Železniční tunel u Stromovky a podzemní stanice Dejvice si jdou pro stavební povolení
Vizualizace trati Stromovkou. Foto: Správa železnic

Oproti stávající trati bude ta modernizovaná téměř kompletně v hloubeném tunelu.

Oproti stávající trati bude ta modernizovaná téměř kompletně v hloubeném tunelu.
Na letiště jsem byl vždy pro metro. Ale ono se takhle vlastně nic moc nemění. Akorát přibude jeden přímý a krátký přestup. Buď Veleslavín, nebo Hradčanská. A navíc možnost i přestupu z B (Masaryčka) nebo z C (Vltavská).
Takže za mě už 👍.
Jestli tomu dobře rozumím, tak tento úsek nepůjde otevřít bez navazujícího úseku Dejvice – Veleslavín?
Chápu vizualizaci 3/6 správně tak, že cyklisti a chodci budou ze stezky skákat rovnou do kolejiště?
Postup výstavby je úžasný, po dlouhé výluce se trať zprovozní, aby se za rok zase zavřela a až se dokončí úsek do Dejvic, tak se začnou razit tunely do Veleslavína.
U téhle trati je velká škoda, že se nepostavila již před 30 lety podle původního projektu, protože kromě zahloubeni stanic Dejvice a Veleslavín, kde jsou jasné dopravní důvody, mohla ta drahá být postavena celkem rychle na povrchu a v zářezech.
1, Měli bychom si zvykat, že dráhu po městě je nejlépe stavět v tunelu. Klidně mělce zahloubeném, ale v tunelu. Něco to stojí, ale užitná hodnota je velká.
2, Je škoda, že ani jedna trať v okolí nedokáže obsloužit oblast Vítězného náměstí. Ale chápu, že nelze mít všechno.
Nádraží Dejvice je tak 5 min pěšky od Kulatáku to se Vám zdá daleko ? Jen nevím z článku, jestli to krásné staré nádraží zbourají a nové bude pod zemí a ten volný prostor tam zastavějí krabicema a tím to vše zničí……
Nádraží Dejvice je průměrnou chůzi dál než 5 minut. V současné době jeho umístění moc lidí neláká na to, aby jej využili, zatímco když bude trať moderní a blíže Hradčanske, tak bude více využito.
Pojďme si spočítat kdy nám stykem „všechno pod zem“ dojdou peníze. Postavíme pár Potěmkinovych vesnic a na zbytku území budeme smutně koukat, že jsme švorc.
Proč by to měla být škoda?! Od „kulaťáku“ se můžete metrem snadno dostat na Hradčanskou a s tím i nádraží Praha – Dejvice. A když tam nepotřebujete být za každou cenu co nejrychleji, tak tam můžete dojít i pěšky. A nebo trochu dál na nádraží Praha – Veleslavín. Ovšem s tím, že by dráha po městě měla být nejlépe v tunelu se souhlasit nedá. A to ani ne tak proto, že je to nechutně drahé, ale proto, že je to mnohdy zcela zbytečné. Dráha (řekněme klasická železnice a metro) totiž nejsou od toho, aby za každou cenu obsloužily každou druhou… Číst vice »
Cena je šílená a měli by ji zaplatit ti co nechtějí rozšíření stávající trati s ne my všichni.
Čtu tu mapu dobře že tento úsek nebude ani celý kilometr dlouhý??
3 km
Skvělá zpráva, ačkoliv mi cena přijde poněkud vysoká.
Miliony se musí kutalet i mimo