Dopravci Železnice

Leo Express tratí kvůli epidemii desítky milionů, chce kompenzace od státu

Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express

Dopravní společnost Leo Express dnes oznámila, že krize kolem koronaviru jí doposud přinesla ztrátu ve výši desítek milionů korun. Ta se vzhledem ke snížené poptávce po cestování prohlubuje každý den. Leo Express omezil provoz o 75 procent, aktuálně provozuje jen čtyři komerční vlaky denně.

„Ztráty vlakových a autobusových dopravců se budou počítat v řádech miliard korun. Leo Express ji prozatím vyčíslil na desítky milionů korun a vzhledem k nízké poptávce způsobené současnou krizí a opatřeními vlády toto číslo narůstá každý den,“ uvedla firma v tiskovém prohlášení.

Podle Leo Expressu by se měl situací zabývat stát, firma žádá o schůzku ministra dopravy Karla Havlíčka, se kterým chce jednat o kompenzacích pro celý segment vlakové a autobusové dopravy. „Pokud se stát nebude touto situací zabývat, mohlo by to přinést problémy v dopravní obslužnosti, na pracovním trhu a v ekonomice obecně. Negativní dopady by mohly být vidět na snížení počtu spojů, komfortu a zvýšení cen jízdného v případě, že nebude řádně fungovat konkurenční prostředí a liberalizovaný trh,“ doplnila společnost podnikatele Leoše Novotného ml.

O pomoc nicméně volají i další postižené firmy i celé obory. Dnes se vyjádřilo sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia, které žádá od státu provozní dotaci 120 tisíc korun na každý kamion.

Zachované komerční spoje Leo Expressu ve všední den:

1232 Staré Město u Uherského Hradiště 6:25 – Praha 9:27

1255 Praha 12:08 – Bohumín 15:44

1256 Bohumín 12:56 – Praha 16:27

1241 Praha 17:08 – Staré Město u Uherského Hradiště 20:07

O víkendu:

1232 Staré Město u Uherského Hradiště 6:25 – Praha 9:27

1255 Praha 12:08 – Bohumín 15:44

1228 Bohumín 15:12 – Praha 18:27

1243 Praha 19:08 – Staré Město u Uherského Hradiště 22:06

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pepan
Host
Pepan

Ale vždyť je kapitalismus. Každej je zodpovědnej sám za sebe. Pokud chtějí aby se o ně staral stát, ať to odevzdají státu a nechají se u státu zaměstnat.

Tomáš
Host
Tomáš

Leoš se ozve o každou možnou korunku. Je mu jedno jak na tom celá země je, že jsou daleko vážnější problémy. Chtěl bych vidět jeho ztráty ve stovkách milionů korun. Neskutečné lži. Tímhle dopravcem bych nikdy, už z principu nejel.Mimo to, těch firem a oborů, kterých se tohle dotkne je neskutečné množství, teď jde jen o to, kdo z velkých ze sebe před médií udělá většího chudáka.

ušatá
Host
ušatá

Proč by někdo měl dopravci hradit jeho komerční spoje? Je to jeho riziko. nebo snad ty spoje po něm někdo požadoval, vynucoval si je?

Martin
Host
Martin

A chudák Leo zřejmě tratí jen od sám, že… Chování tohoto dopravce v současné vypjaté době mi připadá dost nemravné!

Řidič Eda
Host
Řidič Eda

Teď je na Radiožurnálu rozhovor s právníkem, který říká že na odškodnění mají firmy (a další) nárok, ale že budou velice těžko prokazovat o jaký zisk (tržby) přišly a že firmy (a další) mají nárok na odškodnění jen které prokazatelně prokážou. A že budou asi dlouhotrvající soudní spory o náhradu v případě požadování náhrady zisku (tržeb).

Mirek111
Host
Mirek111

No budiž, ovšem, v té době již bude Leo, již jen silně předlužená minulost….

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Ve zprávách jsem již několikrát viděl jak firmy které musely zavřít vaří jídlo pro hasiče policisty a zdravotníky a to zadarmo. Jaký rozdíl v přístupu ke kritické situaci kdy jde opravdu o životy v porovnání s Leoexpresem. Je mi z něho na z…..

xyz
Host
xyz

Předpokládám ale, že dotyčný právník hovořil o firmách či živnostnících, kteří museli svoji provozovnu dočasně zavřít z nařízení vlády.

Nikoliv o těch subjektech, kterých se žádný vládní zákaz provozu netýká.

Mirek111
Host
Mirek111

Tak to vypadá, že tu máme první Železniční K.O. v podání Leo….

GreenBitch
Host
GreenBitch

Děsí mě, že tohle je teprve začátek. Zatím nevíme, jak dlouho tohle období potrvá a kolik za něj bude konečný účet. Co však již víme nyní, je zástup organizací a jednotlivců, kteří chtějí s nataženou rukou po státu nějakou formu odškodnění nebo dotací. Ty samé společnosti vynakládají neuvěřitelné prostředky na daňovou optimalizaci, aby naopak státu odvedly co nejméně. Chápu, že stát jim svým rozhodnutím utnul dočasně podnikání, ovšem následky bez těchto opatření mohly být ještě horší. Když stát ustoupí a těmto organizacím vyhoví, tak nezůstane jen u těch již těch směšných 200 mld. Kč, ta suma bude daleko vyšší. Souhlasím… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Ty samé společnosti vynakládají neuvěřitelné prostředky na daňovou optimalizaci, aby naopak státu odvedly co nejméně“ Spekulativní tvrzení, mimo jiné si protiřečící („vynaložit neuvěřitelné finanční prostředky na to, abych někomu odvedl menší objem finančních prostředků“). „Chápu, že stát jim svým rozhodnutím utnul dočasně podnikání“ Což ale není případ LeoEx – jeho vlaky mohou jezdit bez omezení nadále. „Když stát ustoupí a těmto organizacím vyhoví“ Kompenzaci pro provozovatele těch provozů, které musely zavřít (obchody s oblečením, obuví, kadeřnictví, masérské služby) považuji za logickou, stejně tak jako refundaci mezd zaměstnanců těchto provozů. I zde ale připomínám, že toto není případ žádného dopravce. „tak… Číst vice »

Liboslav
Host
Liboslav

Jak to nyní udělali v Anglii. Zprivatizovali dopravu? Zpátky pěkně pod ochranné křídlo státu. A byl by pokoj ….

xyz
Host
xyz

Nezprivatizovali ji. Dočasně ji převedli do režimu, který je např. u nás v krajské železniční dopravě (brutto smlouvy + objednávka dopravy ve veřejném zájmu).

robert
Host
robert

Nemám důvod ze svých daní hradit pochybný byznys nějakého vychytralého podnikatele, který svůj obor evidentně nezvládá. Ať jde raději vařit paštiky. To je jistější, protože jíst se bude vždycky.

JanSuchy
Host
JanSuchy

Byla již zveřejněna výroční zpráva Leo Express Global za rok 2018? Na or.justice.cz ji nevidím. Děkuji.

Tom
Host
Tom

Já bych mu asi pomohl. Ne více, ne méně než ostatním. Jedná se o mimořádnou situaci. Také podnikám. Naštěstí budu zasažen málo. Předvídat se to nedalo.
Zvěrstvo jsou ty 75% pokřivené slevy. Kdyby nebyly nebo alespoň byly logicky nastavené a zastropovane, tak by LE možná už o nic nežádal, protože by tu už nebyl.

Miloš
Host
Miloš

Byl, jezdí na tratích Ústí nad Orlicí – Mlýnický dvůr na krajskou zakázku

xyz
Host
xyz

„„Pokud se stát nebude touto situací zabývat, mohlo by to přinést problémy v dopravní obslužnosti, na pracovním trhu a v ekonomice obecně. Negativní dopady by mohly být vidět na snížení počtu spojů, komfortu a zvýšení cen jízdného“ Však to nemusí být na škodu: – Hlavní tah Praha – Ostrava už po úbytku počtu spojů nebude tak přetížený. – Konec s podbízivě nízkým jízdným (pozn. samozřejmě ruku v ruce by k tomu musel přijít konec podbízivých slev pro některé skupiny lidí). – V posledních měsících, možná i letech, byl pracovní trh tak přesycen, že byl nedostatek strojvedoucích, stewardů atd. To tímto… Číst vice »

BoH
Host
BoH

Samozřejmě, desítky milionů pro Leoše, desítky milionů pro Bohouše, desítky milionů pro… no a stát může zavřít krám a při odchodu za sebou zhasnout. Proč nepoložit tu ekonomiku úplně (jen nevím, co Leoš bude s těmi penězi pak dělat, jakmile se ta ekonomika stejně zresetuje a všichni pojedeme od nuly).

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Což o to on by asi věděl co s nima. Flirty i Linty má liznuté nepatří mu vlastně nic a musí platit splátky. Za ty dvě čínské jednotky asi také musí platit a tak by se miliony od státu jistě hodily. No tatínek asi musí mít radost kam to synáček dovedl když to teď po převzetí firmy od něj vidí. Otázka spíše je zda ty miliony nebudou mnohem více třeba, až to skončí, někde jinde, někde kde opravdu pomohou tomu restartu ekonomiky. Každá koruna bude třeba a ty jeho černé tramvaje jsou pro naši ekonomiku rozhodně zbytné.

BoH
Host
BoH

No já chtěl spíše poukázat na to, že pokud by stát měl sanovat virtuální zisky všech firem, tak rovnou může vyhlásit bankrot a novou měnu, protože na to prostě mít nikdy nebude (přestože jsme na tom byli ve srovnání se zbytkem Evropy poměrně dobře). Ten schodek byl nebyl v současné době odhadovaných 200 mld. Kč, ale klidně 10x tolik a to prostě stát neustojí. Tedy Leoš by sice prachy dostal, ale v tu chvíli by neměly žádnou hodnotu (původní měna končí), takže jakoby vlastně stejně nic nedostal.

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Ano tak to je stoprocentní pravda. Pod to se podepisují.

xyz
Host
xyz

„Flirty i Linty má liznuté nepatří mu vlastně nic a musí platit splátky.“
A když je splácet nebude, tak ta vozidla propadnou vlastníkovi, takže se nic moc dalšího nestane.

„Každá koruna bude třeba a ty jeho černé tramvaje jsou pro naši ekonomiku rozhodně zbytné.“
Hlavně se mohou hodit na některou trasu v běžném závazku veřejné služby (ať už by je tam provozoval LeoEx nebo někdo jiný) coby náhrada starších souprav.

Ic540
Host
Ic540

Jojo. Moje řeč.
V závazku veřejné služby třeba na úseku Ostrava Žilina. Jednak by se nám hodilo kdyby R Fatra jezdil častěji a také přibylo pár zastávek po trase. Neboť jen Ostrava či Žilina to neuživí…
A tady by poměrně akční tramvaj od Lea mohla mít úspěch. Cestovní doba pod dvě hodiny….
Kapacitně by to asi mohlo taky stačit…
Samozřejmě do Zvolena není trolej. Tak jen jen R či takový Sp Ostrava Žilina…😀

MiKi
Host
MiKi

No kdyby se sedadla překopaly zpátky na příměstskou jednotku, nebyla by to na Ostravsku špatná náhrada za 460, no ne ?

Miloš
Host
Miloš

Já měl čest jednou jet 460 a na komfort si nemohu stěžovat.

Elb
Host
Elb

Tohle je podnikání. Postavíš si to na státních slevách a státní infrastruktuře, kdy bys za tržních okolností ani nevyjel vytlačen nákladními vlaky, které převáží materiál asi v tisíckrát vyšších hodnotách, než se vybere za plného vytížení jednotky, která má velikost 2,5 moderních velkoprostorových dvojek a když se pár dní nejezdí, tak krachuješ a potřebuješ zase někoho dojit.

xyz
Host
xyz

V jedné věci ale nemáte pravdu – LeoEx začal jezdit několik let PŘEDTÍM, než státní slevy začaly v oné podbízivé 75%ní verzi platit.

Anonym
Host
Anonym

…a do té doby byl ve ztrátě a půjčoval si za nehorázné úroky, ty 75% slevy ho doslova zachránily.

Guláš
Host
Guláš

Jezdí na komerční riziko, tak ať si trhne levou zadní.

medvěd
Host
medvěd

Tatínek mu dal peníze na rozjezd, kdepak asi jsou?

Hostina skončila, podnikatelský plán se nedaří…………je třeba taky zaplatit………

Současná morová rána pohřbí spoustu soukromníků……….

pozorovatel
Host
pozorovatel

Správně: v sousloví „komerční riziko“ je přece podstatné to slovo riziko – nebo to jako „komerční“ podnikatel = obchodník nechápe?

Řidič Eda
Host
Řidič Eda

od státu provozní dotaci 120 tisíc korun na každý kamion
To jako od začátku do teď nebo paušálně za celou dobu do konce koronavirozy? Nebo za jeden každý den?

Zabakovec
Host
Zabakovec

Zrovma Leoš o dobré ceny a konkurenční prostředí moc nepečuje…

Karel
Host
Karel

Leoš není podnikatel ale podnikavec. Nabrat dopravní prostředky na leasing a nacpat se tam, kde je minimální konkurence dovede každý. K tomu nepotřebuje snad ani žádnou školu. Když to nejde na silnici, půjde to na železnici. Ale myslel na zadní vrátka? Co kdyby? Evidentně ne. V zájmu státu bych jeho hloupé stížnosti, které má pořád a jenom on, smetl ze stolu. Nebo může zkusit vozit paštiky. Vlaky už má.

Řidič Eda
Host
Řidič Eda

Přiznejme mu alespoň to, ž o koronaviroze asi nevěděl, když si ten leasing zařizoval.
A pokud firmě opravdu hrozí krach, tak se o ní stát může postarat a to tak že firmu znárodní.

Luke
Host
Luke

Co by jste chtěl znárodnit, když už Národní dopravce je.😝🤧😉😷

Vbb
Host
Vbb

Na trati do Ostravy je minimální konkurence? A kde je teda maximální?

PetrPetr
Host
PetrPetr

Prostě riziko podnikání. Ať si jako podobně jako ostatní lidé zkusí domluvit odklad splátek u banky. Takových dopravců zlikvidoval Jančura v autobusové dopravě hodně a peníze na státu nechtěli.

fensterglaser
Host
fensterglaser

Privatizace zisku, socializace ztrát. tak se tomu požadavku Leoše říká. Už jen za ty „triky“ se slevami měl skončit.

Grossák
Host
Grossák

Když budeme všichni všechno chtít, budeme muset všichni všechno zaplatit.

Filemon44
Host
Filemon44

Jestli chápu myšlení LE správně,tak zisk je jejich,a o ztráty se postará stát,tedy my všichni.