Krádež 70 metrů kabelů omezila provoz desítek vlaků v centru Prahy. Zloděje chytli zaměstnanci SŽ

Zadržený zloděj 70 metrů kabeláže zabezpečovacího zařízení z trati mezi pražským hlavním nádražím a Vršovicemi. Foto: Policie ČRZadržený zloděj 70 metrů kabeláže zabezpečovacího zařízení z trati mezi pražským hlavním nádražím a Vršovicemi. Foto: Policie ČR

Omezení trvalo až do odpolední třetí hodiny.

197 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Nejdříve to začalo nutriema, teď zase toto.

Nose Peak

Soudruzi z jednoho honosnýho baráku na okraji Stromovky ani nemusej nic vymejšlet. Stačí když někde v nálevně rozdaj pár piv a panáků, pákovky a slíběj, že vykoupěj kabeláž za hotový. Místní degeneráti zlikvidujou železnici líp než jadernej výbuch…

Jarek

Rozhodně zavézt trest useknutí rukou.

Grammar Nazi

Abychom ho někam mohli zavézt, museli bychom ho nejdřív mít.

Marcela

Jo a co náhrada škody,,, když v metru probíhala fenka , než ji chytli tak chtějí od majitelky náhradu škody,,nikoho nezajímá že na to nemá,,,,a co zloději kabelu ti tu škodu hradit nemusí????však to kradou kvůli výdělku!!!tak kde je spravedlnost?

Krakonoš

To ty povinné místenky na Ex1 dlouho nevydržely… 😀

https://i.ibb.co/QF3PjmVH/image.png

Vindaloo

Zajímavé dnes sledovat kolik vaty mají vlaky v jízdním řádu.
EC 127 odjezd z Prahy +78 minut, příjezd do Hranic na Moravě s +46 minutami.
SC 504 z Ostravy s 42 minutami zpoždění, Praha příjezd +16, odjezd +14, Plzeň příjezd s náskokem 6 minut.

patology_chef

Jel jsem SC504 a docela koukal, jak vše odsejpalo. Svinov-Praha za 2:47 a drhnout to začalo až před Kolínem. Pro zajimavost… jednotka 001 otočila hlavní-Svinov-hlavní za šest hodin a minutu 👍

Michal²

EC 140 měl na hranicích +30, v Praze byl včas

Leinad

Budou prémie za KPI, I když se infrastruktura nechá rozebírat.
U toho SC je to zajímavé, plulo přes Výtoň nebo objíždělo přes Vršovice – Krč? A mělo ve Vršovicích +170 😀

Tommy,

Udelal dobre na jednu Stranu vypl prahu bordel na jednom místě si zabiják ale sedet za kabel to bych raději vypl celou centrálu prahy kdyz uz mmmmmmm ale jo některé lidi jsou takove a druhé chtějí zabíjet noooo a to budu ja po novém roce at to tu vi celá sit co me to zajma Miroslav melka hele to ze sis vzal moji rodinu do huby a ja sem zkurvysyn dobre měj to tak ale přísahám na mámu a tatu ze soudce je mali na to ab, me soudil moje rodiče jsou buch a ty me soudy a říkám to… Číst vice »

Kuzma Kuzmič

Co na to říká váš ošetřující lékař?

Wlasta

1) K výši materiálních škod by se měly přičítat škody na lidském čase. 10.000 poškozených x 2 hodiny x minimální mzda a jsme někde kolem 3 mio (a to je velmi benevolentní sazba)
2) Domácí vězení a veřejně prospěšné práce. Z výdělku odečíst životní minimum náklady na sledování. Doba trestu dokud se ze zbytku neuhradí škoda.
3) Při porušení pravidel do basy za stejných podmínek.
4) Vše aplikovat samozřejmě na úmyslné, nikoliv nedbalostní činy.
Ochránci práv lumpů nemůžou říct ani popel.

Tomáš

Naprostý souhlas, ale čím by se potom ti chudáci ochránci práv lumpů živili? Musí si přece svoje lumpy vydržovat, aby měli práci i za 5 či za 10 let. Pod záminkou ochrany lidských práv samozřejmě… 😡

Wlasta

Třeba dozorem nad těmi lumpy. Za peníze z jejich výdělku samozřejmě 😀

Pavel

Jak chcete trestat houmlesáka domácím vězením?

Diesel

Od toho jsou kamenolomy 🪨🪨🪨

Luboš

Ne že bych se zastával zloděje, ale : Uvědomili jste si proč tito lidé se dostali na dno společnosti, třeba jen z důvodu že se jim rozpadlo manželství, začali gambleřit, či pít, nebo posloužili jako bílí koně nějakému šmejdovi, či třeba pracovali pro nějakého Švarce, a výsledkem je, že ztratili víru v to, čemu se říká sociální soudržnost společnosti ? Že nemají shůry dáno, aby uměli o trochu líp řešit svoje zásadní problémy a že jim společnost mnohdy ráda nastaví nohu ? Jistě, rozebírat zabezpečovací zařízení nemusí, ale – to, že si „poctiví a správní a zákonadbalí občané“ zaláteří na… Číst vice »

tratě a spojky

No, nevím – 8 růku „natvrdo“ mu (bohužel) stejně žádný soud nenapaří a ztráty, které tím způsobil dopravcům (odhaduji to na minimálně jednotky milionů Kč) z něho v životě nikdo nevymůže. Navíc soudy se potáhnou měsíce, ne-li roky: u nás to (bohužel) nefungoje jako v zemích, kde soud v takových případech proběhne do týdne, aby trest měl skutečně odstrašující účinek – možná by mnohem užitečnější byl „soudce lynč“ a pak nucená práce někde v lomu: u nás si ale místo skutečného trestu pořídí na zimu jen bezplatné ubytování se stravou ve vytápěném „nápravném zařízení“, a pak se uvidí …

Cestovatel

Jaké máte konkrétně zkušenosti s trestním právem? V obdobných případech bývá dle jasných statistických dat případ pravomocně skončen do roka, klidně i dřív. I kdyby došlo na klasický soud a nešlo se odklonem, je to (skutkově) banalita, pouze s tím specifikem, že je tu větší okruh poškozených, které ale soud beztak odkáže do civilu.

tratě a spojky

Vlastní zkušenosti s trestními soudy nemám naštěstí žádné, ale já jsem psal o tom, že takové případy je třeba řešit do týdne (když už ne přímo „na místě“), ne až třeba do roka, jak je podle vás snad běžné – jinak je totiž veškerý odstrašující účinek zcela mimo.

Luboš

Zdá se, že máte zkušenosti z doby, kdy na každé četnické, železniční a policejní stanici byl krucifix, a u soudu se přísahalo na Bibli. Ovšem je potřeba si uvědomit, že současná doba k této historické epoše vzhlíží toliko mediálně, ale skutky svými a nastavením je skrytě pravico-fašizoidní, protože si žádný z těch, kteří dávají rady, co v takovém případě dělat, svůj názor neobhajuje a neuvědomuje, ale hlavně nepřipouští, že by mohl třeba skončit někdy podobně.

Vašek

Zloději kabelů nám ukazují, jak je současná infrastruktura zranitelná. Není potřeba vyhazovat koleje do povětří. Stačí štípací kleště, nebo pilka na železo a doprava je paralyzovaná. A stačí, že nebude kleště držet pologramotný trouba, ale někdo, kdo ví, co má ucvaknout a je vymalováno!

Colorado Man

Proč tedy jednotlivé prvky kritické infrastruktury nekomunikují přes cloud?

Z. Lapil

Protože přestřihnout optiku neni o nic obtížnější?

Colorado Man

Do cloudu přes optiku? Zajímavé.

jenda

LOL 🤣. je pro to asi tisíc důvodů, takže je tu nemá cenu vypisovat, zeptejte se libovolného LLM.

Franta

Přijde mi, že jste nepochopil význam slova cloud v IT. Přesně se jedná o https://cs.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing . Cloud sice česky znamená mrak, což by mohlo znamenat, že ta IT infrastruktura je na nebi nebo bezdrátová. Ale tomu tak není. Hlavní rozdíl v cloudovém přístupu je, že infrastruktura – fyzické počítače už vlastně pro uživatele neexistují, ale uživatel používá jen nějakou službu. Příklad je třeba ukládání fotek. Dřív jste si koupil počítač a na hardisk jste si uložil fotky. Dnes si fotky dáte na nějakou službu, která vám vaše fotky uloží, ale vy nevíte, kde ty fotky jsou fyzicky. Mohou být třeba… Číst vice »

petr

Bože,takovéhle drátky,že se s tím vubec nějací zloději zabyvaj?dyt za to nemůže ani nic být😈nám to na železnici akorát způsobí plno starostí

Pav

tak ono iq tehle jedincu je horko tezko kladné, tak se neni co divit.

Nose Peak

Tu kabel, tu kabel… https://youtu.be/AkfAk5T0Z4Q

Pavel

Kolik tam té mědi je? Odhaduji, že do 5 kg. Kdyby to dal do sběrny legálně, tak dostane okolo tisícovky. On ale legálně nemůže, ten určitě nemá účet u banky, tak dostane nejvýš pětikilo.

Juraj

Informování na webu ČD bylo dnes ráno tradičně velmi dobré, ovšem ve vlaku už o dost horší.

Nejdřív jen automatické hlášení, že “z důvodu výluky vlak ukončí jízdu v následující stanici”. Je fakt mizerné, že strojvedoucí ani vlakoš nemají ani 15 vteřin, aby do mikrofonu řekli kloudnou informaci.

Pak proběhl nadávající vlakvedoucí a víceméně okřiknul cestující, že kvůli ukradenému kabelu se nejezdí. Žádná empatie, žádná použitelná informace, žádná snaha pomoct.

Já nečekám, že průvodčí všechno vyřeší, ale může aspoň předat tu veřejně dostupnou informaci z webu. Ne každý tuší, že to na cd.cz/mimo nalezne.

Aleš

No nevím jak to na železnicii znáte. Strojvedoucí má červenou a stojí. Proč má červenou možná ani neví. To se na trati stává že mají vlaky stůj nebo generální stop. Když to trvá dlouho může se zeptat rádiem co se děje. Možná ani dispečer hned neví že mu ukradli kabel. Protože PC to vhodi do pozuchy. Pokud návěstidlo je potmně tak se stojí. Po 10 minutách může vlak pokračovat podle rozhledových púoměrů pomalou jízdou. Ale jen k dalšímu návěstidlu. Pokud to natvrdo vše stoji nejdou nastavit výměny a vlaková cesat je v bloku. To je celé.

JAJV

Twl !! NE !! Když je zhasnuto tak fakt nemůže po 10 minutách pokračovat. NEEXISTUJE!! Když je zhasnuté tak se stojí a volá, když se nedovolá, tak stojí, dokud nezavolá výpravčí a až na jeho rozkaz může vlak pokračovat. Svévolně vážně ne. To údajně někdy v minulosti bylo, ale už roky fakt ne

FP1

No, to někdy v minulosti jsou necelé 4 roky, a platilo to u některých návěstidel, a padlo to s novou D1, která vešla v platnost 1.7.22, takže zas tak dlouho to není.

Leinad

Je to na autobloku či na automatickém hradle. Vjezd či odjezd ze stanice ani náhodou, není jasné zda jsou zajištěny výhybky a nejede něco proti.

FP1

U AB nemusíte vyčkávat 10 minut, ale můžete pokračovat okamžitě po zastavení, pokud nejsou vidět konce předchozího vlaku.

U AH nemáte pravdu, to dávno neplatí, u AH se už skoro 4 roky jedná o absolutní stůj, tzn. Stojíte dokud se nedovoláte.

Juraj

Řekl bych, že to na železnici znám sakra dobře, a proto vím, že ČD mají hodně naprosto fenomenálních průvodčích, kteří se umí profesionálně a trpělivě zhostit situace…

…a pak mají taky dost nevrlých štiplístků, jejichž přístup je nevím, neznám, neumím, není můj problém. A to je tragedie hlavně v situaci, kdy MU už dvě hodiny probíhá a personál to prokazatelně ví, protože proběhne automatické hlášení o odřeknutí v části trasy.

Franta

Potvrzuju, a zrovna na této trase tito skvělí průvodčí taky jezdí, když posledně někdo ukrad kabely před hlavákem, tak perfektně informovali, pomáhali a taky se omlouvali (i když za to nemohli).

Zbyněk

Sabotáž, ohrožení bezpečnosti provozu hromadné dopravy osob, poškození obecně prospěšného zařízení, krádež. Škoda na ušlém zisku! Suma sumárum náhrada vzniklých hmotných škod, plus 15 let natvrdo. To by asi tak bylo přiměřené.

Pav

15 let … at zijou novinky.

Generální Kokrhel

Jasně… Šestkrát denně bičovat a tři půsty týdně… A zpět do reality – co si na něm vezmete a jak vám to pomůže…?

Jan

Vzít si na něm můžete buďto nucenou práci nebo orgány.

MiK

Ty ale už samy budou ve stavu na generálku 🙁
Ale uříznout orgán i s příslušenstvím, to by se rychle rozkřiklo a byl by klid.

Pražák

A soudu netřeba, že? Stačí rozhodnutí Karné komise Národní šoto rady a Klubu dražních nostalgiků. Pánové, dám vám dobrou radu, starejte se o fotky vláčků a vzpomínání na doby modré armády a trestní kvalifikaci nechte povolanějším.

Romana

A z čeho bude takový nemakačenko a zloděj platit??? Dělat se mu nechce, proto krade. Zavřít do basy a pěkně nejvyšší možný trest na něj , obecné ohrožení, materiální škoda a ušlý zisk. Tak ať pěkně denně maká od snídaně do večeře, ať ví, na co pracuje… De*il….

Michal

Jestli mu dají jen podmínku, budu fakt nasraný. Debil mě připravil o dvě hodiny života a spolu se mnou tisíce dalších lidí.

Vlaďka

Asi tak. Já předevčírem měla jet vlakem do Polska, nakonec jsem to po neustále se zvyšujícím zpoždění změnila na bus a do cíle dorazila o pět a půl hodiny pozděj. Skvělý :-/.

Železniční Slídič

Soudit jako terorismus a podle toho mu také napařit i trest. Ať si to pachatel spolu se svým obhájcem přebere.
Nechápu na co se zase čeká? Až budou i oběti na životech???

Středohor

Ve sběrně mu za to dají peníze na ruku, nebo tak jak se to má dělat tedy na účet nebo složenkou.? Když se toto někdy v roce 2014 zavedlo tak hodně sběren skončilo. Žeby našli zloději fígle jak na to vyzrát? Přijde mi že poslední rok se to zase rozmohlo.

Lukáš

Když máte kontakty, tak na ruku. Ale tohle si vezme na triko jen blázen, to je o hubu. Takže spíš má ten borec účet nebo zná někoho, kdo má účet.

Leinad

Pošle se to ofiko na účet švagra majitele a nějaké procento z toho se vyplatí na ruku.

SYN

A ten švagr majitele si vezme na triko podezření z veřejného ohrožení? To teda musí být „tučné“ procento… a nemusí prokazovat od X odkud ty věci má?

Leinad

Jaký ohrožení?
Kdyby prokázali že věděl, že je to optika k zabzař, tak taky ví že se zabzař hodí do bezpečnějšího stavu (nic nepojede). Kabel s logem Spržele sběrna moc nechce, ale ohořelý kov, no přestavuju chatu.

Standa

Ještěže nekradl v pondělí ráno, to by byla větší prasárna…

Jirka z CB

Co spíše se zamyslet nad tím jak jsou důležité uzly a koridory zranitelné i kvůli takovému joudovi. Co dokáže na xy hodin znehybnit provoz v klíčové stanici či trati. Asi nadarmo se neříká že aktivní blbec je horší než komando diverzantů…

LUCIA Dudaščikova

Ten pán má jediné štěstí že ho nezkopal elektrický proud neboť tie kabely jsou napojené na elektrický proud při tom pánovi stal Bůh a všechny anděli a ochraňovali ho a co vlastně chtěl udělat s Týma kabelami ?

Alenkaf

Na elektrický proud napojené nebyly, jinak by tu ránu opravdu dostal
. Jednalo se o zabezpečovací kabely.

Bro

Od pohledu smazka, co ijneho se dalo celat. Mozna chtel na zimu do lochu se ohrat.

František

Kromě jízdného pro důchodce by asi melo být zdarma i párno

Pája

Tohle je boj s větrnými mlýny. I kdyby pachatele strčili do klece na hlaváku a každý z cestujících, kterým zkomplikoval život mu jednu ubalil, stejně to další udělá zase. Notabene to samozřejmě není legální a k násilí vyzývat rozhodně nehodlám. Spíš by mně zajímalo, jestli těmto krádežím kabelů a kovů jde účinně zabránit.

none

Jde, ale není tolik lidí aby stáli 20m od sebe po celé trase 😄
Asi by se to muselo zakopávat metr pod zem. Nebo mít všude kamery a jak by se někdo objevil, hlasem ho upozornit o přijíždějící hlídce.

KarelT

Otázka pro znalce. Je možné že depa JIH objet trasu přes Zahradní město a Malešice?

Studý Chudent

Teoreticky asi je, ale pak budeš muset soupravu objíždět na hlaváku

Generální Kokrhel

Možné to je, ale velká ale… Odstavné nádraží má dvě kolejiště – tzv. vjezd (blíže Vršovic) a odjezd (blíže Edenu), ovšem z obou těchto vjezdů/výjezdů se dá bezúvraťově dostat jen do Vršovic… Takže z Vršek buď objezd lokomotivy anebo pomocná mašinka z druhé strany (kteréžto v rámci úspor už samozřejmě nejsou, navíc ta mašinka potřebuje i fíru a nevím, jak je to v těch místech teď právě s ETCS)… Takže jde to, ale dře to…

Milan M Mikulovsky

https://mapy.com/cs/?source=base&id=2344800 – máte pravdu, ale škoda, že ta východnější čast jižně od Edenu není zapojena i k/od zahraďáku, čímž by tam vznikl kolejový trojúhelník, na kterém by se nejlépe běžně daly obracet celé vlakové soupravy/jednotky bez nutnosti průjezdu okruhu Vršovice – odstavné – Eden – Vršovice, a zase zpět do odstavného opačným koncem díky úvrati v dost vytížených Vršovicích s průjezdem po tratích SŽ od Edenu do nich, protože ten kolejový trojúhelník s dostatečně dlouhými kolejemi do Edenu i k Zahraďáku byl součástí odstavného a vjezdy/výjezdy z něj do tratí SŽ až za nimi. Dále tento výjezd na Zahraďak umožní… Číst vice »

Generální Kokrhel

Pane vážený, to všichni víme… Já se tam neustále potuluji s jídelním vozem tam a zpět a znám to vlakem, pěšky, plížením i kutálením😅. Máte pravdu, ale – ze Záběhlic (odjezd) už dávno měly být koleje dvě. Dále – aby ta jedna mohla zabočit na Zahraďák, musela by nastoupit velká parta kopáčů, protože do Edenu ty koleje z Jihu přicházejí v takřka nulovém úhlu, tudíž by byl potřeba ostrý oblouk a je tam, mrška, stráň… Ovšem nic, co by nešlo vyřešit… Třeba se to někdy povede…

Hubert

Existuje způsob, jak lépe ochránit tyto kabely před krádeží?

Alenkaf

Jedině snížit důvody proč se kradou.

Studý Chudent

Těžko, z fotky je vidět, že jsou kabely datové (optické). Ve sběrně by za to nic nedostal, protože to ani neobsahuje kov.
A když je někdo takový jelito, že krade i nekovový kabely…

Ivoš

Jsou to měděné zabezpečovací vizezilove kabely, nejsou to silové ani optické kabely. Ale výtěžnost je mizivá, ale oprava je o to delší a musí se postupovat velmi pečlivě.

Martin V

viděl jste někdy optický kabel ?

František

Autonomní vlaky?

jkk

.. které budou na ETCS a jiných systémech závislé více než vlaky s obsluhou. Toto bohužel na toto není cesta.

Jan

Useknout mu ruce

neon_slvt

to se v civilizované zemi naštěstí nedělá

Jackub

Ale v některých civilizovaných zemích by mi hrozil třeba výprask. A to bych podpořil – na životě ho to neohrozí, autě bude si to velmi dlouho pamatovat. Ve výsledku je to daleko výchovnější a účinnější, než nevymahatelná pokuta či vězení. A také levnější. Mimochodem – naše tresty fungují jen na tu slušnější část společnost, která by tu pokutu zaplatila a vězení se bojí. Ale zase málokdy páchá trestné činy a chová se tak nějak automaticky v mezích zákona. No a ti, kteří tu trestnou činnost většinově páchají, jako třeba tento výtečník, jsou v podstatě beztrestní, jelikož pokuta nic nezmůže a… Číst vice »

Bohouš

V minulosti se za krádeže věšelo. Proč se dnes místo toho dává trest max pár let lehkého žaláře?

Alenkaf

Tak dřív se věšelo i za čarodějnictví nebo posednuti ďáblem, takže s tím vesenim bych byl být vámi opatrný.

SPŠŽ

Zase se uklidníme. Každého takový čin vytočí, protože to ovlivní životy mnoha lidí, ale nikoho nezabil. A řidič, který zabil mladého kluka v Lutyni už zase drandí po silnici.

N.N.

A fíra z Hustopeč byl předvolán k výpovědi. Někomu vadilo, že je na něj policie abnormálně krutá.

Jirka z CB

V té Lutini, vy už máte Závěrečnou zprávu od DI? Co jsem slyšel tak je tam dost „ale“ ke všem co s danou věcí mají co společného.

patology_chef

Taky se sekaly malíčky, aby každý věděl, s kým má tu čest.

Alenkaf

To je jednoduchý zakázat vykupovani tohoto zboží. Plast nebo sklo taky nikdo nevykupuje a přesto to funguje.

Mbepe

Tady to vazne nevypada, ze to vubec byly metalicke kabely. Opticke.
Tipnul bych uplna smazka, ktera nemela vubec tucha, co dela.

vladki

Optiku vykupuje sběrna KGB&GRU.

SYN

Ale musí být ještě zapojená!

Honza S.

Kovy se sice vykupují, ale výplata je výhradně na účet.

Alenkaf

A tomu opravdu věříte?

none

Ano. Oficiálně to tak jistě má fungovat 😄
Nepsal kdysi někdo, že ti dají složenku a tu od tebe na místě koupi majitel sběrny?
Nedělej si iluze, že se v tomhle státě u všeho nenajde způsob to obejít. Jsme v tom světová špička.

petrK

ano, a taky je zakázáno krást, předjíždět na plné nebo třeba pouštět reklamu na ČT – a světe / teoretiku div se, stejně se to děje 😀

Mbepe

Odhaduju, ze vetsina tech kabelu jsou kabely opticke.

Ivoš

Nejsou

Petr

V tomto případě by nebylo od věci pachatele mimo krádeže obžalovat i za obecné ohrožení, kde lze pak uložit citelně vyšší trest

vojta.tydli

Tohle by chtělo nějaký nový trestný čin – jestli se to nedá napasovat na obecné ohrožení

Lol Phirae

Nějak nevidím důvod, § 276 je naprosto přiléhavý a dostačující.

Martin H.

Je docela zoufalé, že se SŽ konečně nepoučí a nezabezpečí alespoň to nejdůležitější. Že nějaký imbecil ukradne pohozné kabely provizorní zabezpečovačky někde na výluce, to se ještě jakž takž dá pochopit, nicméně, že se někdo, kdo má zjevně IQ tykve, dokáže naprosto bez problémů dostat ke strategické kabeláži, jejímž poškozením, může získat maximálně pár korun, ale dokáže umrtvit železniční dopravu na půl dne v půlce sítě je prostě neakceptovatelné. Že mu za to hrozí osm let je směšné, nikomu z cestujících, ani zaměstnanců to ztracený čas nevrátí. O dalším už xtém poškození pověsti železniční dopravy radši snad ani nemluvit… 😡

mgr.pavel

Mně tady opakovaně mizí příspěvky. Test, zda příspěvek zůstane.

Standa

To je normální…

Petr

Ve středověku se usekly pazoury..

Herold

A?

mgr.pavel

Příště už si nic za pět prstů nepořídili. Protože k tomu neměli ty prsty, že.

Já jsem humanista, ruce bych zase nesekal. Ale takovéhoto (jak to říct slušně? nenapadá mne termín), buď zavřít do blázince protože nevěděl co dělá a je nebezpečný. Anebo pokud to věděl tak poslat někam na nucené práce, ať si to odpracuje.

Jeden týpek snažící se vydělat pár tisíc, a způsobí škodu o cca 4 řády vyšší? S takovým člověkem fakt nemám soucit.

Diesel

Upřímně, humanista už nejsem…

mgr.pavel

A příště to už neudělal.

Ani on, ani nikdo podobný.

Ne, nechci sekat ruce, ale slitování s tím týpkem fakt nemám.

Kandelábr

A ani tenkrát to nefungovalo, kradlo se dál

Herold

Dnes pazoury seká Islámský stát. Jste jeho stoupencem?

A. V.

To posouváte diskusi hodně moc nějak jinam. Já nejsem žádný vítač migrantů, ba právě naopak. Nadto jsem atheista a žádné náboženství neuznávám. Ale i na právu šaría se dá najít něco dobrého, ale to není na povrchní diskusi na internetu. – A hlavně, máme diskutovat o dopravních otázkách a ne náboženských. – Kdyby tomu tak nebylo, tak by nebylo tolik muslimských států. Vy jste to napsal jen jako rasantní opozitní názor, provokaci. Ale schválně, zkuste si seriózně nastudovat právní řád nějakého muslimského státu. Jsou tam zajímavé věci. A znovu říkám, já je nechci přejímat k nám (ty věci z práva)… Číst vice »

Generální Kokrhel

Pane, máte velikou pravdu, všechno je to fakt a je potřeba o tom hodně vědět… Ale já jakožto starý rejpal (a obojí je pravda 😂) a milovník češtiny si prostě musím rejpnout do jedné Vaši věty, sorry za to 🤪. Cituji – Nejsem žádný vítač migrantů, naopak… Nejsem, naopak je jsem… Takže jste vítač😅? Sorry za češtinu a krásné Vánoce

Alibaba

ad) Kdyby tomu tak nebylo, tak by nebylo tolik muslimských států.

Islám je totalitní ideologie, takže vystoupit z tohoto ideologického koloče je pro jednoho muslima v podstatě nemožné (vlastně ani neexistuje nějaký oficiální postup, jak přestat být legálně a beztrestně muslimem).

Zdeněk

jo to bylo ve středověku – teď by si zasloužil kulku a né ho pak ještě živit ve vězení – po tom co měl můj vlak zpoždění více jak 100 minut jsem se sebral a vrátil domů – aktuálně apk ČD hlásí 310 minut a vlak ukončen v Plzni – vlak je v úseku Plzeň – Cheb odřeknut !!!!

josef

Pokud za toto budou padat tresty jako vynesl nedávno jeden pražský soudce, že tomu zloději, který má holý zadek a aby se najedl musí krást dá trest exekucí zaplatit škodu dráhám, tak je nic od toho odrazovat nebude. 20 let a škodu odpracovat.

A. V.

Prosím, mohl byste mi konkrétně specifikovat, o jaký případ šlo? Zajímá mne to. Prosím přinejmenším odkaz na zdroj, kde jste to četl. Ideálně však spisovou značku případu a soud, který to řešil.

Pražák

Za krádež kabelů víc jak za vraždu? A jinak jste normální?

David

Možná by obecně ty tresty mohly být vyšší. Znásilnění ne za podmínku, vražda ne za dva, snad jen pěstování byliny bych osvobodil

Pražák

Vražda za dva? Pro Vaši informaci, běžně je to od 15 let výše. Takhle to dopadá když někdo nemá v hlavě nic jiného než vláčky.

Pav

prosim, ukazte jedinou vrazdu, ktera “byla za dva”.

nechte si ty nesmysly na nejaky novinky – tam vam to urcite zrat budou.

Alenkaf

No jestli dostal 20 let taky tím ukradenym kabelem musel někoho usktrit, jinak dostal nezakonny trest, který nadřízený soud zruší. A nebo jste si to celé vymyslel, což je nejpravděpodobnější.

N.N.

Znáte to, „dodržovači předpisů“ jsou přesvědčeni, že zákon pro ně neplatí.

Vvvt

Tohle absolutně nechápu, vždyť i kdyby se mu to povedlo, tak za tyhle datové kabely nedostane snad nic. To je spíš sabotáž ne?

Honza

A ty si myslis, ze takovej dement to vi?

N.N.

Takový je přesvědčen, že jeho nedoběhnou, že měď tam určitě je. 🙁

Petr Frýdlant

No dostane min 3 roky. Velká škoda, ohrožení bezpečnosti a další. Už pár let se s nimi soudy nemazlí.

LolPhirae

Předpokládat nějakou vyšší mozkovou činnost je v tomto případě marné. Oni ukradnou i optiku, na které visí cedule „Zde žádná měď není“ 🙁

Dejf

na to jsou nutný nějaký vstupy…
umět číst
dělat to za světla

none

A co když je to chyták a ta měď tam je? 😄

none

Buď to vyjde a nebo nevyjde. Může jen získat. Jen si tedy musel přivstat.
Když něco kradeš, určitě si u toho nepředstavuješ, že tě chytí

Ares

Tak to je dobře, že byl zadržen, dobrá práce lidem od SŽ.

Rejpal

Do haly v Praze hl.n. bych instaloval klec a tam bych ho zavřel, aby všichni cestující viděli, kdo jim zkomplikoval cestování.

Antonín1

Kdysi se tomu říkalo pranýř, já bych ho obnovil ihned a všude a klidně bych dotyčného tam nechal těch 8 let trestu, co může dostat, ale samozřejmě pod dozorem by musel třeba denně nádraží uklízet a pak se vrátit do své ubikace, někde na čestném místě nádraží – třeba pod hlavními odjezdovými tabulemi.

lexa

Musel by uklízet… jak toho docílíte? Dáte mu do ruky mop? A co pak? Třeba tam bude stát s mopem v ruce. Jak ho donutíte pracovat? A co když i s mopem upláchne? Co hygiena? Stravování? Jedna fetka a hned potřebujete 24/7 dohled, ostrahu a to jsme ještě pořád neumyli ani centimetr podlahy. Ale minimálně sto litrů měsíčně na jenom na personálních nákladech jste již vygeneroval. Tyhle lidové představy o spravedlnosti jsou fakt boží.

patology_chef

Ve středověku na tohle existovalo skvělé zařízení: současně místo výkonu trestu, prostředek veřejného posměchu i užitečné zařízení pro prospěch všech. Jmenovalo se žentour a myslím, že bylo účinnější než šatlava.

none

Nikoho nedonutíš pracovat pokud nechce.

David

Jak těžký dneska muze mit zabezpecovacku na iot napajenych i pomocí solaru a baterky a satelitní technice? Jo, za Křižika byl měděnej kabel král, ale doba je trochu dál…

Rudolf Tuček

Jenže tyhle kabely nejsou jen od napájení, ale od ovládání a zpětně vazby polohy výhybek.

hm23

Naprostej souhlas. Do těch tunelů bych dal místo návěstidel solárně napájenou RGB smart žárovku. Když se to povyměňuje na celým hlaváku až na Nový spojení, tak jim signál dosáhne až na CDP. Vlakovou cestu pak dispečer postaví zvolením patřičné scény ve služebním iPhonu. Každá lokomotiva bude mít AirTag, takže podle toho se pozná obsazenost koleje a výhybky by se mohly přestavovat takovým tím smart ventilem na vypnutí vody do baráku.

FR 8519

Kabel je kral stale. Obzvlast u stacionarnich zarizeni. Naopak divna doba vse cpat vzduchem a pak se divit ze je pasmo saturovany tak ze nic poradne nefunguje.

Stráťa

Spíš je otázka proč takto důležité zařízení nemá kabeláž zaokruhovanou (napájení i data z obou stran průchozího kabelu) nebo aspoň proč není kabeláž chráněná polohou? Nechat kritický kabel ležet na zemi nebo v nějakém snadno dostupném pozemním kabelovodu (70m kabelu asi nevytáhl z podzemní trubky) je prostě koledování si o průser.

Jan T.

Záleží kde vzduchem to cpete. Pokud je to na volném pásmu, tak je tam obsazeno až zarušeno. Ale tady se dá klidně použít vyhrazené pásmo pro účely infrastruktury státu. A zrovna signály do návěstidel, výhybek a kolejových obvodů přenášejí tak málo informací (pár bajtů klidně stačí), že kapacitu jen tak nevyčerpají. Problém bude akorát s napájením. Ale to by šlo taky vést z více míst pro redundanci provozu.

m.hf

No dovolte. Pan podezřelý má přece svá práva. Takový trest by byl značně ponižující. 😀

Chada

„K útoku zlodějů došlo podle mluvčího Správy železnic pro mimořádnosti Martina Kavky u hlavního nádraží. Pachatele podle Kavky zadrželi zaměstnanci Správy železnic a předali ho policii. „Jde asi o 70 metrů kabelů. Odhad opravy je do 15h,“ dodal mluvčí.“ Kolik těch zlodějů tedy bylo?

František

Mě se líbí, jak to implikuje jak pozici tiskového mluvčího (obecného) tak i toho pro mimořádky…

Hytlák

Proč to celý papouškujete ??

Chada

Protože nechápu to, že to byl útok zlodějů, ale pachatel byl jeden.

víta Klozík

Jaka vznikla skoda? Prosim v Nutrijich, díky

Martin2

Již trošku trapné..

Vrabec na střeše

Asi tři nutrie za délku jedné Fabie.

Budulínek Honza

Nechápu, co může člověka motivovat k takovému šílenému jednání. Moc tím nevydělá, ale dostane speciální penále za obecné ohrožení a škodu velkého rozsahu. Na tak frekventovaném úseku je navíc dopadení skoro jisté, protože jeho akce bude zaregistrována a řešena už při prvním šmiknutí. Ale jak se zdá, nějaký slabomyslný vůl s nenechavýma rukama se vždycky najde.

víta Klozík

Tihle lidé takto neuvažují…

Dejf

bohužel se jim málo ukazuje, že je to jednání špatné. dřív měla každá vesnice pranýř a za každým městem je šibeniční vrch.

vagonář

Prostě chce zimu prožít v teple chládku 🙂

Leinad

Ani to nemá garantovaný. Věznice jsou plný, může čekat na svobodě než se něco uvolní.

Vašek

Co ho motivuje? Potřebuje peníze na cigarety, alkohol, drogy, možná i trochu jídla a v žádném případě nebude poctivě pracovat.

Výpravčí

Aneb vše musí projet dle své původní trasy, pak se zpožďujeme o 120 minut. A pak vám budou šotouši povídat, jak umíme perfektně operativu narozdíl od západu. 😀 Problém na jednom místě paralyzuje dálkovku skoro v celé ČR. Informovanost cestujících tragická jak od dopravců, tak od SŽ. A ti samí šotouši a pár nádražáků pak ještě samozřejmě dodají, že třeba v Německu je to prý mnohem horší… 😀

Nádražní blázen

Jak chcete informovat cestující, když dopravce neví v kolik hodin to přijede na hlavní nádraží? Dejte si na čelo studený ručník, bude lépe…

Výpravčí

1. Prvotní nesmysl s 0-20 min na ČD mimo mohl napsat jen naprostý blázen anebo totální salámista. 2. Vlaková četa mlčí před Vršovicema i 15 minut po příjezdu na Vršovice. A to ta mimořádka trvala už 4 hodiny. Je moc velký problém předem zahlásit, že z Vršovic na hl. n. je doporučeno jet MHD? V tom šotouši kritizovaném Německu čety informují aktivně i o každém zastavení z dopr. důvodů. Tam, kde četa není, informuje strojvedoucí. 3. V Táboře se zase předvedl(a) operátor(ka) z CDP, když +60 na IC vypsala 5 minut před jeho příjezdem. A to se děje v jednom… Číst vice »

Leinad

Co třeba hlásit odhad zpoždění jako rozsah?
+5 až +120 (těch 5 abych nešel moc proti paragrafu jedna, že se vždycky hlásí podstřelený nesmysl a přihazuje. Těch 120 vzít ze statistiky, jak dlouho bylo minule při poruše ZZ).

N.N.

Což je informace naprosto k ničemu: Stihnu oběd než to pojede, nebo jenom odskočit? Mám vrátit lístky a jet jinak?

Ondřej Wagner

Doufám, že pachatele bude vazební stíhám, jednak aby cin neopakoval, a jednak kvůli obecnému ohrožení cestujících s velkou způsobenou škodou.

Generální Kokrhel

Spíš mu měli, jakmile ho zaměstnanci SŽ chytili, stáhnout kalhoty a tím ukradeným kabelem mu rozšvihat vejfuk…

Lol Phirae

Náklady na jednoho vězně cca 2000 Kč denně… To je taky terno.

Dejf

se to zase hodí jako nedbalostní TČ a bude. možná to kreativní soudce shrne ze stolu jako přestupek…

Zdeněk

Je vidět, že trestnímu právu rozumíte jako koza petrželi, tak to radši nekomentujte:-)

Dejf

ale notak, hejsek dostane max 58. podmínku a půjde zase dělat čorky.

gringoAD

Bych strašně rád věděl jak to teď řídí že vznikají tak obří zpoždění, jezdi se na telefon? A mezistanicne z Vršovic az na hlavní nádraží?

ales.khol2

Pokud by čistě teoreticky šlo o sabotáž, šlo by ji vůbec provést na horším místě? Tohle něčím smrdí…

Šejdr

Tohle smrdí lahví nejlevnějšího alkoholu nebo nejpodřadnějším fetem. Nejspíš měl absťák, tak šel ukrást to, co bylo první po ruce.

drakula

jj, u hlaváku mají smažky rajón ….

Error

Nerozumim, proc se soupravy na hlavni nepristavuji pres Malesice a Liben, kdyz cekaci doba pres tunel se zacina blizit trem hodinam…

Generální Kokrhel

Ve Vršovicích úvrať a přepřah lokomotivy (či druhá pomocná z druhé strany vlaku, pokud ovšem jsou s fírou k dispozici) a to samé na hlaváku… Z odstavného na Zahraďák se bezúveaťově bohužel vyjet nedá…

Error

I to se da stale stihnout rychleji nez za 130-140′ cekani ve Vrsovicich. O vlacich vedenych jednotkou, nebo Regiojetech, ktere se z Malesic opet vraceji zpatky pres tunel, ani nemluvim. Sorry, ale tohle neni zvladnuta situace a dispecera v Praze na jiznim zhlavi je mi opravdu lito.

Generální Kokrhel

Regiojety by musely mít jeden přepřah anebo vyjíždět z Vršovic/Zahraďáku, u jednotek toto z vlaků vyšší kategorie splňuje pouze pendo, ostatní jsou netrakční, no a cj má sice řídící vůz, ale ten ještě není schválen pro vedení vlaku…

Generální Kokrhel

A otázka je, jestli vůbec jde v této chvíli na hlaváku objíždět lokomotivou přes vjezd do vinohradských tunelů…

Nikdo

Asi v omezené míře ano protože parráky na Čercany ( S8) brejlovec objížděl , nebo jde řešit pomocnou lok. na druhě staně vlaku

Generální Kokrhel

A to jsem právě psal – druhá mašina fajn, ale – byla-li by a byl-li by fíra… Vy o tom aspoň něco víte, ale spousta lidí si myslí, že se odevšad dá jet všemi směry, no a ono to zas tak úplně jednoduché není…

Nikdo

Jenom moc nevím proč vlaky od jihu (R a ex ) nejely z Hostivaře přes Libeň na Hl.n nebo alspoň 362 vybavené ETCS? Možná nemožnost objíždět více na hlavím ? Mevím

Generální Kokrhel

Nevím ani já… Z Hostiku do Libně jednokolejná trať, na ní spousta nákladů plus městská linka, stav trati dost hroznej, navíc v Libni částečný přejezd aspoň přes dvě koridorové přetížené koleje směr Kolín, na Hlaváku zřejmě i ta nemožnost objíždět soupravy…

Standa

To jelo z Vršovic…

Ivo S

Je to tak. Proč to ale trvá tak dlouho když některé tunely zůstaly zdá se v provozu a proč nejde třeba spojit dva vlaky a protáhnout to najednou? Zvlášť když třeba směrem na Čáslav jely z Prahy krátce po sobě a z toho jeden personálně oslabený

55p

Muselo by se objíždět a co hůř, ještě zavést odklon…

Nádražní blázen

Jak uděláte přepřah lokomotivy na 5. nástupišti? Vzduchem? Zavoláte si Jolandu?

Generální Kokrhel

To máte mínusů… Jako já… Přitom oba asi narozdíl od minusovačů známe místní souvislosti… Ono je krásné myslet si, že odevšad se dostanu všude… Ale potvůrky výhybky jsou občas proti…

Pepik

Super výhradní provoz ETCS Malešice-Libeň. ARRIVA nemůže přes Libeň, RJ nemůže použít dispečerku 730,740 na stažení soupravy na Hlavák a to samé ČD řady bez etcs. Takže vše přes Vršky.

Leinad

Bezpečnější je mít všechny vlaky naštosované na jednom místě a popojíždět, než aby některý jel bez ETCS na vybavenou trať.

Tomáš Záruba

Kdyby byl výhradní provoz i na Wilsonu resp. v celém uzlu (a tím mu vzrostla mírně kapacita), tak ten problém neexistuje, protože to ty zmíněné mašiny mají taky.

Sta

Výhradním provozem kapacita rozhodně nevzroste, spíš se omezí…

Pepik

Ano, to souhlasím, ale jediné co udělali je 2 km trati a znemožnili všem dopravcům průjezd Prahou odklonovou trasou s využitím starších loko. A hnát vše přes Hlavák je velice geniální tah. Bohužel nikdo z dopravců nebude držet mašiny za 100 Mega na dispečerky a mimořádnosti.

Mynic

Člověk by řekl, že po tom průseru u Hranic se SŽ poučí.

Šejdr

Myslíte, že tahle sociální skupina sleduje zprávy?

Pepa

Proč myslíte, že Správa železnic nesleduje zprávy?

Ares

SŽ to ohlídá příště líp, hahaha..

55p

Je nutné dávat špatným zprávám veselá hesla.

noerf

Podle grappu to vypadá na zpoždění 30 minut až hodinu a více.

Frederick

Kdyby jen 20 minut, takový rj 275, na nějž v Pardubicích čekám, má 100 minut, stejně má EC 123..

Lol Phirae

Podle odjezdových tabulí to vypadá na tradiční katastrofu, nepřekvapivě:

Pravidelný – Aktuální – Vlak
07:58 – 09:58 – R 865
08:04 – 10:04 – R 977
08:08 – 09:58 – EC 141
08:35 – 10:05 – IC 564
08:46 – 10:16 – R 709
08:58 – 09:58 – R 887
09:01 – 10:01 – RJ 1033
atd.

Nejhorší na tom je, že „magneti“ na sociálních dávkách samozřejmě do smrti žádné škody neuhradí. 🙁

Jaroslav Toman

Ruce sekat.

Rabín

V poslední době už podruhé.
Horší je, že zloděj dostane ve sběru pár stovek a způsobí mnohonásobně vyšší škodu.