Japonské ANA převzaly poslední A380. Letoun s karetami na trupu bude létat na Havaj

Airbus A380. Foto: All Nippon AirwaysAirbus A380. Foto: All Nippon Airways

Výrobní program největšího osobního letadla světa je u konce, zbývá dodat poslední dva kusy pro Emirates.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Geralt

Člověk by čekal že velké letadlo bude vždy výhodnější než dvě menší. Minimálně se ušetří za personál.

Adam

Na personál asi ťažko nakoľko podľa predpisu potrebujete na 50 cestujúcich jedného stevarda. Kokpit sa taktiež nemení musía byť minimálne dvaja (dlhé lety býva cruise relief pilot poprípade druhá posádka komplet )a na letiskových poplatkoch asi tiež moc neušetríte nakoľko sa to berie myslim od MTOW. Jediná zložka je palivo A380 cca 13,8t/h, B737MAX cca 2.4t/h (prepočet na pax l/100km to je u A380 3l/pax/100km a u MAXA 2.5l/pax/100km. Otázka je či spoločnosť dokáže naplniť lietadlo do plna a druhá je dolet. Max vydrží vo vzduchu cca 7h a A380 asi 17 😀

Y.K.

Vždy když jej dokážete do posledního sedadla vyprodat pro každý jeden let. Což zjevně není tak snadné, jak to na první pohled vypadá.

Proto je ANA nasazuje do Honolulu, oblíbené „koupácké“ destinace pro Japonce.

Geralt

Pak je ale otázka, jestli současný open access systém nevede k neefektivní alokaci zdrojů, a nebylo by lepší zavést systém koncesí a výběrových řízení, jako na železnici.

Otakar

Nebo-li omezit konkurenci. ČD copak mají vždy 100 % obsazenost i do té největší díry?

Jiří Kocurek

Ale do Mochova jezdil soukromník! 😀

Kamui

Ano, omezit konkurenci. Trasu Praha – Ostrava by měly jezdit desetivozové Railjety (je jední, jestli modré, žluté nebo jiné) v hodinovém taktu celodenně celotýdenně. A ne že zoufale nedostatkovou kapacitu koridoru budou vyžírat čtyřvozové expresy a třívozové tramvaje.

Air Traveller

Open access (a obecně konkurence) vždy vede k nejefektivnějšímu řešení.

Igor Mauricio

Obávám se, že personál je v rámci provozu letadla nejmenší výdajová položka.

Y.K.

Mimochodem předávací let byl i přes ČR (v trase Šumava, Praha, Liberec), tuhle A380 už tady asi neuvidíme (hned tak). 🙂
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ja383a#2983d8ae

Jiří Kocurek

Když se na tu trasu dívám, to se vyhýbal Bělorusku? Čína je jasná…

Y.K.

Přes Čínu se do Japonska nelétá, ta ortdroma fakt běžně vychází severní Sibiří. 🙂 Bělorusko ano, tomu se vyhýbají a ještě Severní Korea.

Slothmaster

Třeba AMS-KIX se létá přes Mongolsko, Čínu a koridorem přes J. Koreu. Zajímavé je, že zpátky to berou fakt jen přes Rusko a pomalu přes severní pól 🙂
A koukám že Lufthansa to bere na HND taky kus přes Čínu, nechce se jim oblétat ten výběžek.

Y.K.

Asi záleží i na jet streamech? Já jsem to na letech do Japonska zažil přes Čínu a Koreu jen jednou, jinak vždy „vrchem“. Na druhou stranu třeba na Kjúšú do Hakaty už to je přes Soul docela optimální.

michal

Moc pekny design.