Miliardová obnova trati Lovosice – Louny je hotova. Nově vlaky mohou jet až 100 km/h
Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zakončila revitalizaci 34 kilometrů dlouhé tratě z Loun do Lovosic. Mimo jiné došlo ke
Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zakončila revitalizaci 34 kilometrů dlouhé tratě z Loun do Lovosic. Mimo jiné došlo ke zvýšení maximální traťové rychlosti ze 60 kilometrů v hodině až na 100 kilometrů v hodině. Díky úpravám trati dojde ke zkrácení jízdních dob.
Cesta by měla podle návrhu grafikonu nově trvat zhruba 50 minut místo dosavadní hodiny a 12 minut. „Výsledkem je kromě zkrácení jízdních dob vlaků také zlepšení komfortu pro cestující v rekonstruovaných stanicích a zastávkách a současně i zvýšení bezpečnosti provozu,“ uvedla SŽDC v tiskové zprávě.
Vlaky mohou nově jet stovkou v úseku mezi Radonicemi nad Ohří a Libochovicemi. SŽDC instalovala nové traťové i staniční zabezpečení a opravila přejezdy. Celou trať nyní dálkově řídí dispečeři ze stanice Lovosice.
Úprav doznaly i jednotlivá nádraží. Stanice Koštice nad Ohří, kde docházelo ke křižování, se změnila na zastávku, nově se vlaky křižují ve výhybně Radonice nad Ohří. Rekonstrukcí prošly stanice v Čížkovicích, Chotěšově pod Hazmburkem a Libochovicích a dále zastávky Pátek, Křesín, Dubany a Libochovice město. V nich mimo jiné vznikla nová nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice.
V souvislosti s rozhodnutím Ústeckého kraje o obnovení pravidelného provozu vlaků (AŽD Praha) mezi Mostem a Lovosicemi došlo k několika dodatečným úpravám projektu. Na jejich základě provedla SŽDC opravné práce v úseku Sulejovice – Lovosice, díky kterým zde bylo možné zvýšit traťovou rychlost až na 100 km/h. Jejich součástí byly i bezbariérové úpravy na zastávce Sulejovice. Nové ostrovní nástupiště v Čížkovicích bylo navíc doplněno vnějším nástupištěm u 3. koleje.
Stavba začala v dubnu loňského roku, její celkové náklady přesáhly 1,2 miliardy korun.