Kozí dráha před návratem provozu. Po rekonstrukci Správa železnic snížila traťové zatížení

Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont ServisOprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis

Ústecký kraj kvůli současné situaci nebude letos požadovat zprovoznění dalšího úseku.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
AntiSŽ

Lituji SŽ – viz zákaz 556.0 nebo 498.1 na některých tratích, za normálního provozu ty mašiny jezdily po úplném hnusu ..komedie

Radan Stift

Článek píše i o tom, že bude snížena třída zatížení. Nikde už není ale uvedeno o kolik ale všichni diskutérů na toto téma prohlašovali, že to znemožní na kladní dopravu. Takže doposud byla pro tuto trať uváděna třída B2 což třeba ani pro ložené vlaky že dřevem nestačí, 18 tun na nápravu a nejnižší možná třída je A což je 16 tun. Tak to snížení tu sice je ale to ponecháni by nákladní dopravě ani tak moc nepomohlo.

ABC

A co na to armáda? Taková strategická trať!

Krušnohorec

Kdysi tam jezdily Sergeje

Tomáš Záruba

Já jen doufám, že ten odklad je opravdu jen odklad s ohledem na aktuální ekonomické i celkové oblačno a žádné „vyhodnocování“ na základě nefunkčního pahýlu reálně nebude. Smysl v ježdění do Telnice vidím jen a pouze v nějakém politickém kompromisu se SŽ, že zatím jen tak, protože dál je to v horším stavu. Dokud ta trať nebude od DC sjízdná až k lanovce, tak je to tzv. o ničem. Což ale taky znamená, že z (předpokládám) malého využití DC – Telnice nepůjde dovozovat vůbec nic o tom, jaká by byla poptávka v případě dosažení té lanovky (podle mého odhadu nárůst… Číst vice »

Sandy

Máte pravdu, že zprovoznění celé tratě dá větší zájem mezi cestujícími. On ale i ten pahýl má lidem co nabídnout. Je jenom škoda, že nebude jezdit v zimě, protože Telnice má velký potenciál pro lyžaře. Je sviňárna od SŽ, že snížili „nosnost“ dráhy. Když už se provedla taková oprava, měla být provedena s výhledem na provoz třeba za dvacet, třicet let.

Georg

vyhled na provoz za 20-30 let je autobus. dobry jitro!

Kuba2

Jaká je poptávka po lanovce zrovna z Děčína a obcí v údolí Jílovského potoka? Protože pro cesty z vnitrozemí je výrazně lepší dojet vlakem do Bohosudova a k lanovce to dojít pěšky. Pro turistu hodného toho jména žádný problém (ani z toho Děčína) a kdo si chce jenom vozit zadek, ten stejně zaparkuje autem až pod lanovkou nebo rovnou na kopci.

Rychloběžka

Banda se SŽ musí za každou cenu najít alespoň nějaké klacky, aby je hodila téhle trati pod nohy, tedy přesněji pod koleje.

Qěcy

Jaké jsou přesně příčiny tohoto snížení traťové třídy, když se jedná o klacky? A jak byste to vyřešil vy?

Libor

Na zahajovací vlak bude potřeba alespoň 8 vozů, aby to pobralo všechny zájemce o svezení. Bude to jedna z nejvytíženějších „T“ linek. Bude to taková veselice, jakou tuzemská železnice dlouho nezažila.

nowas

A tím to skončí.

Apollo17

Tolik „žhavých trubek “ snad ani není provozních.

VIZEK2442

V Telnici proběhne slavnostní program během něhož bude promítání filmu „Záhada lokálek 2- Kozí dráha“ a výstava fotografií. Na děčínské poště v Obloukové ul. se budou razítkovat dopisy a pohlednice příležitostným razítkem nejenom o tom víkendu, ale i celý další týden. Na první jízdu přijede zvláštní vlak, který přiveze fanoušky železnice z Prahy nebo Ústí nad Labem. Psalo se o tom v Děčínskén deníku ze dne 2.2.2022.

Roman Čadek

Skončí to celé dřív než začne. Kraj i stát velmi rychle zjistí, že přišla doba, kdy nelze rozházet veřejné peníze za drážní turistické atrakce.

Georg

ono taky vzhledem k tomu kam ta trat vede nebo spis nevede to po prvnich par jizdach zadna slava s vyuzitim nebude.

Lukáš David

A mezitim je dalsi zakazka na EZAK SZ na opravu PZS Bynov za 8,3 milionu….

fabec

Takže ty úvodní jízdy budou už na konci března, jak je v tom přiloženém jízdním řádu, ne až první dubnový víkend? Ohledně tohoto nacházim na internetu rozdílné názory…

Miroslav Zikmund

Jsou tam snad data platnosti – v čem je problém …

petr

hm,takže snížení nápravového tlaku.paráda…

nowas

Kompromis mezi železnicí a cyklostezkou. 🙂

Ryk Mat

Hm, cyklostezka, která unese i mě, je zajímavý počin. 🤪

Jiří Kocurek

Mno kraj tam asi sotva objedná nákladní dopravu. Nebo rychlíky tažené těžkou lokomotivou.

medical examiner

Tak tak – pro 810 to bude stačit.
A taková tramvaj je ještě lehčí…

Martin

Mozna by byla I vhodnejsi…

Dominik

A zaplatí kraj vyhozených 37 milionů, když se po roce ukáže, že zájem není takový, jak se očekával?

A nebo by teď bylo nejlepší trať prodat/předat, zprovozněný úsek za rozumné peníze prodat, zbývající předat za symbolickou korunu, a ať si tu turistickou atrakci provozuje a udržuje kraj sám.

xyz

To už je chyba Dobré správy – měla výbornou možnost tam to údržbu (tehdy možná za menší peníze) provést (a nesjízdnost tím ukončit/odvrátit) už na přelomu let 2015/16. Kraj tam předpokládal 5letou objednávku (stejně jako proběhla na dalších Turistických linkách).

Mimochodem, u tratě směr Moldava/Vejprty (aj.) byste uplatňoval/neuplatňoval stejný postup?

Leinad

Zaplatí kraj za to, že SprŽel opožděně a blbě plnila zákonnou povinnost?

Jiří Kocurek

Tak uřčitě, měli to tam svépomocí opravit za svoje na neotravovat na Nábřeží, ani v Dlážděné.

Kuna

Geniální nápad, uděláme administrativně složitý a drahý veletoč, zaplatíme řadu drahých právníků, posudků, odvolání a celé to zabere několik let, abych zjistily, že se to stejně platí z jednoho balíku věřejných peněz co stát vybera na daních. Mezitím trať bude dále chátrat a oprava bude mnohem dražší. Provozování turistických atrakcí je služba občanům a je to jen politické rozhodnutí volených zástupců co se bude platit a co ne.

Dominik

Však jo, tak ať si údržbu a provoz této atrakce hradí kraj
SŽ těch 37 milionů mohla dát na mnohem užitečnější akce, jak na trať na které bude sezónní provoz o pár vlacích.

Kuna

Jasně, třeba další mnohem užitečnější studii na ODSunuté nádraží v Brně. Kolik už stály studie na projekty co se nikdy nepostaví? Kolik miliard?
Řešíš z hlediska veřejných financí naprosté drobky. Změna v inflaci a úrocích bude stát Správu železnic o 2 řády více peněz, než hypotetická obnova celé kozí dráhy.

medical examiner

SŽ a užitečné akce…tady něco nehraje…

xyz

Znovu se zeptám – totéž byste tvrdil i u tratě na Moldavu?

Mimochodem na jakém místě podle vás končí dopravní obslužnost (do které se řadí mj. i doprava za turistickými cíli) a kde začíná „atrakce“? Děkuji za odpověď.

Dominik

Neznám trať na Moldavu, ale pokud má sezónní, či víkendový charakter, za účelem turistického ruchu v kraji, tak klidně

Ano, ale zákon už nic neříká o tom, že taková trať musí být pod správou státní organizace. Jestliže trať má podpořit turistický ruch v kraji, a má pouze sezónní, či víkendový, charakter, tak bych je předal krajům (obcím, spolkům), protože v tom je hlavně jejich zájem. Doprava do zaměstnání, škol, k lékaři je vyšší zájem a takové tratě by měl samozřejmě i nadále provozovat stát.

xyz

„zákon už nic neříká o tom, že taková trať musí být pod správou státní organizace“ Dokud ji pod svojí správou má, je povinna ji udržovat v provozuschopném stavu. Což více než 6 let nezvládala. „Doprava do zaměstnání, škol, k lékaři je vyšší zájem“ Vyšší zájem než krajský, přestože jde o případy tratí s výhradně regionální (= krajskými úřady objednávanou) dopravou? Opět nelze než dodat – v dané situaci by pak postačilo, aby kraj objednal v úseku Děčín – Telnice i dva ranní + dva odpolední Os vlaky v pracovní dny a šup ho – už by šlo o „spojení do… Číst vice »

Dominik

To, že nezvládla co měla, je druhá věc.
Ano, je, bez turistických spojů se obejdeme trochu lépe, jak bez spojů pro dojíždění do práce, škol, k lékaři, apod… A to, že před léty se hodilo objednávání těchto spojů na kraje je jiná věc.

Tak by objednal no, tuto variantu zmiňuji v jedné z minulých diskuzí (u konzervaci dráhy) i já, když o tu dráhu tak stojí, a zjistí si, že to je pro ně lepší.
Teď by to stačilo, po stanovení minimálního počtu spojů, protože to bude, podle mě, nezbytné, třeba ne a musel by navýšit.

Lukáš Chytil

Jako třeba na úsek Odb. Tatce – Pečky – Odb. Cerhenice, který se dělal přesně minulý rok?

rozinka

Jako třeba Panský – Rumburk, ale tam to nevadí, tam se jezdí zadarmo.

Dominik

Vy a ta Vaše posedlost režijkou, nejste vy bývalý nádražák, který byl vyhozen?

Ano, klidně, pokud trať má charakter víkendový, či sezónní.

Twix

To není problém Kraje, ten tam turistickou dopravu objednával a po hození SŽDC vidlí v roce 2015 celou dobu konzistentně tvrdí, že to chce dělat i nadále. Stejně tak nikdy nezaváhal v tom, že chce objednat vlaky jakmile se opraví sesuv u Dobkoviček.

Dominik

Právěže když kraj viděl, že do toho SŽ(DC) hází vidle, tak měl přijít a nabídnout státu, že trať za symbolickou korunu (klidně bych jim to nechal i bez podmínky následného provozu) koupí, dají si ji do kupy a provozoval a udržoval ji sám. Kvůli 528 vlakům, které bude mít kraj jen jako turistickou atrakci, za grafikon (dobře plus třeba Mikuláš, apod…), zde budeme udržovat trať?? Měli by se vyčlenit tratě, které slouží čistě turistickému ruchu, a ty odprodat krajům (obcím, spolkům), ať se o ně starají a provozují je sami, a alespoň by zbylo víc na ostatní, a aspoň by… Číst vice »

xyz

Proč by to dělal, když zákonnou povinností SŽ(DC) je udržovat tratě sjízdné? Proč by měl přistupovat na to, že SŽ(DC) nebyla schopna toto v úseku Děčín – Telnice (o zbylém úseku raději zcela pomlčet) dodržet (nakonec přes 6 let)? P. S. Trať Černý Kříž (či přinejmenším Stožec) – Nové Údolí byste do té kategorie zahrnul také (protože tam k žádnému dojíždění do/z práce nedochází), je to tak? Ještě si dovolím namítnout takovou drobnost – pokud by prošlo to, co píšete, mohl by tam kraj záměrně objednat vlaky i v pracovní dny (i kdyby jen „2 ráno, 2 odpoledne“). Pořád by… Číst vice »

Georg

ze zcela formalniho pohledu mate pravdu, fakticky v procesu chybi nastroj, ktery by umel podobne marginalni drahy vyndat z trati pod statni udrzbou (zrusenim, prevodem, cimkoliv).

vidite ze za 37 milionu (a to je sakra dost penez, za to by byl jeden ojety regioshuttle) se udelalo v podstate prd a neni znamo kolik by stalo plne zprovozneni – 50 milionu, 100 milionu? a kdyz vidite jak nektere skutecne vyuzivane trate dodnes vypadaji – ustredni zamky, nesvarene koleje… tak lidi co sem chodi onanovat nad kozi drahou fakt nechapu.

xyz

Ale ten nástroj přeci existuje. Obdobným způsobem byly již mnohé tratě zrušeny (např. Kyjov – Mutěnice) či prodány (např. Hevlín).

Za těch 37 mil. Kč by teoreticky byl jeden RS1, prakticky ne – SŽbezDC nemůže jen tak předat peníze do rukou nějakého dopravce či objednatele.

Taky by za to mohly být pouhé cca 4 předražené mobilní jednotky ETCS, že.

Dominik

Protože o tu trať stojí, nebo že by to až tak vážné nebylo? Pak se klidně můžou se SŽ (DC) klidně soudit, že něco porušila. Spojení na Vámi zmiňovaném úseku je celoroční, nemá tedy charakter sezónního, nebo víkendového provozu. Tak by to udělali, to mi je jedno, i tuto variantu jsem v jedné z minulých diskuzí uvedl, že by si kraj spočetl, zda je pro něj lepší spoje doobjednat, nebo trať převzít. Samozřejmě počítám, že by spolu s tím by byl zaveden i minimální počet spojů (tak jako bylo navrhováno u možné konzervace dráhy, která byla přebita emocemi, na úkor… Číst vice »

xyz

Ta „celoročnost“ Nového Údolí spočívá jedině v tom, že tam ten kraj ty vlaky celoročně objednal. O ničem jiném to není – pro nikoho nejde při cestě do Nového Údolí (resp. nádraží s tímto názvem; obec dávno neexistuje) o cestu do práce/do školy/k lékaři/na úřad. Stejnou krásnou ukázkou je novobystřická úzkokolejka – ve vlastnictví/správě nestátního provozovatele dráhy, ale aby tento správce dosáhl na příspěvek od SFDI, tak tam Jihočeský kraj objednal vlaky celoročně (takže nejde o žádnou „sezónní“ či „víkendovou“ trať). Co na tom, že mimo sezónu (+ zejména v pracovní dny tohoto mimosezónního období) je zájem o přepravu po… Číst vice »

Dominik

Ale jezdí celoročně a kraj je z nějakého důvodu objednává.

Qěcy

Já bych teda čistě turistické tratě všechny zesoukromnil.

xyz

I zde zopakuji – čímž byste dosáhl jedině tak toho, že tam, kde by to bylo jen trochu možné, by příslušný kraj objednal vlaky (i kdyby jen několik málo spojů) i v pracovní dny, čímž by ta trať přestala být „čistě turistickou“.

A v konečném důsledku by tímto přiobjednáním ušetřil (než aby ta trať měla být převedena na jeho bedra).

Kuba2

Ne jenom ty turistické, klidně všechny regionální, po vzoru silnic nižších tříd. Pak by teprv kraje zjistily, že provozovat vození vzduchu pro uplácení voličů není zas tak levná záležitost.

Kuba2

Doplnění: Nevím, jestli jste opravdu myslel převod do soukromých rukou (ale kdo by to proboha kupovat, kromě AŽD, které dvě tratě stačí), nebo převod na kraj, na což jsem trochu zbrkle reagoval.

xyz

A např. na takové regionální trati Střelice – Moravský Krumlov/Ivančice nebo regionální trati Olomouc – Drahanovice by pak takové kraje zjistily co? 🙂

Mimochodem, pokud by JMK odmítl převzít např. úsek Moravský Krumlov – Hrušovany nad Jevišovkou, tak jeho provozovatelem by se podle vás měl stát kdo?

P. S. „Po vzoru silnic nižších tříd“ by ale došlo k tomu, že příslušná část peněz, dosud určená pro Dobrou správu, by – namísto ní – byla určena pro jednotlivé „krajské správy regionálních železnic“.

Kuba2

1. odstavec: To, co na jiných regionálních drahách: Že náklady na provoz dopravní cesty rozhodně nepokryjí poplatky za její použití.
2. odstavec: Nejsem si vědom toho, že by kraje při svém vzniku mohly odmítnout převzít silnice nižších tříd.
P. S.: Pochopitelně. Ale jejich rozdělení by pak mohly lépe rozvrhnout podle potřeb objednávané dopravy, která na těchto tratích drtivě dominuje.

xyz

O. K., tak jinak k 2. odstavci – poté, co by JMK převzal i úsek M. Krumlov – Hrušovany n. J – Šanov, aniž by o tento úsek stál, kdo by podle vás měl být následným vhodným kupcem tohoto úseku?

Dominik

Vlastníkem by byl stále stát, a pokud by o trať neprojevil zájem nikdo jiný, tak by trať byla zakonzervována (pokud by nenaplňovala charakter nějaké celistvější dopravní obslužnosti), protože předpokládám, že spolu s tím, by vznikla i možnost dráhu konzervovat.

xyz

„pokud by nenaplňovala charakter nějaké celistvější dopravní obslužnosti“ A tu celistvost by určoval kdo? Např. mějme trať Dolní Lipka – Hanušovice. Kraj má zájem objednávat víkendové celoroční spoje. Ale Dobrá správa řekla, že nenenenene, že tu trať převede na dvojici krajů. Ani jeden z krajů tu trať nechce (perličkou by bylo, kdyby jeden tu ochotu měl a druhý ne – co potom?). Takže dle vašeho úsudku, by: – trať byla zakonzervována (navzdory zájmu krajů objednávat tam víkendový provoz, ale souběžnému nezájmu převzít trať do správy z pohledu provozování dráhy) (nebo) – trať by nadále byla provozována Dobrou správou coby součást… Číst vice »

Dominik

Celistvost by byla určena objednávkou, která by svým charakterem naplňovala Dopravní obslužnost ve více bodech (t.j. nejednalo by se pouze o turistický ruch), a doprava by nebyla pouze sezónní. Pokud nechtějí převzít trať (a není jiný zájemce trať převzít) a o provoz stojí, tak by museli doobjednat spoje do minima, v případě, že jeden z krajů je ochoten, tak by celou trať převzal onen kraj. Turistický ruch považuji především za zájem kraje. V případě, že je na trati v určité míře provozována i nákladní doprava, tak není co řešit, trať i nadále zůstává v rukou státu (tak jako by nemohla… Číst vice »

Dominik

Nebo by tu byla ještě možnost, že u tratí se sezónním, či víkendovým provozem, by bylo umožněno zvýšit poplatek za využití dopravní cesty, protože vlaků jezdí méně, ale údržba se dělat musí.

xyz

Ano, zejména zdražit údržbu těch tratí, kde se jezdí jen od jara do podzimu (= nepotřebují zimní údržbu) a nebo jen od začátku dopoledne do odpoledních hodin (= ani není potřeba udržovat v provozu osvětlení zastávek). 🙂

Mimochodem, opět – holt o to větší motivaci by kraj měl, objednávat tam vlaky celotýdenně/celoročně.

Dominik

Nějaká minimální údržba musí probíhat i v zimě, existuje nějaký plán údržby, s danou periodikou, a jentak si asi nelze vynechat zimní údržbu, už z toho důvodu, že na takových tratích kolikrát jezdí i pár mimosezonních vlaků (Mikulášské jízdy, apod…).
A to samé osvětlení, pokud je zřízeno, tak asi musí být pravidelně udržováno a zkoušeno, asi ho nelze jentak vynechat, bez ohledu na to, jak jezdí vlaky. Už z důvodu mimořádných vlaků, jako výše

Dominik

Ono to sezónně znamená občas i méně vlaků, než za daný časový úsek na běžně provozované trati.
Tak by objednal více vlaků, žádný problém, pokud si spočtou, že je to vyjde lépe.

medical examiner

Ne…peníze, které stojí rozvážení vzduchu autobusy taky nikdo neplatí…

rozinka

Aha, ona tam nebude platit režijka, proto Dominik vylezl ze své zaprděbé sloje a hejtuje, kdyby tam měl jezdit ten správný dopravce, tak drží hubu.

Dominik

A vy jste zas asi bývalý zaprdělý nádražák, kterého od dráhy vyhodili, když nám tak tu režijku závidíte.
Než příště začnete hejtovat, tak se koukněte na starší články, protože byste zjistil, že to s dopravcem nemá nic společného, protože už předtím jsem navrhoval, aby se trať předala (odprodala) kraji, a ten ať si ji provozuje, když o ní tak stojí, a to nebyl znám dopravce, který tam bude jezdit.

Martin

Sprosté vyhazování peněz kvůli pár šotoušům a ČD Ultras. Soudruk Řehák si to měl zaplatit ze svého !

M19

Chvilku nenávisti máte za sebou. Příště by neškodilo více slušnosti, když už nepředkládáte žádné argumenty.

Adam

Trať má v majetku Správa železnic, přepravu osob bude zajišťovat KŽC, kde jsou ty Vámi jmenované ČD?

oce

O kus níže si můžeme přečíst článek o tom jak „dobrá správa“ omezuje údržbu protože nejsou 💵💰a na Kozinu jim není líto je doslova vyhodit. Je mi líto, ale dobrý hospodář by nejdřív dal peníze do toho, co ho živí a až pak do nějaké atrakce pro zábavu.

xyz

„Dobrou správu“ tzv. živí provozování dráhy.

Kteroužto činnost provádí i na této trati (a pokud se jí nechce, už dávno mohla zde mohla tuto činnost zkusit nabídnout jinému subjektu, což ale neučinila).

„Atrakcí pro zábavu“ to pro ni není v žádném případě.

Mimochodem, na konci roku 2015 či v roce 2016 tam ty peníze na údržbu (aby tam už tehdy mohl být sezónní provoz zaveden, jak už tehdy kraj plánoval) nebyly vynaloženy proč?

Qěcy

Neživí. Podívejte se na rozpočet SŽ.

Romanero

Oprava Koziny je akce roku 2021, omezení údržby vyplynulo až z rozpočtu 2022.

Co by mělo být kritériem pro rozhodnutí, do čeho investovat? Objednavatel? Pak je to v pořádku, protože tady se bude jezdit. Počty cestujících? Pak by se ale nemělo investovat do naprosté většiny našich lokálek. SŽ si stanovila minimální počty objednaných vlaků, kolik v nich jezdí cestujících je riziko objednavatele.

Herold

„Pak by se ale nemělo investovat do naprosté většiny našich lokálek.“

Přesně tak.

Indian

To se není čemu divit. Za ty peníze nemohli být provedeny zásadní rekonstrukce mostů, ani železničního spodku, které zásadně ovlivňují maximální možné zatížení. Za tyhle prachy to opravdu mohli akorát vytáhnout z toho nejhoršího.

Georg

nicmene stale nevime jake zasadni rekonstrukce mostu tam jsou zapotrebi…

noerf

Za třicet milionů opravíme trať pro víkendový provoz v letní období, který bude stát deset milionů. A mezitím se zruší několik staveb, které by pomohli pravidelnému provozu. Když vezmu v potaz, že předělání přejezdu na chráběný závorami stojí cca 2 miliony, tak jsme mohli mít 15 nových přejezdů, zvýšení bezpečnosti a omezení propadů rychlosti.

Indian

Za 2 miliony přejezd nezabezpečíte ani náhodou. To počítejte alespoň s 10 mil a klidně i víc. Za 2 miliony nedoplníte ani závory na stávající zařízení. Ta cena začíná zhruba na dvojnásobku.

M19

Falešné dilema. Která ze zrušených staveb stála pod 30 milionů a kdy naposledy se někde dělalo jen zabezpečení přejezdů?

Jarda Š.

Ta trať by měla poměrně velký potenciál pro pravidelný provoz i v pracovních dnech, kdyby ovšem kraj neobjednával autobusovou dopravu na souběžné silnici I/13.

xyz

Značným úskalím u té tratě je, že míjí Ústí n. L. a vícméně i Teplice coby cíle dojížďky.

A také některé obce (resp. v některých obcích má nepříliš vhodné umístění zastávek) coby zdroje dojížďky.

Georg

a pro posileni potencialu bych jeste zakazal pouzivat osobni automobily.

medical examiner

Proč si přidělávat práci?
Bude bohatě stačit neudržovat tu I/13 víc než je nutné…

Kubrt

Je úkolem kraje zajistit rozumným způsobem dopravní obslužnost, nebo nacpat lidi do vlaků, za cenu snížení počtu spojů, prodloužení docházkové vzdálenosti a pro řadu lidí zvýšení počtu přestupů?

Vít Jůza

Rozumným zpúsobem zajistit dopravní obslužnost znamená využít železnic, a silniční dopravu zejména jen k návozu a rozvozu od železnice. Ale zatím je dost paliv, silničních vozidel i šoférů i silnic a peněz na ně, aby se víceméně všechno vozilo po silnici, a nad železnicí tak tak všelijak váhalo, jak rychle ji odepsat zcela.

Georg

no tak v tomhle moudru vam chybi jeden detail, ze ten navoz na zeleznici je na spesnou vrstvu, ne na nejaky zastavkovy sukafon.
zkratka v pripade tohoto udoli je nejlepsim zpusobem uzemi autobusova obsluha a lide tvrdici v techto diskusich opak jen ukazuji, ze ze sveho oboru toho moc nepochopili.

medical examiner

Tak to aby se začala chystat legislativa, umožňující provozovat dopravu na podobných tratích tramvajovými vozidly.
Jestli bude nafta tak drahá jako teď, tak by se to možná i vyplatilo 😀

xyz

Však těch přejezdů vznikla za posledních 5 let spousta – díky tomu, že mezi Děčínem a Telnicí, resp. Oldřichovem, nebyla prováděna víceméně žádná údržba. 🙂

Georg

to mate cenik azd z roku 1990, ne?

Miroslav Zikmund

Patologická posedlost závorami … každý účastník silničního provozu ví, jak se má chovat v místě označeném dopravní značkou „železniční přejezd“.

Na křižovatce řízené světly také není červené světlo doplněno závorou …
Děti, které absolvovaly výuku na kole na dopravním hřišti mají také povědomost o tom, jak se tam chovat ….

My jsme ve škole žádnou dopravní výuku neměli, dopravní hřiště neexistovala a přesto jsme věděli, jak se chovat na silnici při jízdě na kole. Nikdy by nás nenapadlo jezdit na kole po chodníku … na přejezdech bez závor nebo světelné signalizace i jako chodci ….

Georg

jde to se svetem cugrunt, pane zikmund.
a ta dnesni mladez – radsi nemluvit…

medical examiner

No…vaši předkové říkali to samé…“ta dnešní mládež“…
A buďte ubezpečen, že jako starý dědek budete říkat v nějaké obměně to samé…

Frantík

Ano, děti jsou prostě nesvéprávné…

Jiří Kocurek

Tehdy se přece nehody nestávaly a tak jim nebylo potřeba předcházet.

medical examiner

A setkávat jste se taky nepotřebovali, protože jste se viděli buď v práci anebo v hospodě…

noerf

Jde o to, že na nechráněných přejezdech, které jsou užívané je také snížena traťová rychlost, takže to beru jako variantu omezení propadu rychlosti na tratích.

Karl vB.

…a v koňské dráze jsme pouštěli starší lidi sednout. 🙂

medical examiner

No a?
Jen Středočeský kraj vyhodí ročně tolik peněz, že možno z toho zjištění hrůzou zešedivět…