Letecký provoz na Ruzyni se po čtvrt roce vrátil na hlavní dráhu

Přistání na Letišti Praha. Foto: Letiště PrahaPřistání na Letišti Praha. Foto: Letiště Praha

Jediným systémovým řešením je podle vedení letiště výstavba nové paralelní ranveje.

Letecký provoz na ruzyňském letišti se po více než tři měsíce trvající výluce dnes krátce po poledni vrátil na hlavní vzletovou a přistávací dráhu 06/24. Od 28. března se odehrával na vedlejší ranveji 12/30; důvodem byla pravidelné údržba a odložené opravy hlavní dráhy.

Vedlejší dráha je k té hlavní téměř kolmá, takže provoz na ní směřuje nad hustě osídlené části Prahy a Kladenska. Vedlejší dráha byla v provozu ve své plné délce 3 250 metrů. Směr provozu na vedlejší ranveji je závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Letiště preferuje přistání od Prahy a vzlet na Kladno.

Kromě pravidelné údržby, jako je třeba odgumování nebo výsprava povrchu, došlo během uzavírky i na rekonstrukci pojezdové dráhy B vedoucí na hlavní ranvej.

„Jsme si vědomi toho, že využívání vedlejší dráhy nevhodně zvyšuje provoz letadel nad hustě osídlenými oblastmi, ale jediným systémovým řešením do budoucna je realizace projektu paralelní dráhy,“ uvedl už dříve šéf letiště Jiří Pos.

Plánované uspořádání ranvejí na Letišti Praha

Plánované uspořádání ranvejí na Letišti Praha

Stavba paralelní ranveje se neustále odkládá, aktuálně vedení letiště počítá s tím, že by měla být hotova do konce dekády.

Tagy letiště praha ranvej vzletová a přistávací dráha
38 komentářů