LOT 3a leaderboard

Modernizované RegioSprintery pro AŽD už jezdí, zatím v Karlovarském kraji u GWTR

Motorový vůz RegioSprinter v barvách AŽD Praha ve stanici Karlovy Vary dolní nádraží. Foto: AŽD PrahaMotorový vůz RegioSprinter v barvách AŽD Praha ve stanici Karlovy Vary dolní nádraží. Foto: AŽD Praha

Společnost AŽD Praha převzala první ze čtyř modernizovaných motorových vozů RegioSprinter. Svézt se s nimi už mohou i cestující: zelené

Společnost AŽD Praha převzala první ze čtyř modernizovaných motorových vozů RegioSprinter. Svézt se s nimi už mohou i cestující: zelené vlaky se švestkou na karoserii zatím ale jezdí na jiné trati, než pro kterou byly pořízeny.

Zatím jsme převzali první vůz po celkové modernizaci. V provozu chceme vychytat případné závady pro start provozu na trati Litoměřice – Most,“ řekl mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja. Společnost se domluvila s dopravcem GW Train Regio pro nasazení na trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary, kde jezdí stejné motorové vozy. Mají i stejný interiér, liší se v podstatě jen barvou laku. Obě společnosti se už dříve dohodly na spolupráci při údržbě vozidel.

Modernizaci vozů, které původně jezdily v Německu na Rurtalbahn, provádí společnost CZ LOKO. Všechny čtyři motorové vozy převezme AŽD Praha do konce října. Od 15. prosince pak s nimi bude provozovat nově zavedené spoje Litoměřice – Most, které z velké části jezdí po takzvané Švestkové dráze, tedy trati Čížkovice – Obrnice. Tu AŽD Praha koupila jako nevyužívanou od SŽDC a kompletně ji zmodernizovala.

Nové spojení přinese i zrychlení cestování. Dosud mezi Lovosicemi a Mostem jezdí autobusy hodinu a 15 minut, vlaky jízdu zvládnou pod hodinu.

Motorový vůz pojme 65 cestujících, je vybaven například bezbariérovou toaletou nebo wifi připojením k internetu. Motorák dostal zelený lak podle požadavků Ústeckého kraje, v přední části je pak namalována švestka symbolizující název trati, po které budou soupravy jezdit.

Navržený jízdní řád počítá s 11 páry vlaků mezi Litoměřicemi horním nádraží a Mostem, dalších sedm pak pojede jen v pracovní dny mezi Litoměřicemi a Třebívlicemi.

Pravidelné vlaky mezi Lovosicemi a Mostem jezdí několik let jen jako turistické, celoroční každodenní provoz skončil v roce 2007. Ústecký kraj objedná od prosince 510 tisíc vlakokilometrů ročně za 108,50 Kč/vlkm.

Tagy AŽD Praha GW Train Regio RegioSprinter Švestková dráha Top
8 komentářů