Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové přibudou další kilometry kolejí, vlaky nepojedou téměř půl roku
RegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy
Více než dvoumiliardová stavba potrvá přes dva roky, dojde ke zdvoukolejnění další části spojnice dvou krajských měst.
Jednou za čas je výluka Opatovice – Hradec Králové. Pak jezdí pantery po objízdné trase touto spojkou do Hradce. Zkusit zavolat v HK na SŽ, zda se nějaká nechystá např v dohledné době.
Víte někdo, jestli plánovaná přestavba uzlu Pardubice bude počítat v budoucnosti s medlešickou /ostřešanskou spojkou?
Počítá, ale stavět se nebude.
Musíte něco hodně pokazit mezi Pardubicemi a Kolínem, aby se jelo odklonem 😁
Je tu někdo, koho už ten život moc nebaví? 😀
Teď bych to nedělal, vPardubicích bude výluka, tak byste mohl jet přes Týniště….
Na fotografii je panter v Čeperce a né jak titullek uvádí u Stéblové !!!!!
Není potřeba ještě více vykřičníků? Navíc sám v té větě máte chybu…
tam šlo ale o faktickou chybu, ne gramatickou
Souhlas, že je obsah zásadnější. Jen mě vytočili vykřičníky, které jsou zbytečné, obzvlášť když jde zjevně o chybu ČD (uvedený zdroj u fotky).
Vykřičníky Vás vytočily, nikoliv „vytočili“. Když už kritizujete gramatické chyby jiných, zkuste se jich sám vyvarovat 😉
Pravda:)
Takhle je to uvedeno ve fotobance ČD. Fakt neznám situaci na místě, nicméně popisek jsem opravil tak, aby byl pravdivý.
Teď je to ideální, nikdo si nemůže stěžovat. 🙂
Jelikož tady chybí důkaz pro výše uvedené tvrzení, odkud je fotka, tak si ho dovolím přidat: fotka skutečně je z Čeperky, zachycuje stavbu druhé koleje. Fotograf stál někde tady: https://mapy.cz/s/ramedamada a objektiv měl otočený směrem k Hradci.
V zásadě tam nic není. Z Plačic do opatovic je 80, obrácenym směrem je kvůli přejezdu 60, začíná cca 1-1,5km za vjezdovym do Opatovic. A u vjezdoveho navestidla do Opatovic je stahovačka. A mění se tamto stuha, 65/72. 65 je od Plačic, 72 od Opatovic.
Jinak si myslim že oušták by vás svezl na uhlí do elektrárny. Nebo projít pěšky. 😉
Můžete být strojvůdcem jiného dopravce, který nemá v názvu Cargo a jezdí tam. 🙂
(Další) vyvrácení mýtu o tom, že tam, kde jezdí jiný dopravce než ČD, se dlouhé výluky nedělají, resp. pokud, tak se udělají ještě za provozu ČD. 🙂
Drtivá část přepravních výkonů je CD. A drtivá část linky je jinde než zde.
Jakkoliv teorii CD si to vyzere a Arriva jezdí…považuju za uhozenou…
Během výluky nebo mimořádnosti v úseku Hradec-Opatovice.
Čtu správně, že v Semtíně bude místo současného přechodu pro pěší podchod? On si fakt nikdo z projektantů nevšiml, že vedle toho přechodu přes trať končí nadchod? Takže cestující půjde z Ohrazenic na železniční zastávku, vyšlape schody na nadchod, sešlape schody z nadchodu a budou ho čekat schody dolů a nahoru v podchodu?
O kolik levnější než podchod by bylo prodloužení současného nadchodu o dalších cca 60 metrů (čili na zhruba dvojnásobek současné délky)?
Protože standard je přece podchod a nikde se to nedělá jinak. Ale pozor, např. v Adamově má být nadchod, takže to jde.
Projektant si všiml a navrhl. Stavět ho tam vlastními silami načerno ale asi nepůjde, ne?
Já to nemyslím tak, že by se tam načerno stavěl nadchod. Ale přijde mi jako nešťastné řešení nejdřív lidi vyhnat na nadchod a pak místo aby tu výšku využili i k přechodu přes trať naopak budou muset ještě do podchodu.
A co považuji za ještě důležitější – pokud by byl nadchod i přes trať, počet přebíhačů kolejí by byl prakticky nulový. Kdo by lezl na koleje, když na ten nadchod stejně bude muset kvůli Hradubické (v tomto místě by ji přebíhal leda sebevrah).
Samozřejmě souhlasím, řešení není šťastné. Bohužel to dopadlo, jak dopadlo.
Taky si myslím, že toto řešení podchodem je nešťastné.
A nevíte, zda bude i nějaký přístup z nadjezdu k tomuto nástupišti mezi kolejema a silnicí?
To snad bude, přece si nikdo nemůže myslet, že by cestující chodili od Semtína na vlak do Hradce oklikou přes celé nástupiště do podchodu a zpátky na protilehlé nástupiště.
Jenže pokud dělat přístup na nadjezd, tak by bylo dobré, aby se zastávka MHD Semtín zastávka vrátila do původní polohy, na nadjezd.
Projektant si to vymyslel a komise pokývala všemi hlavami. Chtěla mít klid.
A pak se projektant probudil…v hlavě výloha…
Podle letáčku: „Realizace stavby umožní zavést pravidelnou dopravu s taktem 30 minut“. To už je tam víceméně teď (střídavě R a Os), plánuje se navýšení počtu spojů? Jako každých 30 minut rychlý spoj nebo každých 30 minut osobák? Nebo to zdvojkolejníme a pak se uvidí? 🙂
Od Opatovic po Hradec bude stále jednokolejka. V Pardubicích po přejetí mostu přes Labe je jedna kolej na Pardubice a druhá na Chrudim.
V rámci stavby uzlu Pardubice budou 2 koleje hl.n. – Rosice, za mostem ze zádadní koleje odbočí trať směr Chrudim
Sranda bude už za pár dní. Na chvostu rychlíků Ariivy budou do Rosic viset osobáky ČD, protože tahle zhovadilost stále nebyla zlikvidována a už vidím ty dohady při spojování, brzdě atd.
Přece nemůže být vpuštěn zatuchlý německý vzduch vpustěn do špičkové supernovy ČD!
No jo! To mě vůbec nenapadlo. Jak tohle bude fungovat? Kolik případů denně to je? Já tím takhle jezdíval jenom večer…
Asi 5x za den.
Skvělé! Jen je škoda, že se zároveň nezdvoukolejní i úsek Opatovice – HK. Takhle budou zase nutné další výluky..
A už se na okraji Hradce dobrali nějakého úspěchu ve sporu s místními, kteří si koupili nemovitosti u trati a teď jsou překvapeni, že se desítky let slibované zdvoukolejnění skutečně bude realizovat?
Pokud vím, tak hlavní odpor byl proti kácení aleje na úkor rozšíření na druhou stranu.
Jj, ta alej byla vysázena na tu dobu, než dojde k rozšíření. 🙂
Stačil by dobrý dendrologický posudek. 🙂 Ony ty kaštany bude stejně brzo potřeba pokácet. To není dlouhověká dřevina.
Bývalo by stačilo vykácet jednu řadu v rámci údržby pěkně dopředu před přípravou zdvoukolejnění a nikdo by si nevšiml dokud by stromy neležely na zemi.
Ten posudek přesně jak ho chcete je v EIA 🙂
Ted se čeká na stavebni povolení. Ti co si koupili pozemek u trati a nelíbí se jim vlaky nevyhraji. Zatím vše na celé care zasloužene prohráli.
Jak dlouho je to od neštěstí ve Stéblové? 60 let? Tak dlouho tam ta jednokolejka straší.
Ta tam straší podstatně déle než 60 let.
Nevznikla zastávka ve Stéblové už v minulosti při rekonstrukci sousedního úseku?
Tohle by měla být úplně nová zastávka na okraji obce. Na současnou zastávku je to z centra Stéblové cca 1,5 km, navíc při rekonstrukci se hradecké nástupiště posunulo o další stovku metrů za přejezd. Problém je mimo jiné v tom, že ze zastávky do obce se jde přes les, což asi zejména ženám a dětem za tmy není úplně příjemné.
V praxi bude nová zastávka o obce znamenat, že současná zastávka Stéblová úplně ztratí smysl, protože v jejím blízkosti je asi 5 budov a jinak vůbec nic.
A nevíte, proč je současná zastávka Stéblová tam kde je?
Přijde mi to jako klasický úplný nesmysl (předpokládám podle mapy, že v jejím místě NIKDY nic nebylo).
Snad proto, aby se ušetřilo za výhybku na vlečku?
Důvod sice neznám, ale na druhou stranu za sociku se tam v létě valili davy lídí z vlaku na koupání v rybnících směrem na Ždánice (Hrádek, Oplatil). A stačilo to k tomu aby to udělalo násobně víc cestujících než kdy mířilo do obce.
Dnes už tam jezdí tak akorát nudisti a pochybuju, že vlakem.
Stéblová – jako zastávka – byla uvedena už v jízdním řádu 1918. Podle toho, jak vypadá výpravní budova, bych si typl, že stanice byla založena v 50. letech v souvislosti s vlečkami. Kromě odbočení na vlečku samozřejmě zvyšovala kapacitu tratě – mezi stanicemi Opatovice a Rosice by byl dost dlouhý úsek bez možnosti křižování.
Podle mě by se měla současná zastávka ve Stéblové přesunout o jeden přejezd směrem HK a vlaky by na ní zastavovaly jen v koupací sezóně (květen – září).
Ne, stále se nastupuje na původním „nádraží“.
To není přesné. Je spíš na zhlaví (a za ním) původní stanice – severněji oproti původním nástupištím. Nová bude naopak zase směrem na jih.
Jedno nástupiště je v nádraží (směr PCE) a druhé ve zhlaví (směr HK).
Pravda, špatně jsem si to vybavil (=obě zastávky jsou ve správném směru jízdy za přejezdem). De facto jsou na staniční koleji obě – ta směrem na HK je mezi středním zhlavím a spojkou.
Nová by měla být mezi vjezdovými návěstidly a první spojkou mezi kolejemi.
Měli by tam zrušit zastavování úplně, zbytečné zpomalení na cestě mezi dvěma stotisícovými městy kvůli malinké vesnici o 200 obyvatelích…
Vždyť tam staví jen jeden osobák za hodinu, ostatní vlaky Stéblovou projíždějí. A všechny vlaky, co tam zastavují, to mají jako zastávku na znamení. To snad není tak hrozné, ne?
A v létě tam jezdívali Pardubáci na písák, aspoň když jsem byl malej. Jak je to teď nevím.
Doby, kdy v létě ve Stéblové vystoupilo z vlaku 200 lidí a šli na písáky, jsou pryč, dneska se jezdí autem. Stejně jako do Mělic, taky pamatuji časy, kdy se ve Valech do podvečerního osobáku navalilo tolik lidí, že v panťáku průvodčí ani neprošel uličkou.
Ono se tím vlakem jezdí pořád, ale už ne do Stéblové, ale na Opatovický písák, kde je voda hned vedle nádraží a je to tam trochu na jiné kvalitativní úrovni, s občerstvením a úklidem areálu.
Jaký je plán s rosickým mostem? Nová dvoukolejná konstrukce na stávajících pilířích?
Nová dvoukolejná konstrukce na nových pilířích s vyšší podjezdnou výškou pro vodní cestu a výhledovou možností přebudování mostu na zdvihací.
Takže megarozkrádačka, kterou bude řešit až Brusel, jako v Kolíně?
Jaká je v plánu traťová rychlost?
160 km/h, jako na hotovém úseku.
No a bude se něco dělat s těmi třemi oblouky, nebo tam bude rychlostní cimbuří? S tím v Rosicích bych se divil, ten je v podstatě ve stanici.
Obloukům budou zvětšeny jejich poloměry, takže umožní zvýšení traťové rychlosti. Traťové koleje tak nebudou přesně kopírovat stávající trasu.
Ovšem až při provozu v režimu ETCS, do té doby pouze 100 km/h.
Kdyby tak dlouho nečekali, už tam 160 kmh mohla být dávno, teď se díky tomu bude čekat několik let po stavbě, jestli nahodou tam někdo to ETCS zavede. Jak dlouho vůbec je nutné mít ETCS nad 100 kmh? To bude tak max do 5 let, co zavedli povinnost, ne?
Leccos, co kdy bylo možné, se omezuje a komplikuje, aby si lidé napřiště rozmysleli to dělat…
Vzhledem k úpravě daní to tedy nebude nikdy.
Tak jistě to že stát těm pracujícím, kteří si daně platí neukradne z platu tolik jako doteď může za to, že tam nebude ETCS. Kde berete ten matroš?
No, devadesátimiliardový (minimálně) daňový výpadek už právě přesně tohle způsobí. Protože i kdyby lidi vrátili ty peníze skutečně do oběhu, tak stát z nich uvidí už jen DPH a spotřebku, což v průměru dělá tak 15 % z celku. A to spíš nenastane, plno lidí bude radši šetřit, takže těch 90 miliard bude realita.
Tak to ale nefunguje, pane. V reálné spotřebě se stejně v čase všechny peníze dostanou zpět do státního rozpočtu. Mimo těch, které šetříte. U těch to platí, až budou v oběhu. Jde jen a jen o rychlost. Protože Ti, kdo peníze od Vás obdrží, je dále používají a zase z nich platí DPH……. Až do poslední koruny. Takže jestli někdo zrušil tzv. „superhrubou mzdu“, což nezrušil, zrušil jenom nesmyslné danění jiných daní (pardon pojištění), tak to je spíše na oslavu. Ta debata je zavádějící. Jediná debata, která má opravdu smysl je o dani ze zisku (ve všech podobách) a o… Číst vice »
Do zisku podniku Vám ani státu nic není. Otázka je jiná. Kolik je ještě morální brát z cizího.
Nikoli pane, blue má pravdu. Jestliže získám peníze navíc z ušetřené daně z příjmu, zaplatím DPH do státního rozpočtu za utracené zboží – jídlo, elektroniku, barák,… A zejména pokud si koupím třeba čísnký či americký mobil, tak ty peníze odejdou pryč, nikoli do rozpočtu. Leda tak, když je třeba prožeru v hospodě, tak zaplatím kuchaři a dodavateli potravin aj., kteří odvedou menší část na daních z příjmu. Odvody na zdrávko a sociálku nepočítám.
Ano, v případě zahraničního zboží máte pravdu, stejně jako např. u služeb vykonávaných pomocí internetu (Uber). Ale co s tím, že? Zvýšit DPH a zdražit tak tyhle služby lidem. Ale co pak s tím? Pak je správné, že byla ta nespravedlnost s daněním jiné daně zrušena. A holt musíme zlevnit stát.
Při schodku rozpočtu, který tu svým neumětelstvím Burešova partička vytvořila už to stejně nehraje roli. Nebo by třeba Bureš mohl vrátit nějaké ty dotace, vyházet se třetina ouřadů a dalších, co z těch našich daní žijí, ať jdou taky pracovat a peníze budou.
… a když se to děje na silnici, tak skáčete radostí. Aniž by vám docházelo, že jak se do lesa Baník, tak se z lesa…
Když teprve vypsali soutěž, tak bych s těmi termíny byl opatrný.
Takže v místě největší nehody vznikne zastávka. A nádraží Stéblová se zruší? Když nebude potřeba?
Nádraží se nezruší, jen se tam nebude stavět.
Takže tu investici do nových nástupišť s modrým zábradlím daleko od vsi po 6 letech odepíšeme. Super. Milion sem, milion tam….
Nemělo to být už před 20 lety ?
Nemělo. Do Mechova ani ránu 🙂
Špatně napsáno, tohle je na straně perníkového města 😀
Právě jsem zjistil kde jsou Pardubice!
Na některých mapách je to označeno jako HK Jižní Předměstí
A na některých jako „Opičí Rokle“ :).
A někde „největší pr**l v republice….
Je pravda, že je to smutná vizitka země (a to celé její historie za posledních minimálně 100 let).
Máme dvě docela velká města, mezi nima rovinu a minimální zástavbu, už tam jedna kolej je … a my nedokážeme zaboha postavit druhou.
To už nelze svádět na režim, na vlády nebo na zákony (které se za tu dobu 5x kompletně změnili), to už snad musí být neschopnost zakódovaná v „národní povaze“.
zákony změnilY pochopitelně
Lidské myšlení má obrovskou setrvačnost, pokud tu 40 let bylo to co tu bylo, tak se nedivme. Jestli v tom myšlení vyrostly dvě generace, tak dvě až tři trvá než se to změní.
Další věc jsou všechny ty národní mýty které velkou část obyvatelstva ovládají. Ony mají jiné než zamýšlené účinky, jestli to o temnu v 19. století mělo burcovat, tak dnes to spíš podvědomě ubíjí. Hodně škody dělá také pořád přítomný panslavismus.
Jak to myslíte s tím panslavismem? Jako že spojení na východ k bratrům Slovanům se považuje za důležitější než na západ ke zlým Germánům?
„Bratrů“ v lepším případě jsou to bratranci. A to o zlých germánech je taky takový poválečný konstrukt na národních mýtech. Nějakých tisíc let jsme měli ze slovanských sousedů tak Lužické Srby, Slováky a okrajově Poláky, jinak jsme se ale tisíc let vyvíjeli jako integrální součást západní Evropy. Na východ nás zaválo jenom 20. století na krátký čas a hrát si na to že máme něco moc společného s Ukrajinou, Ruskem, tvrdit o tom že je to blízká kultura, je trochu divočina. Sice jsou tam nějaké společné jazykové rysy, sice jsou tam nějaké prvky v náboženství ale to je příliš málo… Číst vice »
Před 60!
Já vskutku nechápu, jakým zázrakem se už před téměř 10 lety (!) povedlo postavit úsek Stéblová – Opatovice, a od té doby NIC.
Nepřehánějte. Úsek Stéblová – Opatovice n. L. šel do provozu s JŘ 2015/16, tj. před 5 lety. Že vše tak trvá je dáno především naším právním prostředím.
Tohle zrovna dlouho sabotovala Stéblová s požadavkem na PHS, kterou měřením vyvracela hygiena, tak kompromisně vznikne „plot“ mezi trati a Stéblovou.
Takový detail, přes Labe z hlavního do Rosic původně 2 koleje vedly, takže se vrátí k původnímu stavu.
Ano, to bylo za toho slavného dřívbylolípu za éry ČSD. Místo toho, aby se mezi Rosicemi a Pardubicemi vytvořila dvoukolejná trať (moc k tomu nechybělo), tak se trať zprasila jednokolejným mostem. Jojo, tesiloví strejci z ČSD, tak to byli neskutečně hloupí jedinci…
Spíše soudruzi z jedné strany…
Prakticky všichni „tesiloví manažeři“ té doby byli zárověň soudruhy a kdyby náhodou nebyli, tak rozhodnutí se stejně primárně přijímala ve strukturách strany a ministerstva a ostatní orgány je jen vykonávaly. Pěkně to ilustruje Okres na severu, kde supermanažer Pláteník řídil na svěřeném okrese všechno, od vedení továrny po milostný život svých podřízených.
1965?
To už mělo být dávno z Pardubic do Rosic dvě koleje že to není je ostuda při tom provozu co na tom úseku je
Nejdřív musíte „dobudovat silnice“ přeci…
Vážně? One je D35 hotová, že se modernizoval úsek Mohlenice – Třebová?
A proč se tedy nevytvořila během následujících „chytrých“ 30 let? Do kdy se budeme vymlouvat na soudruhy z KSČ? Následně se nezprasilo nic?
Teď je premiérem soudruh od tajných, podporu k vládnutí mu dal jiný velký soudruh a špinavou práci i na dopravě za něj dělá soudruh z JZD Lešany.
Pač ti strejci tam mnohde sedí furt.
Tak zrovna devadesátky v tomto ohledu stály fakt za to, to máte recht. Ale korektivní mechanizmy jsou v posledních třiceti letech nastaveny (mnohem) lépe, řekl bych.
Soudruzi potřebovali zahltit chřtány kapitalistů ocelí, a tak na nějaký most už nezbylo, výpravčí si dali socialistický závazek, že to vyjezdí. 🙂