Přehledně: Výtoňský most se kvůli opravě přestěhuje k jezu. Jednokolejný provoz zůstane dalších 7 let
Výtoňský most pod pražským Vyšehradem. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Jaká bude budoucnost mostu pod Vyšehradem po krachu návrhu jeho novostavby.
V souvislosti s Výtoňským mostem mě napadá slavný hollywoodský film Přejezd Kassandra se Sophií Loren v hlavní roli (The Cassadra crossing).
Mně se líbí, jak všichni „odborníci“ posouvají laťku, když přijde na složité otázky.
Integrace zastávky na Výtoni: „A nemůžete ji dát úplně jinde?“
Doplnění třetí koleje: „A vážně to nejde bez ní?“
Zdědíte barák a chcete ho dostavět kvůli rodině. A pak přijde památkář, zakáže to a zeptá se: „A nestačila by unimobuňka napojená do stodoly?“
Už během dneška jsem v „oslavném“ příspěvku jednoho z nebouračů na sociálních sítích zaznamenal, že jim teď začíná vadit celkově plán na rozšíření na 3 koleje a taky samotná zastávka na Výtoni (že prý vedle mostu bude vypadat hnusně). Začínám dost pochybovat o tom, že provizorium zůstane na místě pouze do roku 2032, jestli jim vůbec stavbu provizoria schválí…
Ještě je tady naděje, že se most při manipulaci rozsype. A ze strouhanky rohlík zpátky neuděláš.
Jděte se podívat na Dobříš, tam už se jim dva rozsypaly. Jeden u lomu směrem na Strakonice a druhý u nádraží, kde vzali šutry a oblepili s tím nový most.
Krok o 100 let zpět.
Podle mě jde o jasnou dezinformační kampaň pětidemolice a nejhoršího premiéra všech dob Fialy, protože most na Výtoni nikdy neexistoval.
Pak ho rozeberou, zjistí, že opravit se nedá, a vypíší třetí soutěž, tentokrát na stavbu ‚tvarové repliky’…
Kolik těch soutěží budeme mít, každé dva roky jednu?
Na soutěže, studie a analýzy jsme machři 🙂
Přátelé, já už na toto téma rezignuju. Já si vezmu popcorn, dám si nohy nahoru a budu s chutí tuhle 7letou komedii sledovat.
Ta škoda státu a společnosti je ohromná. To je to smutné.
Tahle komedie nebude trvat 7 let.
To bude mozná v polovině.
Komedie teprve bude, co jim z původní konstrukce zbyde po jejím roznýtovaní. Řekl bych, že toho moc nebude….
Klid. Přijde nová vláda nejspíš úplně jiného politickeho složení a všechno bude dost možná zase jinak. Celkem nechápu jaký smysl má rozhodovat takovou vec 2 tydny pred volbami…..
Lidi jsou různé… Řekl bych že v cca 1/4 jeho volebního regionu je to jeho jasná politická sebevražda.
Třeba přijde Turek a řekne, že přece žádný železniční most nepotřebujeme…
Nová vláda bude podle všeho populistická a ještě více půjde podle názorů hlasité menšiny a komentářů na Facebooku pana nemajitele. Pokud se teda nezaměří na to, kolik bude celá tahle sranda stát.
Teda ale to je nová a neobvyklá definice populismu a celkově i hodnocení politiky ANO.
Není spíš populismus že dělají to co chce většina i když třeba to co chce ta menšina dává větší smysl?
Že by pokus o přízeň voličů… ?
Bude zajímavé sledovat tady od nás z pohraničí poločas rozpadu, kdy ten most spadne.Ale není to jen o památkářich, protože profesně s nimi přicházím do styku a dá se snimi jednat.Tady jde o boj zřejmě dvou lobistických skupin, a památka je jen zástěrkou za kterou se dá krásně vše schovat.
Boj zhrzeného architekta, který nevyhrál původní soutěž.
Jestli tedy dobře chápu, tak za víc peněz budeme mít horší most a roky provizorií navíc.
Je to taková zkratka, ale je horší a delší…
Tak na to že Kupka měl plnou hubu kecu tak se rychle pokaknul. Bohužel neschopnost se domluvit v rámci MD+MK+SŽ jak sejmout památkovou ochranu jak to zdůvodnit je prostě manažerské selhání.
Asi máme peněz dost když můžeme takto rozhazovat.
Dovedu si představit, že na kulturních forech zase slaví, že jej nakonec donutili udělat „správné“ rozhodnutí…
Spíš je to takové řešení, aby nebyl řev poražené strany. Provizorium do doby rozpadu bude sloužit a pak snad bude nový most…
Nejsmutnější je, že pokud se po volbách dostane k moci ta babišovsko-okamurovská sebranka a tuhle šílenost zastavi a začne se znova ( s novým mostem) , budou tihle dacani se bít v prsa , jak to museli bravurně napravit.
A bohužel tohle Kupkovi asi nedochází, resp.po nás potopa.
Nebo to bude úplně přesně tak , jak je v plánu dnes představeném a v tom vidím velkou šanci pro sázkové kanceláře na vypsání móóc zajímavého tipování 😊
Bohužel ODS se vždy chovala, jako kdyby je platili komunisti.
Není trochu divné připravovat most na vysoutěženou rekonstrukci, když není jasné jakou metodu rekonstrukce, použije vítěz? Co když se most upraví tak, že nepůjde ona metoda použít?
Návrat o 50let zpět ..
Kéž by ten most do rána spadnul, třeba jak Drážďanech..
Mate tam malou chybu, vsichni prece vime, ze vsechny stavby SZ zacnou az v roce 2028 a ne o rok driv, jak je uvedeno v clanku😂
Alespoň, že ŘSD jede. A Kupka, který mě neskutečně zklamal, může jít i s nebourači a celou SŽ do (víte kam).
Zklamal? Takže jste něco očekával? Mě nezklamal. Naopak to dopadlo přesně tak, jak jsem očekával a předpovídal. Čekal jsem alibistické rozhodnutí a dočkal se ho. Překvapení se nekoná.
Mrháme peníze, které nemáme. Skvělé.
Ten vor zcela vystihuje situaci, k tomu není co dodat.
Již mají připravenou náhradní lodní dopravu. 😀
Takže to vidím na trvalé zkrácení R16 a S7 na Smíchov.
Tedy všechny dálkové vlaky budou jezdit přes most inteligence?
Nemohli by ve sběrných surovinách přivřít oči? Spoluobčané by se o to už postarali.
mě to připadá, že Filozofové a Právníci zvítězili nad Inženýrem.
Zvítězili lidé, kteří most nepoužívají, nejezdí po něm ani pod ním, nebydlí poblíž něho, znají ho akorát z fotek a z televize.
Most používám, jak podle toho zjistíte můj názor, moje vítězství/nevítězství?
A já si říkal, proč mě dnes pořád napadá Pyrrhos.
Hm takže minimalně dalších 10 let bez pořadného a funčního mostu.
Z toho na 7 let pamtkově chraněný most úplně zmizí z panoramatu Prahy.
Aby tam to provizorium nezustalo nakonec treba 30 let, jako u trojského tramvajového mostu.
Ještě tam to provizorium není. Může to být také deset let bez jakéhokoliv mostu.
Ještě se dá použít právě ten vor. Bude-li málo vody, lze ho podložit kamením a získat tak vpravdě historický most.
Hlavne aby se to zacalo resit. Provizorium je potreba jak pro novy most tak pro opravu, takze prvni cast je jedno. Idealni by bylo ty zakazky rozdelit. Nasledne se stejne pravdepodobne prijde na to ze to opravit nejde navic tam bude sedet nekdo jiny, tak uz pujde vytahnout ze supliku projekt na novy most.
Proč nedají dvoukolejné provizorium?
Nebo rovnou trojkolejné a tak aspoň na 80 km/h a pak se tak nějak omylem zapomnělo, že je to provizorium.
Ono i současný most byl původně provizorní.
Mate k tomu nejaky zdroj? Pokud vim, tak stavajici most naopak nahradil puvodni jednokolejny most.
No už v 30. letech se uvažovalo nad jeho výměnou.
Řekl bych dočasný a nevyhovující, již tehdy ošklivý, ale ne provizorní.
Znáte nějaké na takové rozpětí?
na takovéhle rozpětí dvojkolejné neseženete a dvě jednokolejná se nevejdou na šířku pilířů
Budu volit kohokoliv, kdo tohle rozhodnutí zruší a postaví nový most. Tohle je čisté bláznovství.
Bláznovství je si myslet, že se tohle dostane do volebních témat, lol.
Jaj, tak myslim, ze mame dulezitejsi kriteria, podle kterych volit…
Takové připo… je to sice dál, za to horší cesta.
Doufám, že si zdravotnictví vezme příklad a bude léčit pijavicemi, obrana nakoupí šavle a koně, pošta zavede opět telegramy, a do každé rodiny místo auta mezka nebo mulu.
A aby to bylo úplné, tak ještě diskety 5 1/4.🙄
Už mohla stát třetí kolej a rekonstrukce by mohla proběhnout bez provizoria. Každému bylo jasné, že tady novostavbu nikdo nepovolí, to jen SŽ zkoušela tlačit vodu do kopce.
„tlačit vodu do kopce“ se obvykle nazývá čerpání a je to úplně běžný proces, díky kterému např. teče voda z kohoutku i v posledním patře paneláku …
SŽ se chová s péčí řádného hospodáře, protože tohle bude dražší a míň to vydrží.
Ať si nafackují opravdu. Problém s mostem je tady a teď a musí se řešit okamžitě teď hned, ne za fucking dva roky. Ale co chtít po státu který není schopný ani zařidit vybudování čtyřkolejky na Kolín když současná trať už fyzicky nepobírá a rychlíky se pravidelně podle jízdního řádu táhnou za osobákem šedesátkou, protože přece bude souběžná VRT (někdy, možná ještě v tomto století). Tohle jsou všecko problémy které se měly řešit a vyřešit už před deseti lety.
Rant ends here.
Pro výměně jednokolejného mostu za dvoukolejný byla výluka dva dny. Dokáže to Spržel za dva dny i obráceně?
Za dva sny stihne akorát zavést nickolejný provoz.
Ne, protože zastánci současného mostu by kohokoliv kdo by se k tomu pokoušel přístupovat jako autoři současného mostu rozsápali
(A taky teda proto že nám od té doby v Praze přibyly další mosty které usnadňují objetí)
Doufám, že životnost mostního provizoria bude alespoň 50 let. Známe rychlost rozhodování a samotné stavby 🙂
To jsem zvědavý, jak všichni ti milovníci „původního panoramatu“ ocení ten přilepený paskvil pro třetí kolej.
Vždyt z jedné strany nebude vidět vůbec a z druhé se nejspíš bude krýt ze spodní části starého mostu..
Vůbec jim to nedochází.
Oproti tomuhle jsou ty betonové věže na kostele Panny Marie u Palackého náměstí krásné.
Nebudeme mít nový most, ale zato bude alespoň dražší.
Jeden most za cenu dvou, no neberte to. Postavíme jeden, ten za 7 let zbouráme a vrátíme tam ten původní, který bude za 30 let třeba znovu opravit.
A delší výluka.
Debilita zvítězila 🤦🤦🤦
Na tenhle omyl naše děti budou doplácet celý život.
Kupka zřejmě trumfl Vávru.
Pěkný překlep 🙁 Bártu
Nebudou.
Snad se ta hromada štotu rozpane napadrť nejpozději ve chvíli, kdy jí budou snašet.
Jaký má celá tahle ptákovina smysl? Nové provizorium bude jednokolejné a bude to celé trvat 7 let. Nebylo by rychlejší a levnější postavit nový most, který bude mít i delší životnost?
… nový most by zapříčinil možné vyloučení Prahy z kulturního dědictví UNESCO, což je pro ČR nežádoucí. Podívejte se na Drážďany, ty vyloučeny opravdu byly. Zapomínáte, že je totálně rozkopané Smíchovské nádraží a dlouho ještě bude, takže po dobu rekonstrukce Smíchovského nádraží stačí jedna kolej. Ono mnoho vlaků nepojme. Z článku je zřejmé, že náklady na opravu mostu nejsou dosud známy a na rekonstrukci mostu dle dřívějších prohlášení chtějí významně finančně přispět někteří úspěšní podnikatelé. Proto si myslím, že rekonstrukce by mohla být levnější neř výstavba mostu nového.
Vyloučení Prahy z UNESCO by bylo naopak žádoucí. Praha by se mohla rozvíjet a možná by se trochu pořešil i overturismus. Ale bohužel UNESCO Prahu potřebuje a proto ji nevyškrtne.
Vyloučením Prahy z UNESCO by se nic nestalo, podívejte se právě na Drážďany, kde si toho ani turisti nevšimli.
Bylo. A doufám, že to tak dopadne.
Tak ministr rika, ze nebylo…a nezda se, ze by si to vycucal z prstu