Nekonečný příběh. V Roudnici opět došlo ke stržení trakčního vedení
Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Vánoční cestování zkomplikoval zastavený koridor.

Vánoční cestování zkomplikoval zastavený koridor.
To vypadá na nerespektování navěsti „Stáhněte sběrač“. Stane se, nikdo není dokonalý.
A co kdyby se před tímto úsekem dala STOPka jako na silnici? Každý vlak by prostě musel zastavit a znovu se rozjet. To už by si snad každý uvědomil, proč stojí. Nebo ani to by nepomohlo?
To není silnice. Jak by to pak projel se staženým sběračem, když by předtím zastavil. Jezdí tam i těžké nákladní vlaky. Amatéry s takovým nápadem železnice potřebuje.
Tak ještě dvakrát a budou Vánoce…
Bude stačit ještě jednou. 2 dny na to jsou.
Hmm, to je na věčnou diskusi. Rozhřešení bude bude muset dát asi drážní inspekce nejlépe s požehnáním ministra ve finále se změnou předpisu bez ohledu na preference technického řešení že strany SŽ. Ale už aby to bylo. Protože nechápu, že se do tak permanentního prusvihu nevložil ministr. O tom si už dávno vyprávějí uklízečky my MD …
na MD …
Tak kupka byl přiliš slabý na to aby něco řešil
Ono by stačilo, aby se zavedlo striktní vyhodnocování četnosti MU a pokud jedno specifické místo naakumuluje dvě MU měla by být povinnost přehodnotit místní řešení a pokud tři a více, měla by být povinnost změnit dané řešení, protože stávající vede k MU. Konstatování že selhává lidský faktor je k ničemu.
Něco si přej, padá trolej 🤣😂
Já myslím, že mezi strojvedoucími probíhá nějaká tajná soutěž, nebo je uzavřena nějaká sázka, kolikrát do konce roku, kolikrát do konce výluky a speciální prémie pro toho, kdo to udělá dvakrát.
na K-report ( vlakno: „Tratě v Ústeckém kraji“ , Pondělí, 22. prosince 2025 – 15:07:04 )
jsem dal 3 fotky z Roudnice, foto hakovnice po prejeti R690.
https://www.k-report.net/discus/messages/28/22119.html?1766412424
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Že začátku to byla legrace, zasmali jsem se. Pak to bylo dost trapné, ale teď vám držím palce…dvacítka je hezké číslo, třeba to do konce roku dáte.
Bez komentáře. Kudy z toho ven? Kromě toho, že #nejezchlebven, tak co dál? 7/24 party dráteníků, kteří tam budou financovaní z prémií vedení Dobré Správy + postrk v nezávislé trakci.
Existuje nějaká statistika těch mimořádek u kterých vlaků se to stalo. Jsou to osobní, rychlíky nebo nákladní, stojící v Roudnici nebo jedoucí?
Přesně tak,dříve bylo normální mít v takovém případě ve stanici lok na vystrávání.Dnes se šetří na nesprávném místě.Pokud to ovšem strhne projíždějící vlak,tak je strojvedoucí magor co nemá na železnici co dělat.
Na rozjezdy z Roudnice dát nezavěšený postrk v nezávislé trakci, náklady na něj k tíži SŽ do původního termínu konce výluky, po něm k tíži kraje, který si nepohlidal termín.
Proč ne k tíži objednavatele výluky,tedy opraváře mostu?
Viz předchozí komentář.
Jak si představujete nezavěšený postrk na jednotce s automatickým spřáhlem?
Tohle je neomluvitelné systémové selhaní.
Čas vyjednávání vypršel. Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji po neúspěchu masivní letákové kampaně nasadit cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček, „Sběrače dolů!“ „Chroničtí nestahovači? Ne, děkuji!“ A pokud tohle nezabere, pak už nevím co…
Tady pomůžou jenom 2 přepřahy na nezávislou trakci. A místo Panterů 810.
Chápu, že hákovnice asi není jediný a nejlepší možný řešení, jak docílit toho beznapěťového úseku (ačkoli správnější a srozumitelnější by bylo říkat tomu nic napěťový úsek), ale co proboha ti strojvedoucí? To jich tolik nedává pozor, nikdo z nich o tomhle blbým úseku, kde je potřeba zvýšené pozornosti, nikdy nic neslyšel? Jak kdyby už dvacátý řidič autobusu spadnul do notoricky známého výkopu označenýho značkou, možná i nějakou to blikačkou, a pak říkal, že na řidiče je toho moc, že těsně předtím prodával jízdenky, což ho rozrušilo, a sám se pak musel vypravit ze zastávky …. Pravděpodobně teď budu kamenován za… Číst vice »
nerozumíte třeba rozjezdu vlaku na určitou rychlost aby vůbec beznapěťový úsek projel a potom ke stažení sběrače, který se nestihne bohužel natolik oddálit od troleje, že ho hákovnice zachytí ???
Tomu rozumím ale s tím musí počítat, od toho má kvalifikaci strojvedoucího.
Když už kritizujete Tak to tam znáte. Napište mi kolik m je hakovnice od místa kde vlak stojí, tj. kolik m má fira na rozjezd a jak je dlouhá ten beznapěťový úsek. A má v tom místě fira na starosti jen rozjezd, nebo tam musí stihnout jeste něco jiného, obsluha vysílačky…. .
Já to místo teď neznám tak prosím o info.
Tak na druhou stranu dnes celkem rychle odstraneno, v 12:40 pretrzeno v 13:40 uz to jezdi SZ se zlepsuje v opravach 😂
Možná někomu hoří koudel po zadkem (nejezchleb, sosna, a spol)
V Roudnici už by se vyplatila pohotovostní jednotka dráteníků 🙂
Sabotáž železnic v akci. Rychlík nesmí projet. Kdybychom byli napadeni, tak dál než za tu roudnici se vojenské transporty nepřítele nedostanou. Diverzní systém funguje, berte to pozitivně.
#Fšeprobezpečnějšícestovánínaželeznici
PS: Včera jsem se vrátil do toho našeho Zmatekstánu z Rakouska a bylo mi jako bych se vrátil z železniční pohádky do zlého snu.
Díky výraznému prodloužení opravy mostu v Roudnici (investor Ústecký kraj) nás problém se možným strháváním troleje čeká ještě celý rok 2026:
https://zdopravy.cz/zpozdeni-pres-pul-roku-prace-na-oprave-mostu-pres-labe-v-roudnici-se-vyrazne-protahnou-261896/
Dopravci jezdící pro ČD náhradní autobusovou dopravu velice děkuji dobré správě za instalované hákovnice, které jim přináší dobré kšefty. 🙂
a ta hakovnice se taky rozbije nebo tam jo porad ta prvni? 😁
Meli by ji zachranit a dat do nejakeho mistniho muzea jako pamatku
spis by to chtelo nejaky zeleznicni muzeum, dam vedet do dolni lipky jestli ji nebudou chtit, az to tam dostavi 😂
Existuje konspirační teorie, že je šéf SŽ prodává jako sběratelské předměty. A z toho pochází těch 80 milionů, které měl.
Tak dneska řekl ministr Bednárik ve vládě dezolátů, že mu nedává smysl VRT z Brna do Rakouska/Slovenska a z Brna do Ostravy/Polska, pokud na ní nebude v těchto zemích navazovat trať s rychlostí min. 230 km/hod. – a jelikož se to u sousedů zatím neplánuje, tak bude VRT asi jen Praha-Drážďany – ukazuje se že je to nekompetentní blb, ale zato dostanou dezoláti víc nažrat.
Co má Vás příspěvek společného se strženou hakocnici? Nevypovídá něco o Vás?
Celkem se mohu podepsat pod slova nového ministra dopravy, který v rozhovoru pro iDnes řekl, že SŽ jako by žila v Matrixu a ztratila jakýkoliv prozákaznický přístup.
Konečně to někdo řekl veřejně.
Prozákaznický přístup je něco, co na železnici ještě nedorazilo
Zákazníci by to zneužili.
Tak jaké teda mělo být řešení? Nepovolit opravu mostu nebo přetahovat vlaky nezávislou trakcí?
Co to řešení, které zničí jen sběrač, ale nepoškodí trať? (vyloženě chybějící vedení + traverza)
(nerozumím tomu, a budu rád, když někdo vysvětlí, proč to nejde)
Pokud tam žádné vedení nebude, tak je splněn požadavek na nepřenášení napětí na most. Tudíž je zbytečné likvidovat sběrač.
Možná… kdyby místo toho chybějícího vedení bylo vedení z nevodivého materiálu, tak by se ani nemusel rozmlátit sběrač o most.
Pro řešení si stačí zavolat do Polska nebo do Německa, tam dokáží opravovat tratě i bez takových excesů.
Zejména od Němců bychom se mohli učit jak udržovat mosty tak aby byly bezpečné pro provoz kolejových vozidel. Nejlépe to umí v Drážďanech a v okolí Žitavy 😀
Tak klidně mi i nehezky vysvětlete, že jsem technické embryo, ale pokud má být pod mostem beznapěťový úsek, no tak co to v nějakém rozumném úseku (vzdálenosti) nějak oddělit…? Třeba jako v Kutné Hoře…? Izolátor, beznapěťová trolej, izolátor a jedeme dál… V Hoře se neděje nic…
To by jít mělo. Akorát těch úseků musí být více (při přejezdu izolátoru je lokomotiva na chvíli propojí).
Bylo by to pro Správu železnic dražší na realizaci, tak se rozhodli pro toto řešení.
Akorát nějak zapomněli, že tam jezdí vlaků opravdu hodně i když je chybovost strojvedoucích velmi malá, tak se to jednou za čas stane.
Kdyby vlaky a koleje byly jedna firma, tak by toto řešení nikdo neudělal. To je ta absence pro zákaznického přístupu, jak o tom hovořil nový ministr dopravy Bednárik.
Kdyby šel na GŘ šéfovat Turek, tak by se problém s hákovnicema okamžitě vyřešil
Všechny by měl na zdi v obýváku? 🥲
Jemu by stačily čtyři.
SŽ má Vánoce, konečně chvíli nic nejezdí, tak je klid 🙂
Rekonsrtrukce mostu se protahuje do podzimu 2026, takže eště pár sběračů zařve…🙂
Honem do Lužné pro diesely a dokud to tam nebude hotové, tak pěkně rychlíky a EC s Brejlovcem a Sergejem. A cargo dostane páru.
Juhúúú! Víc zábleskových světel!
Teď se po svátcích uvolní spousta takových těch LEDkových rampouchů, tak je SŽ může poŕídit se slevou.
jeste bych dal firum kameru do kabiny a zakazal poslouchat radio
Ridic v autobuse muze poslouchat Radio?
Uprimne myslite ze to ma takovy vliv na bezpecnost? To by musel bourat bus denne
Co je správné řešení? Nemít tam tu hákovnici a ohrožovat pracovníky vysokým napětím? Nebo je nějaké bezpečné a bezproblémové řešení? Proč s tou stahovačkou mají fírové takové problémy? Vždyť vědí, co tam je, a jsou o tom dost informováni.
Krátký rozjezd a snaha dojet pod drátem kam až to jde.
Správné řešení je takové, u kterého nenastane podvacáté ten samý předvídatelný problém.
Tj. třeba i dražší, ale funkční.
Protáhnout provizorně nástupiště, prodloužit úsek k rozjezdu a vložit neutrální pole bez hákovnice.
pak je ale otázka jestli je levnější provizorní nástupiště a delší neutrál než 16x stržené vedení s tím spojené náklady. Zejména teď, když by měla být rekonstrukce cca ve 3/4 /podle předpokládaného termínu dokončení). A před rekonstrukcí asi nikdo nemohl čekat, že se to strhne tolikrát…
Z předchozích let se vědělo, že hákovnice není dobré řešení. Dokonce i SŽ už se zavázala k tomu, že ji bude používat jen v nejnutnějších případech a krátkodobě. Takže nikdo nemohl čekat – věděli to všichni, včetně SŽ. A nejde jen o přímé náklady toho stržení, jako je nutná oprava vedení, zničený pantograf, cena NAD. Jde také o náklady na straně cestujících (přijedou později) a o pověst železnice. Kdyby SŽ zajímaly cestující, nemusí odhadovat počet stržení, protože i jednou by bylo moc.
Ještě je tu jedna možnost: R Labe a podobné vozit s řídícím vozem, mít lokomotivu na konci vlaku a tím pádem delší úsek pro rozjezd.
Se syslem měly rychlíky jezdit od změny GVD.
Není mi jasný, na čem tam ti pracovníci jakože pracujou. Jedno pole ocelovýho kostu se dá vyměnit za víkend. Most pod Vyšehradem vyměnili za necelý dva dny. V roce 1901.
Oprava, nikoliv výměna. Museli by jedno pole odvézt a dát místo něj provizorium.
V minulých diskuzích tu byl zajímavý názor, že by šlo vedení ukončit a pak tam dát traverzu. To by poškodilo jen lokomotivu/sběrač (vlak by se pak odtáhl dieselem), ale ne vedení, takže by výluky byly kratší. Nerozumím inženýrství na železnici, ale přijde mi to jako zajímavé řešení. Naivní řešení (beznapěťový úsek) prý nejde, protože je tam málo místa od nástupiště – a toto řešení vyžaduje dva úseky – jeden v délce lokomotivy (kdyby měla dva sběrače) a druhý skutečně beznapěťový – a ty se tam nevejdou (zajímavá informace – opět v minulých diskuzích – pro mě byla, že tam musí… Číst vice »
Jakmile ochrany na měnírně zaregistrují zkrat dojde automaticky k vypnutí vypínačů, což je cca do sekundy. Pak záleži na typu zkratu. Pří tzv. tvrdém zkratu už k zapnutí nedojde, při tzv. měkkém zkratu a při zapnutých OZ (opětovné zapnutí) dojde k zapnutí po cca 30 sekundách, při zaregistrovaní zkratu dojde k definitivnímu vypnutí. K dalšímu zapnutí už je třeba rozhodnutí elektrodispečera.
1. účelem hákovnice není strhnout vedení. 2. vymýšlet traverzy a podobné sci-fi nesmysl, když existují funkční a elektrikářsky bezpečná řešení jak takové neutrální pole bezpečně oddělit (za cenu o něco větší délky). 3. SŽ na to má předpis, že to nejde, otázka je jestli ten předpis reaguje na všechny proměnné a neměl by se přepsat (jinými slovy najít technické řešení místo výmluvy, že to nejde). 4. beznapěťový úsek se dvěma děliči by sice byl blíže nástupišti, ale zase by tam nebyla hákovnice před kterou se toho musí vybavit hodně a nutně stáhnou z trakce hodně včas aby byl čas připravit… Číst vice »
To opravdu nejde najít jiné řešení té výluky?
Tak diky firovi, ze nasi rodine zkazil vylet do Misne. Dluzi mi 560 korun.
Třeba za to strojvedoucí nemůže. 560 korun si řešte s dopravcem 😉
Poděkujte SŽ za pěknou past. Strojvedoucí to tam strhávat úmyslně nejezdí…
SŽ přeje všem hezké svátky a posílá dáreček
Pane Janíku, v tomto případě ten dáreček neposílá SŽ, ale dopravce…
Nejdulezitejsi neni plynulost a spolehlivost provozu, ale vedet, ze za to muze fira a ne SZ!
Ten problém už nastává tak často, že s tím podle mě pravidelní cestující tak nějak počítají 🙃
https://youtu.be/SuaOUaJ1hHc?si=fyIlcC25_usd_OTJ
Ti pravidelni cestujici budou tak leda duchodci, co jezdi zadarmo
Takové to otřepané #mynic?
Nie SŽ, to nemehlo, ktoré nebie že má stiahnuť a dopravca, ktorý takéto nemehlá najme.
Na Slovensku … nebyl zabezpečovač, který by chybě předešel. Předcházet chybám, to je oč tu běží.
Do svátků zbývá pořád ještě víc než 48 hodin.