lot
Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Konec blamáže. Politici na druhý pokus otevřeli obchvat Opočna

Nový obchvat Opočna a lávka pro cyklisty. Pramen: Královéhradecký kraj
Nový obchvat Opočna a lávka pro cyklisty. Pramen: Královéhradecký kraj
Velký silniční trapas končí. Obchvat Opočna se otevíral dvakrát, dnes snad již naposledy.

Opočno na Rychnovsku se dnes dočkalo na druhý pokus zprovoznění obchvatu. Otevřel ho dosluhující královéhradecký hejtman Jiří Štěpán a jeho náměstek pro investice Václav Řehoř (ODS). Stalo se tak přesně 56 dní po první slavnostní otvíračce v srpnu.

Sláva byla tehdy předčasná, neboť obchvat vzápětí silniční správní úřad v Dobrušce zase zavřel. Novostavba totiž neměla všechna všechna potřebná razítka ani správná značení. Úřad v Dobrušce teprve v září vydal povolení ke zkušebnímu provozu, které nabylo právní moci včera. „Současně s tím přešla do předčasného užívání i lávka mimoúrovňového křížení cyklostezky vedoucí z Opočna do Dobrušky,“ uvedl dnes Královéhradecký kraj na twitteru, kde otevření obchvatu oznámil. Politici se za srpnový přešlap už v srpnu omluvili.

Dlouho očekávaná stavba přeložky silnice II/298 trvala rok a čtvrt a vyšla na 145 milionů korun. Je součástí velkých investic do infrastruktury kvůli rozšíření automobilky Škoda Auto v Kvasinách. Nová severní část obchvatu měří necelé dva kilometry, má vyvést tranzitní dopravu z centra města. Trasa začíná na kruhovém objezdu, který vznikl na křižovatce silnic vedoucích z Opočna na Bohuslavice a České Meziříčí. Napojuje se za městem na silnici II/298 vedoucí na Dobrušku.

 

 

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal J.

A ta II/304 na něj bude napojena nadále tak blbě, nebo to bylo dočasné řešení?

BND 30

Velka pětiramenná okružní křižovatka by tomu tedy slušela víc…

Jaroslav

Zajimalo by me, zda musely probehnout nejake technicke upravy, nebo zda bylo dilo otevreno ve stejnem stavu jako pred 2 mesici, tedy zda byl uredni prutah duvodny.

BND 30

Technická úprava spočívala v doplnění správného razítka na příslušný úřední dokument.
Tak dva rauty jsou lepší než jeden a po volbách měli někteří i co slavit.

Honza

Nešlo i o chybné značení?

Jiří Kocurek

Ale i tak, nějakých 30-50 dní na opravu, to je věc.

IBM

Také jsem čekal že to bude jen pár dní. Přišlo mi, když jsem o tom četl, že jen přemalují čáry a dodaj pár cedulí…

Jiří Kocurek

Ono by tam šlo dát přenosné značky a jezdit podle nich, dokud si to zhotovitel nedá dopořádku. To bychom ale asi chtěli příliš.

Přemysl

Žádné úpravy. Jednalo se pouze a výhradně o řehtání úředního šimla. 56 dní !!

simbič

Lžete. Měnilo se vodorovné značení, doplňovalo svislé a hlavně se to muselo prohnat úředním kolečkem a počkat, jestli se někdo neodvolá …