lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Obyvatelé Opočna se dočkali obchvatu, vede přes něj lávka pro cyklisty

Nový obchvat Opočna s lávkou pro cyklisty. Foto: opocno.cz
Nový obchvat Opočna s lávkou pro cyklisty. Foto: opocno.cz
Nová komunikace bude sloužit také jako spojnice mezi regionálními centry Dobruškou a Hradcem Králové a jako hlavní přístupová komunikace do rekreačních oblastí Orlických hor.

Řidiči v Opočně na Rychnovsku v Královéhradeckém kraji budou mít od zítřejšího dne k dispozici první část obchvatu Opočna. Dlouho očekávaná stavba přeložky silnice II/298 trvala rok a čtvrt, vyšla na 145 milionů korun. Je součástí velkých investic do infrastruktury kvůli rozšíření automobilky Škoda Auto v Kvasinách.

Severní část obchvatu měří necelé dva kilometry, vyvede tranzitní dopravu z centra města. Trasa začíná na kruhovém objezdu, který vznikl na křižovatce silnic vedoucích z Opočna na Bohuslavice a České Meziříčí. Napojí se za městem na silnici II/298 vedoucí na Dobrušku. Ke slavnostnímu otevření došlo dnes.

„Provoz bude zatím v omezeném režimu a budeme muset projíždět se zvýšenou opatrností. Budou probíhat měření hluku a další nezbytné úkony v rámci zkušebního provozu,“ uvedl městský úřad v Opočně na svých stránkách. Důvodem otevření obchvatu od 12. srpna jsou hlavně drobné dokončovací práce a další nezbytné dodělávky a administrativní záležitosti, které je třeba dokončit.

Dosud je osobní i těžká nákladní doprava vedena městem. Nová komunikace bude sloužit také jako spojnice mezi regionálními centry Dobruškou a Hradcem Králové a jako hlavní přístupová komunikace do rekreačních oblastí Orlických hor.

Součástí stavby je i nová lávka pro cyklisty, kteří jezdí mezi Dobruškou a Opočnem.

Druhá etapa zahrnuje úsek od okružní křižovatky přes přemostění Zlatého potoka a napojí se na silnici ve směru Ledce a Třebechovice. Zatím se ještě nestaví, kraj nemá vykoupeny všechny pozemky.

Investorem stavby je Královéhradecký kraj, zhotovitelem firma M-Silnice. Na financování stavby obchvatu města Opočna se podílí ministerstvo průmyslu a obchodu a Královéhradecký kraj.

Kompletní mapa obou etap obchvatu je na stránkách Opočna.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Tak dnes byl obchvat tentokrat neslavnostně uzavřen pro veškerou dopravu, asi nějaká úřednická chybička…

Josef

Komedie.Kousek silnice,která měla být hotová minimálně před 10 lety.

Jenda

A v Lázních Bělohradě se vesele jezdí pod okny lázeňských hostů … tak snad po krajských volbách nastane změna 🙁

ABC

A teď jim tam nastane dopravní indukce a to se budou teprve divit!

Koro

Lide z ulice severni jsou urcite radosti bez sebe 🙂

Olda

No…, zeptám se možná trochu přízemně. Nešlo tam udělat místo „kruháče“ nějakou MUK? Prodražilo by se to opravdu o tolik, aby se to nedalo s ohledem na plynulost dopravy ustát? Pravdou je, že lokální dopravní zatížení mi není známo. Neřičím nadšením pro kruhové objezdy, zvláště ty naše, zdají se mi zbytečně malé, i když často by se prostor pro zvětšení jejich průměru našel (za argumentaci je nato norma bych tak leda někoho bacil po hlavě). Článek zmiňuje i aspekt NAD vzhledem k pobočnému závodu Škodovky. Těm chlapům musí zvláště téct krev ze zubů… S vizemi Škodovky o rozšiřování provozu lze… Číst vice »

Greta

MÚK na silnici II třídy? To vážně ne. Kruhač šetří místo a postačuje až až, když zesílí doprava, přístaví se bypassy. Škoda už nic rozšířit v Kvasinách nechce. A s emisemi je to nesmysl, víc se spálí na MÚK při jízdě do svahu než při jednoduchém průjezdu kruhakem.

Urban Transport Lover

je pravda že v Rumunsku taky milují kruhové objezdy a průměrově jsou opravdu mnohem větší než ty naše české…
otázkou je jestli by nebylo lepší postavit do kvasin rovnou silnici první třídy s ohledem na to, že je jasné silné zatížením kamionovou dopravou…

Frantisek

Ještě více přeprav z kolejí na silnice, jistě.

Vašek

Už to mohlo být otevřené dávno, jen jsou za dveřmi volby, tak je třeba se něčím vytáhnout. Trochu nelogické je i ukončení na kruhovém objezdu, na kterém se místo přípravy plánovaného sjezdu na pokračování v druhé etapě raději udělal chodník, který se pak bude muset zrušit, aby mohla silnice pokračovat dál…

Jaroslav Černý

Jezdím tam dost často, za poslední měsíc jsem tam neviděl jediného pracanta, mohlo to být otevřené podstatně dřív. Obdobně na D11 se **** s nadjezdy a místní silnice jsou zavřené mnohem déle, než je nutné.

Frantisek

Chcete dálnici, stavějí vám dálnici, buďte rádi.

Jan

Naprosto stejný názor. Finální vrstva asfaltu se pokládala začátkem června a koncem června se dělalo vodorovné dopravní značení. Od té doby jsem čekal každý den že to už otevřou. Snad něco s tím ciklomostem, nebo se čekalo na nějaké dobré chlebíčky a návrat potentátů z dovolené aby o něco nepřišli a mohli se poplácat po ramenou.

Luboš Beneš

To byla zcela jistě technologická přestávka na ….

Jiří Kocurek

Na přípravu těch chlebíčků pro potentáty. Sám asi tušíte, jak mají v posledních měsících nabitý kalendář, Babiš teď osobně navštěvuje nádraží a dohlíží na bezpečnost provozu.

Hans

Silnice byla naprosto dokončena už před 3 týdny a krásne se po ni dalo jet.
I ta cedule zákaz vjezdu zdaleka nesplnovala vyhlášku a byla otočená do strany
Asi se čekalo na slavnostní otevření

Erik

A napadá vás slovo kolaudace? Úřad musí dát požehnání. Bez kolaudace to neotevřete. Mohou ji otevřít až mají razítko (někdy i dočasné)