Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Trapas: Nově otevřený obchvat Opočna se nesmí používat. Hejtman se omluvil

Nový obchvat Opočna s lávkou pro cyklisty. Foto: opocno.cz
Nový obchvat Opočna s lávkou pro cyklisty. Foto: opocno.cz
Absurdita v Opočnu. Nově otevřený obchvat se nesmí používat.

(Aktualizováno v 13:50) Opočno na Rychnovsku se musí vyrovnat s absurdní situací. Dlouho očekávaný obchvat, který zde byl s velkou slávou otevřen 12. srpna, se musel zase zavřít. Stalo se tak na pokyn silničního správního úřadu v nedaleké Dobrušce. Na twitteru na to upozornil východočeský zpravodaj České televize Vlastimil Weiner, deníku Zdopravy.cz uzavření silnice potvrdil mluvčí Dobrušky Leoš Dragúň.

„Nemá kolaudaci, ani správné značení. Investor nevyčkal konce řízení. Lhůta pro připomínky ke značení končila o týden později, než byl termín slavnostního otevření,“ informoval Weiner. Investorem je Královéhradecký kraj, který k celé situaci uspořádal dnes v 11:00 tiskovou konferenci.

Hejtman Jiří Štěpán (ČSSD) a radní pro investice a majetek Václav Řehoř (ODS) se na ní za chybu omluvili. „Aktuálně kraj řeší v součinnosti s Policií ČR a stavebním úřadem v Dobrušce kroky tak, aby bylo možné v co nejbližším termínu zahájit zkušební provoz,“ uvedl kraj následně v tiskovém prohlášení. Kraj koncem července zažádal o povolení zkušebního provozu stavební úřad v Dobrušce, ten ale svolení dosud nevydal. Podle kraje je obchvat bezpečný, naopak stavební úřad upozornil, že předčasné spuštění provozu mohlo ohrozit bezpečnost lidí.

Dlouho očekávaná stavba přeložky silnice II/298 trvala rok a čtvrt a vyšla na 145 milionů korun. Je součástí velkých investic do infrastruktury kvůli rozšíření automobilky Škoda Auto v Kvasinách. Nová severní část obchvatu měří necelé dva kilometry, má vyvést tranzitní dopravu z centra města. Trasa začíná na kruhovém objezdu, který vznikl na křižovatce silnic vedoucích z Opočna na Bohuslavice a České Meziříčí. Napojuje se za městem na silnici II/298 vedoucí na Dobrušku.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr 5

Je to k pláči nebo i k zasmání. Ale nechápu, proč jednoznačnou chybu HK kraje hází někteří na ministry a předsedu vlády. Zapomněli na EU a OSN?
Jak psal už Karel Čapek „Zatracená vláda, zase mi nehoří cigáro ( nebo snad fajfka, už si to nepamatuji).

Vlastimil Kocurek

Není to trapas, ale nový trend, ježděním se ty nové sinice a dálnice ničí, podívejte se na D1. Takto se ušetří za nákladnou údržbu.:):)

REBEL

Nesmí se používat proto,abyse neopotřeboval ne?.Jednou za týden se bude konat akce,na které se lidé mohou dívat na obchvat.Přezuvky sebou !

Martin1

Je to smutný, kam se řítí tento stát. Sami úředníci nedodržují zákony. Tak buď jsou špatní úředníci, nebo zákony. Nebo obojí.

MaT

Když se před spojku „nebo“ napíše čárka, tak jde o poměr vylučovací – tzn. „buď varianta A, nebo varianta B“ (ne obě současně). Ale já si myslím, že v tomhle případě jste tam tu čárku právě psát nemusel… 🙂

Frantík

Ještě bych chtěl dodat, že čárku psát nemusíš ani v případě, kdy obě možnosti nemohou nastat najednou, ale záměrem je právě to slučování. Např. věta „Jestli je to jablko nebo banán, hoď to do bedny“ – asi těžko naše ovoce bude banán a jablko současně, ale jde nám o to, abychom jej dostali do bedny.

Vlastimil Kocurek

OBOJí.

snep

je jedno, zda na židli ministra sedí Havlíček, Hamaček nebo jiný ho…dnostář. do nebe volající je úřední šiml, který kazí lidem žití – viz….obchvat…má vyvést tranzitní dopravu z centra města. bude se čekat na razítko a dík tomu se to protáhne na snad jen týdny, měsíce, roky…kdyby stejným způsobem úředník řešil „kradnutí“ ehm „čerpání“ dotací, je obchvatů víc.

Tomas

no…takhle byste ale mluvil jen do okamziku, nez byste tam mel nehodu a pojistovna by odmitoa plnit, protoze se stala mimo pozemni komunikaci…

snep

ehm…1. nemám auto, 2. váš argument zastupuje ony úřední šimly

Vlastimil Kocurek

Možná je to právě pán, který drží v ruce důležité razítko, a zná všechny ty absurdní předpisy.

px50

úředník se propálil! Zkuste si bydlet u silnice, kde denně projíždí stovky TIR! P. snep má pravdu, na něco jsou úředníci rychlí a něco neslyší, nevidí.

Miky

Do toho by normální pojišťovna nešla, možná tak nějaká lowcost jako Slavia 🙂 Každopádně u soudu by neměla šanci, šla by maximálně regresem po správci.

Vlastimil Kocurek

Takový stav popsal popsal v knize Zámek Franz Kafka. Ale nedoporučuji číst,stačí sledovat co se děje.

Jiří Vojíř

Česká specialita. Čím větší razítko, tím větší blbec.

petr 5

Viděl jste už podpis D.Trumpa?

Oldřich Hubáček

Hodně moc ůřadů a vnich moc ůředníků a pak se nemůžou domluvit.

Milan

hlavně, jestli bylo kolem obchvatu pořádně nalito po té slávě s otevřením

Klobouk

Naprosto souhlasím, ale střihejte to stejným metrem všem. Černé stavby, používané stavby bez zkušebních provozů a kolaudací. Žádné pardony!!!

Petr

Já musím požadovat opakovaní ceremoniálu.Tato politováníhodná událost se stává jedno maximálně dvakrát za………….

Dalibor

copakn urcite chybelo nejaky lejstro, tak po serii pruseru se urednik sichruje, a zavrel to. az bude vse v azuru, slavnostne to otevrou podruhy.

Anonym

A potřetí a počtřvrtý

Milan

aby se mohli podruhý ožrat jak dobytek

Martin

Ach ti politici… rychle se vyfotit u strihani pasek, poplacat na ramenou a neoverit si fakta… 😀

MildaS

Když tu chybí ministr dopravy, tak se to někde projeví. Příště postavíme tra´t, kde budou chybět koleje

Luboš Beneš

Asi superministr dlouho spal…..

Karel

Vy toho naděláte, tak se to označí za „zkušební provoz“ jako v Plzni Most milenia a je na další roky klid!

Guru

Proč se všichni divíte??? Česko!

Tim

Blbe.

Milan

kontrolní otázka:proč je blb?

john334

Já oc nechápu, proč se občas na značení neudává číslo silnice II. třídy. Vážně by se na značku nevešlo „298 | Dobruška 5 >“ a musí tam být jen „Dobruška 5 >“?

Jiří Kocurek

Dobruška ano, ale pak je tady Uherské Hradiště, Lomnice nad Popelkou apod. A tahle jména se stěží vejdou.

Vlastimil Kocurek

Dobrá Voda u Českých Budějovic

john334

To je ale pak zvláštní, že tady to zvládli: https://mapy.cz/s/malenuzepo

Jarda Š.

No co, tak se holt slavnostní otevření bude pro velký úspěch opakovat, až bude správné dopravní značení a stavební úřad povolí zkušební provoz. Hlavně aby pak měl čas pan ministr a nemusel to chudák pan hejtman otvírat sám. A možná se pan hejtman bude bát, že sám by to nezvládl, tak se zas bude čekat, až bude mít čas pan ministr.

Vlastimil Kocurek

Nebylo by rozumnější, kdyby ten folklór stříhání pásek zmizel ze světa, a místo toho se Havlíček věnoval poruchové železniční dopravní cestě ???

liposh

No jéžiš, tak chtěli úředníci na dovču. Měli to třeba zarezervovaný. Přestřihli tedy o týden dřív pásku a dořeší se to prostě za dva tejdny, až se z rekreace vrátí 😀

Greta

Úředníci fakt nic nestrihali, to je doména politiků.

Vlastimil Kocurek

Ale pásky na každém konci drží nějaká pohledné studentky gymnázia.

M&R

Tak podle tweetu krajského úřadu nemají ještě od stavebního úřadu povolení ke zkušebnímu provozu, tak nechápu, jak to mohli otevřít.

Jiří Kocurek

Vyberte si:
a) případná ostuda před voliči a vy jste nevolený úředník
b) ostuda před ministrem, který vás může nechat vyhodit (oficiálně sice ne, ale známe své papenheimské)
c) šaráda s ceremoniálem, bez faktického otevření silnice a s vysvětlováním na obě strany

Vybrali si a), mají c).

Dalibor

to zas Hamacek zapomel dovezt znacky nebo co? Hlavne ze vstava o pul paty ale znacky nedoveze…

Jakub W

né Hamáček ale Havlíček. až bude ministrem všeho tak se to plést nebude 🙂

Dalibor

sakra uz se mi ti darmozrouti pletou… Havlicek, Hamacek – to je ten druhej, socialni demokrat…kudy chodil, tudy krad!!

kanafasik

tak hlavně že ministr vstává o půl hodiny dříve než premiér. dře jako kůň od nevidím do nevidím.

vex

Ministr tam ty značky osobně doveze a vytvoří pro to komisi.

kanafasik

to mi je jasné, že je tam nedovoeze..oh wait, nedávno tu někdo chtěl osobně rozvážet roušký…. Nicméně, je to v jeho resortu a má na to své lidi, a je za ně zodpovědný, proto bere od eráru plat jaký bere.. My občan této země si ho platíme….. ale on za nic vlastně nemůže, chudáček jeden..on je jen Ministr.

MildaIV

A zřídí i pozici pana Okruha / paní Okružky?

Jiřik

Silnice druhé třídy fakt nespadá pod ministerstvo dopravy. Jediným zodpovědným je kraj.

Zlámalík

Kdo je za tím tentokrát? Děti Země? Voda z Tetčic? Jejda, že ne? Jak je to možný, pane dvojministře?

jozka

Proc dvojministre?

Zlámalík

Karel Havlíček, místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy

jozka

No jo, ale co s tim ma spolecneho?

kanafasik

gmá neschopné podřízené, hlavně,že stříhání pásku…. ovšem u nás samozřejmě, Ministr nic, Ministr muzikant. ..

jozka

No jo, ale co s tim maji spolecneho podrizeni ministra?

Jakub

Všechno, protože ta posloupnost vedení padá až na ty idioty, kteří to nepohlídají (anebo podlehnou tlaku ze shora na dřívější otevření, atd. atd.). Princip „ryba smrdí od hlavy“ padá na všechny nefunkčnosti dopravního systému naprosto odpovídajícím způsobem.

jozka

Jaka posloupnost vedeni?

Martin V.

Když si rozkliknete předchozí článek, tak tam odpovědi na jozkovy nechápavé reakce najdete: „…stavba přeložky silnice II/298… Investorem stavby je Královéhradecký kraj, zhotovitelem firma M-Silnice. Na financování stavby obchvatu města Opočna se podílí ministerstvo průmyslu a obchodu a Královéhradecký kraj.“

Takže MPO jim sice přispělo, ale průser je to krajský (HK). A kraje jsou samosprávné, tak kde máte tu posloupnost?

Filias

Nemá čas se pořádně věnovat ani jednomu. Kdyby na vše stačil jeden člověk, máme jen premiéra.

jozka

Opravdu s vami mam vest stejne vlakno jako se Zlamalikem/kanafasikem/Jakubem?

Lubosch

Zase ten Putin!!!

Dalibor

ale prd. Putin ma vcil staristi v Minsku.Tohle urcite zavinil Kalousek!

123

Tady je to zrovna zcela jasné … vedení kraje.

Martin V.

Spíš bych se ptal: „Jak je to možné pane hejtmane?“

Čtenář

Super! Rozšiřuju rodinný dům a na stavebním úřadě jsem kvalitně pojebán za každý (pseudo)nedostatek. Díky přehnané, zbytečné a nicneřešící aktivitě úředníků se mi celá akce prodraží o víc než sto tisíc.

A ten samý stát není schopný korektně otevřít silnicu.

Pzag

Snad vás potěší, že máte být solidární, platit větší daně, aby se takto kvalitním úředníkům mohlo přidat.

Neonym

Oni tito „kvalitní úředníci“ třeba jen jednají podle kvalitních zákonů (a ne, nejsem úředník). Pohybuji se v projektování staveb a poslední dobou je to tak, že úplně správně podle všech platných pravidel už nejde naprojektovat snad ani bouda pro psa. A úředník, pokud se v dané problematice vyzná a vidí tam nějaké nesrovnalosti, tak buďto přimhouří oči, anebo stavebníka pěkně potrápí. A současná doba vede k tomu, že oči už se moc mhouřit nebudou.

Greta

Tak buďte rád, čtenáři, že se u nás měří stejným metrem, HK kraj byl pojebán stejně kvalitně jako vy.

jakub (easydrink)

A to, že to je pseudonedostatek jste určil vy? Důležité je, zda ten požadavek je zákonný nebo nezákonný. Jak vidíte, i v tomto případě se postupuje stejně, silnice nesplňuje všechny požadavky, tak nemůže být ještě otevřena. Jinak silnici otevíral Královéhradecký kraj, ne stát.

Hedonism.bot

Mě to připomíná jistou suburban legend, že kdyby v Praze jezdili všichni podle pravidel, tak se doprava nenávratně zasekne – neustále je tlak na zpřísňování legislativy kvůli tomu nebo onomu a pak se ukáže, že běžný smrtelník nemá šanci pravidla znát natož dodržovat a tentokrát u toho někoho chytili…

123

To není ani moc legenda. Příkladem je několik křižovatek, kde nemáte přednost a rozhledové poměry jsou nula nic. Tam máte prostě jen dvě možnosti … znát je a vyhnout se jim za každou cenu, nebo se prostě pomodlit a …

Taky lze počkat do tmy, provoz je výrazně nižší a odraz světel na vozovce vidíte. Ovšem neosvětlený cyklista je rázem poukaz na podmínku.

Tomas

ale i vy kecko …. 🙂 kdybyste nelhal 🙂

Jiří Kocurek

Není jen v Praze, tohle se najde kdekoliv: https://mapy.cz/s/lukukahoce
Jedete rovně, zprava jede auto, odbočuje vlevo. Má přednost. Vy mu přenost dáte, jedině když vycouváte do křižovatky, což je zakázáno a z dobrých důvodů. Řešení: Jako první projede ten, který přednost nemá, ale může pokračovat za křižovatkou.

Jakub

Krása, podobný příklad klasické pražské křižovatky se jen tak nevidí.

Tomas

co je prosím „klasická pražská křižovatka“?

ptám se proto, že jezdím po praze dnes a denně .. a o žádných křižovatkách nevím.

Tomas

Pokud vám tato křižovatká dělá nějaký problém, tak bych na vašem místě zvážil vrácení řidičáku. protože jste nebezpečním pro své okolí.

Frantík

Ne, to je nepochopení toho, co znamená přednost v jízdě. To znamená počínat si tak, aby řidič vozidla majícího přednost v jízdě nemusel náhle brzdit nemo měnit směr jízdy – omezit ho můžete.

A pokud se stane nehoda v zatáčce, pak je to zase vina řidiče na hlavní silnici, jelikož je zákon „Řidič má jet tak rychle, aby dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou má dohled.“ Když se řítí do zatáčky…

Jiří Kocurek

Nevíme, co je tam špatně. Může nastat i tento případ a past je na světě:
Křižovatka X, hlavní vede rovně. Na vedlejší nejsou značky. Ten z vedlejší oprávněně předpokládá přednost zprava. Rozeznejte značku „Hlavní silnice“ od „Konec hlavní silnice“ když ji vidíte zezadu.

Jan Ackermann

Myslím že před křižovatkou X bývá buď značka upravující přednost nebo značka křižovatka X jak píšete. Tím je to vyřešené. V obci se značka křižovatka X nepoužívá a tedy opatrnost je na místě, když to tam neznám, nebo jsem něco nepochopil? Je to možné.

Jan Ackermann

Pokud tam značka upravující přednost chybí, protože jí nějaký vykuk odnesl do sběru a správce komunikace to ještě nezjistil nebo nenapravil, pak je to past. Kdo to přežije, měl by to nahlásit 🙂

Vlastimil Kocurek

Značka také občas leží spadnutá ne zemi, prostě chcete postřeh.

Frantík

Třeba přejíždění z pruhu do pruhu… nesmíš omezit řidiče v cílovém pruhu, což se při dnešní hustotě moc dobře nedá.

Filias

Politici se nafotili, natočili, tak je to možno znovu zavřít….

Jerry

Za tyhle věci by mneli min. Odstoupit politici ale nejlépe oběsit ,chyba by se neopakovala.

Vlastimil Kocurek

Hlavně neskákat pod vlak, protože pak jsou fatální zpoždění. Děkuji za pochopení.

Frantík

Už by se kvůli takovým sebevrahům nemělo ani zastavovat… tělo můžou odklidit v noci, když nic nejezdí.

Jiří Kocurek

Jede to, ale neseje to. Nevadí, i tak oslavíme dokončení výroby! Musíme, už jsme pozvali soudrha z vlády na slavnostní zahájení provozu.

roháček

Tohle mne zabije 😀

Gwann

Mno, asi už byly na dané datum objednané chlebíčky a mazoretky a pak do toho někdo hodil vidle…třeba lhůta dle správního řádu či stavebního zákona…prostě saboteri a zavřít je

🙂

Pampeliška

To je tak, když vládne úřednický šiml

Gwann

Nikoliv, to je tak když politik chce stříhat pásku, ať to stojí co to stoji

Jakub (easydrink)

Tím jako myslíte to, že to silniční úřad zavřel? No tak oni mají své zákony, kterými se musí řídit. Hrdinové jako vy, kteří by to ignorovali, jsou většinou jen na internetu.

ABC

Tunel Blanka taky fungoval pět (?) let bez kolaudace ve „zkušebním provozu“. Nepletu-li se část D0 kolem Jesenice a spol nemá kolaudaci dodnes?

Tomáš V.

A pán si jako myslí, že tam prostě jen tak od stolu zavedli zkušební provoz? Tomu rozhodně muselo předejít nějaké řízení a někdo to musel schválit. A k tomu zde – očividně – nedošlo.

Zbyněk

Ano, přičemž kolaudační podmínky pro Blanku ještě dlouho nenastanou. Vítejte v právním státě.

Zbyněk

Měl jsem na mysli hlavně vnější okruh a mýto v centru. Ani jedno ještě dlouho nebude. Že vnější okruh staví stát není relevantní.
Podle mě je kolaudace protiprávní a pokud by jí někdo dal k soudu, musí vyhrát.

ABC

mýto v centru podmínkou kolaudace nebylo

Jiří Kocurek

A protože je binec jinde, tak může být všude?

ABC

Ne, lepší je tenhle Kocourkov

Cyklista

Nejen Blanka, takových staveb je několik – třeba https://ehutnik.cz/zpravy/po-obchvatu-trince-konecne-stodesitkou

evidentně zde ale nikdo o zkušební provoz nepožádal…

Jiří Kocurek

Nejznámější bude asi spadlá lávka v Praze-Tróji. Nosná lana nevydržela ani od stavby do kolaudace. Pouhých 30 roků.