Komentáře Názory Železnice

Komentář: První týden byl antireklamou na liberalizaci železnice

Jednotka RegioJetu UL, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka RegioJetu UL, interiér. Je to krok vpřed? Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Česká železnice má za sebou první týden po velkém třesku, kterým byl nebývalý nástup alternativních dopravců na dálkové i regionální linky. Situace se jistě bude postupně zlepšovat, o prvním týdnu lze ale s klidným svědomím prohlásit, že to byl velký průšvih.

Liberalizace železnice (tedy soutěže o dotované linky) je proces neodvratný, nařízený Evropskou unií. Přístup českých objednatelů ale poskytl nesčetné množství argumentů těm, kteří tvrdí, že je to také proces nesmyslný, rozkladný a hloupý. Přitom to tak být nemusí.

Ano, selhali především objednatelé: kraje a ministerstvo dopravy. Od roku 2009 všichni věděli, že letos skončí desetileté smlouvy s Českými drahami. Soutěže přesto nikdo včas nevypsal, alespoň pokus učinilo jen málo krajů. Ministerstvo za sebou mělo dva pokusy. V jednom případě rozhodnutí a vítězství RegioJetu zrušil ministr Bc. Žák, podruhé u rychlíkové linky Plzeň – Most antimonopolní úřad .

Jako náhražka byly – většinou na poslední chvíli – zvoleny takzvané rozstřely. Dopravcům se přitom nelze příliš divit, že po letech čekání a utrácení peněz za marketingové jízdy, po prvních příležitostech skočili. Smutné je, že někteří přecenili své síly (překvapivě nejvíce zřejmě Arriva) a udělali tím medvědí službu všem ostatním.

Výsledkem byl týden chaosu mezi cestujícími i drážním personálem, jezdící retrovlaky i šroty z Německa, rozpad tarifů a zavřené pokladny. Zkrátka smutný pohled, žádný pokrok se nekonal. Střední cesta se neukázala jako zlatá. Nakonec by zřejmě bylo bývalo lepší ještě na pár let prodloužit smlouvy s Českými drahami, dodělat jednotný tarif a získat čas.

Úplně nejhorší však byla rezignace objednatelů na jakoukoliv kontrolu a především osvětu. Takto velká změna se měla cestujícím servírovat měsíce dopředu, a vysvětlovat, vysvětlovat, vysvětlovat. Nedělo se nic. A za to by se měly odebírat funkce zodpovědných politiků i úředníků. Nečinnost jen podtrhl ministr dopravy Vladimír Kremlík, který dal na facebook video, jak jel vlakem do Čáslavi. To bylo vše, co k jedné z největších změn na železnici za poslední týden řekl.

Cestujícím nezbývá než doufat, že příště se bude „liberalizovat“ včas a lépe. Jde to, stačí se podívat tam, kde se už dříve soutěžilo. Nemusí se ani za hranice, stačí se podívat na těch pár provozních souborů, kde se soutěž uskutečnila v minulosti, například v Libereckém či Jihočeském kraji.

Jan Sůra, Jan Šindelář

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Cestující
Host
Cestující

Dnes společnost Arriva zrušila 3 rychlíky z Prahy do Rakovníka a zpět, protože strojvedoucí nenastoupil do práce. V jiné jejich soupravě na stejné trati nefungovalo WiFi ani zásuvky, i když polepy na voze označeným nápisem Idol hlásaly něco jiného. Vzhledem k tomu, že cestující přestupuje na spoje jiných dopravců, zajímá mě, jak má ministerstvo dopravy povedené návratky jízdného navazujících spojů a zajištění náhradního spojení. Protože jinak hrozí, že cestujících kteří dále přestupují ubude

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Arrivě by měla být vypovězena smlouva a vypoklonkována z dopravního sustému.

Vladimír D.
Host
Vladimír D.

Pěkně nám to začíná: hned dva vlaky projely signál stůj. U Mladé Boleslavi projel ráno rychlík návěstidlo se signálem stůj a poškodil výhybku. Protijedoucí vlak byl včas zastaven. U Hořovic na Berounsku zase projel návěstidlo zakazující jízdu osobní vlak a dostal se na kolej, po níž jel proti němu rychlík. Oba vlaky zastavily na pokyn dispečerů dva kilometry od sebe. Nikomu se nic nestalo a nevznikly žádné škody. „Mýlit se je lidské. Mýlit se může učený i obyčejný ….“

Leinad
Host
Leinad

Když na S49 místo 809 přijede 845 s průvodčím, nemám dojem že by to bylo zhoršení.
Když Arriva je schopná do Hostivaře dojet i ve všední dny, taky to nevidím jako horší.
Asi někomu vadí, že v 845 neplatí režijka, zato tam štíplistek umí prodávat PID.

barnye
Host
Vladimír D.
Host
Vladimír D.

Námět pro příští televizní pořad Máte slovo M. Jílkové.

Petr
Host
Petr

To je z toho, že je ČD moc rozmazlovalo. :-)))) Jinde je to z deště pod okap.Tedy jisté kosmetické změny jsou. třeba záměna 754 za 750 .

Leinad
Host
Leinad

Moderní regionovou.

Patrik
Host
Patrik

Keď už začne byť česká železničná doprava o poriadny kus pred tou slovenskou, tak sa stane toto a zase sme na tom podobne. Bohužiaľ nie našimi pokrokmi, ale českou neschopnosťou. Nechápem.

Chyrý za 2
Host
Chyrý za 2

To jsme tak blbí? TaK!

Miloš
Host
Miloš

Spíš si myslím, že slovenská železnice tu českou jednou strčí do kapsy

Petr
Host
Petr

Tak jsem si tak dnes říkal, že dopravci se mění, ale brejlovce zůstávají. Před změnou GVD byl hon na brejlovce jedoucí na R26, aby je každý ještě vyfotil, tak vstřícné ČD jim každý den jednoho před objektiv poslaly. A hleďme DB jim dopřává stejnou řadu na focení a rovněž každý den.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

No ano. Ale jak na této skutečnosti budeme stavět?

Petr
Host
Petr

Vypsáním VŘ na trasu včetně nových vozidel, nebo alespoň půjčovnou vlaků, když je dopravci nemají.

Vladimír D.
Host
Vladimír D.

Co říkáte na toto? Přijdou velké změny – dokonce i ve vlacích Českých drah přestanou platit jízdenky ČD. To mohl vymyslet jenom bĺbec.

Leinad
Host
Leinad

A je důvod aby v autobusech Probo Bus platily jeho jízdenky a ne jízdenky PID?

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Tó nevim. 🤔

Kylchap
Host
Kylchap

Axiom. Každý soukromník je lepší než ČD. Ergo kladívko, Arriva je lepší než ČD. Tak nereptejte!

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Nelze než nesouhlasit.

Pavel
Host
Pavel

Na trati Bylnice – Vsetín to Arriva dokazuje každý den.

Zubař 69
Host
Zubař 69

Co se týče tratě Praha-Tanvald, jezdit na rychlíku s motorovým vozidlem 854 (hydra) které je určené na osobní a spěšné valky co se týče pohodlí a sedaček je prostě otřesné. Hydra fakt nemá co na rychlíku dělat, 845 není o moc lepší ale furt má pohodlnější sedačky. Arriva by se měla mnohem víc zasnažit a vzít si vzor s regiojetu které nasazuje v Ústeckém kraji vozy 845 pouze dočasně dokud se nevyrobí nové jednotky. Arriva je bohužel nemá v plánu nahradit a bude je provozovat dlouhodobě a to je chyba.

Dominik
Host
Dominik

854 má docela pohodlné sezení i na delší cesty.

Axel
Host
Axel

Nevím v jakém provedení jezdí 854 mimo Zlínský kraj. Ale ani já a ani moji známí nechtějí jezdit typem 854 v podobě v jaké jezdil ve Zlínském kraji. Doufám, že mimo výjimečné situace (srážky normálních vlaků = typ 854 jako záložní vlak) se už s 854 nikdy nepotkám … opakuji – mluvím o podobě v jakém jsem typ 854 zažil ve Zlínském kraji (tipuji že interiér je starší než já)

Dominik
Host
Dominik

Myslel jsem toto:comment image
Nebo v najbrtí verzi, docela měkké posezení, příjemné na opírání, dobře topící. Nevím, co Vám natom připadá špatně.

Axel
Host
Axel

Pokud si vzpomínám dobře, tak to vypadalo jinak – sedačky byly spojené (=nebyly oddělené) a přihrádky na tašky byly nad cestujícími. Primárním problémem jsou ty sedačky proti sobě. Netvrdím, že na 15-20 minut jízdy to vadí. Ale hodinová jízda, (jak trvá jízda regionálním vlakem) mi vadí s pokrčenými nohami. Nevím jak se Vám jezdí v té verzi kterou jsem popsal, ani mě a ani mým známým se nesedělo příjemně taky kvůli sedačce. Nerozumím tomu „najbrtí“… to je přece otázka barvy zvenku, ne? S interiérem to nemá nic společného … sice jezdím vlakem relativně často, ale nevšiml jsem si, že by… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Spojené sedačky má snad už jen 854 027, které byly ponechány některé reteoo prvky s ohledem na případné retro jízdy. A to jsem 854 jel v různých krajích, a krom 027, jsem se již nikde se spojenými sedačkami nesetkal.
Ano souvisí, najbrtí 854 má i modrý potah sedaček uvnitř.

Se sedačkami proti sobě problém nemám (a to mám skoro 180 cm), běžně jsem v tom jezdil trasu Kolín – Martinice/Trutnov, či Hradec – Letohrad a vždy v pohodě, jak říkám, vždy teda měla oddělená sedadla.

Axel
Host
Axel

modrý interiér si nepamatuji. Byl do červena. Nejsem si jistý (a proto jsem o tom nenapsal), jestli to byla taková „ulepená“ tmavě červená cosi-jako-koženka). Ale to hlavní – vím, žena trati, kde vlak opisuje 180-ňový oblouk (Uherské Hradiště-Staré Město), tak že se nedalo udržet na svém místě, ale člověk byl natlačený na svého souseda – proto zdůrazňuji že si pamatuji sedačku na které člověk klouzal do strany. Na poličky nad hlavami cestujících si pamatuju, protože právě v tomto úseku mému kamarádovi spadla na hlavu cizí taška – myslím z poličky přes uličku. Opakuju z poličky přes uličku. Což bylo kvůli… Číst vice »

Vladimír D.
Host
Vladimír D.

Inu „Jiný kraj, jiný mrav.“

Vendulka 75
Host
Vendulka 75

Ale potkáš,v neděli 1762 z Bojkovic pravidělně,když tak jeď raději Arrivou,nebo autem,protože ty jsi úplně zblblý z té Arriva.Nevozíme kafe a nemáme WiFi,ale dojedem do cíle.Jo, když to začalo jezdit, tak ses hrál ještě v uhláku na horníky,po dílnách vyměněno,tak jak vidíš to foto i v modré.A v 845 to bude tak ještě 10 let,nebo to půjde do Parsu a bude to naprosto stejné,tak nekecej nesmysly.

Pavel
Host
Pavel

Milí Ježíšku. Do nového roku si přeji nového dopravce na trati Horní Lideč – Vsetín. I když nám vedení kraje, které má k tobě jistě blíž než já (alespoň podle názvu) slibovalo, že bude líp tak lhalo. Dnes ráno 23.12.2019 vlak Arriva Horní Lideč – Vsetín odjezd 6:20 opět nejel. Náhradní doprava nezajištěna. Tak prosím tě udělej zázrak a když ne, tak ať si Čuňka s Boťkem aspoň vezme čert.

Axel
Host
Axel

Jestli chceš skutečně aby na Arrivu byl spoleh, tak napiš na Zlínský kraj dopis (podatelna@kr-zlinsky.cz) a nabidni svědectví které tady anonymně popisuješ, tak aby byl důkaz, na základě kterého Arriva bude platit smluvní pokutu.

Holt dříve nebo později Arrivě dojde, že lepší si najmout výpomoc než platit smluvní pokuty.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Osobní doprava se zrušuje. Spěšné vlaky a rychlíky začlenit do východní skupiny. Za provedení železniční reorganizace všem zúčastněným vyplatit po šesti korunách. 🐱🐶

Pavel
Host
Pavel

Už jsem psal i na koved a toto je odpověď:Dobrý den, rozumíme Vaší stížnosti, o situaci s ARRIVou víme, byli jsme téměř celý minulý týdn v terénu a vše viděli na vlastní oči. Každý rozumný člověk je schopen pochopit, že při najíždění nového systému nemusí být vše hned stoprocentní a některé věci se budou dolaďovat za provozu (to by se dalo použít například na ty komické německé nápisy „Sonderzug“ či „Nicht einsteigen“ na vozidlech), co však předvedla ARRIVA jsme nečekali ani v nejhorším snu. Je velmi smutné, že společnost, vlastněná renomovanou Deutsche Bahn, není schopna zajistit dostatečný počet vozidel, a… Číst vice »

Vendulka 75
Host
Vendulka 75

Milý synku,psát na zlínský kraj nemá cenu.Vidět jen kastlu a že to má WiFi , kávovar a dostaneš napít vody,není jen o provozu vlaku na kolejích.Arriva svým způsobem vlastní jen pár lidí a z toho jsou zaplať pánbůh jestě bývalí strojvedoucí ČD,jinak by snad nejezdilii vůbec .Y ty slavné Linty a o 845 ani nemluvě , jsou ve špatném stavu,hlavně po motorickě a možná i elektronické stránce,protože se spojují i 15 minut,což dneska v provozu nelze.A další prověření přijde až nastane zima,mráz a sníh.A pokud to nebudou řádně udržovat, tak dřív nebo později je ta technika položí.Nejdou info systémy,,vlaky nápisy… Číst vice »

Axel
Host
Axel

Pro Vendulka75 – odkud máte informace, že typ Lint a typ 845 provozovaný Arrivou ve Zlínském kraji má motory ve špatném stavu? Já tím jel minulý týden 3x a nevím o problému. Netuším proč u Vsetína má Arriva problémy, protože já jezdím jižněji (Bojkovice).
P.S. Tentýž typ vlaků (typ 845) jezdí už roky po stejné trase – jako rychlík už roky (Nitra-Trenčín-Uh.Brod-Olomouc-Praha) – takže proč tvrdíte, že Zlínský kraj se vykašlal na přípravu?

Pavel
Host
Pavel

Axel. Už podle toho jména jezdíš, ale asi jako stevard u Arriva. Protože člověk co jel vlakem (typ 845) na trase –(Nitra-Trenčín-Uh.Brod-Olomouc-Praha) – kde vás na záchod vyženou ve stanici protože ve vlaku je nefunkční, toto nemůže napsat. Takže i já tvrdím, že Zlínský kraj se vykašlal na přípravu.

Axel
Host
Axel

Kromě několika jízd s regionální Arriva (Bojkovice-Staré Město) minulý týden jsem vlakem Arrivy jel 2x jednou z Olomouc a jednou z Prahy. Jako cestující. P.S. Zkuste použít hlavu – já reagoval na tvrzení, že kvůli nynější problémy Arrivy na části jejích linek ve Zlínském kraji vznikly protože kontrola se omezila na kontrolu „stojící vagony a wifi“. (já v jiné části Zlínského kraje zažil pravý opak – jízda bez problémů a rapidní zlepšení komfortu oproti RegioNovám a zejména oproti typu 854, který ČD nabízet nám cestujícícím ještě dalších minimálně deset roků – takže já osobně jsem se zuby nehty bránil tím… Číst vice »

Axel
Host
Axel

Pro Pavel: Proklikal jsem vlaky (jejich aktuální zpoždění). Možná se pletu, ale ani jeden vlak Arrivy ve Zlínském kraji v tento moment nejede se zpožděním. Ani na jihu Zlínského kraje, a ani v severovýchodní části (od Zálesí na sever směrem ke Vsetínu a od Velkých Karlovic).
Takže narozdíl od některých mě zajímá pravda jaká je, nikoliv tvrzení anonymních „internetových hrdinů“, kteří možná píši pravdu, anebo taky kecají, tak jako asi kecá i „Vendulka 75“.

Vendulk,a 75
Host
Vendulk,a 75

Synku,já nekecám já to vozím 40 let, tak snad o tom taky možná něco vím víc, jak nějaký snílek, který o tom provozu ví ,ale jen něco málo .Jestli jezdíš z Bojkovic podle řečí, dojdi na nádraží a pokecáme.

Axel
Host
Axel

Paní Vendulka 75 – Pokud „vozíte“ (patrně myslíte řídíte) vlaky typů, kterými jezdí Arriva, už 40 let, tak nevím jak jste dokázala. Protože ani typ 845, ani Lint nejezdil před 40 roky. Tj. – ručíte za Vaši informaci, že oba typy Arrivy jezdící ve Zlínském kraji „mají v nepořádku motory“ – jak jste tvrdila výše? Nebo jen tak střílíte od boku? Ptám se naprosto prakticky – plánujem prodat auto na denní dojíždění a začít jezdit regionálním vlakem. Jezdí Arriva, používá typy 845 a typ Lint, takže pro nás cestující je dost důležité vědět jestli na trati Bojkovice – Staré Město… Číst vice »

Vendulk,a 75
Host
Vendulk,a 75

Jo vozím vlaky 40 let a to auto určitě neprodávej.A až pojedeš těmi Linty a 845 tak běž za fírou a poptej se na technický stav vozidla,jak na tom doopravdy jsou.A né za jedním ,ale za více a určitě si to auto necháš do zálohy.Určitě nestřílím od boku,tohle samozřejmě neřídím,ale za ta léta praxe o tom trošku něco vím.Stačí Ti to a už jsem tě zval do Luhačovic,teď do Bojkovic a můžem pokecat.31.12 nebo 12.1.2020 v Bojkovicích ve 20.00.Aspoň se něco dozvíš o železnici a jejich dopravcích.☺

Vendulka 75
Host
Vendulka 75

Prosím jsi jen cestující,tak běž za fírama a poptej se,nic víc,nic mín.Aspoň se třeba něco divíš.

Vašek
Host
Vašek

Jestlipak si páni konšelé zpívají“ Tak už máme, co jsme chtěli“???

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

No, možná si to představovali ještě horší.

víta Klozík
Host
víta Klozík

Dávat Jihočeský k dobru, to myslí vážně, po nehodě u Křemže kde bylo špatně snad vše…!!!

Paja
Host
Paja

Holt je Šumava asi zakletá, naštěstí tam GWTR nikoho nezabili, i to se na Šumavě stávalo, ještě pod jiným dopravcem.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Šel nádražák na mlíčí
https://www.youtube.com/watch?v=zHeTZE63bLw

Pinochet
Host
Pinochet

…z dnesniho fcb… Okoušíme zázračné působení neviditelné ruky trhu na železnici. Trasu z Prahy do Tanvaldu nově obsluhuje společnost Arriva. Když dnes jejich přestavěný sovětský lůžkový vlak přijížděl z hlubin 20. století k nástupišti hlavního nádraží, z nedalekého hloučku lidí se zařazeně ozvalo, jestli je to náš transport do Osvětimi. Jen co zastavil, asi tři další lidé kolem mě nevěřícně kroutili hlavou a fotili si nápisy v cyrilici (to, čemu říkáte azbuka) a cedulky, že dveře nefungují. Tohle pojízdné muzeum vyřazených ruských vlaků jim asi přišlo ještě víc neuvěřitelné, než kdyby se v Česku objevily třeba… moderní vlaky. Když jsme… Číst vice »

Spravedlnost
Host
Spravedlnost

Zato vozy rady B a 810, to u CD byl vrchol cistoty a moderny…

Je to sranda, jak se nas rezijkari snazi uz tyden presvedcit, ze do vyjeti soukromniku to tu s CD bylo jako druhe OBB. 😀 Jedine co nechapu je, zda to delaji z vlastni hlouposti a stesku po modre, nebo jim to nekdo z PR oddeleni CD plati.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Co se mě týče, nejraději se hrabu v ….
jízdním řádu. 😂

Miloš
Host
Miloš

Čistotu bude mít mizernou i railjet a pendolino, pokud se bude úklid zanedbávat.
B – tam je špatně absence blokování dveří, jinak určitě lepší, než ty klimatizované ,,moderny,, kde nejde vůbec vyvětrat
810 – původní s lavicemi už patří do muzea, ale RegioMouse je na tratích do 30ti km ideální vozidlo

Martin Z Topírny
Host
Martin Z Topírny

Pánové reportéři/komentátoři, musím uznat, že po delší době jste mě potěšili článkem, který v období adventu není jízlivý a zároveň ukazuje čisté světlo na věc. Na celém tom divadle mě neskutečně mrzí, že v době, kdy kraje i MD mohly v době levných peněz objednat pro své občany zdaleka lepší vozidla a služby, tak se bohužel tak nestalo. Snad vyjma linky R8. V následujícím období se budeme muset zřejmě po dobu jedné generace smířit s „odpadky“ ze západu. Takhle si snad nikdo z odborníků a poloprofesionálů pracujících v dopravě liberalizaci na začátku nepředstavoval. Naši milí sousedé v této době posledních… Číst vice »

Jura
Host
Jura

No, tak krajům někdo velí, že?? Někdo to tam měl na starosti, že?? Bere za to plat, že???
Takže asi nebude tak těžké viníky dohledat, dát jim škody k náhradě – a následně je vyhodit, protože tak blbě jako oni to může dělat naprosto kdokoliv.

Filemon44
Host
Filemon44

Především doufám,že Arriva realisticky zhodnotí svůj zájem o linky Ústí nad Labem-Liberec a Liberec-Pardubice.Vůbec tím neříkám,že tím pádem musí zůstat v rukou ČD,ale bylo by dobře,aby to provozoval někdo,kdo tomu rozumí….

John
Host
John

Arriva nezhodnotí žel lautr nic. Jsou to mimoni.

X 1
Host
X 1

Filemon44
Když bude regulérní soutěž, tedy zejména adekvátní doba (3roky) na převzetí úseku. Tak se dokáže připravit kdokoliv. Za rok se nepřipraví ani všemocné ČD.
Dáme si trochu Sci-fi. Představ si, že v dubnu se dostaví VRT Praha – Brno. A od nového grafikonu (prosince) tam bude zahájen provoz. A dnes vláda z (jakéhokoliv důvodu) řekne ,, na vrt bude jezdit 10 roků jen ČD”. Nikdo, opakuji nikdo, ani ČD by v takovém šibeničním termínu, nedokázali zahájit vysokorychlostní provoz.

John
Host
John

▲ X 1
„…Tak se dokáže připravit kdokoliv“
→ kdokoliv kromě Arrivy. větší diletanty jsem nezažil.

X 1
Host
X 1

Tak můžu sloužit zkušenostmi z Nizozemí. Tam Arriva v počátku stála také za starou bačkoru, neb přebíraly dopravu jako druhý v pořadí, ve velmi zkráceném čase. Ale dnes už tam jezdí s moderní technikou. Pravda. Spousta práce je o výkonnosti managementu. Kolikrát u nás vidíš palubní personál či fíry, jak se snaží a když se vyskytne problém, tak jej musí řešit sami, protože vedoucí na ně dlabou. To se však týká všech společností. Co se týče konkrétně Arrivy, taky se divím, že prakticky vůbec nevyužívají synergických efektů celého koncernu Arriva, resp. DB. Ale vše je jen o hlouposti managementu. Takový… Číst vice »

Miloš
Host
Miloš

1) komunikace SŽDC vs. ČD sice mizerná je, ale ne natolik, aby ČD o VRT předem nevědely
2) ČD už na VRT mohou použít Railjety a 680
3) ČD už leta na regionálních tratích a rychlících fungovaly, proč dělat zbytečně další zmatky?

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Protože tam nahoře jsou chytrolíni, kteřízřejmě zkonzumovali tělesný produkt jistého biblického krále.

luigi69
Host
luigi69

A pokračuje to i tento týden. Opět jsme se nedostali do práce. Takže poslána stížnost na Koved – Zlínský kraj. Dobrý den, dnes 23.12.2019 opět nejel vlak 23210 s odjezdem v 6:22 hodin z Horní Lidče do Vsetína. Nebyla zajištěna ani náhradní autobusová doprava. Chci Vás upozornit, že tento vlak patří k nejvytíženějším na této trati. Za prvé s ním jezdí zaměstnanci, kteří ve Vsetíně pracují od 7 hodin, za druhé je to přípoj na rychlík 520 do Olomouce a Prahy a v neposlední řadě školáci na střední školy. Dle mého odhadu v Horní Lidči nastupuje ve všední den na… Číst vice »

nowas
Host
nowas

„Počkejte měsíc, dva, ono si to sedne. Zatím si vemte dovolenou. Váš Kraj“ 🙂

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Jako třeba tady zde: Děti z Mnichu nestíhají kvůli novému jízdnímu řádu výuku, do školy je budou vozit hasiči. Děti z Mnichu u Kardašovy Řečice na Jindřichohradecku budou do školy dočasně vozit hasičská auta. Kvůli úpravám v novém jízdním řádu na železnici se totiž jinak nedostanou do školy včas. Uplynulý týden je vozili rodiče, kteří si kvůli tomu ale museli upravit pracovní dobu.

Axel
Host
Axel

@nowas… já teda včera v ČT slyšel od příslušnho radního (Pavel Botek), že Arriva už udělali první krok (vytýkací dopis), po jehož doručení začnou vymáhat smluvní pokuty od Arrivy. Co jiného by nyní, na konci prosince, měl kraj udělat vůči Arrivě? Z mého pohledu bych akorát čekal jednu věc – nasmlouvat od 1. ledna dodatečnou souběžnou autobusovou dopravu = platit ji ze smluvních pokut, které zaplatí Arriva. U nás na jižní konci Zlínského kraje jsem minulý týden jel 3x s Arrivou a v pohodě – největší zpoždění bylo 2 minuty. Nicméně uvidíme co bude po Novém roce. Je-li pravda, co… Číst vice »

luigi69
Host
luigi69

Máte pravdu, dnes školáci nejeli a předtím 2x ano.

Axel
Host
Axel

V každém případě je ostuda, že Arriva nejela. Budu jen rád, když Zlínskému kraji poskytnete svědectví = aby se Arriva nevykroutila ze smluvní pokuty.

Protože smluvní pokuta je nástroj, aby se Arriva začala víc snažit = aby pro Arrivu bylo levnější najmout dočasnou výpomoc než platit vysoké smluvní pokuty.

luigi69
Host
luigi69

Dobrý den, rozumíme Vaší stížnosti, o situaci s ARRIVou víme, byli jsme téměř celý minulý týden v terénu a vše viděli na vlastní oči. Každý rozumný člověk je schopen pochopit, že při najíždění nového systému nemusí být vše hned stoprocentní a některé věci se budou dolaďovat za provozu (to by se dalo použít například na ty komické německé nápisy „Sonderzug“ či „Nicht einsteigen“ na vozidlech), co však předvedla ARRIVA jsme nečekali ani v nejhorším snu. Je velmi smutné, že společnost, vlastněná renomovanou Deutsche Bahn, není schopna zajistit dostatečný počet vozidel, a to i přes to, že má smluvně dohodnutého subdodavatele… Číst vice »

Alex
Host
Alex

Příspěvek ruského švába.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Nejspíše ruského högra. 😇

Tuzemák
Host
Tuzemák
Tadeáš
Host
Tadeáš

A další týden bude zřejmě ještě větší antireklamou…
Vlak R 1161 Arriva odřeknut dnes v celé trase, na webu žádné informace, na stránkách PID také nic. Bohužel informace o tom, že vlak je odřeknut bez náhrady člověk zjistí až na nádraží.

Otmar
Host
Otmar

Žil jsem několik let v Belgii. Mohu vás ujistit že po takovém chaosu co tady proběhl na železnici v uplynulém týdnu by ministr dopravy vyvodil osobní zodpovědnost a okamžitě by rezignoval na svou funkci.

jan
Host
jan

Tak za to může minulý ministr maximálně.. Ale zejména podle mě ti, co to mají na MD na starost. To má své oddělení.

Vašek
Host
Vašek

V minulosti se ministři měnili tak rychle, že za svého působeni v úřadu akorát stačili zjistit, kde je kantýna a na kterém patře pánské toalety a stejně to ke zlepšení nevedlo. Výměna ministra nic neřeší.

Petr
Host
Petr

Ono už se nechodí na obědy na ministerstvo zemědělství?

xyz
Host
xyz

„Mohu vás ujistit že po takovém chaosu co tady proběhl na železnici v uplynulém týdnu by ministr dopravy vyvodil osobní zodpovědnost“
Tím máte na mysli ministra, který „přišel k (v této věci) hotovému“ na konci dubna tohoto roku?

Mimochodem, připomínám, že v gesci ministerstva (potažmo ministra) jsou jen rychlíky, nikoliv krajská regionálka.

Otmar
Host
Otmar

To je úplně jedno. On je jakýmsi generálním garantem jako ministr. Pamatujete jak v Belgii rezignoval ministr vnitra když utekl vězeň z věznice? Také za to mohli konkrétní zaměstnanci. Ale ministr i tak odstoupil. Je to o politické zodpovědnosti a kultuře.

Petr
Host
Petr

Ano považuji za velkou chybu, že ministr co se železnice týče, nechal Krajům volnou ruku v rozhodování a direktivně jim nenařídil prodloužit předchozí stav, dokud nebudou 100% připravení.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Pánové, nemáte někdo zájem o dobrou brazilskou kávu? 🙂

Vašek
Host
Vašek

Já si dám.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Chtěl jsem se jenom zeptat, stran té brazilské kávy…..

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Mistře, vy opravdu zlobíte.

Alex
Host
Alex

V Japonsku by spáchal harakiri na hlavním tokijském nádraží..

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Máš ty to ale s těmi železničními dopravci smůlu, Heinrich….

Kopr51
Host
Kopr51

Všem kdo to čtou i všem kdo to způsobili přeji pokojné Vánoce. K nim pod virtuální stromeček posílám všem virtuální dáreček: PEVNÉ NERVY!

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Děkuji, děkuji. Sklerózu mám naštěstí zatím „pohromadě“.

Pepa
Host
Pepa

Zlínský kraj hrozí Arrivě sankcemi, ČD připustily zpětné převzetí tratí. Týden od velkých změn na kolejích
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3011696-zlinsky-kraj-hrozi-arrive-sankcemi-cd-pripustily-zpetne-prevzeti-trati-tyden-od

Axel
Host
Axel

Pepa – já to teda pochopil jinak… Arriva bude platit Zlínskému kraji smluvní pokuty. Jen ať Arriva platí, aby co nejdřív odstranila školácké chyby.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Dráha je vůbec chaotický podník.

John
Host
John

jak kde „chytrý“, jak kde

Kylchap
Host
Kylchap

Dle ČT24 ČD naznačily, že by převzaly některé výkony zpět. Nepřichází v úvahu, to by objednavatelé přiznali chybu. To raději až do těch hořkých konců.

Jarek
Host
Jarek

Hořký konec = Pras opraví co nestihl a budou nasazeny rekonstruované motoráky?

xyz
Host
xyz

„Dle ČT24 ČD naznačily, že by převzaly některé výkony zpět.“
Tím by si mj. protiřečily se svým dřívějším prohlášením směrem k objednatelům ve smyslu „pokud dáte kontrakt jiným dopravcům, nepočítejte s tím, že to pak budeme zachraňovat zase my“.

Také by mohly mít problém na tyto výkony sehnat vozidla, protože mezitím již došlo k redislokacím.

Filemon44
Host
Filemon44

Přesně,ono to není tak,že by ČD daly svá vozidla někam do „garáže“ a čekaly,kdo si vzpomene…takže představa,že by kraje měly ČD nějak v záloze „kdyby něco“ je dost zcestná.

Miloš
Host
Miloš

nejhorší je že na to doplatí cestující, ne kraje

Miloš
Host
Miloš

proto je takováto liberalizace nesmyslná. Když dopravce selže a jiný nenastoupí, tak budou lidi bez vlaků ?

Pepa
Host
Pepa

Změny v zajištění železniční dopravy ze strany některých krajů, rušení pokladen na stanicích a zastávkách a současná nekoordinace jednotlivých kroků spolu s neexistencí systému jednotné jízdenky udělaly z cestujících vlakem koncem roku štvance či detektivy, zjišťující, co vlastně k cestě potřebují.

Z cestujících se stali detektivové i štvanci
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/z-cestujicich-se-stali-detektivove-i-stvanci-40307327

Dalibor
Host
Dalibor

teda nevim jak vy, já cestoval přes 3 kraje v neděli 15.12. a jako štvanec jsem se teda necítil. (jihomoravský, olomoucký, moravskoslezský) Světe div se, dojel jsem, v Ostravě MHD pasltil rovnou platební kartou, jízdenku na RJ jsem si koupil dopředu va internetu (páč nerad kupuju na poslední chvíli a taky si chcu vybrat místo kde chci sedět), jízdenku na lokálku ČD jsem si koupil u cviklístka… nic jsem nedetektivoval, nokdo mne neštval jak divou zvěř. Jedonej trabl byl kolem Přerova, páč se tam rýpou v kolejích tak jsme chytli 5min zpoždění na příjezdu do Brna. Cena byla výrazně nižší,… Číst vice »

John
Host
John

tak přijeď do Zlínského kraje a garantuju ti, že budeš pekně naštvaný štvanec
takto si v klídku cestovat bez Arrivy, to umí každý 😀

Axel
Host
Axel

@John…. Já jel s Arrivou. Minulý týden 3x. Bojkovice-Staré Město u UH -hodinová jízda. Největší zpoždění bylo 2 minuty.

Pravdou je, že výše v diskuzi je příspěvek, že Arriva nejela (prý opakovaně) Horní Lideč-Vsetín. Není jasné proč.

Čili záleží jak kde – já si nemůžu stěžovat = mnohem komfortnější než jezdit typem 854 (interiér starší než já) nebo relativně hlučnou Regionovou.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Bože, jak hluboko jsme klesli !