Letecký provoz na Ruzyni se po čtvrt roce vrátil na hlavní dráhu
Přistání na Letišti Praha. Foto: Letiště Praha
Jediným systémovým řešením je podle vedení letiště výstavba nové paralelní ranveje.
Jediným systémovým řešením je podle vedení letiště výstavba nové paralelní ranveje.
Je tam viac projektov, do ktorých by sa malo kopnúť – nová drahá, rozšírenie 2. terminálu, nová veža (lebo zo starej nebude dobre vidieť na novú dráhu – ono z nej dobre nevidieť ani na prah 30 a na policajný heliport vôbec).
Z Dědiny (okná na východ) sa prevádzka na 30 dá v pohode vydržať, odlety z 12 sú o dosť hlučnejšie. Viac by mi, mať okná na západ, vadil neustály hluk z pražského okruhu – monotónny hukot sem-tam doplnený nejakým „talentom“ s upraveným výfukom ruší, aspoň mňa, viac než jedno lietadlo za pätnásť minút (v noci).
To uz budou jistě stavět eko stroje na baterky 🙂
Bylo pěkné v roce 2014 sledovat dokument na CT2 kdy moderátor komentoval, že se dráha 06/24 po půl století musí na čtyři měsíce uzavřít a udělat kompletní rekonstrukce dráhy, protože už je to asi potřeba. Po osmi letech se dráha opět na tři měsíce uzavřela pro údržbu která podle manažerů před rokem 2014 trvala maximálně pár týdnů. Tipnul bych kvalitní cementobeton stejně jako na prvních usecích D1 od stejné firmy (Strabag) která letos zahájila opravné práce prvních úseků 😀
doporucuji pred tim, nez zacnete pindat, zjistit si, ceho se tykala tato oprava
oprava, ktera probihala nyni, nemela s povrchem drahy tasntak moc spolecneho, ale zamerovala se na dalsi infrastrukturu s drahou spojenou – radionavigacni zarizeni, osvetleni apod
Děkuji za přesné informace a doporučení 😉
Paralelní dráha netřeba. Současná stačí a navíc má zálohu na vedlejší ranveji 12/30. Peníze by se raději měly investovat do ekologištější dopravy typu VRT.
Proč by letiště mělo investovat do VRT?
Aby se do USA jezdilo ekologicky vlakem.
toto je bohuzel chybny nazor. pokud se doprava vrati na uroven pred covidem (a ona se vrati, at uz driv nebo pozdeji), take ne, nestaci …
spiš je to naštěstí chybný názor
Samozřejmě nevrátí. Vy jste izolován od dění ve světě, že to nevidíte? Druhá dráha na LKPR je zhruba stejná idea jako koncept mezinárodního letiště v Budějovicích v paralelním článku. Plýtvání veřejnými prostředky.
Veřejnými? Letiště bylo dokonce schopné si na tu ranvej i samo svým provozem vydělat… Teď během COVIDu to sice bylo s cash flow trochu horší, ale to se může zase zlepšit…
samozrejme, ze se vrati. at uz driv, nebo pozdeji. jen potvrzujete, ze naprosto netusite, o cem je rec
mimochodem, jake verejne prostredky? mate vubec tuseni o tom, jak ma byt stavba nove drahy financovana? od kdy je letiste praha “verejne vlastnictvi”?
Jediným akcionářem Společnosti je stát zastoupený Ministerstvem financí ČR.
To je snad jedno kdo je akcionářem, jde o to odkud jde financování. A to jde odkud? Nu? Že by z letištních poplatků? Tedy to co tvoří značnou část letenky a platí to tedy cestující skrz aerolinky? Normální komerce.
samozrejme, ze se vrati. at uz driv, nebo pozdeji. jen potvrzujete, ze naprosto netusite, o cem je rec
mimochodem, jake verejne prostredky? mate vubec tuseni o tom, jak ma byt stavba nove drahy financovana? od kdy je letiste praha “verejne vlastnictvi”?
Tentokrát s vámi souhlasím. Vy mě vždycky nějak prekvapite. 🙂
To máte špatně, je třeba paralelní dráha i VRT.
Souhlas, oboje se může doplňovat. Lítat dopravákem Praha-Brno je nesmysl už dneska, když to vlakem bude dveře-dveře pod 2 hodiny. Jet vlakem do Egypta bude spíš pro nadšence, ikdyby tam vedla VRT.
To Brno by ani nebyl nesmysl, ale jako přestup, kdyby z Prahy něco pořádného lítalo. Vemte si třeba LOT, kolikrát za den letí do Krakowa nebo do Trojměstí. Dokonce z Krakova, což je srovnatelné s Ostravském na obyvatelstvo lítá i do Ameriky…
no, tou amerikou z krakowa bych tolik neaargumentoval (v kontextu ceskeho rybnicku)
to, ze litali do statu z krakowa, je dano jedinou veci – obrovskym poctem polaku , kteri do usa emigrovali.
Teď momentálně 3x-4x týdně Chicago z Krakowa s B787…
Dokonce i Rzeszow – NY jednou týdně… Emigranti tam sice jsou, ale , že by tolik?
ano, je jich tam tolik. jen tak z legrace by z děr jako krakow a rzeszow do USA nelítali 😀
vyloženě Poláků je v USA deset milionů. k tomu připočti jejich manžely/ky, děti apod…. a máš celkem slušný počet lidí, který má potřebu jednou za čas potřebu courat do polska.
Bydlím u Jesenice u Prahy a tři měsíce přistávala ta letadla nad námi. Vůbec mi to nevadilo. S flightradarem na klíně jsem si užíval volná odpoledne na terase. Chápu, že to někomu může vadit, ale dlouhodobě to spíš vede k tomu, že ta letadla přestanete vnímat. Tak za rok zas. Těším se. 🙂
Úplne súhlasím s ViKo. Libuš, Flightradar a príjemné sledovanie nočných svetielok. Človek si zvykne veľmi rýchlo a vôbec tie lietadla nevníma. Tak ako ľudia žijúci trvalo vedľa železnice.
Asi tak, bydleli jsme dlouhá léta na Barrandově, kde při výlukách letadla přistávala či vzlétala přímo nad hlavou. A člověk si to spíše užíval a koukal, co za stroj to letí. Ten rachot není o nic horší, než když lidem ve městě jezdí neustále pod okny tramvaje.
Kladno-Rozdělov hlásí totéž 😉
Kladno-Dříń také
Taky je to zhruba 20 km od paty dráhy.
No, v Ruzyni a na Dedině to zadná sláva nebyla…Hlavne po ránu. Když od 4 ráno hučí ero za erem, tak je to na Bohnice…A to jsem fanda letectví
jaká platí pravidla pro noční provoz? Klid 22-6h se mě nezdál být tím limitem 🙂
Kdyby to byl klid 22-6h tak by nemohlo od půlnoci do 2 ráno letět 8 Egyptů (5x RMF a 4x HRG) 😅
Jiří , Vaše počty mi nevycházejí :-))
zadny klid 22-6 neexistuje.
existuje pouze nocni omezeni mezi 21 a 5 , kdy je umoznen pouze provoz vyjmenovanych typu letadel limitovany 48 pohyby . tento seznam nicmene zahrnuje prakticky vsechny bezne pouzivane typy.
Neexistuje pro SmartWings, ty si létají kdy chtěj.
Celej svět se na LKPR v noci netočí jen u Smartwings,
Ups, fedex, BA, Lufthansa?
v klidu 😉 david je zavily odpurce smartwingsu, a tato nenavist je umocnena tim, ze zije v bludu, ze ve sw delam 😀