Autobusy Silniční nákladní doprava

Česmad: Silniční doprava se hroutí, firmy chtějí na provoz dotaci 120 tisíc na kamion

Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dnes zasedal krizový štáb sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia. Podle něj by měli dopravci dostat od státu provozní dotace, aby se předešlo úplnému kolapsu silniční dopravy kvůli koronavirové krizi. Autobusoví dopravci v příležitostné dopravě zaznamenali pokles zakázek téměř na nulu a po odstavení automobilového průmyslu hrozí podle Česmadu bezprostřední zhroucení i nákladní dopravě.

„Ta v současné době přišla již o polovinu zakázek a platby za odvedenou práci odkládají zákazníci na neurčito. Většina dopravců se v těchto hodinách rozhoduje, zda denně se prohlubující obrovské ztráty řešit vyhlášením insolvence, vrácením kamionových souprav leasingovým společnostem a propuštěním všech zaměstnanců. Hibernace firmy je vzhledem k stále běžícím vysokým fixním nákladům nemožná,“ uvedl Česmad Bohemia v prohlášení.

Dopravní společnosti v naprosté většině nejsou specializovány na jeden druh dopravy, jejich zhroucením tak bude nejen ohrožená obnova hospodářství po pominutí krize, ale bude bezprostředně narušena až zničena schopnost zásobování obyvatelstva základními životně důležitými produkty, upozornil Česmad.

„Zatím všem připadá automatické, že nákladní vozidla dovezou, co je třeba. Bohužel se to brzy může změnit. Chceme předejít situaci, kdy se doprava zastaví, protože kvůli souhře negativních dopadů dopravním firmám dojde likvidita a nebudou mít na mzdy řidičů ani na pohonné hmoty,“ uvedl prezident sdružení Josef Melzer

Krizový štáb sdružení Česmad Bohemia žádá přijetí následujících opatření:
• Jednorázová provozní dotace pro dopravce ve výši 120 tis./velké vozidlo, 80 tis./menší vozidlo
• Odklad odvodů zdravotního a sociálního pojištění zaměstnavatele o 6 měsíců pro všechny zaměstnavatele
• Refundace části mzdy zaměstnanců, „kurzarbeit“ pro firmy s poklesem zakázek o 20 %
• Odklad placení záloh silniční daně do 30. 11. 2020, zároveň zrušení silniční daně nebo snížení sazeb na minimum stanovené EU
• Pozastavení plateb za mýto nebo prodloužení splatnosti faktur za mýto pro české subjekty na 120 dní do 30. 11.2020
• Neodvádění DPH z neuhrazených faktur
• Poskytnutí delších splatností (180 dní) u faktur za naftu se zárukou státu – ČEPRO, příp. další distributoři, event. výrobci – COVID TRANSPORT
• Nastavení pravidel pro čerpání úvěrů COVID II a COVID III – dostupnost i pro dopravce a i pro velké firmy
• Prodloužení a odklad splátek leasingů a bankovních úvěrů až o 5 měsíců dle usměrnění ČNB, která neklasifikuje takové úvěry jako defaultní

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jofre
Host
Jofre

Tak já též požadují 120000 Kč na soustruh..

Pepecsepy
Host
Pepecsepy

Bez kamionové dopravy, to dnes nejde. Ví to i vláda a proto celou dobu mlčela. Nejsme soběstační ve výrobě a za to může EU.
Dopravci to vědí a chtějí využít dnešní situace, aby si namastily kapsy. Tohle je hnus.
Položte si otázku…proč mohou řidiči kamionů dnes libovolně křižovat Evropu? A mnozí dopravci jsou tak hamižní, že nezajistily respirátory.
A co vláda? Tě je to jedno. Udělila řidičům výjimku z karantény !!!
A co my řidiči? Ani nevíme, jestli Vám nevozíme odjinud koronavir.
Dodnes…tohle nikoho nezajímá…
Makej, jinak přijdeš o práci…
Kde je právo na život, dle naší Ústavy ????

Martas
Host
Martas

Ne, ne a zase ne socialismu v kamionové dopravě! Asi se soudruzi moc napili a přišli s úžasným nápadem, že by nic vozit nemuseli a my jim to stejně zaplatili. Je jenom dobře, že cesty nejsou zaplněné kamiony s ať to tak navždy zůstane. Zboží na železnici a pak pouze místní doprava, žádné převážení milionů tun zboží přes celou Evropu. Zničené silnice, smrad a hluk, to si prosím nechte, klidně si jahody a borůvky v únoru kvůli tomu odpustím.

Karel
Host
Karel

To není jen o jahodách,co třeba toaletní papír ten si taky odpustíte?kamion ho jeden den naloží v Rakousku a druhý den je v centrále u nás a těch věcí je víc. No začnete koukat kde je lopuch protože než to dojede vlakem tak si nebudete mít čím utírat.krasny den

Pavelkin
Host
Pavelkin

Toaleťák se nemusí vozit z Rakouska. Ten si umíme udělat. A většina je právě takových zbytečných přeprav

ušatá
Host
ušatá

Konečně příležitost dostat dopravu na koleje a zejména kamionovou dopravu utlumovat.

Čelikovský
Host
Čelikovský

Kdo tohle napíše. Vážená, v tom případě si budete pro potraviny, oblečení a vše co je v obchoďáku chodit na nádraží do vagónu. Jak je libo. Mámy s dětma také. Jinak v pořádku, jo?

ušatá
Host
ušatá

To myslíte vážně? Proboha, jak tu mohli lidé bez kamionů žít a mít zásobování v minulosti? Stačí se podívat třeba nějakých 50 – 100 let zpátky. vše závisí na koncepci, na stanovených ekonomických podmínkách, účtování skutečných cen , nákladů a škod, nevozit vše ze zahraničí, být soběstační atd. atd.

xyz
Host
xyz

„po odstavení automobilového průmyslu hrozí podle Česmadu bezprostřední zhroucení i nákladní dopravě“
Automobilový průmysl (coby jedna z komodit přepravovaných oněmi nákladními vozy, o kterých je řeč) se ale odstavil sám dle svého uvážení. Ne na základě jakéhokoliv vládního nařízení.

Z logiky věci – bez (ať už právního či morálního) nároku na kompenzaci.

xyz
Host
xyz

“ Neodvádění DPH z neuhrazených faktur“
Zato nárok na odpočet DPH z (byť dopravcem-odběratelem dosud neuhrazených) faktur přijatých Česmad nepožaduje, takže „nás by svlékal, ale svou si nenechá“?

Odpuštění/snížení sociálního + zdravotního poj. za zaměstnance z mého pohledu jakž takž dejme tomu.

Dotace na vozidla = z mého pohledu rozhodně nesmysl (mj. zvýhodňují dopravce s neefektivně vysokým počtem vozidel oproti dopravci, který má vozidel méně, ale intenzivněji je vytěžuje).

Jan
Host
Jan

Tak požadavky na odložení odvodů zdrav/soc nebo odvodu DPH z neuhrazených faktur jsou rozumné a logické.
Odpuštění/snížení silniční daně budiž.
Ale dotace?
Chápu to jedině tak, že na začátek vyjednávání nasadí hodně požadavků, aby měli z čeho slevovat.

Radim
Host
Radim

Všichni nákladní silniční dopravci v ČR jsou soukromé a podnikají na vlastní riziko. (Státní podniky byly v nákladní dopravě zrušeny aby nepokřivovaly trh). Zisk, který inkasují je definován jako odměna za podstoupené riziko a najednou by si chtěli dopravci pouze privatizovat zisk a riziko přehodit na někoho jiného (Stát). V tomto případě by tedy veškerý svůj zisk za celou svou dobu existence odevzdat tomu, po kom chtějí aby nesl to riziko tj. státu.

Olda
Host
Olda

No, podpora zřejmě nějaká bude muset být… Ale éra „zlatých devadesátek“ bude tentokrát doufám zapomenuta, takže… Co takhle vzít nějaká ta zohledňující měřítka? Možná by se to chtělo kouknout na výši odvedených daní, třeba 5 let dozadu, kolik má zaměstnanců, kolik za ně odvedl na sociální a zdravotní apod. S těchto dat vytvořit syntézou nějaký poměrový ekvivalent a na jeho základě, s ohledem na kasičku a možnosti výhledového zadlužení země pro opětovný rozjezd, přidělit nějakou dotaci. Obstojných analytiků na MF pár mají. Považuji to za správné, protože nechápu jeden jediný důvod podpořit někoho kdo zde neodvádí přiměřené daně, nezaměstnává naše… Číst vice »

Leinad
Host
Leinad

Účetní ztráta neznamená, že je na tom firma špatně.
Můžu investovat a pak mít nulovou daň ze zisku nebo rozprodat majetek abych si vyplatil dividendy.

Olda
Host
Olda

Ano souhlasím. Ekonomika s účetnictvím generuje mnohem více variant, kdy jste v mínusu a působíte jako relativně silná jednotka. Bohužel, daný stav země neumožňuje (především z pohledu času) hledat nejspravedlivější verzi jak subjektům pomoci (v klidnějších dobách se nic nevymyslelo), ale z pomocí opravdu znalých lidí (mám na mysli experty z ČNB, MF, VŠE…) vytvořit tu nejvýhodnější pro tuto zem a její lid. Tedy s pomocí rychle dohledatelných dat s jistou vypovídací hodnotou (napadají mne právě ty DAP, odvody, povinné závěrky v OR, ale i prohřešky proti systému), neb na individuální posuzování každého jednoho případu nebude čas, vytvořit takový podpůrný… Číst vice »

Elb
Host
Elb

Jak velký nárůst v posledních týdnech zaznamenává železnice, pokud nějaký? Nedala by se situace řešit překládkou zboží na hranicích a přes hranice převést vlakem?

PetrPetr
Host
PetrPetr

Pravděpodobně pokles. Stejně jako silniční doprava. Fronty na hranicích byly jen pár dní. Nyní v podstatě bez front.

Pavel
Host
Pavel

Takže 14 dnů ucpaná D2 z Brna až do Bratislavy = nyní v podstatě bez front … aha Takže 14 dnů nepřetržitě kamiony zasraná I/38 Kolín – Jihlava v obou směrech .. aha Takže 14 dnů kamiony k orasknutí nacpaná I/35 Jičín – Hradec – Vysoké Mýto … aha Jde spíš o to, že ty kamiony vozí vzduch, ale EU za každý JEDEN kamion na silnici, vrací firmám DPH a už by bylo konečně dobré, kdyby se tento celoeropský podfuk, na kterém spediční firmy léta a léta tunelují rozpočty zemí EU, konečně někdo rozkryl .. jenže kdo, když v něm… Číst vice »

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Zkuste nastínit jak a kde? Byli bychom vám zcela jistě vděční….

K.S.
Host
K.S.

Už se to řešilo jednou, neví se kde jsou vozy s a malými kolečky, a můj nápad s vagonováním na klasické plošinové vozy a převoz na vlaku se prý nedá dost rychle udělat a navíc by to asi moc nepomohlo. Na překládku jsou třeba lidi a to je teď problém, I kdyby se překládalo všude, bude to pořád o lidech s paleťáky a jenom málo nákladišť je krytých aby to šlo za každého počasí. Lepší by byly kontejnery, ale to by musel kontejner jet na autě do firmy, pak zase na nádraží, přeložit atd… navíc kontejner je mrtvá váha a… Číst vice »

Frantisek
Host
Frantisek

Často by stačilo se dříve nezbavit napojení výroby a skladů na železnici. Překládka je drahá jak lidmi, tak jeřábem. Každá manipulace navíc tak znamená prodražení. A převážet tahače jen po vlastním území také není systémovým řešením. Celou dobu jsme jako společnost pracovali na tom, aby většina nákladů přešla z kolejí na silnice, tak to máme.

ušatá
Host
ušatá

Zcela jednoznačně a je potřeba pro to postupně i vytvořit podmínky, aby v budoucnu doprava vypadala úplně jinak.

Vlado
Host
Vlado

No možná konečně někoho napadne ta logika nevozit například ovoce přes půl Evropy tam z něj udělat Jam a jed s tím zpět ,nebo zavážet automobilky díly co si mohou vyrobit sami ,nebo v okolí.Ubude hluku a emisí ,přetížených a rozbitých silnic ,ale pravda i pracovních příležitostí .No ale když vezmu ,že co druhý kamionák není ani vyučenej tak v zimě mohou ošetřovat chodníky alespoň se lidé nepomlátí a v létě sázet stromečky ,alespoň nebudou nehody na železničních přejezdech od těch mantáků.Jinak již i bez koronaviru by mělo být jasné ,že zboží přivezu vlakem (v mezistátní přepravě) a kde to… Číst vice »

Honza
Host
Honza

To vy nejste asi „vyučenej“, když neumíte do diskuze psát spisovně…. Absolutně o tom nic nevíte, jak náročné a odpovědné, je takové povolání. Vy budete první křičet, že vám kamion nepřivezl toaletní papír a všechno ostatní. Tak si dejte pohov….

Naj Askim
Host
Naj Askim

no konečně, zase ta o toaleťáku 🙂
už jsem se bál, že ji neuslišíme 🙂

jindriseek
Host
jindriseek

Oprav si hrubky, takhle jsi za blba přede všema.

Lubomír
Host
Lubomír

Dobrý den,máte můj souhlas.Každý občan ráno zvedne svoji prdel a jde si koupit co potřebuje,ovšem my kamioňáci jezdíme a zásobujem stát od rána do dalšího dne a neustále posloucháme debilní připomínky těch,co sedí na svém zadku,neví co je za řehole kamion nebo autobus.Jezdím jen 25 let,navážím markety a chování některých lidí je tragické.S pozdravem Lubomír-Uh.Hradiště.

ušatá
Host
ušatá

A on ten toaleťák nejde vozit vlakem z papíren do místa spotřeby a tam jej rozvézt malými dodávkami do obchodů a třeba i elektrickými?

Adamgolias
Host
Adamgolias

Fajn , a to už začněte vyplácet náhrady lidem za zničené , popraskané domy , za nevyspání se , za rozjezdem chodníky před domy? Protože vozite plechovky vyrobené v Kolíně do Francie a plně zpět? Tak pokud zrovna tato prachzbytecna doprava nakl auty nepřežije , jenom dobře.

Honza
Host
Honza

Ano, je spousta nesmyslných přeprav, ale ty si jistě nevymysleli dopravci, nýbrž trh. A jistě se nemůže vyrábět v každé zemi to samé ( např. v rámci jednoho koncernu) jen proto, aby se to nemuselo vozit tam a zpět.

Adamgolias
Host
Adamgolias

A proč nemůže? Nebo jinak , proč musí?

Leinad
Host
Leinad

Nesmyslné přepravy by zreguloval zdravý trh.
Pokud by španělská jabka nebyla dotovaná, čím by byla lepší než česká? Že český zemědělec nedostane dotaci na jablka, ale na řepku, kterou kamion propálí cestou pro cizí jablka?

MMMM
Host
MMMM

A vy si myslite,ze za ro muzou dopravci? Jako dopravce mne bude zajimat jestli mam pro sva auta praci /prevoz cehokoli/ a je mi naprosto jedno jestli to je nebo neni nutne.Mam autodopravu tak shanim praci pro sva auta. A to jestli vezu „dotovana“ jablka nebo neco jineho to je vec poptavky po preprave. Takze za takovou situaci dopravci urcite nemuzou,ti se staraji at maji co vozit.

MiKi
Host
MiKi

A přesně podle vaší logiky mě nezajímá, že zkrachujete. Já chci mít volné silnice a čistý vzduch.

Pavel
Host
Pavel

nepřežije, konečně!

Joska
Host
Joska

Nechtěl bych pánům z ČESMADu brát iluze, ale krizová opatření platila jen do 24. března. Za těch 14 dnů si ti nejdravější, kteří žijí hlavně z dotací a mohou si platit štáby právníků, něco od státu ukousnou. Od 25. března došlo k nepatrné změně:
Babišův kabinet v tichosti rozhodl o zásadní změně postupu proti epidemii koronaviru. Odpovědnost přenesl na ministerstvo zdravotnictví, což v praxi znamená i zamezení nároků poškozených lidí a firem na náhradu škody.

K.S.
Host
K.S.

Takový postup může ještě skončit u soudu. Nepřijde mi to jednak košer a je otázka, nejsem právník, jestli pak může konat další kroky v tomto režimu. Vláda se tím co dělá dostává možná na tenký led, ano, taková situace tu ještě nebyla, ale to co dělají může trpět právními vadami a s tím spojenými důsledky.

PetrPetr
Host
PetrPetr

Problém je, že stát nemá kde brát a soudy by byly na mnoho roků. To už bude po problémech.

K.S.
Host
K.S.

Nejde to nechat jenom tak, tato situace tu je poprvé a bohužel asi bude třeba aby o tom rozhodoval soud, když to nejde po dobrém 🙁 . Ano, možná bude v době kdy se soudy dokončí po problémech, ale je třeba mít k tomu nějaký nezávislý výklad.

milanek
Host
milanek

Jen mi vysvětlete jednu věc, kde podle Vás stát na to odškodnění vezme finanční prostředky? Ono je hezké říct, že Lojza co má tři Scanie má ušlý zisk 100 000 Kč, ale co taková Ikea, Hornbach, Obi, automobilky? To co navrhujete by Česká republika nikdy nezaplatila. Skončilo by to státním bankrotem a nefunkční zemí, kterou by ždímali velké korporace. Navíc ty nadnárodní korporace nejsou často české a za ně by to vymáhal kdo? Armády jejich zemí původu?

PetrPetr
Host
PetrPetr

Podobná situace byla již při minulé krizi. Také pokles poptávky, ukončování leasingů, apod… Stát jim v podnikání nijak nebrání, dokonce i přes hranice můžou jako jedni z mála.

Milan
Host
Milan

Sleduju ze kazdej vidite maximalne do zitrka ale premyslel nad tim nekdo ze kdyz padnou dopravci tak bez nich se ekonomika nenastartuje nazpet?
To ze vam vozi zradlo je fajn ale to tvori minimum prepravy zbytek je prumysl, stale plati ze jsme jedna z nejprumyslovejsich zemi v evrope a bez dopravy se zpatky na nohy nepostavime

Milan
Host
Milan

Nevim za co mam minus
Ale pokud ma nekdo predstavu ze se zacne ekonomika zase robihat a vsichni to nahazeme na vlacky a ss huhuuu
Tak to vazne ne

Adamgolias
Host
Adamgolias

To určitě ne , ale proč mám v Polabí ( zemědělská oblast) kupovat mrkev že Španělska? Třeba to trochu narovná svět , tyhle potíže

Tomáš
Host
Tomáš

Protože si tu mrkev chcete kupovat celý rok . A v polabí celý rok prostĕ nikdy neporoste .

MiKi
Host
MiKi

Víte, že se mrkev běžně skladuje celý rok ?

Honza
Host
Honza

Tak tu mrkev nekupujte, to je přeci prosté. Kdo nechce kamiony na silnicích, ať začne u sebe a nekupuje zboží minimálně ze zahraničí.

MMM
Host
MMM

Ale za to snad nemuze dopravce,ne?!!! Pokud bude nekdo chtit prwpravit mrkev ze Spanelska k nam a ja na to mam kapacity,tak je to pro mne prace jako kdyz jde prodavacka rano do prace v obchode.

Honza
Host
Honza

Nebojte, mínusy dostáváte jen od těch, kteří o tom nic nevědí. Já s Vámi souhlasím už jen proto, že v dopravě jsem 22 let. P. S. Neřešte mínusy 😷

Divočák
Host
Divočák

Moje slova, dnes je in nadávat na kamionovou dopravu, ačkoliv bez ní si v době štíhlé výroby neumí výrobní firmy v ČR představit ani jeden pracovní den .. To, že jsme tranzitní země je, bohužel, dáno geograficky a ačkoliv stav dálnic a výše mýta trochu pomáhá v odklonu na Polsko, zátěž zůstává. Opravdu nemá cenu řešit mínusy

ušatá
Host
ušatá

Nejhorší je, když se nechce nic řešit a přemýšlet jak řešit. Prostě negativní stav necháme jak je. Jak jednoduché,že?

PetrPetr
Host
PetrPetr

Někteří dopravci krachnou. Někteří vrátí část kamionů leasingovkám a někteří přežijí. Úplně stejně jako v minulé krizi.

Radim
Host
Radim

Přesně. Doufám, že dopravci, kteří si prošli minulou krizí se z ní poučili a udělali si rezervy.

Honza
Host
Honza

Nebo se zopakují devadesátky. Dopravci krachnou a jediné, co řidičům zbude, je buď jí na pracák, nebo zkusit ta auta provozovat sami. Středula s Maláčovou si můžou vykládat, co chtějí, když dopravce nemá na výplaty, tak skončí. Jak to bude vypadat si asi každý představí, když pominu fakt, že jednotlivci jsou plně v rukách bank, leasingovek, zákazníků. A najednou se může objevit nějaký „investor“, který ty jednotlivce sedře z kůže a případný zisk rozhodně nezůstane v ČR. Mimochodem, do kytek půjde i autobusová doprava, v první řadě dálková a zájezdová. A kdyby, nedejbože, přišel zase nějaký nouzový stav, tak zůstaneme… Číst vice »

asdfr
Host
asdfr

Takze naraz padnu komplet vsetci dopravcovia a vyrobne zavody nebudu mat na akych autach prevazat to co vyrobia ? To ocakavate, ze tych x tisicok kamionov ktore su ze vsetci sakum prask prestanu jazdit a namiesto nich nik iny nezacne jazdit ?

Radim
Host
Radim

1) Všichni dopravci nepadnou, někteří mají dost velké rezervy na takovéto špatné časy.
2) I kdyby všichni naši dopravci padly, stále zde budete mít spoustu Poláků, Rumunů a dalších levných dopravců z východu, kteří to rádi dovezou, ostatně to dělali dodnes.
3) Nic nebrání „naším“ průmyslovým podnikům, aby si udělaly tzv. závodovou dopravu.

Honza
Host
Honza

Jistě, jenže ten polský nebo rumunský dopravce tady ve státní kase nenechá prakticky nic, max. mýto, pokud nebude podvádět. Český dopravce na daních a odvodech odvede ročně státu kolem 600000 korun.

Radim
Host
Radim

Proto také doteď podíl CZ dopravců na mezinárodní dopravě v ČR klesal. Východní dopravci platí řidičům menší platy, s technickým stavem vozidel ani s dodržováním předpisů si také moc hlavu nelámou, ale jsou levnější. Do teď byl na trhu nákladní silniční dopravy přetlak, ekonomové řeknou že byl trh přehřátý, tato krize ten trh vyčistí. Je to příležitost konečně narovnat podnikání v kamionové doprava napříč unií, ale to se tak na 95% bohužel nestane.

Pavelkin
Host
Pavelkin

To mi ukažte, jak jste dospěl k tomu číslu… všichni to tlučou na nulu, výplata na ruku a 600 tis. ?? Nenechte se vysmát

MiKi
Host
MiKi

Toho, kdo vypustil toto prohlášení by měli stíhat za poplašnou zprávu. Ti kdo zásobují obyvatelstvo důležitými komoditami jezdí pořád. Tak proč by se měla situace v zemi zhroutit. Dojde pouze k pročištění trhu. Zmizí ti, kteří platí řidičům minimální mzdu a zbytek na ruku. Zmizí pofidérní drožkáři, kteří týden jezdí po Evropě a pak jim jejich „babynakladak“ stoji 14 dní na sídlišti. A na cestach bude bezpečněji. Tedy až do dalšího ekonomického boomu.

Zirecek
Host
Zirecek

Přesně tak. Je to příležitost na přirozenou selekci. Čím více vyhrožují a mluví neprofesionálně, tím je jasné, že to jsou jen křiklouni s nataženou rukou. Když zanikne dopravce, tak může zase začít znovu, když bude potřeba nebo to převezme silnější jedinec.
Já vidím na cestách stále spoustu kamionů, většina stavebních firem jede. Jenom Eurovia se snaží podojit situaci na silnici a železnici. Stát není dojná kráva. Stát musí nakopnout ekonomiku reálnými poptávkami něčeho reálného, nikoliv cpaním peněz do úst křiklounům.

Jerry
Host
Jerry

Proč se mi zdá že tito šmejdi chtěj na situaci vydělat? Jo chtějí proč bych mnel dotovat nějaké kamionacke lobby ,hajzlove..já se bez vás obejdou ale vy beze mne ne.

svojsin
Host
svojsin

Jerry: To se ukazuje v těchto dnech….kamarád jezdí s kamionem (většinou potraviny) a i díky mnoha „předzásobytelům“ se lidově řečeno nezastaví….
Někteří šotoušci jsou neskutečně naivní….

PetrPetr
Host
PetrPetr

Ještě hůř jsou na tom rozvážkové služby. Ty už jsou úplně na prášky a vyčerpaní.

Adamgolias
Host
Adamgolias

Jo a jinej soused vozí z Rotterdamu do Čech granulát na výrobu plastů. Tady se vyrobí vyčká na láhve a vezou se opět TIR do Němec . Tam se tím zavře světoznámí džus a doveze sem . A to víčko se odveze použité do Rotterdamu na loď do Číny. A loni chtěla tato firma úlevu z parkovného na pozemku státní organizace. Měl jsem to na stole 2x oni se odvolali. Za únik nafty ale pokutu nezaplatili. Škodí , vydírají , a ještě vyhrožují. Absolutně zbytečná služba

Divočák
Host
Divočák

Až budou ve vašem v Lidlu prázdný regály můžete říct, to já si to přál…

MiKi
Host
MiKi

Nebojte se, nebudou. Jiní je rádi zavezou.

GreenBitch
Host
GreenBitch

Už se to rozjíždí ve velkém. Dotace. Dotace. Dotace. Tady pravda na požadavcích nešetřili. V konečném důsledky kdo všechno zaplatí dotace? My všichni. Takže se budeme někomu skládat na jeho soukromé podnikání. Nevšiml jsem si v časech hojnosti, že by se tyto společnosti chtěly nějak dělit o své „výsledky“. Pochopil bych nějaký dlouhodobý úvěr, který splatí tehdy, až se zase ekonomika nastartuje. Chápu různá odložení splatností, ale nasypat dotace někam, to je prostě černá díra.

asdfr
Host
asdfr

Fakt by ma zaujimalo, ako to chcu riesit. Chcu navysit dieru v rozpocte o 160 miliard kc. Dobre. Pozicia sa 160 miliard a splacat sa to bude ako? Spusti sa vyzsia inflacia alebo aka je predstava ako sa to umori.

ondra
Host
ondra

no těch rukou natažených směrem k eráru /potažmo k nám danovým poplatníkům/ bude přibývat každým dnem řadou geometrickou

Eduard
Host
Eduard

No jde vidět, že hoši z Česmadu nejsou fakt troškaři. Některé návrhy mají hlavu a patu, ale nechápu proč by měli dostávat nějakou dotaci? Když nejsou schopni splácet auta, tak ať je jednoduše vrátí. Ono až začne konjunktura, tak si je někdo rád pronajme či koupí. Stejně jako občané, tak i firmy by měli mít našetřeno na horší časy. Pokud tam nemají, tak mají prostě smůlu. Přežije ten lepší, chytřejší, šikovnější, silnější. Myslím, že už jsou lidi, kteří se třesou, aby mohli levně skupovat.

Josef
Host
Josef

Jenze ono to nefunguje jako v rodine, ze ti kazdej mesic prijde vyplata a mas vystarano. Ty firmy muzou byt v problemech kvuli tomu, ze vystaveny faktury jim ted nikdo neproplati -> nemaji prijem, statu ale DPH z toho odvest musi, tam se nikdo nepta, jestli si ty penize dostal nebo ne, takze to jsou naklady a pak musi zaplatit zamestnancum, kterym nemuze rict hele hosi nejsou prachy, dostanete to mozna za pul roku.

Josef
Host
Josef

Jsem se netrefil, to bylo do jinyho vlakna

Adamgolias
Host
Adamgolias

Tomu se říká komerční riziko podnikani .vždyť když začínali , mohli se vydat jiným směrem byznisu.

Radim
Host
Radim

Ale s tímto vědomím do podnikání vstupovali, Ne?

Petr Kusavec
Host
Petr Kusavec

Naprosty souhlas!!!

PetrPetr
Host
PetrPetr

Peníze by chtěl každý. Tak ať auta vrátí leasingovkám. Situace bude ještě horší než je dnes. Pokud nebude turistická sezona v Itálii, Španělsku, Řecku a Chorvatsku, tak tyto země zkrachují a ani nebude mít kdo kupovat auta. Firmy si raději najdou dodavatele na bližší vzdálenost, když vidí, že do Itálie nechce žádný řidič jet. Nebo nemůže, protože je fabrika v karanténě. Možná bude potřeba méně aut i řidičů a to na mnoho let.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Máte pocit, že můžete leasingovce zaparkovat náklaďák na dvoře, vrazit jí klíče do kanclu a říci: od zítřka neplatím?

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Mám. Už se děje.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A máte i pocit, že tím zanikají platby?

Ne, že bych takovou smlouvu neviděl, ale byla taky násobně dražší než dlouhodobá…

PatriK
Host
PatriK

V aktuální situaci leasingovka holt se splátkami posečká – musí, jelikož bude vděčná, že zákazník nezkrachuje nebo neuteče.

Radim
Host
Radim

Bude záležet na tom, co je to za leasingovku a jakou bonitu má u nich ten klient (dopravce), jestli je nováček na trhu nebo velká tradiční firma s 25 lety zkušeností.

Kubrt
Host
Kubrt

Často zaznívají rady, že rodina má mít rezervu na tři měsíce až půl roku výpadku příjmu, což je v případě průměrně nebo podprůměrně vydělávajících rada vskutku knížecí. Chápu, že teď mají problémy živnostníci a třeba hospody, ale velké (nejen) kamionové firmy po mnoha letech hospodářské prosperity nemají polštář na pár měsíců?? Každý si teď bude chtít něco škrábnout a takticky bude začínat na vysokých částkách, ale realita bude o poznání skromnější.

K.S.
Host
K.S.

Myslíte že účelem firmy je dělat polštáře na pár měsíců neprovozu? To asi nemyslíte vážně, že? Nevím kolik mají marži dopravci, ale zisk se klidně může pohybovat v jednotkách procent, z toho je pak třeba hradit další rozvoj atp. Polštář, který mají nemusí být reálně na víc než měsíc dva. Samozřejmě je možné aby firma teď propustila skoro všechny řidiče a zachránila se. Ale to bude mít dost velké důsledky.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Firma žijící v režimu měsíce je stejně zralá na odpis. Stačí krátkodobý výpadek u nosného zákazníka nebo nezaplacení velké faktury v termínu. Mám to za sebou a již nikdy více…

Zirecek
Host
Zirecek

Jaké důsledky?
Prosím fakta, nikoliv obecné vyhrožování.

K.S.
Host
K.S.

Jaké pak jsou důsledky propouštění? Vznikne Vám třeba problém s nezaměstnaností, od toho se mohou dále kupit další sociální problémy.

asdfr
Host
asdfr

Kolko mesiacov by musel byt ten sofer na pracaku, aby celkovo dostal 120 000 Kc. 6, 9, 12 mesiacov ? Dalsia vec, kto zaruci teraz napr. do s.r.o s 10 kamionmi nasype stat 1.2 mil. Kc. Za 3 mesiace aj tak ta s.r.o pojde do likvidiacie, lebo … a ti ludia aj tak skoncia na pracaku. A nerozpravajte mi rozpravky o tom, ako sa tie peniaze z dotacie vratia. Jasne. S.r.o sidliaca v najme, kde dlzi za posladnych 6 mesiacov lebo kriza, nakladaky na lizing. Pre istotu vyrobi sekeru aj na poistnom.

Kubrt
Host
Kubrt

Polštáře účelem podnikání jistě nejsou, já taky nechodím do práce proto, aby mi peníze ležely na účtu. Ale něco tam mám, pro případ. Tudíž jsem vyjádřil údiv a pochybnost, že velké prosperující firmy mají jiný přístup. Ok, asi tomu nerozumím, nikdy jsem nepodnikal.

Radim
Host
Radim

Snad firma podniká za účelem zisku ne? No a když to nevynáší tak proč s tím již dávno nesekla a nepřeorientovala se na oblast, která vynáší.

Daniel Drnec
Host
Daniel Drnec

Nezáleží ani tak na velikosti firmy, ale spíše na poměru zisku k fixním nákladům a míře zasažení portfolia. Pokud budou u velké firmy i u malé firmy tvořit z ceny třeba 60 % fixní náklady a 10 % zisk a obě firmy by 3 roky odkládaly půlku zisku do rezerv, tak s tím obě vydrží 3 měsíce bez zakázek. Pokud tedy obě firmy přijdou o všechny zákazníky, vydrží bez příjmů stejně dlouho, protože velká firma má třeba 10x větší úspory, ale taky 10x větší náklady. Reálně na tom ta velká firma pravděpodobně bude o něco lépe, protože bude mít třeba… Číst vice »

Chronosphere
Host
Chronosphere

Já bych navrhoval zachránit úplně všechno. Nákladní žel.
vagóny taky á 120 000,letadla á 20 000 000 kus,milionáře v zábavním průmyslu á 2 000 000 divadlo, milionáře v pohostinství totéž a .urvy z Perlovky á 5 000 z předpokládaného aktu.

55p
Host
55p

Nechtěj toho trochu moc?

svojsin
Host
svojsin

55p:Řekl bych, že se nadsadilo, ve skutečnosti asi budou rádi za cokoliv.

Pokud by se dopravci všeobecně v Evropě dostali do velkých problémů, pocítí to všichni…
Snad to ale nebude nakonec tak horký.