Lufthansa oznámila první destinaci, kam bude létat s dreamlinery. Boeing stále neobnovil jejich dodávky
Boeing 787-9 v barvách pro Lufthansu. Foto: Lufthansa
Americké úřady stále nechtějí kvůli problémům s kvalitou povolit Boeingu obnovení dodávek letadel 787.
Tohle letadlo bude záhy nejbezpečnější stroj na obloze, vzhledem k tolika zkouškám a kontrolám, kterými si teď po těch pádech musí projít. Navíc cena pro provozovatele bude taky přijatelná. Jedinej kdo na tom prodělal kalhoty je přirozeně Boeing.
Může mi někdo znalý vysvětlit, proč musí takřka airbusová aerolinka objednávat B 787.9, když by třeba mohla A 350.8 podobných parametrů, aby měla piloty vyškolené na jeden typ?
Co byste řekl? Jde samozřejmě o prachy, ty jsou totiž (jak známo) až na prvním místě.
Tak oni čekají na 777X pokud se nepletu, takže nakonec to bude Airbus vs Boeing asi 50-50. Superjumba mají od obou. Dálkové rozdělí taky na půl do budoucna, a krátké lety si nechají A32N + nějaké menší letadla.
https://www.nytimes.com/2019/04/23/podcasts/the-daily/boeing-dreamliner-charleston.html
No jo to je tak když se snaží ušetřit a dělají outsourcing. A nedokáží pohlídat kvalitu u všech těch zemí, kde je levná pracovní síla. To může možná fungovat u elektroniky jako je mobil nebo televize. Ale u letadla jde o bezpečnost.
Cože? Levná pracovní síla?
Subdovatelé: Japonsko, Itálie, Kanada, Švédsko, Austrálie, Korea, Franice.
Problémy jsou s přesností některých kompozitových monobloků, co se jen tak mimochodem vyrábí v jednom ze závodů v USA.
Já to fakt nechápu, proč ty Boeingy kupují? Vidí, že mají problémy s kvalitou, tak proč nenakoupí A350? To je Dreamliner o tolik levnější, že se to těm společnostem vyplatí i přes případné budoucí problémy?
Dobře, už jsem to pochopil, A350 a 787 nejsou přímí konkurenti. A330 neo a 787 jsou.
Já bych teda raději šel do A330 neo, ale každému co jeho jest.
Problémem může být i dodací lhůta a další. Pokud společnost má hlavně Boeingy, tak i co se týče servisu, školení mechaniků atp. Navíc Airbus nedává takové slevy jako Boeing, takže cena tam bude hrát také klíčovou roli.
Jak se to vezme, A350 a B787 jsou přímými konkurenty,v některých velikostech. Dalo by se to velikostně srovnat zhruba takto:
B787-8 B787-9 A350-900 B787-10 (tedy je to těsné) a A350-1000 (ten už je spíš k B777).
U B787-8 a -9 jsou jak píšete A330neo.
Myslím ale, že hodně udělala cena, která bude zajímavá a vyplatí se jim tak mít i další typ Boeingu
A další věc možná bude taky celková politika nákupu LH. Je totiž možné, že nechtějí být závislí pouze na jednom dodavateli.
Ono vycouvat z objednávek není zrovna snadné a stojí to hodně peněz (minimálně propadne 10 – 20 % záloha). A pak se postaví na konec fronty Airbusu, tohle fakt nejsou párky na krámě, musí plánovat na mnoho let dopředu.
Dreamliner je fajn letadlo za ty peníze. Pro Lufthansu je dobré, že Airbus ví, že u ní nemá nic jisté a musí být při jednání o ceně realistický. A možná bych neopomenul fakt, že Dreamliner má pořád dobré jméno u cestujících v severní americe a třeba Japonsku. Čekal bych, že hlavně tam bude nakonec létat a zbytek světa bude táhnout A350.