Klimatické cíle skončily v koši. Na trhu nejsou čistá letadla, vysvětluje Air New Zealand

Boeing 787-9 společnosti Air New Zealand. Foto: Auckland AirportBoeing 787-9 společnosti Air New Zealand. Foto: Auckland Airport

Firma jako důvod uvádí i zpoždění výrobců modernějších letadel.

Letecká společnost Air New Zealand oznámila, že nebude schopna splnit své plány na objem vypouštěných emisí skleníkových plynů, ke kterým se v minulosti dobrovolně zavázala.

V dnes zveřejněné tiskové zprávě firma oznámila, že aktuální klimatické plány na snižování emisí do roku 2030 zcela ruší. V roce 2022 představený plán počítal se snížením emisí oxidů uhlíku v roce 2030 v porovnání s rokem 2019 o 28,9 % v absolutním objemu.

Firma uvedla, že cíl není možné splnit i kvůli tomu, že na trhu stále nejsou letadla s nižšími nebo žádnými emisemi. Možnosti vedoucí ke snížení emisí označil dopravce jako mimo jeho kontrolu.

V posledních měsících a týdnech se také stalo více než zřejmé, že další hrozbou pro nás jsou zpoždění výrobců současné generace letadel. To je další hrozba pro naše snižování emisí,“ uvedl šéf aerolinek Greg Foran. Podle něj je tak možné, že se stávajícími letadly budou létat déle, než se původně plánovalo.

Otázkou je především budoucnost regionální flotily. Dopravce už dříve oznámil plány na náhradu stávajících letounů De Havilland Dash-8-300 bezemisními letadly, například s elektrickým či vodíkovým pohonem. Také tyto plány míří do šuplíku.

Oznámení přichází jen pár týdnů poté, co dopravce oznámil horší hospodářské výsledky především kvůli slabší poptávce. Plán dosáhnout uhlíkové neutrality v roce 2050 podle dopravce i nadále platí.

Tagy Air New Zealand klimatické cíle snižování emisí v letecké dopravě
30 komentářů