Komplikace pro vlaky Praha – Brno. Nákladní auto strhlo trolej u Čáslavi, provoz stojí
Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic
Kvůli uzavřené trati zrušily České dráhy některé dálkové spoje.
Kvůli uzavřené trati zrušily České dráhy některé dálkové spoje.
Že vedení nebylo pod proudem, je celkem jedno, hlavně že nebylo pod napětím.
Jsou to TY Církvice: https://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/obce/599476
Tak nakonec jsem se spletl, je to TA Církvice: https://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/obce/533998
Doufám, že toho experta pořádně osolí. Včera jsem si užil cestování vlakem z Lysé nad Labem do JI a ani náhradní pokus o objetí přes Pce, Hlinsko nebyl úspěšný ptz tam u Holetína jinej točvolant zkoušel narvat svoje monstrum do místního podjezdu a díky tomu zase stopnul vlaky tam. Bohužel na návrat do Pce a cestu přes Brno jsem už neměl dost mentálních sil a je tam výluka pokud se nepletu. Takže včera top cestovní zážitek jako někde Africe.
Klasika v podání ČD…..
A ČD může za řidiče nákladních aut co zapomenou sklopit korbu respektive nerespektují dopravní značky?
Dopravci a zejména SprŽel můžou za to, jak reagují na MU.
Příhozy zpoždění, na Grappu daleko více než hlásí nádražní rozhlas. Vlak A má zpoždění delší než čas na obrat, vlak B přesto nemá ohlášené zpoždění.
Strojvedoucí kochalista má zpoždění a jede pomaleji než by mohl.
Souprava z hodně vozů, které umí zavírat dveře tlačítkem/zelenou linku, ale nezapojí se to (aby štíplístek mohl po čase odjezdu zavírat a navyšovat zpoždění, případně co hůř odmavat odjezd s otevřenými dveřmi s tím že se zavřou samy při rozjezdu).
Zdeníku ty jsi …
Netykej mi, jo? janku jeden…
zdeníku, jste rohatý dobytek. stačí takto?
Proč urážíte dobytčata v Indii posvátná?
Přes Pardubice fakt nee, tam teď jaksi chybí koleje. 😀
„Doufám, že toho experta pořádně osolí.“
Bude stačit 50 miliónů pokuty? Nebo je to málo? …sarkasmus… vůči tomu, že pochybením může strhnout trolej i strojvedoucí.
Dobrá správa dělá vždy maximum. Zejména pro naštvaní cestujicich
To jako, že si to strhla sama? Trochu přemýšlet u toho psaní.
Díky, ještě že jste mi to doporučil….
To jako že ve chvíli, kdy SprŽel zjistila, co se děje, tak přestaly nesmyslné příhozy zpoždění, a hlásila se realita?
To sypal hlínu na koleje, nebo jak se mu to povedlo, když píšou, že během vyklápění?
Taky premyslim, jak se mu to podarilo… a jestli to vubec firme kreje pojistka…
Povinné ručení to kryje. Ale nestalo se něco podobného teď v Brandýse? Taky stržená trolej. Jen viníkem nebyl řidič, ale strojvedoucí.
Tak to myslím že povinné ručení slouží pro jiné události. Škody způsobené provozem pojištěných vozu na pozemní komunikaci.
No a tohle bylo na přejezdu. Právě přes ten přejezd je tam neutrální pole.
Zrovna minulý týden, když jsem tam točil, tak jsem si říkal, že kdyby to tam strhlo nějaké auto, tak to bude průser…
Tady se ukazuje že byť je tu hustá síť pořádně použitelná je jen její část a elektrifikovaná ještě menší a navíc je poměrně značně zranitelná, kdy malá nehoda znamená stovky kilometrů zajížďky navíc přes trať ze které byla doprava pro výstavbu odkloněna. I bez VRT by to chtělo mít nějaký jižní elektrifikovaný výjezd z prahy směrem na Moravu a pak nějak řešenou, opět elektrifikovanou, druhou trasu z Havlbrodu k Brnu. Nebo by možná pro začátek stačilo elektrifikovat a zrychlit trať z Pardubic do Brodu, sice je to taková zvláštní trať o které člověk neví co si má mysle,t ale takovýchto… Číst vice »
ostuda je hlavně trať veseli-jihlava a tabor-jihlava.
a když už řešit trať přes hlinsko…tak i její druhou větev, skutec-svitavy.
jenže vše tohle jsou vysoké desítky miliard. a použití jen občas.
takže…na to nebude
Ve Slovinsku jsem viděl u elektrizovaných tratí na přejezdech takové „slavobrány“ nad silnicí cca v úrovni závor. Předpokládám ve výši troleje. Možná by to nebylo od věci…
A k čemu by to pomohlo. Vyvrátil by jí stejně a než by se zastavil, tak by serval i ty troleje. To by to muselo být z betonu jako „slepý“ betonový podjezd. Navíc jsou střídavé troleje tak vysoko, že normální točvolant bez zvednuté korby se pod ně vždy vejde (max. výška 4,00 metru, občas překračována na 4,2 metru).
Viděl jsem takové brány i v Německu.
Festovní traverzy a fertig. Cca 10 – 30 m od místa.
doporučuju břit a samostříly, respektive nálože pod silnicí
Na Balkáně je to u elektrifikovaných tratích takováhle brána skoro standart.
Ještě že tam je to neutrální pole,to by byly hromy blesky.
Technické ujasnění si… Přes přejezdy jsou standartně vkládána neutrální pole v TV, aby se předešlo nějakým zkratovým hrůzám, zvláště při 25kV/50Hz? Díky, O.
To bude výjazd III/03321 z Církvic na Kutnou Horu – buduje sa tam nadjazd a pre takéto stavby, keď sa stavia nad traťou sa zriaďuje izolovaný (beznapäťový) úsek.
Nad přejezdy to není potřeba, trolej je hodně vysoko (cca 5,5+ m (maximální výška vozidel je 4 m), to by musel být nějaký nadměrný náklad a ti si kontrolují kolize. Holt jen nesmí zapomenout zvednutou korbu. Pak se nevejde ani pod většinu mostů ani pod trolej.
Chtělo by to do aut se sklápěčkou montovat nějaký omezovač rychlosti či pípák, pokud se někdo pokusí jet se zvednutou korbou. I do těch starých, že by se třeba na incident bez toho zařízení nevztahovalo pojištění.
Jako že při rychlosti 5 km / h budou následky střetnutí zvedlé korby s TV jiné ….
A kdo TO zaplatí – jaká je ekonomická návratnost investice do všech vozidel se zvedací korbou versus jedno stržení TV „bez napětí“. I kdyby bylo pod napětím …
Stejné, jako nesmysl ETCS – ekonomicky jsou náhrady škody typu Milavče / Radonice levnější než vybavení všech vozidel na této trati ETCS včetně traťové části ETCS …
Tři mrtví jsou levnější než zabezpečeni tratí.
Jdu se napít.
čisté ekonomický má pravdu.
ale hájit to je velmi nepopulární.
Určitě je to takto čistě ekonomicky? Fakt je účelem ETCS jen a pouze předejít třem mrtvým a celá ekonomika je v odškodném? Žádný zabezpečovač netřeba? Materiální škody při menších MU nic? Interoperabilita nic? Lokomotivy zbytečně přecpané krabicemi pro každou zemi zvlášť. Lepší informování strojvedoucího a tudíž ekonomičtější jízda? Lepší využití infra než jízda na světýlka? Možnost zvýšit rychlosti, taky nic?
Budete se divit, ale čistě ekonomicky mají Ziki a Gwan pravdu. A k tomu přidám to, co oni možná tuší, ale já vím. Ono se nám to navíc zdraží nejenom o to ETCS, ale i o pojistku. MU na železnici je jako šafránu, těch brutálních ještě méně a nárůst hodnoty to nevyváží. Notabene když ETCS nezabrání cca 50% MU…
Ale zase ty škody jsou dost vysoké, bych očekával, při ceně železničních vozidel ve stovkách milionů. Že by lepší VZ (časem) pojistku nesnížil? Přeci jen si to pojišťovny kalkulují tak, aby nebyly dlužné a těch MU co musí vykrýt je relativně dost v poměru k počtu subjektů a vozidel. A je jasné, že vše zabezpečovač nevyřeší.
To lepší využití infra jste vzal kde? To je jen mýtus. Ve skutečnosti půjde 1/4 až 1/3 propustnosti do háje, takže opak je pravdou. ETCS modeluje tvrdé brzdné křivky, které nevymáčknete jak na Mirelu. A mít 200 metrů před návěstidlem 20 bude určitě super, to samé i pro zajíždění osobky k cesťáku, jako třeba Kolín nebo Praha hl.n.
Třeba ve Švýcarsku. Velmi hodnotí zvýšení propustnosti (110 s pokud si pamatuji správně) při současném zvýšení rychlostí až nad 200 km/h. Je to také věc implementace, pokud je špatná, tak za to nemůže ETCS, ale ten co projektoval „nalepení na stávající infra“. A pokud hodnotíte brzdnou křivku nákladního vlaku, což jsou jedni z mála co už pod ETCS jezdí, tak to je trochu mimo, protože brzdné křivky jsou odlišné pro každý typ. Jednotka je úplně jinde než náklad.
Ekonomicky ano … i když se bude pozůstalým platit doživotní renta ve výši čisté mzdy zemřelého … a takové odškodnění soud nikdy nepřizná …
Tak skuste počítat znovu. Poškození trati, vozidel, zranění. Vyjde vám, že jedna nehoda stojí stejně co ETCS do všech vozidel co po té trati jezdí. A to je jedna nehoda.
to nikoliv, jedná nehoda ne. a hlavně jak často se ty nehody stávají…
opravdu to nevyjde.
Strhávají se nejen troleje, ale i jiná elektrická vedení, větve, dopravní značky, veřejné osvětlení, mosty… těch incidentů není zas málo.
(to patřilo o kus vedle)
Počítejte jinak. Vemte nehody v celé síti (pokud možno v evropské) a vemte náklady za zavedení ETCS, jeho údržbu a zvýšení hodnoty vozidel a pojistného…
Ano, tři mrtví, spousta zraněných a zničená vozidla jsou průšvih, vůbec to nezpochybňuji, ETCS by této nehodě spolehlivě zabránilo, ale nemůžeme požadovat absolutní bezpečnost. Doteď byla 99,99%. Povýšení na 99,999% bude stát v Evropě mnoho biliónů Kč.
Myslím, že Evropě to je v podstatě výhradně projekt pro interoperabilitu. To že u nás je to zvýšení bezpečnosti a parametrů je „shoda náhod“, kvůli absenci použitelného VZ. My získáme více než třeba Němci.
Nakolik to pomůže železnici proti silnici si netroufám soudit, výhody jsou zjevné, jen ta cena, ta teda je. Ale co zrovna vám budu povídat, to víte z první ruky. 🙂
Jakože při omezené rychlosti nebo během pípání bude větší šance, že řidičovi dojde, že je někde chyba. Asi nepojede od místa kde vysypal náklad nějakou vzdálenost 5km/h s plným plynem.
Když mu to nepojede víc jak 5 km/h, tak mu asi dojde, že je něco špatně.
Nová auta to předpokládám mají, ale nějaké stoleté Tatrovky asi těžko…
No tak si zajděte na stavbu. Uvidíte takovou těžko uvěřitelnou věc – k vysypání nákladu je potřeba popojet, jinak ho část zůstane na korbě. S tím omezovačem na 3 km/h to nebude možné vysypat. Všichni stavaři děkují, že musejí posílat bagr ke každé sklopce.
Popojet by přeci šlo i s omezovačem.
jinak zatím ve zpoždění budou dva vlaky RJ… 140min a 200min…
Dnes dají řidičák každému opravdu. Že nepřemýšlí řidiči osobáků bych pochopil, ale náklaďáku?
se kochal, no
Myslíte, že byl jediný ? Nebyl první ani poslední ….
Ještě že my na Liberecku takové problémy nemáme,: my jsme ještě v době “ kamenné“ …
Dobrej frajér. Doufám, že si všechnu tu opravu a opatření hezky zacáluje.
O pojištění jste asi neslyšel…
Mu řeknou že je debil a na to se pojištění nevztahuje…
Samozřejmě se na to pojištění vztahuje.Jinak by bylo k ničemu.Když nic řidič nezaviní,nic nemusí cálovat.
To je otázka. Základní povinné ručení se vztahuje jen na události na pozemních komunikacích.
Pojem pojištění odpovědnosti neznáme?
A ten přejezd není součástí pozemní komunikace?
Je li vyjmut z provozu a probíhá tam stavba tak není .
Viděl jsem pojistku pro krytí škod způsobených při výkonu povolání s odstavcem , kde bylo psáno,, bude li porušeno nařízení o bezpečnosti práce , nebo poruší li pojištěný technologickou kázeň , nebo jiný interní předpis zaměstnavatele , plnění není možné.,, . Trochu mi taková pojistka přijde zbytečná . Kdyby byly dodržovány předpisy tak ke škodě dojít nemůže. Napařování na tento pripad- se zvednutou sklapeckou se nesmí jezdit.
Pojištění na škody způsobené při výkonu povolání – pojistku zaměstnance „na blbost“ neznáte ?
Ale když ČD mají platit smluvní pokuty tak už máte problém co? 😃😃😃
Smluvní pokuta a náhrada škody jsou dvě rozdílné kategorie … nasazením jiné soupravy než „podle smlouvy“ nikomu škoda (majetková újma) nevznikla ….
Cestujícím, které ten kraj ve finále zastupuje. Navíc taky VHD/železnici jako systému, který tím zase přišel o část pověsti…
Vznikla škoda 1) Objednavateli přímo (horší vůz by jiný dopravce nabídl levněji)
2) cestujícímu, který se spolehl na některý z údajů v jízdním řadě (třeba bezbariérovost vozidla)
3) Pověsti IDS (jezdí šroty, nedoržují poznámky v jízdním řadě)
To jako vážně 1032 dojela do Čáslavi a vrací se zpět na Brno a přes ČT pojede na Prahu? https://i.gyazo.com/8d5921ced5696f28110e59c3bf9f57ed.png
O třídu lepší dopravce…
Treba pojedou cestující busem, tak aby je nabral v Kolíně..
No viděl jsem v Čáslavi ty chudáky cestující. Autobus pochopitelně NAD ČD a z Hory pak Regina ČD. Holt nejlepší dopravce
Lidi jeli NAD do Kolína na jiný vlak a vlak z Čáslavi (už bez lidí) museli nějak dostat do Prahy a zřejmě jel pod původním číslem. Co je na tom k nepochopení?
Letos nekam vyjet..to je sázka do loterie…no a příští rok to bude úplně v.. jak mohl strhnout trolej to mnel nahoře korbu?
Ano.
Vy radši nikam nejezděte. Mněl? 😀
Doporučuji přečíst si článek.
„to mnel“
Jak mohl napsat tohle?
no, tak to mám radost…
Před nehodou tedy část vlaků jezdila přes Brod a část přes Pardubice, nebo jak?
Přes Pardubice jezdí rychlíky Svitava a nějaké Railety a Regiojet nad ránem a pozdě večer.
Já myslel, že to tam budou rovnou úplně zavírat, nevíte jaká tam probíhá práce?
Od dubna velká výluka Ústí – Choceň. Od prosince navíc Brno – Blansko s nulovým provozem.
A přestavba žst Pardubice hl.n.
Ještě něco? Myslím, že tohle na komplikace stačí.
Ještě se něco najde..dobrá správa..vždy překvapí.
A ještě dálniční most i Svitav
A já proč jsem zase viděl ve dne v Pardubicích railjet…
Jinak další názorný příklad proč nebrat přejezdy.
A když vám začnou z mostu skákat sebevrazi, zrušíme mosty.
Nebo vam nějaký magistr hupne pod vlak z křáku pŕed vlakem, vykácíme křoví a lesy…
Přejezdy nemůžou za blbost řidičů…!
Tak sebevrah vám takhle trolej nezničí.
Přejezdy nemůžou za blbost, ale z množstvím přejezdu se zvětšuje pravděpodobnost chyb, ať řidičů tak třeba i techniky.
To teprv bude průser, až se zavře koridor u Blanska 😀
Doufám, že příští rok budou mít ČD připravené nějaké diesely v Brně a Jihlavě, aby až se něco podělá mezi Brnem a HavlBrodem, tak aby mohly tahat railjety přes Třebíč.
Což tento problém neřeší. Tohle se dá objet asi jen přes Hlinsko.
Nebo přes Ledeč a Čerčany.
nebo Chynov, Tábor, Benesov
Ledeč je taky zavřená 😁
nedá. v Pardubicích je tuším NAD hlavni-Rosice….
Nedá, dělají most přes Labe
To bude elektřina tak drahá, že dieselové lokomotivy už budou jezdit (v rámci disponibilního počtu) běžně. 🙂
Na takový vlak potřebujete minimálně Albatrosa.
můžou ho v Leipe opravit do provozního stavu. jen nevím, jak s emisníma povolenkama
Jsou elektronické, s tím se topí blbě…
Neopravuje se teď jednoho do provozního stavu?
ne. do „vystavovatelného“
uhlí ještě seženeme, o to zatím obavu nemam
Jó Gwann, já myslel že tím chtěj topit, né s tím kšeftovat… 😀
nasinec dycynky kseftovat
Daruji tak zhruba půl Avie černého uhlí … pro Albatros vždycky …
Zn. Turów
tam je lignit. tím bych albatrosa netrestal
😂😂😂
Raději dva Brejlovce, adhezní hmotnost to má vyšší a výkon podobný.
ale není tak hezký. a mají nižší maximálku. jakkoliv červená a černá bleskovka najednou, taky nejsou marné
No Albatros má dovolených až 120, ne? A myslím že na mezinárodní vlaky by se mělo nasazovat něco stylovějšího než Brejlovci.
Ještě se dá jet přes Hodonín a Olomouc do Třebové mimo Brno, což sice není úplně ouki douk, ale v minulosti to párkrát bylo.
Případně úvratí přes Brno a dále Nezamyslice, Prostějov, a Dieselem přes Chornici a Moravskou třebovou do České, pokud by krachlo vše ostatní.
a ještě by to šlo taky přes hanusovice, lichkov, letohrad, tyniste a hradec. nebo mikulov, znojmo, jihlavu, jindr hradec, veselí, tabor
No a nebo po magistrální trati Skuteč-Svitavy. Já to říkám furt že to chce triangl v Heřmanově Městci a vexl v Chrudimi.
a propojit tunelem z prachovic do tremosnice. voz by teď sice bylo k prdu…ale dál by se tím objet prelouc nebo přes zruc a čercany i kolin
Fuj! 28 promile.
ale k sazave, ne? ve směru do Prahy ok,. ne?
a od prahy to vezmeme….přes chlapec, Tyniste, hanusovice, cervenku, Litovel, senice, prostějov a nezamýšlíce do brna
Sázavě? Třemošnici.
Tak já to baru jako normální trať co by měla být k nějakém užitku i bez stavu téměř válečného.
To už bych tedy viděl rovnou i na vybudování mých oblíbených trojúhelníků v Letohradě a Ústí nad Orlicí.
Jo a jinak do Prachovic je to taky krásných 20 promile. (a víme jak jsou tu dopravci sklonofobní) Na druhou stranu, jsou tam vápence, je to u Pardubic a ten kraj pokračuje i za tím hřebenem, takže by se možná mohlo něco vymyslet.
přiznám se, že sklony fakt nevím. v tremosnici jsem byl jednou a spíš mne zaujala ta uvrat ve Zlebech.
trojúhelník v Letohrade by měl jít, tam bych to jako problém neviděl, stačí nejspíš chtít. Ústí je horší…
Měřil jsem si to. I v Ústí se dá trojúhelník kolem R300m nacpat. Ale chce to kreativní přístup, trochu.
Asi bych se ale fakt zkusil zaměřit na nějaký jižní výjezd na Moravu, ale obávám se že za jakoukoliv modernizaci byt jen části Pafcifiku by nás ubili trampové pádly.
*Pacifiku.
Tato „oklika“ se jezdila už v době, kdy se dělal koridor BV – Brno a mosty ve Vranovicích ….. EC 8/9 jel z BV do Kolína asi o 10 minut déle než přes HB ….
už to vidím ty odklony přes Jihlavu Tábor a Benešov…. to bude teprve terno….
A proč až za rok … může se „podělat“ již dnes – třeba v noci …
A kde je vezmou? A i kdyby je měli, tak by tudy neprojeli. Takže jediné řešení budou busy kyvadlově a vlakové soupravy otáčet zpět.
Proč ? Do Brna se lze dostat přes Olomouc a Prostějov, v Brně chybí možnost „jet dokola“, do Břeclavi se dostanete přes Přerov … časově to není o mnoho delší než přes H.B.
Proč se neseženu 2 dieselové lokomotivy na přetahy. Určitě nebudou pracovat v obou kolejích naráz.
Vidím že si to představuješ jako vláčky na kolejišti
Chápu že na dráze už není tolik lidí ani mašin jako dřív, ale pár přetahů už jsem zažil. Ať byly plánované nebo stejné jako v tomto případě.
V Čáslavi totální chaos. Regiojet bohužel narozdíl od ČD nepřešel na NAD. Vlakový personál zahlásil, ať jdeme na linkové spoje. Cesta Brno -> Praha dnes přes 6 hodin. Autobus už stanici před nádražím, kam někteří došli, než aby čekali před výpravní budovou, plný. Řidič pro jistotu ani k nádraží nezajel a rovnou vyrazil směr Kutná Hora. V Kutné Hoře před nádražím bratru 80 lidí, naštěstí si je organizoval zaměstnanec ČD a čekali na NAD. Jinak bychom se snad ani nerozjeli. Přeji všem aby štastně dorazili. Snad se večer ve zprávách (nebo ještě lépe zde!) dozvíme, jaký profík to trakční vedení… Číst vice »
Není v takové situaci možné, aby dráteníci jednu kolej jen nějak zaflikovali, aby se to dalo projet se staženým sběračem (zrovna tady se jezdí vcelku rychle takže kilometrová stahovačka by se měla zvládnout), druhou kolej spravit, a pak spravit i tu první?
Nene 😀 😀 😀
A pročpak? Ne všichni známe detaily, ale rádi se necháme poučit. Žduchnutí dieslem jsem už zažil
Teoreticky ano, prakticky se z KH rozjíždíte z „nuly“
Golčův Jeníkov – z R982 to byl taky hrozný chaos, výstup do kolejiště, informace nula. Teď teprve jedeme do KH.