obrazok-zdopravy

Kamery na vlakvedoucích ZSSK pomáhají, přispěly ke snížení agresivity vůči personálu o 21 %

Vlakvedoucí ZSSK s tělovými kamerami. Foto: ZSSKVlakvedoucí ZSSK s tělovými kamerami. Foto: ZSSK

Tělové kamery jsou součástí výbavy vlakvedoucích slovenského dopravce jeden rok.

Projekt tělových kamer pro vlakvedoucí Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) naplnil podle dopravce očekávání. Celkový počet incidentů klesl o 5 %, agresivita vůči vlakvedoucím či jiným cestujícím se snížila až o 21 %. ZSSK o tom informovala v tiskové zprávě.

Tělové kamery jsou součástí výbavy vlakvedoucích slovenského dopravce jeden rok. Od května 2024 jich ZSSK nasadily do provozu přes 400.

„Tělové kamery významně přispívají k ochraně zaměstnanců i cestujících, čímž potvrzují, že mají skutečný dopad pro další rozvoj bezpečné železniční dopravy na Slovensku,“ řekla státní tajemnice Ministerstva dopravy SR Denisa Žiláková.

Kamery neslouží jen jako preventivní prvek, jejich záznamy se podle ZSSK ukázaly jako neocenitelný nástroj při řešení incidentů. Pomohly objasnit asi 50 případů, přičemž slovenští policisté opakovaně ocenili jejich vysokou výpovědní hodnotu při vyšetřování.

Připravují se další opatření

„I přes pozitivní vývoj ZSSK nadále eviduje incidenty různé závažnosti. Nejzávažnější jsou fyzické útoky na vlakvedoucí a konflikty mezi cestujícími. I proto připravujeme nová opatření na zvýšení bezpečnosti, která plánujeme financovat z evropských zdrojů,“ uvedl dopravce.

ZSSK již několik let také úspěšně využívá i zvukového nahrávání v osobních pokladnách, které se osvědčilo při řešení stížností.

Tělové kamery, kterých ZSSK zakoupila celkem 420, jsou malé a včetně magnetu na uchycení k oblečení váží pouhých 117 gramů. Disponují technologií bufferovaného nahrávání, která umožňuje automatické uchovávání obrazového materiálu z posledních 30 vteřin před aktivací nahrávání. Tato funkce poskytuje možnost „vrátit čas“ a analyzovat situaci před začátkem trvalé registrace obrazu.

„Záznamy se automaticky mažou, dokud nejsou označeny pro uchování vlakvedoucím pro další vyšetřování. Nahrávání lze aktivovat manuálně, což zajistí zachování důležitého důkazního materiálu. Nahraná data se odesílají na servery ZSSK až po vrácení kamery do nabíjecí stanice, kde zůstávají uložena po dobu pěti dnů,“ vysvětlila dříve ZSSK.

Přístup k datům je přísně regulován. Dostanou se k nim jen zvlášť pověřené osoby po žádosti oprávněných orgánů, nebo poslouží jako důkaz při řešení stížností cestujících na obranu zaměstnance.

Tělová kamera ZSSK. Zdroj: ZSSK

Tělová kamera ZSSK.
Zdroj: ZSSK

Tagy bezpečnost cestujících bezpečnost ve vlacích kamery kamery ve vlacích slovensko Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
7 komentářů