Metrans expanduje na Balkán, kupuje Adria Rail
Vizualizace lokomotivy Siemens Vectron v barvách Metransu. Foto: Siemens
Akvizicí Metrans zapojí do své sítě i intermodální terminál u Bělehradu.
Akvizicí Metrans zapojí do své sítě i intermodální terminál u Bělehradu.
Tak jde o to, aby to ustáli. Velké oči mají už řadu let a současný nemalý propad nákladní dopravy jim asi nestačí.
Kolikže měsíců jsou odstavené nemalé množiny jejich vozů v různých stanicích, pro které není práce a stojí to každý den nemalý peníz?
nepletete si to se situaci za covidu?
Neplete. Jen na podkrušnohorské mají odstaveno 6 souprav .
Ze Zdic na Písek jsou další.
Propustili vedlejškáře a kmenovým nařídili ZOZ dříve než by byl obvyklý termín.
Hrňte mínusy!
Žádný vedlejškář nebyl propuštěn (to jaksi ani nejde a současně, když je spočtu, tak jich je u strojvedoucích v CZ asi tak 0,5% :-)) a ZOZ je přesně včas a nikdo nebyl na základě neúspěchu u ZOZ vyhozen. Co tam máte dále???
To si fakt nepletu, zkuste mímo šotění trochu sledovat ekonomiku.
Mám prosbu ke komentářím, nedalo by se jedním klikem sbalit vlákno, které si třeba nechci číst? Nebudu pak muset skrz něj scrollovat.
Ano, třeba to, kde diskutuje Olcit…
To nemám zájem nikomu podsouvat, každý ať si skryje co chce, třeba moje vlákna (:
Dá, minimálně v mobilním zobrazení je u každého komentáře vpravo dole tlačítko – šipka nahoru nebo dolů, kterou lze sbalit/rozbalit odpovědi na daný komentář.
Díky, našel. Je ale schované v barvě pozadí.
Funguje i na desktopu.
Jj, v desktopu se zobrazí až po najetí kurzorem na daný komentář, stejně jako tlačítko pro permalink.
Díky, je to tam 🙂
Zato koní je všude dost.
Inu jeví se nadmíru pozoruhodná ta investice firmy ČD 3 miliardy do InterJetů určených na mezinárodní linky (do Německa), které se dnes plouží po regionálních zastávkách do Chebu.
Vždyť Metrans, který je výrazně menší než koncern ČD, má výrazně vyšší zisk. Patrně proto, že Metrans investuje do ziskových investic. Nechápu proč namísto InterJetů nešly investice do ČD Cargo, které mohlo Balkán obsluhovat mnohem dřív
https://zdopravy.cz/cd-cargo-pokracuje-v-mezinarodni-expanzi-zalozilo-firmu-v-chorvatsku-81354/
Zalezte, prosím Vás…
Napsal jsem v něčem nepravdu? Pokud ano, tak v čem, prosím?
Díky
Ty hlavně spekuluješ o něčem, čemu a) ani v principu nerozumíš (nechceš rozumnět) – interjety jezdí v závazku, a b) nemáš dost informací – jaké jsou parametry smlouvy mezi MD a ČD týkající se provozu těchto souprav? Nevíš, ale plácáš, den co den to samé. Ne že bys neměl v něčem pravdu, ale tu vždy spolehlivě zabalíš do nánosu otravných a prázdných fabulací a spekulací.
InterJety jezdí díky dotacím od státu. Státu došly peníze. Jeví se, že po zbytek životnosti InterJetů buď si ČD najdou obživu pro InterJety např. v Německu. Nebo InterJety prodají.
Když si vezmu koupěschopnost pasažérů, tak nevěřím, že na linkách v ČR by pasažér byl ochoten zaplatit 6 nebo 8 Kč/ujetý kilometr/jednoho pasažéra. Vždyť i to kafe s obsluhou z ČD Minibaru je prodáváno za 15 Kč. Zatímco v Lidlu z automatu si za kafe řeknou o dvacku….
Prostě by investovaných 3 miliard by mnohem líp využilo ČD Cargo
Státu došly peníze….
To má být poplašná zpráva, anebo jen další dílek flašinetových ptákovin nemaje hlavu a patu?
Račte si pročíst např. aktuální vyjádření odborného náměstka pro státní rozpočet (viz Hospodářské noviny tento měsíc)
Prazákladem je uvažovat, co chtějí zákazníci zaplatit a co nechtějí zaplatit.
Když vezmu pohled pasažérů (pohled nákladních dopravců nechám znalejším), tak v žádném případě nikdo z normálních lidí netouží po retro v podání Českých drah, tj. zašlé vlaky, arogantní nádražáci, nepohodlí. Viz neúspěch Retrotatranu
https://zdopravy.cz/omezi-ceske-drahy-nostalgii-retrotatran-smysl-moc-nedaval-rika-novy-sef-obchodu-24549/
Čili provozem retro, parních vlaků, provozem typu 810 si firma ČD akorát škodí. Ledaže by ČD cílili zejména na šotouše a režijkáře (kterých je maličko v 10,5 milionovém národě)
Říkal jsem, že už na tyhle spamy nebudu odpovídat, ale tohle mi nedá 😁
Chápu správně, že vy nejdřív kritizujete ČD za nákup nových „pasažérských“ souprav, abyste následně prohlásil, že ČD se starými šroty neuspěje a musí obnovit svůj vozový park? Já už tohle fakt nedávám 😂😂😂
AI selhala 🙂
Staré nízkokapacitní šroty neprovozovat a nahradit busy (vždyť šéf ČD už avizuje, že chce nakupovat autobusové dopravce, tož uvidíme) Nostalgické vlaky zprivatizovat. Zájemců o provoz dětských parků je dost, tož třebas by se našli zájemci, kteří parní loko od ČD použijí do lunaparku A když nové vlaky na dálkové trasy, tož kupovat přiměřené potřebám/koupěschopnosti pasažérů. Tj. a) linky po Německu, použít InterJety po 60 milionech/1 vagon, popřípadě ComfortJety po 72 milionech/vagon b) dálkové linky zejména po ČR = koupit podobně jako ŽSSK tj. vagony s maximálkou 160 km/h po 1,87 milionu EUR, tj. cca 48 milionů/vagon. A koupit ojeté, viz… Číst vice »
Takže ČD koupí vagóny na 160 km/h, a až se SŽ zmátoří a začne otevírat první koridory na 200+ km/h, tak budou ČD zase absolutně nekonkurenceschopné. A vy je budete předpokládám kritizivat za to, že neplánují do budoucna. To je tak geniální 😂😂
Firma ČD už nyní (bez InterJetů) má kolem stovky vagonů na rychlost 200 km/h.
Proč myslíte, že normální firma pro rychlou dálkovou dopravu (např. RGJ) si vystačí s nákupem nových loko na 160 km/h nebo viz Siriusy pro LEO, které nyní testuje RGJ?
A dalších necelých 150 vagonů na rychlost 200 km/h má firma ČD jako starší.
Plus 49x vagonů Railjet z roku 2014 na rychlost 230 km/h
Autor zastává názor, který zároveň vyvrací.
Copak Vy věříte, že přibylo pasažérů, kteří si začali pravidelně platit cestu vlakem kvůli parním lokomotivám, na jejichž propagaci vynaložila ČD značnou energii?
viz dokonce čtvthodinkový dokument o parních lokomotivách, který platila ČD… Copak takto vypadá normální smysluplný marketing dopravce pro masový trh ???
https://zdopravy.cz/video-ceske-drahy-natocily-poctu-parnim-lokomotivam-lasku-k-pare-lici-jako-podmanivou-nemoc-92147/?comments=1#comments
On je trol. Musí být. Protože v reálu nikdo nemůže být takový debil.
Mohu se zeptat, co nepravdivého na tom co jsem napsal.
Chcete snad říct, že není pravdou … cituji: „Vždyť Metrans, který je výrazně menší než koncern ČD, má výrazně vyšší zisk. Patrně proto, že Metrans investuje do ziskových investic.“
Jak spolu souvisí jablka (InterJety) a hrušky (ČD Cargo)?
Patří do stejného koncernu ( který má zaveden cash-pooling a je jako jeden celek posuzován bankami při žádosti financování ).
A to se třeba hodně pleteš, protože je zakázané křížové financování osobní a nákladní dopravy, proto jsou to taky 2 firmy, i když v koncernu. Je to z nařízení EU. To samé na oddělení správce infrastruktury a dopravce. ČD můžou půjčit Cargu lokomotivy, strojvedoucí, případně i peníze, ale nemůžou ho dotovat, to samé i obráceně. Aby mohly jezdit InterJety v Německu, tak je pro ten provoz musí nejdřív někdo schválit. Na schválení u nás musí najezdit určitý počet kilometrů bez i s cestujícími. Až je tady někdo schválí, pak se můžou začít schvalovat i jinde. Proto ty Cheby, Ostravy a… Číst vice »
Tak mi prosím vysvětlete, jak by bankovní riskaři od sebe mohli od sebe oddělit firmy „matka-dcera“ …oboje riskově relevantní? Prosím bavme o standartním úvěrovém financování, nikoliv o specialitkách které bývají pro banku riskovější a proto úrokově dražší (např. mezanin)
Ano, při holdingovém uspořádání by to bylo jinak, tj.
a) Mateřská firma, která drží podíly v dceřinnkách a jinak nemá jinou aktivitu plus
b) Dcera A (např. pasažérská ČD)
c) Dcera B (např. nákladní ČD, dnes ČD Cargo).
Jenže v reálu je uspořádání koncernu ČD:
-matka (pasažerská ČD)
-dcera (nákladní ČD tj. ČD Cargo).
Jenže matka i dcera mají oddělené „účetnictví“ a každá část si jede „za svoje“.
Proto taky vydává dluhopisy jak ČD, tak i Cargo ZVLÁŠŤ. 😉
Souhlas
Ono je to totiž jedno. Ikdyby na R8 řadil vozy maximálně 6 let staré, tak budete mlít stále totéž: že ta Astra je sto let starý šrot.
Zřejmě si vyhodnotil, že hotely v Alpách mu ten kapitál zhodnotí lépe, než když je nasype do R8, kde mu to nic extra finančně nepřinese. Tohle je téma spíš na MD, jejich požadavky a vymáhání.
Vzhledem k tomu, co trpí MD jinde ČD, např. na EC na Slovensko vůz řady AB, tak si nedělám iluze, že by někde udělalo ty, ty, ty.
Jančura si jede za své.
Nekazí se mu vlaky víc než standartně, je to jenom stroj.
Plnění smluv si má kontrolovat a postihovat objednavatel.
Služby na R8 nejsou nejlepší ale rozhodně na vyšší úrovni než za ČD.
Koupě hotelu a provázání investic je logické a rozhodně lepší než investovat do šotovláčků .
Za co že si jede?!? 😂😂😂😂😂😂😂😂
Naozaj ťa tak baví byť za čuráka a všetkým na smiech?
Otevřte si prosím zdejší web před 3 či 4 roky. A srovnejte s dneškem. Tehdy zde naprosto vážně někteří „rádoby-extremisté útočili“ na zbytek společnost, jež nechtěla platit provoz liduprázdných vlaků např. do Mochova. Málem zde docházelo ke konsenzu, že bez vlaků na některých vedlejších tratí dojde bezmála ke „zločinu“.A zcela vážně probíhaly debaty jestli si vlastník toho či onoho může od pronajímatele vzít zpět svůj majetek. Od té doby se diskuze posunula do výměny názorů podložených fakty. … Čili když úmyslně balím fakta do určité formy, (která vyvolává reakce jaké vyvolává), tak já s tím osobně nemám problém. Víte jak… Číst vice »
Nevěděl by někdo, jaké trasy jsou z hlediska nákladní přepravy od moře do Srbska dnes nejvíce využívány? Nejkratší trasa Bělehrad – Bar se mi zdála poměrně málo vytížená, když jsem se tam okolo motal. Jezdí to dnes teda primárně z Rijeky? Přes přístavy napojené na Knin – Ogulin – Záhřeb – Bělehrad už je to docela kostrbaté, podobně i Ploče – Sarajevo – Doboj – Bělehrad. Nebo se mi to jen zdá? 🙂 Nevíte někdo?
Rijeka – Vinkovci – Sid.
Bar je krajně nespolehlivý, k tomu sklonové poměry, mizerná propustnost… Navíc vedle vede už z části dálnice, takže to bude úplný konec.
Asi 45. Jak to souvisí s článkem?