Královéhradecký kraj postaví druhou etapu obchvatu Opočna, zakázku získaly M-Silnice a Eurovia

Nový obchvat Opočna a lávka pro cyklisty. Pramen: Královéhradecký krajNový obchvat Opočna a lávka pro cyklisty. Pramen: Královéhradecký kraj

Stavba 1,5 kilometru má trvat tři roky.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip

Ten terén je tam dost členitý ..je třeba také zohlednit to že tam teče potok a čert ví jaké tam je podloží a jak velký most bude třeba kvůli potoku nemělo by to od tamtud vyhnat rybáře a možná by bylo dobré udělat odbahnění prlehlich oblastí hned u mostu

Ondřej

a) Jezte děti!
b) Jezte, děti!

Aneb používejte interpunkci, může to zachránit život.

Luke

1,5km=3roky to jsem netušil, že u Opočna jsou tak náročné přírodní podmínky, aby doba realizace trvala déle než rok. 🙁

bkv

Založ si stavební firmu a postav to za ten rok. Investoři s tebou budou spokojený. Teda pokud nesplníš přísloví „Práce kvapná málo platná“.

Luke

Zajímavý postřeh, ale když jsem žil na západě tak ta kvalita+čas výstavby tam byl. Nebo i Chorvatsko dokázalo rychleji a cv horších přírodních podmínkách postavit hlavní dálnici S-J.

Jiří Kocurek

Mám zato, že termín dokončení je stanoven dříve, než se vybere zhotovitel. Že je to dokonce součástí veřejné zakázky.
Takže utíkejte na Kraj, proč do podmínek souteže nedal dokončení v květnu 2022.

Rejpal

Kdyby se chtělo, tak se to dá bez problémů postavit za jednu stavební sezónu. Opět ukázka toho jak stavební firmy se státními institucemi doslova vyjebávají.

Jan Boleslav

Není vůle, jede se na nejnižší cenu nikoli na dobu vyhotovení. Je to ale všude. Chodník na vesnici 1 km 2 roky třeba. Přitom u té silnice a hlavně dálnic je k dispozici kalkulace, jakou to přinese úsporu. Ale politikům je prosperita šumák.

Rejpal

To budou mít jen lopaty, krumpáče a kolečka, že to bude trvat tři roky?

Tom

Železnici z Vídně do Brna začali stavět v roce 1837 a byli hotovi o dva roky později. V těch krumpáčích a lopatách to fakt nebude 🙂

Jiří Kocurek

Jo, 10.000 lidí. Zkuste je dneska zaplatit.

Koro

Ta ulice na Olivě… jen kvůli utlumení provozu tam, se staví obchvat?

Kebab

Tři roky, to spíš vypadá jako nejapný vtip, ale aspoň že je to v normální kategorii a ne jako odfláknutý obchvat Domašína v ubohé S7,5…

ABCD

To s tou šířkou je hodně zajímavé. Proč je tady šířka 9,5 a tam kde jezdí opravdu spousta kamionů (Domašín) je 7,5?
Častolovice (- Domašín) – Kvasiny je prakticky hlavní příjezdová trasa do největší průmyslové zóny v Kraji.

Kebab

Předpokládám, že obchvat Opočna je starší plán, zatímco Domašín byl naplánován poměrně nedávno až v reakci na Kvasiny nějakým postačovačem.

Hytlák

Místo,aby se stavěl obchvat Častolovic,Kostelce a Rychnova,tak se bude stavět obchvat,který s automobilkou moc nesouvisí. Kamiony do Kvasin tudy jezdit neboudou(nízký podjezd Očelice). Možná,tak s cukrovkou do Č.M.

rozinka

Obchvaty Častolovic, Kostelce a Rychnova má stavět ŘSD a ne kraj, jde o silnice první třidy.

Hytlák

To je sice pravda,ale nic na tom nemění,že hlavní trasy kamionu jsou od Svitav,Hradce K. přes Častolovice a Náchoda.

Jiří Kocurek

No tak tem obchvat běžte kraji zakázat. Protože někdo jiný má stavět něco jiného.

A pak utíkejte do pekárny. Protože někdo jiný má opravit nádražní budovu.

Pecka333

Je vidět že Hytlák v Opočně nebydlí.

Barnyzka

Ale spousta kamionů i do automobilky, případně z ní, jezdí přes úzké silnice od Přepych na Týniště , případně na Trnov a dále se napojují v Jestěticich

Šašek

🚌To je dobrá zpráva, protože konečně se z toho stane plnohodnotný obchvat. Příjemnější spojení do ŠA Kvasiny/Rychnovsko, ale také směrem na Náchod.🚐

Systémový specialista

Za 3 roky? Proboha vždyť to je 1,5 km…
Ještě by to chtělo narovnat pár zatáček mezi Opočnem a Ledcemi…

Hans

Jj, to vypadá ze budou stavět jen s krumpáčem a lopatou..

Roman Čadek

Třeba nejsou v rozpočtu peníze, aby se zaplatilo celé za rok.

Systémový specialista

Jakože je levnější to místo jednoho roku protáhnout na tři?

ZdendaP

Zní to nelogicky, ale je to tak. Díky tomu, že na to firma má hodně času, může na to přesouvat lidi a techniku z jiných staveb, kde je zrovna např technologická přestávka a neměla by pro ně práci. To je pak ochotna udělat levněji, než když na práci musí vyčlenit lidi i techniku přímo, tak aby to bylo hotové co nejrychleji. Kraje a především obce takto zadávají zakázky naprosto běžně.

Jan

Spíš to vypadá, že zhotovitel tam bude zaměstnance posílat pouze když nebudou mít jinou zakázku na jiném místě, tedy na vyplnění mezer. Jinak řečeno je to zřejmě stavba nejnižší priority.

Jiří Kocurek

Ptejte se zadavatele soutěže, proč požadoval takový termín.