Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové přibudou další kilometry kolejí, vlaky nepojedou téměř půl roku
Více než dvoumiliardová stavba potrvá přes dva roky, dojde ke zdvoukolejnění další části spojnice dvou krajských měst.
Velké komplikace při cestování čekají příští rok cestující na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové a také z Pardubic do Chrudimi. Správa železnic chystá modernizaci dalšího úseku, který přinese i téměř půlroční nepřetržitou výluku. Během ní budou muset lidé jezdit autobusy.
Správa železnic vypsala soutěž na zhotovitele rekonstrukce traťového úseku z Pardubic-Rosic nad Labem do Stéblové. Jejím hlavním přínosem bude výstavba druhé koleje, a to včetně mostu přes Labe v Pardubicích. Současně dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Dokončení stavby je plánováno v závěru roku 2023, její předpokládané celkové investiční náklady se blíží částce 2,6 miliardy korun.
Rozsáhlá stavba ale přinese i komplikace pro cestování. Jen příští rok jsou naplánovány nepřetržité výluky se zastavením provozu od Pardubic shodně s výlukami již zahájené modernizace pardubického železničního uzlu. Od 31. května do 19. listopadu nepojedou vlaky v úseku Pardubice – Rosice a Rosice – Medlešice. „Osobní doprava bude zajištěna náhradní autobusovou dopravou,“ dodala mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
Modernizací včetně zdvoukolejnění projde úsek o délce 7,5 km. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový, se dvěma kolejemi. V železniční stanici Pardubice-Rosice nad Labem se upraví kolejová rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Změní se i konfigurace kolejiště kvůli vzniku nových nástupišť. Propojení vnějšího a ostrovního nástupiště bude mimoúrovňově novým podchodem.
Modernizací projde i zastávka Pardubice-Semtín, která získá dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka.
Detailnější informace o celém projektu jsou na stránkách Správy železnic.