Let na 9 minut. Nová nákladní linka Qatar Airways čelí kritice

Boeing 777F společnosti Qatar Airways Cargo. Foto: Pixabay.comBoeing 777F společnosti Qatar Airways Cargo. Foto: Pixabay.com

Mezi nizozemským Maastrichtem a belgickým Lutychem je to po silnici 41 kilometrů, autem necelá půl hodina. Společnost Qatar Airways Cargo

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Copak to asi zákazník z Maastrichtu dováží za náklad, že je tak důležitý? Tohle nezajímá tamní policii? Náklad skrytý v letadle a náklad převážený kontrolovatelněji v kamionu – která logistika je bezpečnější? A že zrovna Quatar Airlines? Cui bono? Co na to SNES či Eurocontrol? Samé otázky na tělo…

Člověk

..nizozemští poslanci řeší, jak spojení zakázat.. Definice eurosocialismu v jedné větě.

Bart

To by mohl dělat nějaký lowcost z Prahy do Pardubic, to by taky byl let na pár minut. Ekoušům by se to asi nelíbilo, ale Šmejkalová by byla konečně spokojená!

Martin V.

Ale v nákladní dopravě je zrovna takový přískok docela běžný. Přiletí Antonov do Pardubic, naloží do něj zabraně, ale protože 2,5 km dráha je pro Ruslan na MTOW moc krátká, tak natankuje jenom nejnutnější palivo, popoletí do Prahy, tam dotankuje kolik potřebuje na non-stop let, otočí se a letí s tím do Gruzie nebo Ázerbájdžánu (už si nepamatuju přesně, ale bylo to někam na Kavkaz).

Sch

Jednorázově je to jasný, ale pokud je to pravidelná linka, která se opakuje…

Martin

V pořádku a za takový let by měl zaplatit plutu dopravce i zákazník

Andros Baman

A nejen plutu! Taky marsu a saturnu!

Jen tak

ve vašem případě by vám měl stát vrátit zaplacené školné…. protože nějaká forma vzdělání se u vás poněkud minula účinku.

MiKi

A jakože proč by měli platit ? Je to přeprava z místa na místo dopravním prostředkem. Dle vaší logiky by jste měl zaplatit pokutu za každou minutu strávenou bezúčelně na internetu. Jeho provoz, světě div se, ekologii také neprospívá.

Andros Baman

Nejlepsim resenim zrejme bude litat z Dauha jednim letadlem do Maastrichtu a druhym do Lutychu, to uz ekousum vadit nebude.

Sitgestravel

Tak jal ke to napsano si mslim, ze je to spis problem toho zakaznika, tak na nej, at si vlitnou mistni politici. Qatar airways pouze plni pozadavek sveho zakaznika.

Milan

Proc by za nim mely chodit?
Objednal si to radne za to zaplatil tak at si dela co chce!
Treba to ma pro jeho business tak velky vyznam ze to zaplatii

Přemek

Hmm, a proč má jeho business pro něj tak velký význam, že mu jde QA tak na ruku? Zvláště v současné době?

Andros Baman

Obcas jezdim taxikem z pareb v centru domu do Stodulek a cestou vysazujeme kamosem u nej v Jinonicich. Podle ekoteroristu by mel ject zrejme az ke mne a vracet se zpatky metrem, protoze to je uplne stejnej pripad.

Ondra

Totálně nesmyslný srovnání.

Jan Semela

Jestli to nebude tím, že vlaky jsou o proti letadlům předražené a šíleně pomalé. Včera jsem se díval na spoj Vídeň – Varna. Ve středu letí letadlo 1h,35min za 15,-Eur. Vlak za 36h a 2000,- Eur tak asi tak. Obdobně je to na lince Bratislava – Sofia kde je letadlo za 10Eur.

mgr.pavel

Zkuste prosím srovnávat srovnatelné. V článku se píše o dvou nizozemských městech kde je dobré vlakové spojení. Vy si zde vyberete cosi na Balkáně kde železnice je poskrovnu, a snažíte se svou zkušenost nějak generalizovat..?

Já taky můžu říct že letadla jsou na nic protože z Brna do Vídně nic nelétá, ale vlakem jsem tam za chvíli a celkem levně..

Andros Baman

V clanku se opravdu o dvou nizozemskych mestech nepise, doporucuji si ho nejdrive precist, pak diskutovat.

Martin V.

Dobře, tak nahraďte slova „o dvou nizozemských městech“ slovy „o nizozemském a belgickém městě“. Na dalším netřeba měnit nic, včetně srovnání s s přeshraničním moravsko-rakouským příkladem. Pokud má zákazník svůj sklad přímo na maastrichtském letišti, tak snad lze požadavek pochopit, jinak mi ale taky není jasné, proč své zboží nenaloží o 50 km vedle a neodveze si ho po dálnici.

Andros Baman

Proc lidi z Hradce jezdej autem az domu a nenechaj ho stat v Pardubicich a nedojedou to vlakem?

Radek Janata

Jak jste přišel na 2000 EUR za Wien Varna?

Přímým vlakem z Vídně do Bukurešti podle stránek rakouských drah je za 99 EUR. Bukurešť Varna stránky rumunských drah neukážou, ale zřejmě to nebude to víc jak do Sofie, což je 32 EUR.

Takže dohormady 132 éček a a to jsou obojí plné ceny, s nějakou akcí to bude méně.

mgr.pavel

Ono by stačilo pořádně vyčíslit negativní externality (kolik tun CO2 nebo hluku se vyprodukuje) při vzletu či přistání či samotném letu letadla. A nechat letecké dopravce létající nebo přistávající v EU tyto náklady zaplatit.

Kdyby se podobně zpoplatnily i další druhy dopravy (kamiony, vlaky), tak bych takovéto divné pidi-lety nezakazoval. Můžou být hlučné a spálí moc kerosinu, ale když někomu bude stát za to zaplatit všechnu škodu na živ.prostředí..

Jen tak

omo by stacilo, kdyby jste o tematu neco vedel, nez neco vyplodite.

v evrope je letecka doprava (na rozdil od silnicni) predmetem systemu emisnich povolenek a spolecnosti musi nakupovat emisni povolenky na vygenerovane co2 emise.

mgr.pavel

Nemyslím, si, že emisní povolenky – tak jak fungují – dostatečně plní roli placení negativních externalit.

Cena externality je relativně stabilní v čase. Cena povolenek je hodně volatilní. Za externality má platit každý větší znečištovatel, povolenky byly rozdány zdarma (do určitého limitu). Dále, emisní povolenky neřeší mnou zmíněný hluk.

Jen tak

ano, nemyslis.

Speedy

Jaké negativní externality myslíte? Co byste přesně chtěl zaplatit?
Spotřební daň není nic jiného než určitý druh výpalného. Je to prostě snaha státu napakovat se na populárních věcech, která se maskuje za daň na řešení situace. Peníze nejsou použity na řešení žádné (klimatické) situace, naopak jsou rozfofrovány za blbosti typu slev pro důchodce nebo studenty. Tím, že ji zavedete, nic nevyřešíte, akorát pár lidí naštvete. Možná o to vám jde? A to je celé. Kdyby každý zaváděl nesmyslné spotřební daně na to, co nepoužívá, danilo by se naprosto všechno. Je to nesmysl.

Y.K.

Externality neplatí v podstatě žádná doprava. Zejména automobilová by se asi hóóódně divila, tím že je protahována skrze sídelní oblasti 24 h denně (zejména hluk a emise). Aerolinky potřebují emisní povolenky, letiště zase hluková povolení, aerolinky platí pokuty za „nadhluk“, který se velmi detailně monitoruje (letišto zase často platí různá odškodá opatření). Co se týče nasazení daní na plaiva, tak zase je zde obrovský rozdíl v nárocích na infrastrukturu, kdy pozemní doprava potřebuje každý centimetr silnice či dálnice, naopak letadla té infrastruktury potřebují ve srovnání s pozemní dopravou neuvěřitelně málo (co se týče rozsahu), obvykle pracuje čistě na tržní bázi… Číst vice »

asdfr

Boze, co tak si to najskor nastudovat ake su zdanenia a nie len tliachat o myte. Napr. to, ze z leteckych paliv sa neplati spotrebna dan ani dph. Napr to. ze zdanenie benzinu je na urovni 60 percent z ceny a nafty 55 percent. Ze z 1 litru benzinu ktory natankujem za 30 Kc, cesky stat na spotrebnej dane a DPH zhltne 18 Kc a z nafty 16 Kc. Co tak si pozriet, ze kazdy podnikatel pouzivajuci auto na podnikanie plati z neho cestnu dan. Pozriet sa na to, ze spotrebna dan z paliv tvori vyse 10 percent prijmov statneho… Číst vice »

Big Fat Fabulous Woman

Nedivím se jim, tohle je opravdu nechutné!

Milan

Nechutne je omezovat nekoho

Arnošt

Vše není jen o penězích. K čemu budou peníze, když planeta bude v troskách. Ano, jeden let planetu nezachrání, ale takových nesmyslů je po světě spousta.

Vítek

Tak když si to zákazník zaplatí, tak mu tam s tím doletěj a asi jim to nikdo nezakáže.

Martinus

A když krouží letadla namísto přistání zbytečně desítky minut kolem letišť a pálí další palivo, tak to ekologicky zvrácené není. Zajímavé 🙂 Přitom takových případů je většina.

Kuba

Není, protože kroužení okolo letišť obvykle není zbytečné, víme?

Radek Janata

Je to důsledek přetížení letišť. A přetížené letiště můžete řešit dvěma způsoby. Buď tím kroužením nebo prostě omezit počet slotů a nechat si tam více rezerv. Zůstanou tak lety, které mají větší ekonomicky smysl (ty ziskovější).

mgr.pavel

Anebo také omezit lety které mají pozemní alternativu. Například 9minutový přelet mezi 40km vzdálenými letišti. Hned si tím ušetříte jeden vzlet a přistání pro jiné kroužící letadlo.

Jen tak

a kdo bude ten, co bude urcovat, co je znytecne, a co uz ne?

mimochodem, ani maastricht, ani liege, nebudou zrovna letiste, kde bude problemem jejich pretizenost.

Milan

Prosim pekne budou rozhodovat ti co nikdy nic neudelaly nevytvorily ale spoustu spotrebovaly:
Politici
Neziskove organizace
Ruzni studentici grety a jine podobne spolky
Nova doba rozhoduje ten kdo nenese zodpovednost

J.L.

1. Zkuste to napsat bez gramatických chyb.
2. Která nezisková organizace, např. pro podporu nevyléčitelně nemocných, o tom bude rozhodovat?

MadMajk

A jsme zase u toho neco OMEZOVAT. Ach jo.

Milan

A nebo zakazanim letecke dopravy

MarekL

Pokud to neni kvuli velkemu provozu, tak letadlo muze krouzit i kvuli napr. technicke zavade nebo jine nenadale situaci (ktera neni kriticka), kdy se musi vratit na letiste vzletu ci pristat na nejblizsim vhodnem letisti. Ale protoze je kvuli palivu moc tezke, nemusela by mu stacit draha. Pak nezbyva nez krouzit a palivo spalit (pokud ho tedy neumi za letu vypoustet).

Cargo

Nevím, ale mně to přijde úplně v pohodě. Lepší, než ucpávat silnice dalšími kamiony !

Lukáš F.

Mně to v pohodě nepřijde. Kdyby letecký dopravce platil daň za palivo ve stejné výši, jako autodopravce, takový let by neprovozoval.

Jen tak

ten letecky dopravce plati takovych poplatku navic (oproti kamionum), o kterych se ti nejspis ani nezdalo.

Y.K.

Kdyby autodopraci platili plné ceny za náklady na infrastrukturu, tak by to bylo teprve zajímavé (všude finančně soběstačné toll roads). Ty dálnice se nepostaví a neopraví jen tak z ničeho (mýto pokrývá jen zlomek). Teprve pak by bylo spravedlivé oddanit paliva.

Jackub

Ty dálnice se staví i opravují z daní. Jak fyzických, tak právnických osob, které navíc platí i silniční daň. Takže nejen, že si všichni ty silnice zaplatíme, ale ještě pak platíme (a to nemálo) za jejich používání! Tak co to plácáte??!

Milan

Slysel nekdo za posledni dobu nejake polityky nebo statni cinitele ze by neco povolily?
Ja porad jen slysim zakazeme omezime prikazeme jenstrana vi co je prop nas nejlepsi!
Nepripomina vam to jine obdobi?

Filias

Co není zakázáno je povoleno. To je princip zákonů nejen v Nizozemsku.

Milan

Blizi se okamzik kdy lide nebudou chtit nic vytvaret protoze budou preregulovani ale to ted nikomu nedochazi ze?

J.L.

Nejen v Nizozemsku, ale i v Belgii. Lutych/Liege/Luik leží v Belgii.

Radek Janata

Před pár lety povolili v Německu dálkové vnitrostátní autobusy.
Španělsko právě povoluje jiné komerční dopravce na železnici.

Milan

Super ale mezitim jsme naridily tisce dalsich veci

Zlámalík

Milane, vy jste ale kus ženské, a jak vám to pálí!

Butrusik

Vám by bylo nejlepší znovu povolit navštěvování základní školy, abyste si oživil gramatiku a až pak psal do diskuzí.

ČD4ever

Taky mi někdy přijde, že zde do diskuzí přispívá hodně školáků ze ZŠ a to pětkařů 🙂