatele má OHL ŽS slovenskou firmu Tubau.

Podrobně psal deník Zdopravy.cz o stavbě loni v červnu.

Tagy 4. koridor Sudoměřice - Votice SŽDC Top tunel Mezno
27 komentářů