Na koridoru končí zastávka Bezpráví, úzké hrdlo české železnice čeká modernizace za tři miliardy korun

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

Správa železnic (SŽ) se chystá odstranit jedno z úzkých hrdel na prvním koridoru. Konkrétně jde o zhruba desetikilometrový úsek mezi

213 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medved

Muze nekdo vysvetlit tu odbocku v Bezpravi? Uz se na to tady ptalo nekolik lidi. Da se to nekde videt na nejake mape?

Alibaba

Odbočka v drážní terminologii tady v Bezpráví znamená, že to budou dvě spojky mezi kolejema. Bude sloužit k rozdělení mezistaničního úseku Brandýs – Ústí na dva kusy. Zlepší to provoz při výlukách, kdy vyloučení jedné koleje Brandýs – Ústí je provozně na pytel.

lion26

Odbočka? To, co myslíte je snad výhybna. Odbočka slouží k odbočení ze širé trati na jinou trať. myslím, že dotaz medvěda je správný. I já se ptám o jakou odbočku se bude jednat, kam?

jan

Snad to nebude betonové protihlukové monstrum.

ušatá

Zrušení té zastávky je nesmysl. je využívaná. Navíc, pokud se to někomu nezdá, stačí ji mít na znamení.

Jindřich Piprek

Termín zastávka? Pokud má vliv na propustnost tratě tak stanice nebo další traťova 🚋

kreketuše

vyuzivana je vlastne kazda zastavka, jenze tato malo. nejde nahodou o nejmene vyuzivanou mezi Pu a ČT?

Dominik

Je využívaná? Snad nejméně využívaná co znám a to ještě k tomu převážně šotouši. Před pár lety už to jednou omezeno bylo a zastavovalo tam jen pár spojů denně nebo vůbec nic a nikomu to moc nevadilo.
A hlavně soupravy co tam jezdí neumožňují zastávku na znamení.

Leinad

Já nevidím důvod rozlišovat, co je a není na znamení.
Jsem pro systém – má-li vagon tlačítko (třeba na otevření dveří), zmáčknu ho před zastávkou. Pokud není poptávka navolená (a jsou splněny další podmínky) tak se nemusí zastavit.

Dominik

Dobře, tak pak všechny zastávky převedeme do režimu zastávky na znamení, sice nevím, k čemu to bude, když jsou hustě využívané (krom možná nějakých brzkých ranních a pozdních večerních hodin), ale budiž.
A o tom mluvím, vozidla nejsou uzpůsobena k tomu aby se na nich mohl zavést režim, zastávky na znamení (Bdmtee nemají ani informační systém, ani žádné tlačítko). Takže by se stejně muselo zastavovat, takže na většině tratí v ČR by se nic nezměnilo, protože zas tolik tratí není, kde jezdí Panteři nebo 471, které tlačítko na znamení mají.

Leinad

Bylo by to k omezení byrokracie, nemusí se u každé zastávky nebo dokonce každého obsloužení zastávky řešit, jestli tam dát značku „na znamení“ nebo nedat.

KarelF

Tak, až dodělají toto tak můžou začít od Libně k Pradubicům. Nechápu, že se reko neudělá celá najednou a pak už stačí jen údržba.

Dan

Dluhonice se v klidu nechaly rozpadat asi 10 let a jen se flikovaly, protože se čekalo na skutečnou modernizaci. Ústí – Brandýs se taky v pravidelných intervalech udržuje při životě, ale tyhle tři miliardy, to už opravdu není péče řádného hospodáře. Když není vůle a schopnost dodělat ani 1. koridor od roku 1993, ať nás laskavě přestanou krmit blábolama o VRT v roce 2025.

Jarek

VRT je snad jen jeden úsek před prahou, po kterém žádné VRT vlaky jezdit nebudou…

Inspektor státních drah

Nemá se stavět tunel ?

a8n

V roce 2130.

kodl

Rychlost se zvysi na 110 km/h? A neni to prehnane moc? 😀

Vašek

Ve stávají stopě je to maximum možného.

Dalibor

je to maximum, co lze

jan

podle českých norem ovšem nejspíš

Kirak

Tak to se můžeme rozloučit s tím že vlaky budou ještě někdy jezdit na čas

U.B.

Jistě je lepší dál bez zpoždění jezdit po úseku, kde je nutné navrhnout hloubkovou sanaci spodku.

Leinad

Pokud SŽ udělá pořádný výlukový jízdní řád, tak by to mohlo jezdit.

Kirak

Škoda docela dobře se na ní vyhazovali černí pasažéři 🤓

Jarek

Sruby jsou taky fajn…

Leinad

Aby se nenarušil provoz, budou se současně dělat Poříčany a Lysá 🙂

jan

A blending cally Brno a Kolín a D1?

BoH

Počkat… to jako se nemluví o té přestavbě trati v nové (přímé) stopě pomocí tunelů? To jako vyhodí 2,7 miliardy Kč do záchodu, když se ta trať pravděpodobně zruší? Nebo se snad rušit nebude?

Vašek

Rušit se nebude, zde již Správa železnic dostala rozum. Částečně zřejmě i po tlaku nákladních dopravců.

Lemmy

Tunel nemá ani EIA, ani územní rozhodnutí, takže udržet provozuschopnost úseku, který neprošel koridorizací a rozpadá se, opravdu není od věci. Samozřejmě by bylo hezčí, kdyby oprava byla levnější…

Gwann

A nejhezčí by bylo kdyby tam ty rychlíky tahal albatros nebo alespon papoušek

Dominik

Jenže ta přeložka ještě nestojí a prostě stav trakčního vedení, podpěr, kolejí, je prostě takový, že rekonstrukci to potřebuje, pokud nechceme, aby se nám to rozpadlo pod koly.

Dalibor

ono se to tam místy už rozpadá. a dost do hloubky.

Dominik

Já vím, v jakém stavu ta trať je, proto píši, že je ta rekonstrukce nutná, pokud nechceme aby se nám to pod koly rozpadlo úplně.

Inspektor státních drah

Chyba se starou tratí do Plzně okolo kopce , kterou vytrhali ( aby ji možná za pár let zase položili) se už snad už opakovat nebude

ušatá

A snad se tam také vrátí, doufejme že ne až po nějakém průšvihu.

Jarek

Spíš je blbost, že ji vytrhali tady a zaústili do Ejpovic a ne rovnou do Plzně…

ušatá

Podle zpráv z poslední doby se skutečně rušit nebude ani po výstavbě té přeložky. Stávající traž zvýší kapacitu pro osobní i nákladní vlaky.

Tomáš Záruba

To Bezpráví se zruší na dobu stavby, nebo navždy? Případně proč: Ve výhledu na čtyřkolejku to přece není kapacitní problém, a ta 1 minuta prodloužení mezidobí za Os v hodině taky neudělá zásadní úsporu… Nebo je vize, že úplně skončí osobáky? V tom případě bude problém se spojením Brandýsa do UO města.

U. B.

Bude problém v tom, že v původní poloze nelze navrhnout vzhledem k platným normám a jinde není místo nebo brání ve viditelnosti návěstidel nebo jí nechce Pardubický kraj ( chtěl ji rušit tuším v roce 2011), případně kombinace vseho.

ušatá

A na cestující se jako vždy co????

Jarek

Na jaký cestující?

ušatá

Co tam jezdí a nastupují a vystupují. A ta zastávka na znamení to řeší. Navíc při čtyřkolejné verzi tady nic nevadí a nic nezdržuje a normy na situování zastávek jsou také dost absurdní. V zahraničí to v nejhorším řeší tak, že se třeba nastupuje do prvního vozu. Navíc zde soupravy nejezdí nijak dlouhé, max 3 vozy a to lze vždy uhlídat.
A navíc, když to tak fungovalo po desítky let, tak proč najednou ne? To je podobné jako na Vyšehradě.

Dominik

Myslíte těch pár šotoušů za den? Před pár lety se tam skoro nezastavovalo (pokud vůbec) a skoro nikomu to moc nevadilo.
Jezdím tam docela pravidelně a žádných davů jsem si teda nevšiml, občas nějaký houbař, občas šotouš a tím to hasne.

Alibaba

Dělám tam tak jednou ročně turistu a houbaře, mě chybět bude…

Leinad

Zrušit, počkat až místní začnou používat jinou možnost, pak dělat průzkum jestli by někdo z místních zastávku chtěl. Optimalizace jako SŽ.

U. B.

Chtít a používat jsou bohužel dvě různé věci. Pravidelné sčítání provádí dopravce, tak asi data jsou a chataři z okolí nákupy na chalupu už vlakem netahají.

Mates

Cože, úsek Ústí n.O. – Brandýs n.O. v původní stopě? A tomu říkají modernizace? Nechci nikomu brát iluze, ale to hrdlo tu v takovém případě bude existovat dál. Ach ta česká malost a ubohost, to je vážně ke zblití!

Leinad

Zruší se zastávka a tím se ušetří pár vteřin mezidobí za Os.

Dominik

Totp je spíš rekonstrukce, aby se po tom, dalo ještě jezdit, než bee vytvoří přeložka.

Leinad

A kvůli nové stopě se zruší zastávka? Neměl by být korydor čtyřkolejný, s tím že dalkovka jede tunelem a lokálka zastavuje?

Dominik

Co má zrušení zastávky s novou stopou?
To spolu vůbec nesouvisí, jeden grafikon tam vlaky nezastavovali vůbec (nebo pár spojů možná) a nikomu (krom pár šotoušů) to moc nevadilo. Navíc ta zastávka je díky oblouku docela nepřehledná, z pohledu vlakové čety (mluvím o směru z Ústí do Chocně. Takže to zrušení má spíš spojitost se vznikem odbočky.

medved

Muze nekdo vysvetlit tu odbocku? Uz se na to tady ptalo nekolik lidi. Da se to nekde videt na nejake mape?

ušatá

A jak dlouhé Os tam jezdí? Stačí tam motor + vlek nebo řidičák.

Leinad

I Londýnské metro má stanice docela v oblouku. Ohlásí se „mind the gap“ na kameře se fíra směje jak lidi skáčou, po pár vteřinách zavře dveře a jede dál. Kočárkům atd říct, ať jsou prvním vagóně (nebo posledním, prostě ten co vychází mimo oblouk).

Dominik

Sysel + 3 Bdmtee převážně. To jako budeme vypravovat speciálně vlak ČT – Bezpráví, nebo co? A ucpávat koridor dalšími motory je opravdu logické.

Dominik

Oprava, překlep Sysel + 2 Bdmtee

Kalanis

A dávná otázka, zda-li má vše stavět v Bezpráví (proč cesta z Ostravy do Prahy musí mít zastávku v Bezpráví), je vyřešena.

Inspektor státních drah

Ony nějaké dálkové vlaky do Ostravy staví v Bezpráví?
Před týdnem jsem tam jel a nestavěl ani ten Sysel do ČT

Kalanis

Tak mínusáři a Inspektor evidentně neznají… https://www.zelpage.cz/zpravy/5684

Démon

CEF na to peníze neschválil. Pouze Velim-Poříčany, BC a Dětmarovice – Petrovice – st.hr.PL

Dušan

Souhlasím, tady si p. Sůra plete dvě věci – první věc je stavba autorizovaná dle výzev (1+2 výzva) CEF Blending Call – sem patří to, co zmiňujete s tím, že podpora EU činí 20% uznatelných nákladů + úvěr EIB + národní zdroje.
A druhá věc jsou stavby mimo tuto výzvu financované z úvěru EIB + národních prostředků – to je právě tento případ pokud je mi známo.

Vojta

Já bych spíš uvítal konečně realizaci toho tunelového řešení (je vlastně jedno jakého). Není tohle zbytečné flikování?

asdefasdf

Tunel bude (realisticky)za 20 let, toto je na těch 20 let než bude tunel, jestli teda vůbec nějaký bude.

Marcel Pánek

Toto je zcela nekoncepcni a mám pocit že opravdu je zaděláno na tunel. Veřejnost by se měla hodně zajímat a vystoupit z pozice tupych laiků. Tohle nemá opravdu žádný smysl. Kdo chce vyhazovat miliardy za provizorium?

Inspektor státních drah

Ten tunel nebude stát zítra ani za deset let ( jsme v Čechách a ještě se nevyjádřil Patrik ani Voda z Tetčic).
Pokud je stav takový, že se trať rozpadá, musí se udělat rekonstrukce ať bude tunel nebo ne.
Protože ta trať tam stejně zůstane i potom co se někdy kolem roku 75 ( mezi vynálezem warpového pohonu a cestování časem) postaví tunel

Kubrt

Není mi jasné, jaká je – momentálně platná – budoucí podoba Brandýsa? Věta „nová nástupiště se přesunou blíže k ústeckému zhlaví“ mi v případě této atypické stanice nedává moc smysl. Díky za info.

Martin V.

Ta věta smysl nedává, já čekám, že z toho udělají „Bubeneč s Podbabou“. To by taky mohlo kapacitu tratě o něco zvýšit, když se tam nebudou motat cestující v kolejišti jako v současnosti.

U. B.

Vzhledem k tomu novému podchodu mi příjde, že to budou vstřícné nástupiště, které budou končit někde před mostem přes ulici Klopotská a začínat vedle staniční budovy. Jinde mi to nepřijde vzhledem k přístupu z města umístitelné.

Vladimír Bílý

Pardubice, Bezpráví, Blansko vše v jednom roce? Za mě dobrá strategie, když zde odklon vlaků na Brno sníží počet dálkových spojů ve špičce z nějakých 6 vlaků za hodinu na 4.

Panda

Souhlas, ale pořád jsou 4 (+ třeba 1 nákladní) na jednokolejku moc. Bylo by fajn snížit to spojením souprav na 2-3 a snažit se GVD postavit tak, aby byly vlaky v Brandýse krátce za sebou a půl hodinu poté naopak v Ústí.

Ketchup1970

Kéž by opravdu skočilo bezpráví …

gogo

Ani za tisíc let.

Luděk S.

Takže to máme: Pečky, Pardubice, Bezpráví, Blansko. Zapomněl jsem na něco?
Vaše Dobrá Správa

Panda

Navíc se bude makat i z Prahy do Lysé a nedivil bych se, kdyby i v ČT, Brně, na Vysočině… V tomhle případě by to chtělo přizpůsobit celý GVD 21 i 22 a ne dělat nějaké výlukové jízdní řády. Škoda, že v tuhle chvíli není opravená Vysočina a Praha-Lysá-Libická spojka-Choceň-nová trasa-ČT – vzhledem k nárůstu dálkové, příměstské a kontejnerové dopravy v posledních 10 letech už to mělo být a výluky by se zvládly…

Poutník99

Co vím, tak Ex3 přes Vysočinu… Podle mě R19 bude kapacitní nedostatečnost, pokud zůstane ve dvouhodině.

Panda

No jestli bude bude mít velká zpoždění a bude končit třeba v Blansku a dál busem, tak možná stačit bude:) Snad se dohodne nějaké rozumné spojování vlaků (a rozdělování v ČT/Olomouci/Ostravě) a zastavování rychlíků v Brandýse (místo Os) a podobně… Ideální by bylo, aby se s jednosměrným půlhodinovým provozem Brandýs-Ústí počítalo již v GVD.

Martin V.

To mi připomíná situaci na D1 v posledních několika letech. Jen to nepostihne auta, ale vlaky…

Luděk S.

S tím rozdílem, že my s kamarády ze SUDOPů, AŽD a stavebních oligopolů si vlastně vystačíme s tím, že až do konce věků budeme stále dokola opravovat lokálky a sem tam na pár let zneprůjezdníme nějaký uzel, nebo koridor.

Lemmy

Odstěhujte se na Slovensko, tam zneprůjezdnění uzlů nebo koridorů nějaký čas nehrozí – dokud tam traťovka nenapíchá červené terče a celé se to nerozpadne.

jan

Do lokálek se přece 30 let již téměř neinvestuje. Teda možná 50.

Tomas

ach ti češi .. a remcaj a remcaj 😀

Luděk S.

Jako v zásadě bych byl pro, kdyby se ze státního jen sypalo a už jsme nemuseli nic dělat. Zatím se to ale nepovedlo realizovat.

Martin V.

To nebylo remcání, spíš konstatování současného stavu na D1 a odhad budoucího při těch souběžných rekonstrukcích na železnici. Na výsledek se těším u obojího. 🙂

Gwann

Ale co, třeba začnou jezdit rychliky na Olomouc po trase Praha – Bránik – Cercany – Světlá – HB- Zdarec u Slunce – Svitavy – MuN – Olomouc

Leden

„Půjde o sérii výluk, které jsou řešeny tak, aby co nejméně narušily provoz“
Přeloženo: ve spojení se stavbou Pardubice od jara 2021 mnohaletý totální kolaps provozu mezi výhodem a západem ČR, nákladní doprava neprojede vůbec (má se odklonit na Havlíčkův Brod se státem financovanými postrky), osobní dálková drsné redukce. A to vše jen proto, abychom na konci „série výluk“ měli tutéž trať jako na začátku.

Lemmy

Óóóó, pan Leden objevil, že existuje i údržba, gratuluju!
Si představte, že my s rodinou strávíme jednou za pět let dva víkendy natíráním plotu a jako výsledek máme – tentýž plot, co dřív.
Jsme to ale pitomci…

Dan

A budete ho natírat i když víte, že za dva roky si postavíte úplně nový?

Jarek

Nebudeme, ale jestli je to pokus o paralelu s tunelem, tak to moc nesedí…

MildaIV

Kdyby se o váš plot starala SŽ, tak se přetírá 2 měsíce, při tom jsou uzavřeny 3 okolní ulice a je natřen tak kvalitně, že se za 2 roky oloupe.

U. B.

„…tutéž trať jako na začátku.“ -> Slyšel jste o tom, že se tratě musí občas opravit, a že zařízení mají svojí životnost? Tomuto úseku se opravné práce vyhýbali, protože nikdo nemohl tušit, že modernizace v nové stopě bude trvat tak neúnosně dlouho. Každý by byl rád, kdyby se dalo na léta dopředu plánovat, kdy co opravíte z garantovaného pravidelného přísunu peněz do železnic, ale realita je taková, že stavíte když máte prachy.

Leinad

Na údržbu se kašlalo protože se měl postavit tunel. Tunel není.
Když SŽ trochu plánovala, tak práce kolem Bezpráví dělala před pár lety a nebyl by se tehdy na tunel

Jiří Kocurek

Vcelku škoda, že není nová „souběžná“ dvojkolejka, na kterou by se po dobru opravy převedl veškerý provoz i za cenu rovnoběžného grafikonu (max 120 km/h) kvůli propustnosti. Když už tam mají být 4 koleje, tak by se to hodilo.

Jirka

Jenže ty další 2 koleje mají vést jinudy – tunelem. Nicméně si myslím, že místo tunelů se měl raději postavit rychlý vlak podél plánované D35 – tj kolem Litomyšle a Vysokého Mýta.

Vladimír Bílý

A ještě lepší by bylo mít hotovou páteřní trasu VRT, čímž by ten plánovaný tunel být taky vůbec nemusel. A to už je spíše filosofická otázka, zda-li je lepší mít v roce 2030 alespoň tunel na stávající trati, nebo mít v roce 2040 podstatně lepší řešení v podobě úplného obchvatu údolí Orlice+ČT na 230 kmh nebo se na všechno vykašlat a preferovat ještě lepší řešení dosažitelné někdy okolo roku 2050, kdy se snad většina osobní dopravy z údolí Orlice přesune na VRT Praha-Brno:-)

Alibaba

Až se zdvojkolejní VOsek – Mechov – Týniště – Choceň, tak budou mít 4 koleje dál na východ z Chocně smysl i když bude VRT Praha – Brno.

Inspektor státních drah

Tak to ještě hodně vody v Orlici proteče, než bude ta dvoukolejka – jestli vůbec.
Kvůli Kvasinám se má stavět od HK , primárně do Týniště.
Původní plán byl začátek 2025.
Se s vámi vsadím o roční plat, že v roce 30 to stát nebude….

Jiří Kocurek

Tak tam ten tunel budete potřebovat taky. Vystoupat 80 metrů na 4,5 kilometrech a pak klesat 40 metrů na 2,5 kilometrech, to není zrovna přívětívé pro nákladní vlaky. https://mapy.cz/s/ladelarome

Radim

Jsem rád, že se s budováním nové tratě tunely zachová původní stopa a že to nedopadne jako u Plzně, na Chrást bych nechal aspoň 1 kolej.

David

Ovšem tohle je jedna část rekontrukce tohoto úseku. Poté bude se dělat skoro souběžná rovnější trať na 160 kmh a o dva kilometry kratší, kam bude přesměrován veškerý provoz mimo nákladní a osobních vlaků zastavujících v Brandýse.

HonzaEM

Takže nejdřív se to za 3 mld zrekonstruuje a za pár let se teprve postaví přeložka. A to se vyplatí.

Jirka

Nebude to za pár let, ale za hodně dlouho. Tunely se staví dlouho. Současné koleje zůstanou.

Jiří Kocurek

A ta zrekonstruovaná trať zůstane v provozu. A o tom to celé je.
Nebo chete říct, že trať přes Bezpráví žádnou větší údržbu nepotřebuje a v příštích 10, 20, 30 letech potřebovat nebude?

Lemmy

…přičemž to „poté“ bude neznámo kdy.

David

Sorry, špatný řádek 😀

Alibaba

Maj zůstat obě koleje staré tratě, protože bude přivedena druhá dvojkolejka do Chocně od Týniště. Jediný co jsem zvědavej, jestli se podaří protáhnout 4 koleje=velké rozšíření bývalým tunelem v Chocni.

a8n

Tam budou jen tři.

zyx

A jak je to s usekem Chocen (mimo) – Brandys/Orlici (stanici). Ten neni soucasti teto stavby, byl jiz tedy rekonstuovan nebo je stale puvodni?

Lektor

Ten rekonstruován souběžně se stanicí Choceň.

Alibaba

Chocen (mimo) – Brandys n.O. (mimo!) je opraven na koridorové parametry (UIC svršek + betonové pražce + nové TV + asi i nové ZZ =to není vidět z cyklostezky, to jen odhaduju). Mám pocit, že se to dělalo po povodních (1997?), tato informace absolutně bez záruky.
Brandejs n.O. je v této stavbě.

HonzaEM

Takže žádný tunely, přeložky? Jak je to možné? Že se začne ještě letos i tak ale nevěřím.

David

Ovšem tohle je jedna část rekontrukce tohoto úseku. Poté bude se dělat skoro souběžná rovnější trať na 160 kmh a o dva kilometry kratší, kam bude přesměrován veškerý provoz mimo nákladní a osobních vlaků zastavujících v Brandýse.

-TR-

Souhlasil se zrušením zastávky v Bezpráví objednatel, tj. Pardubický kraj? Dle aktuálního jízdního řádu tam některé vlaky ještě zastavují.

-TR-

Ještě poznámka: v návrhu GVD 2021 je zastávka Bezpráví nadále uvedena a stále jsou tam uvedeny nějaké vlaky, které tam budou zastavovat.

Dominik

Nejsem si jistý jestli je potřeba souhlasu objednavatele dopravy, když se správcem infrastruktury nemá nic společného.

-TR-

Objednatel by měl mít možnost se k tomu vyjádřit, už i proto, že vedení kraje je zvoleno lidem ve volbách.

Dominik

Tak vyjádřit jo, ale myslel jsem to tak, že nevím, zda to může nějak blokovat, ale spíš to bude mít asi takovou rozhodovací váhu, jakobych to tu napsal já. Ale nemyslím si, že bude nějak výrazně proti, když jedno GVD tam nezastavovalo vůbec nic, nebo jen pár spojů.

-TR-

Mělo by to mít rozhodovací váhu, protože objednatel (v tomto případě kraj) přímo rozhoduje o tom, jak budou vlaky jezdit.

Dominik

Rozhoduje pouze o dopravě v kraji, v tomto případě jen Os a možná nějaké Sp a to nejsou jediné vlaky na trati.
Právěže vůbec, stejně jakoby obce neměli mít právo blokovat rušení přejezdů ( když existuje schůdná alternativa), tak i zde kraj nemůže rozhodovat o něčem, co je mimo jeho působnost a ani nemá s daným subjektem žádný právní vztah. Něco jiného, kdyby si u SŽ objednával kapacitu dráhy a provozoval tam vlaky, ale to se děje přes dopravce, takže leda ti by nato měli mít nějaký rozhodovací vliv.

Jiří Kocurek

Počktejte, vy chcete v Bezpráví zastavoavt vlaky vyšší kategorie, které neobjednává kraj, ale MD? Jakože R, Ex, IC nebo dokonce EC?

Dominik

Ne nechci, já jsem naopak pro zrušení, ta zastávka neleží zrovna v dobré poloze.

Bob

Určitě by mělo svoji logiku, pokud by si objednatel objednával zvlášť provozování sítě a zvlášť provozování dopravy na ní. Ale bohužel dnes je situace nastavená tak nesmyslně, že kraj se SŽ není ve vůbec žádném vztahu.

Lemmy

U dálnic mají taky různé díry autobusové zastávky?

Bohumil Pokorný

Jenže těmi různými dírami u dálnic vždy procházejí regionální komunikace = silnice nižšího řádu, po nichž mohou být tyto díry obsluhovány. Na rozdíl od silniční sítě se na železničním koridoru musí provozovat všechny segmenty dopravy, žádná paralelní místní trasa neexistuje. To je zásadní rozdíl, který si mnozí neuvědomují.
To je všeobecná vlastnost železnice. Nicméně v konkrétním případě zastávky Bezpráví souhlasím s jejím zrušením.

Bohumil Pokorný

HonzaEM

Zrovna nejhezčí místo na celém koridoru.

Jiří Kocurek

Na výhledy můžete i kolem Sázavy. Nebo z Olomouce do Bruntálu. To není turistická trať, tak si potom nestěžujte, že všecko jezdí kamionem.

Jiří Kocurek

Ale jak se tak dívám, tak zábavnější to bude kolem vody po cestě.
https://mapy.cz/s/majehegelo

Bezpráví
Zpomal projíždíš hospodou!

Lemmy

A na to jste přišel kde, že se „musí“ obsluhovat všechny segmenty? Os vrstva Benešov-Tábor nebo Rudoltice-Zábřeh jsou vzduchovoziče, v druhém případě i tragické plýtvání kapacitou…

Bob

Pokud místní nebudou mít z tratě žádný přínos, tak nemají sebemenší důvod, aby ji tam trpěli. Létejte se třeba letadlem, krajina není určená k tomu, abyste ji zdevastovali svými koridory.

Dan

Místní tam není hlášen ani jeden a těch asi osm chatařů do toho nemá co kafrat, ta trať tam vede zhruba sedm generací. Naopak není sebemenší důvod, aby tam byla zastávka a brzdila provoz.

Jarek

Ale, ale ale… Já mám 100 metrů od sebe tranzitní plynovod a když jsem se k němu chtěl připojit, tak se mi vysmáli. A taky jim ho tady trpím…
Stejně tak tam vede optika TransgasNetu a taky není šance se na ní připojit.
Holt se s tím smiřte, že takhle svět nefunguje…

Honza

Ano, souhlasil.

Lektor

Ano souhlasil, taky součástí stavby je rekonstrukce autobusové zastávky která ji nahradí.

U. B.

Jak jste na to přišel? Rekonstrukce které zastavky?

Jiří Kocurek

Asi něco na východ od Sudislavi, bude to lehce přes kilometr na autobus. A nebo po rovině 2.7 km kolem vody. Však dřív se chodilo i 5 kilometrů na vlak, jak je zde někdy připomínáno.
Z Wiki: „V letech 1980, 1991 a 2002 nebyl v osadě evidován ani jeden trvale bydlící obyvatel.“

Fotič stromový nejspíš zvládne jízdu na kole a fotič štaflový obvykle jezdí autem.
Fotič štaflový: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sranda020.jpg
Fotič stromový: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sranda057.jpg

Lektor

v osadě Klokoty

U. B.

V KloPotech je zastávka autubusu podle mapy jen nad osadou. Proč by jí mělo SŽ rekonstruovat ve stavbě, a jak obhájí investici do majetku kraje/obce?

ene bene

Je to pomalá motanice, zdržuje to a kdesi cosi, opravit jistě potřebuje, věcně s tím souhlasím. Ale „úzké hrdlo“ se říká opravdu něčemu jinému. Co do přetížení najdeme na téže hlavní trati řadu „ještě užších hrdel“.

Alibaba

Ale jako hrdlo to funguje, do Chocně od západu přichází 3 koleje (no tak 4 ale Mejto bych opravdu nepočítal), a dál do Ústí vedou jen 2.

Vladimir

Kazdy posun v pred se pocita a az bude vse hotove, tak vsichni budeme radi. Co se tyce vyluk, tak dva roky na tomto useku je velice dlouha doba. Snad stale budeme moci do Prahy dojet v rozumumnem case (rekonstrukce useku Prerov, nyni Bezpravi a k tomu se pridaji Pardubice) jinak lidi presesnou z vlaku do aut a to by byla za me skoda.

None

Zvyšujeme na 110. A to se vyplatí.
Bude ten koridor někdy celý v provozu a dostaneme se z Prahy do Ostravy pod dvě hodiny? Vždyť se to pořád někde předělává a než se to tam dokope tak se už zase začne vrtat jinde.

Lektor

Vzhledem k jeho délce je to nereálný, stejně jako se opravoval bude stárnout a tedy vyžadovat novou rekonstrukci. Je nesmysl aby byl najednou celý nový.

Jan

Pokud rekonstrukce na celé trati trvají stejně jako životnost tratě tak je něco hodně špatně. Přece existují podobně vytížené a dlouhé tratě které mají výrazně větší podíl bezvýlukového stavu než je ta slavná Praha – Ostrava. I tramvajové tratě nebo metro se opravují po úsecích rychleji, takže to vyjde na maximálně pár týdnů v roce s náhradní dopravou, menší údržba je pak po nocích nebo víkendech kde to nemá velký vliv na dopravu. Kde v zahraničí to mají takové jako u nás? Včetně permanentních zpoždění, protože výluky nemají upravené jízdní doby, prostě se řekně že hrozí ztráta přípoje a hotovo.… Číst vice »

Peeetr

Na rychlý přejezd přez republiku mají být v budoucnu nové rychlodráhy, u tohohle nemá cenu příliš zvyšovat rychlost, pokud by to vyžadovalo přesun kolejí a nutné výkupy vedlejších pozemků.

Jerry

Vždy to má cenu pro nákladní vlaky … Osobní…popř .kvůli mimoradnostem.

Alibaba

Z Prahy do Ostravy pod dvě hodiny? Jedině po VRT, po koridoru by musely udělat až moc úseků na 200, což některé půjdou, ale průměrnou rychlost cca 180km/h těžko dosáhnete.

Poutník 99

Brandýs bude pokrok, alespoň se nebude čekat, až z frekvence z osobáku na Třebovou přejde kolej na Choceň. Pokud dobře počítám, tak uvedené zrychlení umožní dostat Pardubice-Brno k 90 minutám

Kolem

Pce – Brno se dá zajet pod 90 min. už teď.

Alibaba

Tak doufám, že opraví a otevřou tu dřevěnou přístavbu mezi budovou a záchodkama. Je to docela ostuda.

jize

Čekám, že v reálu se rychlost zvýší je na 90-100 km/h a 110 bude jen pro vozy s naklápěcí skříní. Škoda, že neprošla varianta maximální (tunel v celé délce) + střed II (na původní trati narovnání oblouků s pomocí krátkých tunelů), pak by i na původní trati se reálně zvýšila rychlost alespoň na 120-140 km/h, což by využily i nákladní vlaky, které zde mají jezdit po otevření tunelu na 160-200 km/h.

Ostravák

Maximální varianta bude v roce 2033. Nejdříve se tedy udělá aspoň toto. A i po realizaci tunelu tento úsek zůstane pro regionální dopravu a nebo jako záloha.

K.S.

Jestli budou peníze…

Tomáš

„Chystá se i stavba nové moderní trati mezi Ústím nad Orlicí a Chocní, tam se zatím projednává projektová dokumentace a tvoří se studie. Zatím ale není územní rozhodnutí. Stavba by měla pomoci zrychlit cestu z Prahy na Moravu. SŽDC ale zatím nemá termín, kdy by se mělo začít stavět. Pokud vše půjde plánu, mohlo by to být na konci toku 2013.“

Aktuálně.cz, 2012

Zesp

Šak toto je jen oprava a vylepseni puvodni streky s tim, ze ten tunel bude taky. Maji tu byt dva soubezne dvojkolejne useky,:to je preci schvaleny. Nebo uz to mam doplantany?

a8n

No a předřečník by místo té opravy stejně jako já radši viděl aspoň částečnou realizaci verze Střed 2, tedy tunely Hrádek, Bezpráví a případně nejproblematičtější Hemže.

Par

A na tunel už se zapomnělo?

XXXD

Nezapomnělo, ale rekonstrukce stávající tratě se taky musí udělat, aby to nedopadlo jako s tratí 171.

Zesp

A reko stavajici streky je co do pripravy jednodussi nez nove stavby. To nam moc nejde, i diky te nasi legislative, kfy se muze kazdy odvolavat jak dlouho chce a proti cemukoliv. Je to uz takovy nas nsrodni sport, mam pocit…

K.S.

*Diletantstvi statnich uredniku (Here, I have fixed it)

Luděk S.

A kde jako mají vystupovat šotouši? Pomyslel někdo na ně?

Pejpež

Zatáhnou za rychlobrzdu.

Zesp

Budou se z nich muset stat indivudualni gumokolisti a dojet ke strece, kam budou potrebovat. A nebudou zavisli na objednavce kraje….

Radovan Komínek

Císař Ferdinand by měl radost z vizionářství svých lidí a z toho, že jeho a jejich se dílo se dalších 150 let pouze mírně upgraduje a přelešťuje v rámci mírného pokroku v mezích zákona. Zda je to mimořádnými schopnostmi v minulosti nebo mimořádnými neschopnostmi v současnosti je naindividuálním posouzení.

Lektor

Jenže dříve už věděli co vlastně chtějí tedy spojovat města ( lidí), prostě na rovině stavěli přímo a v horách si spočítali zda se vyplatí tunel nebo je lepší kopec objet i když se bude jezdit pomaleji. Dnes máme fetiš na rychlost, proto vše musí být navrženo na 160/200/250/300 a pak vychází nesmyslně drahá řešení která jsou ekonomický neobhajitelné. Na kolika km mezi Prahou a Ostravou se jezdí 160 ? A přesto ty vlaky jezdí plné…

czhunter

Jenže za císaře pána se nestavěly tratě „pro lidi“, ale zejména pro uhlí, řepu, dřevo atd.
A těm je tak nějak jedno, jak dlouho (/rychle) jedou.
Přeprava osob byla při plánování trasy minoritní záležitost.

Rychlost byl parametr důležitý pouze pro přesuny vojsk.

K.S.

Tahle se taky stavěla ještě pro lidi (a armádu).

Lektor

Jaké uhlí se vozilo z Vídně do Prahy.

Lektor

To je mínusů někomu sem naboural sny ne :-)))

Dan

A co byste těm lidem tak poradil, když po silnici je to ještě víc na hovno? A nesmyslně drahé mi přijde nechat dva roky stát polovinu vlaků plných lidí na výluce, když v dohledné době budu stavět něco, co do propustnosti zasáhne řádově méně a přinese násobně větší užitek. Zřejmě hodina života Čecha je bezvýznamná, zatímco hodina života například Nora má vysokou hodnotu, když postaví tunel za miliardy pro vesnici o stodvaceti lidech.

czhunter

Hodina života Čecha se počít na Koruny a hodina života Nora na barely ropy … to je pak trochu jiné počítání 🙂

Poudy

No a ono to není žádných 150 let ale skoro 180, v době kdy se bude otevírat souběžný tunel to může být klidně 200 let od zahájení stavby této trati 🙂

medical_examiner

A pak se to v rámci nějakého výročí otevře…
Jenže to bude už v době, kdy se bude SŽ zpovídat že svého působení…v pekle…
A nyní narození nebudou zrovna nejmladší…

Jarek

Ono kdyby se v mezičase nevynalezl automobil a 9/10 dopravy neodputovalo do jiného módu, tak to asi taky vypadá na železnici jinak… Ale to oko šotouška asi nevidí…

Michal

„Správa železnic (SŽ) se chystá odstranit jedno z úzkých hrdel na prvním koridoru.“

Já to moc nechápu, teď je tam myslím 80km/h a tím, že proběhne rekonstrukce, se to asi moc nezrychlí. Kde je tedy to odstranění úzkého hrdla? Nebo tím myslí tu odbočku v Bezpráví, ta trochu pomůže při výlukách, ale běžný provoz asi taky moc nezrychlí.

Jan Sůra

Například menší poruchovost zabzař díky jeho rekonstrukci

Aleš

Jenže tento nadmíru romantický úsek trati (jeden z nejkrásnějších v Česku IMHO) nepatří v současné podobě na páteřní trať (Hamburk-Berlín-) Praha – Brno (- Vídeň) + Praha-Ostrava (- Košice). Tam se to prostě musí nějak přetrasovat, současné oblouky nedovolí rychlost hodnou 21.století. Ty 3 miliardy jsou víceméně vyhozené.

Jan Sůra

Je tam v plánu tunel:-)nicméně jelikož je to plán a zda bude za 5 nebo 50 let není jasné, tak s tím vyhozením bych možná úplně nesouhlasil. jinak souhlas.

Bram

To nejsou vyhozené miliardy, ale v podstatě velká oprava trati plus odstranění největšího průseru tohoto úseku – rozdělení mezistaničního úseku Brandýs – Ústí na dva odbočkou u Bezpráví, což hodně pomůže při údržbě infrastruktury.

Zesp

A udrzba je tam kvuli hoblovani kolejnic v oblouku casto…

Bram

Nejen kvůli opotřebení kolejnic v obloucích, ale i kvůli tomu, že je to tam celkově dožilé.

K.S.

Taky se mohl připravit tunýlek u Sudislavi.

Ostravák

Tunel se bude stavět 2028-2033

Lektor

Za to neustale kreslení tunelu, že kterého vždy vyjde že je nereálný vyhazování peněz není.

Jiří Kocurek

Takže peníze za opravu jsou vyhozené. To tam mají dát TOR 50 km/h a později 10 km/h jako na Mšence, aby se nevyhazovaly peníze za údržbu?

Zdravý sluch

Do Ľubľana – Zidane Most to má ďaleko.

a8n

Zinedine?

Zesp

Situace se naopak zhorsi. Nyni jedou vsechny vlaky stejne rychle, autoblok tam je, tedy z pohledu propustnosti ideal. Cim vetsi rozdil v rychlosti vlaku, tim klesa propustnost. Nebo ne?

K.S.

Trať je v Rovině, 160 bude jen kousek za Chocni, takže ta podobná rychlost bude asi zachována.

Jerry

To nedojde ke zvýšení rychlosti? Ani tunel nebude??

Tomáš V.

Předložka do nové stopy s tunely se má začít stavět tuším kolem roku 2028.

Jerry

Jo takhle. ..aspoň že to teď dají dokupy protože se to rozpadá.

Pejpež

Nikde se nechlubí na kolik se zvýší rychlost, asi AŽ na 90km/h.

Tomāš

Chlubí, až na 110 km/h, píšou v letáku.

Pejpež

Leták jsem si četl, ale asi jsem to přehlédl, díky.

Standa

Ale pouze pro jednotky s naklápěním…

Vladimír Bílý

Modernizací ve stávající stopě se dá dosáhnout zvýšení max 5 až 10 kmh. Rychlost je to poslední, co se tím zlepší. Ani Pendolino tam nebude běžně těch 110 jezdit bo jezdí v taktu stejně, jako vše ostatní.

Jaaa

Tak vzhledem k tomu, že poloměry oblouku jsou tam cca 400 m, tak to o moc lepší než těch 90 se současnýma normama prostě nebude.

Bob

Klid, podle plánu ještě dva a půl roku bude na železnici trvat Bezpráví. Ostatně v nějaké formě tam určitě zůstane vždycky.

Vít Jůza

Tak s tou novou odbočkou u Bezpráví to je méně pochopitelné.

Libor

Kam ta odbočka povede?

Kubrt

Z jedné koleje na druhou.

Vnější pozorovatel

Super, to zase bude cesta na Moravu za trest

Kamil

Zrovna v úseku Choceň-Ústí (vlastně až do Zábřehu) se dá hezky kochat, tam se to neomrzí :-).

Martin

Kochat se pujde vzdycky, kdyz tam pojedete na vylet na puvodni trati, a je opravdu na co koukat… Ale to nove spojeni to chce take…

malej-jarda

Když se k tomu ještě přidá oprava Adamov – Blansko, tak to bude cesta Brno – Pardubice opravdu zajímavá. 🙁

Jaaa

Jj, pojede se přes Havl. Brod. 🙂

kubisek

Možná proto to budou dělat příští rok, když dálková na Brno pojede na Havlbrod.

Původní Pražák

A jak to tedy vypadá s tou léta diskutovanou přeložkou? Ta, ať už v jakékoliv variantě, definitivně padla?

Luboš Beneš

No podle toho jak bezpečná správa železnic funguje se přeložka začne stavět rok možná dva po ukončení oprav-:)

Odpadlik

No podle mě je v plánu využití té trati i po tom co bude prelozka, takže má smysl to opravit

Jiří Kocurek

Jojo, do budoucna tam mají být 4 koleje.

K.S.

Když to dopadne. Taky to může dopadnout tak že nebudou peníze a řekne se že levněji vychází přípřež a postrk z Maloměřic do Kutné Hory a pak zase nevyjde tunelům ekonomika a budeme na začátku.

tondovo

Podle https://www.stavby.szdc.cz/ by se mělo začít v roce 2028.