Krádež 70 metrů kabelů omezuje od rána provoz desítek vlaků v centru Prahy. Zloděje chytli zaměstnanci SŽ
Zadržený zloděj 70 metrů kabeláže zabezpečovacího zařízení z trati mezi pražským hlavním nádražím a Vršovicemi. Foto: Policie ČR

Omezení může trvat až do 15:00
Pokud za toto budou padat tresty jako vynesl nedávno jeden pražský soudce, že tomu zloději, který má holý zadek a aby se najedl musí krást dá trest exekucí zaplatit škodu dráhám, tak je nic od toho odrazovat nebude. 20 let a škodu odpracovat.
Tohle absolutně nechápu, vždyť i kdyby se mu to povedlo, tak za tyhle datové kabely nedostane snad nic. To je spíš sabotáž ne?
Do haly v Praze hl.n. bych instaloval klec a tam bych ho zavřel, aby všichni cestující viděli, kdo jim zkomplikoval cestování.
Kdysi se tomu říkalo pranýř, já bych ho obnovil ihned a všude a klidně bych dotyčného tam nechal těch 8 let trestu, co může dostat, ale samozřejmě pod dozorem by musel třeba denně nádraží uklízet a pak se vrátit do své ubikace, někde na čestném místě nádraží – třeba pod hlavními odjezdovými tabulemi.
Jak těžký dneska muze mit zabezpecovacku na iot napajenych i pomocí solaru a baterky a satelitní technice? Jo, za Křižika byl měděnej kabel král, ale doba je trochu dál…
Jenže tyhle kabely nejsou jen od napájení, ale od ovládání a zpětně vazby polohy výhybek.
„K útoku zlodějů došlo podle mluvčího Správy železnic pro mimořádnosti Martina Kavky u hlavního nádraží. Pachatele podle Kavky zadrželi zaměstnanci Správy železnic a předali ho policii. „Jde asi o 70 metrů kabelů. Odhad opravy je do 15h,“ dodal mluvčí.“ Kolik těch zlodějů tedy bylo?
Mě se líbí, jak to implikuje jak pozici tiskového mluvčího (obecného) tak i toho pro mimořádky…
Jaka vznikla skoda? Prosim v Nutrijich, díky
Nechápu, co může člověka motivovat k takovému šílenému jednání. Moc tím nevydělá, ale dostane speciální penále za obecné ohrožení a škodu velkého rozsahu. Na tak frekventovaném úseku je navíc dopadení skoro jisté, protože jeho akce bude zaregistrována a řešena už při prvním šmiknutí. Ale jak se zdá, nějaký slabomyslný vůl s nenechavýma rukama se vždycky najde.
Tihle lidé takto neuvažují…
bohužel se jim málo ukazuje, že je to jednání špatné. dřív měla každá vesnice pranýř a za každým městem je šibeniční vrch.
Prostě chce zimu prožít v teple chládku 🙂
Aneb vše musí projet dle své původní trasy, pak se zpožďujeme o 120 minut. A pak vám budou šotouši povídat, jak umíme perfektně operativu narozdíl od západu. 😀 Problém na jednom místě paralyzuje dálkovku skoro v celé ČR. Informovanost cestujících tragická jak od dopravců, tak od SŽ. A ti samí šotouši a pár nádražáků pak ještě samozřejmě dodají, že třeba v Německu je to prý mnohem horší… 😀
Jak chcete informovat cestující, když dopravce neví v kolik hodin to přijede na hlavní nádraží? Dejte si na čelo studený ručník, bude lépe…
Doufám, že pachatele bude vazební stíhám, jednak aby cin neopakoval, a jednak kvůli obecnému ohrožení cestujících s velkou způsobenou škodou.
Spíš mu měli, jakmile ho zaměstnanci SŽ chytili, stáhnout kalhoty a tím ukradeným kabelem mu rozšvihat vejfuk…
Náklady na jednoho vězně cca 2000 Kč denně… To je taky terno.
se to zase hodí jako nedbalostní TČ a bude. možná to kreativní soudce shrne ze stolu jako přestupek…
Bych strašně rád věděl jak to teď řídí že vznikají tak obří zpoždění, jezdi se na telefon? A mezistanicne z Vršovic az na hlavní nádraží?
Pokud by čistě teoreticky šlo o sabotáž, šlo by ji vůbec provést na horším místě? Tohle něčím smrdí…
Tohle smrdí lahví nejlevnějšího alkoholu nebo nejpodřadnějším fetem. Nejspíš měl absťák, tak šel ukrást to, co bylo první po ruce.
jj, u hlaváku mají smažky rajón ….
Nerozumim, proc se soupravy na hlavni nepristavuji pres Malesice a Liben, kdyz cekaci doba pres tunel se zacina blizit trem hodinam…
Ve Vršovicích úvrať a přepřah lokomotivy (či druhá pomocná z druhé strany vlaku, pokud ovšem jsou s fírou k dispozici) a to samé na hlaváku… Z odstavného na Zahraďák se bezúveaťově bohužel vyjet nedá…
I to se da stale stihnout rychleji nez za 130-140′ cekani ve Vrsovicich. O vlacich vedenych jednotkou, nebo Regiojetech, ktere se z Malesic opet vraceji zpatky pres tunel, ani nemluvim. Sorry, ale tohle neni zvladnuta situace a dispecera v Praze na jiznim zhlavi je mi opravdu lito.
Regiojety by musely mít jeden přepřah anebo vyjíždět z Vršovic/Zahraďáku, u jednotek toto z vlaků vyšší kategorie splňuje pouze pendo, ostatní jsou netrakční, no a cj má sice řídící vůz, ale ten ještě není schválen pro vedení vlaku…
A otázka je, jestli vůbec jde v této chvíli na hlaváku objíždět lokomotivou přes vjezd do vinohradských tunelů…
Je to tak. Proč to ale trvá tak dlouho když některé tunely zůstaly zdá se v provozu a proč nejde třeba spojit dva vlaky a protáhnout to najednou? Zvlášť když třeba směrem na Čáslav jely z Prahy krátce po sobě a z toho jeden personálně oslabený
Muselo by se objíždět a co hůř, ještě zavést odklon…
Jak uděláte přepřah lokomotivy na 5. nástupišti? Vzduchem? Zavoláte si Jolandu?
Super výhradní provoz ETCS Malešice-Libeň. ARRIVA nemůže přes Libeň, RJ nemůže použít dispečerku 730,740 na stažení soupravy na Hlavák a to samé ČD řady bez etcs. Takže vše přes Vršky.
Člověk by řekl, že po tom průseru u Hranic se SŽ poučí.
Myslíte, že tahle sociální skupina sleduje zprávy?
Proč myslíte, že Správa železnic nesleduje zprávy?
SŽ to ohlídá příště líp, hahaha..
Je nutné dávat špatným zprávám veselá hesla.
Podle grappu to vypadá na zpoždění 30 minut až hodinu a více.
Kdyby jen 20 minut, takový rj 275, na nějž v Pardubicích čekám, má 100 minut, stejně má EC 123..
Podle odjezdových tabulí to vypadá na tradiční katastrofu, nepřekvapivě:
Pravidelný – Aktuální – Vlak
07:58 – 09:58 – R 865
08:04 – 10:04 – R 977
08:08 – 09:58 – EC 141
08:35 – 10:05 – IC 564
08:46 – 10:16 – R 709
08:58 – 09:58 – R 887
09:01 – 10:01 – RJ 1033
atd.
Nejhorší na tom je, že „magneti“ na sociálních dávkách samozřejmě do smrti žádné škody neuhradí. 🙁
Ruce sekat.
V poslední době už podruhé.
Horší je, že zloděj dostane ve sběru pár stovek a způsobí mnohonásobně vyšší škodu.