Dopravci Železnice

Modernizované RegioSprintery pro AŽD už jezdí, zatím v Karlovarském kraji u GWTR

Motorový vůz RegioSprinter v barvách AŽD Praha ve stanici Karlovy Vary dolní nádraží. Foto: AŽD Praha
Motorový vůz RegioSprinter v barvách AŽD Praha ve stanici Karlovy Vary dolní nádraží. Foto: AŽD Praha

Společnost AŽD Praha převzala první ze čtyř modernizovaných motorových vozů RegioSprinter. Svézt se s nimi už mohou i cestující: zelené vlaky se švestkou na karoserii zatím ale jezdí na jiné trati, než pro kterou byly pořízeny.

Zatím jsme převzali první vůz po celkové modernizaci. V provozu chceme vychytat případné závady pro start provozu na trati Litoměřice – Most,“ řekl mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja. Společnost se domluvila s dopravcem GW Train Regio pro nasazení na trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary, kde jezdí stejné motorové vozy. Mají i stejný interiér, liší se v podstatě jen barvou laku. Obě společnosti se už dříve dohodly na spolupráci při údržbě vozidel.

Modernizaci vozů, které původně jezdily v Německu na Rurtalbahn, provádí společnost CZ LOKO. Všechny čtyři motorové vozy převezme AŽD Praha do konce října. Od 15. prosince pak s nimi bude provozovat nově zavedené spoje Litoměřice – Most, které z velké části jezdí po takzvané Švestkové dráze, tedy trati Čížkovice – Obrnice. Tu AŽD Praha koupila jako nevyužívanou od SŽDC a kompletně ji zmodernizovala.

Nové spojení přinese i zrychlení cestování. Dosud mezi Lovosicemi a Mostem jezdí autobusy hodinu a 15 minut, vlaky jízdu zvládnou pod hodinu.

Motorový vůz pojme 65 cestujících, je vybaven například bezbariérovou toaletou nebo wifi připojením k internetu. Motorák dostal zelený lak podle požadavků Ústeckého kraje, v přední části je pak namalována švestka symbolizující název trati, po které budou soupravy jezdit.

Navržený jízdní řád počítá s 11 páry vlaků mezi Litoměřicemi horním nádraží a Mostem, dalších sedm pak pojede jen v pracovní dny mezi Litoměřicemi a Třebívlicemi.

Pravidelné vlaky mezi Lovosicemi a Mostem jezdí několik let jen jako turistické, celoroční každodenní provoz skončil v roce 2007. Ústecký kraj objedná od prosince 510 tisíc vlakokilometrů ročně za 108,50 Kč/vlkm.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Rtep
Host
Rtep

Pokud ta modernizace dopadla, jako u Regiosprinterů, které jezdí u nás na Šumavě, tak se není opravdu čím chlubit. Držím palce, aby tentokrát byla provedena profesionálně.

liposh
Host
liposh

Předpokládám, že jsem ho viděl v sobotu v České Třebové, protože tam jeden kus stál venku.

os.ka.rek
Host
os.ka.rek

Tak by to mělo být. Vozidla hotová a předvedená nějaký čas před startem provozu, aktivní zájem o to, aby vyjela v prosinci bez závad. Díky!

Ondřej
Host
Ondřej

Viděl sem tento stroj v Ostravě na raildays ,interiér pěkný ale proč nemodernizovali stanoviště strojvedoucího ..

AAA
Host
AAA

A co je tam za problém, proprděná sedačka?

MartinS.
Host
MartinS.

Tak to, kdy budou mít dopravci připravená vozidla nezáleží úplně jen na nich… prvotní je, s jakým předstihem podepíše objednavatel smlouvu, potom je to o dostupnosti vhodných vozidel na trhu a možnosti je koupit a v neposlední řadě o opravárenských kapacitách. No a protože objednavatelé si u nás dávají dost na čas, tak se ty lhůty pro dopravce na shánění vozidel a jejich modernizace celkem krátí… bohužel… dopravci by se měli vybírat s předstihem alespoň 2 roky před zahájením provozu, protože to, kdy končí smlouva se ví i s předstihem 10 let, ale to bychom nebyli u nás, kde čekáme,… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Přesně! Soukromníci jsou fuj, ale kromě AŽD! Ti jsou nejlepší! Zdenda je Bůh!

Tronda
Host
Tronda

Ale kdepak, nebude tam platit režijka, tak už ta trať měla být dávno vyškubaná! Vlak ve kterém neplatí režijka je zbytečný!

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll