Automobilový průmysl Automobily Lidé

Kontroverzní šéf českého zastoupení Hyundai Vošický končí

Vladimír Vošický. Foto: Hyundai Motor Czech
Vladimír Vošický. Foto: Hyundai Motor Czech

V čele třetí největší značky na českém trhu končí po sedmi letech Vladimír Vošický. Značku Hyundai dostal v některých letech na post české dvojky, jeho styl řízení vedl ale současně k odchodu velké části dealerů a zeštíhlení prodejní sítě.

Konec Vošického oznámila firma v krátkém tiskovém prohlášení. „Společnost Hyundai Motor Czech se dnes dohodla na ukončení vzájemné spolupráce s generálním ředitelem společnosti Vladimírem Vošickým. a dobu jeho působení v čele společnosti se dařilo značce Hyundai zvyšovat objem prodeje i tržního podílu na českém trhu,“ uvedla firma v prohlášení. Z prohlášení není jasné, zda Vošický skončil okamžitě nebo teprve odejde, podle zdrojů Zdopravy.cz ale skončil okamžitě. Vošickému současně automobilka poděkovala za odvedenou práci.

Hyundai byl loni třetí nejprodávanější značkou na českém trhu, prodal přes 20 tisíc vozidel. Firma bojovala s úbytkem dealerů, někteří prodejci odešli zcela dobrovolně kvůli chování Vladimíra Vošického. „Zdálo se mi, že smlouva byla příliš jednostranná a psaná tak, že Hyundai mohl vše a my nic. Chybí v ní například spojení „po dohodě“, které bývá ve smlouvách obvyklé. Nenašel jsem chuť a inspiraci tuto práci dál dělat. Tlak byl příliš velký, neměl jsem z toho žádné potěšení,“ popsal loni pro Zdopravy.cz jeden z končících dealerů Arnošt Koutek.

Za Vošického se firma začala výrazně vymezovat proti Škodě Auto, největší automobilku v zemi nazvala například ochotnickým spolkem z Pojizeří. Strategie útoku na domácí jedničku agresivním marketingem ale vedl k tomu, že Škoda Auto jen navýšila svůj tržní podíl. Hyundai se za vedení Vošického začal současně s končícími dealery soudit, spory zatím stále běží.

Personální změna nijak nesouvisí s výrobním závodem Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Matěj Ranocha
Host
Matěj Ranocha

Asi už splnil co měl ne? Přeci jen za poslední roky se tato automobilka vyšvihla raketovým způsobem, nemyslíte? Přeci jen drží přední příčky v mnoha odvětvích a to je fajn, nebo se pletu?

Andrej
Host
Andrej

Ať je tam kdo chce, auta budou dělat pořád dobrý ,)

Jakub
Host
Jakub

9 let ve funkci ředitele nebyla zrovna krátká doba. Korejcům se u nás vedlo, to jde s grafem prodeje vidět, takže svou funkci splnil. Uvidíme, jakou strategii nasadí nový ředitel H., každopádně dealerů má přibýt a tím by se mohla i zvýšit prodejnost ne?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Staré známé pravidlo: „Mouřenín odvedl svou práci a může jít …“

Maty89
Host
Maty89

Také si myslím, že co měl splnil. Přeci jen za poslední roky bylo o Hyundai slyšet víc a víc. Jsou průkopníci v oblasti alternativních pohonů a přitom si zachovávají dobré ceny. Mě se tato automobilka líbí a ať si každý říká co chce 🙂

Honza D.
Host
Honza D.

Kde bude mít příští angažmá? Vzhledem k jeho pověsti bude mít možná některé dveře zavřené, ale jiných mu určitě rádi otevřou, zvláště ve firmách s jinou než s Evropskou firemní kulturou. Být zaměstnanec jsem na pozoru 😀

DPDP
Host
DPDP

No už byl v Peugeotu a Fordu, svou dravou náturou by se hodil do Flixbusu 🙂

petr.r
Host
petr.r

I do ČD.

mfr
Host
mfr

nebojte se, on se zase někde upíchne… pozn: není to nějakej nevlastní brácha Luftjardy nebo tak něco?

David
Host
David

No mohl by udělat personální vítr ve společnosti RegioJet, vyházet přísavky typu Ondrůj a zároveň by mohl svou razantností zaútočit na expadující Flixbus podobným stylem jako na ŠKODA Auto. Povahou je Vošický něco jako Jančura, takže Radim by mohl být maximálně spokojen.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Hmm – mě ovšem ihned po přečtení toho textu napadlo, jestli to není právě typ Jančury v provedení pro automobilový průmysl: dravý drzý, napadající všechny kolem, atd. – takže by to byli spíše „dva kohouti na jedno smetišti“ (a skrytě doufám, že brzy už jen na „smetišti dějin“) …

Souprava
Host
Souprava

U Jančury neplatí režijka, chápu 🙂

Neri
Host
Neri

Konečně. To chce flašku.

Kamil Hošek
Host
Kamil Hošek

No konečně se v Hyundai probrali. Tahle osoba byla největší ostuda české pobočky automobilky. Napachala víc škody než užitku.

eLKá
Host
eLKá

No, probrali… Spíš to vidím tak, že VV nesplnil požadované cíle za rok 2018. Ale souhlas, česká Hyundai komunita má důvod k oslavě a nezbývá než značce přát do „českého čela“ někoho rozumného.

Kamil Hošek
Host
Kamil Hošek

Nešlo ani o cíle, ale o neustále stížnosti že všech stran. Je s ním vedeno i soudní řízení. Ten člověk nemá vychování, neumí jednat s lidmi a po ekonomické stránce to taky není žádný zázrak. Je to spíš manažerský parazit, který využíval svoji moci na pozici u Hyundai.

eLKá
Host
eLKá

Nejsme ve sporu, ale dokud plnil cíle, tak vše, co popisujete, Korejci podle mne neřešili „marginálie“, dost se zárukou to brali jako česká specifika. Prostě – prodeje lepší než v okolních státech, „čísla plní“ a jak to v ČR chodí (že nemá vychování, neumí jednat s lidmi a celkově to není žádný zázrak), je věc místního zastoupení, dokud to neovlivňuje okolní trhy. Uvidíme, kdo nový nastoupí a jak se bude prezentovat. Že se ta auta tady prodávala spíš VV navzdory, než jeho zásluhou, to je klidně možné. Upřímně – dnes pro mne Hyundai ČR auto nenabízí. Přesněji, vyšlo by mne… Číst vice »

Kamil Hošek
Host
Kamil Hošek

Ano přesně Korejci to neřešili. Ty cíle bohužel nebyly jeho zasluha, je to jen prezentováno médií. Za nimi stal úplně někdo jiný. A ten už v zastoupení není a odešel hlavně kvůli němu. On jen sliznul smetanu. Ale to je jedno. Pevně doufám že se Hyundai vrátí do starých kolejí kde byla před lety hlavně ke spokojenost zákazníků a ostatních. A co se týče samotného auta. Každému se líbí něco jiného. Za sebe máme 4 auta I30, Toyotu, škodu a Volkswagen. Všechny mají svoje plusy a mínusy. Důležité je že vás odvezou z bodu a do b bez závad a… Číst vice »

Jan Sova
Host
Jan Sova

problém současných zákazníků ale je, že se nechtějí pouze vozit z bodu A do bodu B bezpečně, což berou jako automatiku. Já například chci, aby auto které řídím reflektovalo moje řidičské pokyny (na plyn zrychlilo apod.), ne aby si motor-management sám vyhodnocoval, co je pro auto nejlepší. A to se nebavím o marketingově tlačeném dieselu oproti benzínu (nejlépe jednolitrového obsahu) a dalších „vraždách“ motorismu v ČR.

Kamil Hošek
Host
Kamil Hošek

Každý jsme nějaký. Já třeba nesnáším v autech palubní desky bez tlačítek. Kdy je jen dotykový displej a palubka je jednak opatlana a pokud chcete něco nastavit odvádí vás to od řízení. Tlačítko zmáčkněte už z paměti aniž byste hnul očima z výhledu. Dneska je takových aut hodně málo. Co se týká motoru podekujte EU a její eko politice. Neříkám že to není špatné, ale nic se nemá přehánět. Naštěstí se dají najít ještě atmosférické motory u některých automobilek které hravě splní jízdní vlastnosti dnešní doby. A nafta? To je složité viz politika EU

eLKá
Host
eLKá

No, Korejci (ale třeba i Američané) to neřeší ani jinde (jak v jiných zemích, tak jiných firmách). Prostě se nastaví cíle (po dohodě s lokálním vedením, byť to tahá za kratší konec) a je to prosté – splníš nebo nesplníš. Co nakonec VV zlomilo vaz, to se (snad) časem dozvíme, ale asi to není to hlavní. Zásadní je, jak zastoupení značky bude fungovat na konci roku.

Partneři



CSCARGO
RSD