Přehledně: Výtoňský most se kvůli opravě přestěhuje k jezu. Jednokolejný provoz zůstane dalších 7 let
Výtoňský most pod pražským Vyšehradem. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Jaká bude budoucnost mostu pod Vyšehradem po krachu návrhu jeho novostavby.
přečtěte si vyjádření ČKAIT odborníků. most po rekonstrukci musí splňovat současné normy. čož je pro provoz dnešní železnice a hygienické předpisy nerealizovatelné. taktéž se nikdo nepodepíše pod životnost „opraveného“ mostu 100let. takže díky za to, že se kauza aspoň hnula a most bude do 3let snesený. zpátky už ten most může být použitý pouze jako lávka…
I Praha má své brněnské hlavní nádraží…
A ještě bych měl pro ty zastánce zachování mostu a kulturního dědictví jeden návrh. Nenarušuje panorama i průjezd moderních vlaků? Možná by tam měly jezdit jen historické vlaky tažené parními lokomotivami. Pak by to panorama bylo dokonalé. Akorát by možná přes dým za most nebylo vidět ale to nevadí. Odpadl by problém s přechodem na jinou napájecí soustavu. A nebo druhá možnost. Třeba když ten šrot nepůjde opravit. Tak to zachováme, ale vlaky tam jezdit nebudou. Vždyť máme metro. Tak prostě cestující na hlavním nastoupí, přejedou na Florenc a odtud na nádraží Smíchov. A pokračují dál. Vždyť je to v… Číst vice »
Metro? Takové novum! Žádný takový. Koňku ukončit u Národního divadla a přes znovupostavený a samozřejmě méně únosný řetězový most pěšky na Újezd k další koňce.
Dvounápravová tramvaj by stačila.
Možná by stačilo namontovat na most vyvíječe kouře. A bylo by to ekologičtější.
Tohle doporučuji přečíst všem. A pod tenhle článek se podepíšu. Výstižné a naprosto přesně napsané. https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/kupka-rekonstrukce-zeleznicni-most-vysehrad
Tahle země, to je fakt blbákov na entou
V pořadu 20 minut Radiožurnálu je teď ředitelka památkového ústavu, ta samým štěstím neví, která bije. Hned na začátku prohlásila, že byl postaven v letech 1904-1908. 😀 Ani takový zásadní údaj neví.
Když nevěděla kudy kam, tak řekla, že je to „provokativní otázka“ .
Odhaduju že ji samotný rok postavení vůbec nezajímal, ale slyšela pojem „124 let“ tak to honem zkoušela z hlavy spočítat a dospěla k nějakému „rozpětí“ 🙂
Doufám, že někoho napadne ten šrot alespoň o trochu přizvednout, ať se pod něj vejdou ty tramvaje. 🫣
ten most se na své původní místo nikdy nevrátí, na to vsadím boty 🙂
Jo, to je vysoce pravděpodobné.
Tak a ted vsichni misto, aby se soustředili na neco produktivniho budou v diskusi brblat co by, kdyby. Takhle to Nemecko nedozeneme nikdy:)
Především ho nedoženeme odporem k čemukoliv modernímu.
No, zrovna nedávno jsem žasnul nad tím, že Němci před 30 lety při elektrizaci X let obnovovali Rendsburský viadukt https://de.wikipedia.org/wiki/Rendsburger_Hochbr%C3%BCcke, vč. toho, že na asi 20 let tam po elektrizaci byl pouze jednokolejný provoz.
Namísto toho, aby se pokusili trať nově podkopat pod Kielským průplavem.
Z článku velmi doporučuji odstavec „Von 1993 bis 2014 wurde die Brücke einer Grundinstandsetzung und Verstärkung unterzogen. Hierbei wurden der Verstärkung dienende Stahlteile eingefügt und der Korrosionsschutz vollständig erneuert. Die Nieten wurden durch Schraubverbindungen ersetzt. Die Fundamente der gesamten Brücke wurden verstärkt. Die Hochbrücke sowie beide Rampenbrücken wurden so für die Streckenklasse D4 eingleisig (22,5 t Radsatzlast und 8,0 t Meterlast) und die Streckenklasse D2 zweigleisig (22,5 t Radsatzlast und 6,4 t Meterlast) ausgelegt. So kann die Hochbrücke an der wichtigen Bahnstrecke Deutschland–Skandinavien von schwereren Güterzügen befahren werden. Während der gesamten Bauzeit stand auf der Brücke nur ein Gleis für… Číst vice »
Můžeme poděkovat slabému a hloupému ministru dopravy
je před volbami…
Neboj, až se snese tak se za čas zveřejní, že je prostá rekonstrukce nerealizovatelná a bude nový most. Důležité je aby byl snesený
Tak jsme přišli o návrh moc pěkného mostu, zůstane nám tenhle příšerný šrot, který bude zastíněn novou konstrukcí vedle. Proč věci dělat jednoduše, když to jde komplikovat. Díky…
Tak alespoň bude po čem jezdit, až se tahle hrůza začně zase rozpadat 🙂
Už aby skončila na dně Vltavy
Ještě je naděje, že to samo do té doby spadne.
Třeba proto se bude odmontovávat až na konci 2027. Třeba doufají, že to mezitím samo spadne
Nechápu, proč by se měla dělat architektonická soutěž na další kolej s chodníkem pro pěší a cyklisty. Domníval jsem se, že ten most bude replika k tomu starému „šrotu“, aby to alespoň vypadalo stejně jako v Kolíně nad Rýnem. Zase vyrobí paskvil. Jinak jsem vždy byl pro nový most. Teď se snažím najít alespoň nějaký logický kompromis. Toto však to není .
Logický kompromis je nestavět třetí kolej, opustit most jako hlavní trasu přes Vltavu a urychleně začít razit čtyřkolejné tunely. Bez 25kV bude brzo dobrý tak akorát pro tramvaje.
Ano, lpění na trati nuselským údolím je nekoncepční a do nového ŽUP nepatří. Opustit, třetí dvojkolejnou trať z hl. n. zaústit do Vršovic – uzlu 3 dvojkolejných tratí (dvou od Zahradního města, jedné z Krče) + ONJ. Celou větev od Smíchova pod zem, „Metro S“ ať není jen bůžka pro foto před volbami. Dálkové vlaky od Berouna můžou zastavit na Karlově náměstí s podobnou vazbou na metro B a lepší vazbou na tram. Obsluha oblasti Karlovo náměstí – Albertov příměstem srovnatelná s Výtoní kromě fárání na povrch jako z metra B (ale u metra je to větší problém). Vzniklé rozdíly… Číst vice »
Milion kolejí do jednoho nádraží, když jsme se nenaučili stavět přesmyky jako běžnou věc? I kdyby byl I. vinohradský tunel „onjácký“ tak od 5.? peronu už to budou konfliktní jízdy. I na Novém spojení směr Masaryčka ten jeden přesmyk chybí
Jo. Jenže pak zase budou památkáři řvát a část cestujích taky, neboť to bude konec Masaryčky.
Jo, ten Köln mně vždy napadne. Ale tady to prostě nejde. A to je 6kolejný ten Hohenzollern…
No jsou to 3 dvojkolejné…
Ona v říjnu přijde možná (nebo spíš pravděpodobně) změna politické reprezentace, která to klidně může ještě změnit. Ne úplně každý je ochoten respektovat rozhodnutí/doporučení nějakých externích institucí.
Hlavně aby se na tom už opravdu začalo fyzicky něco dít…
Jen jeden pán vydrží ať je u vlády kdokoli…
Dobrý den. Jsem celkově optimista. Přátelé, dopadlo to všechno dobře. Ministr, kterému jsem opravdu fandil, protože se celou dobu snažil strkat infrastrukturu dopředu, se nakonec ukázal jako zbabělec, a to nemluvím o tom zbytečném tunelu u jeho obce. OK, vím, že nevolit a takových bude více, než příznivců zachování mostu. Ale i rozhodnutí o mostu je optimistické a děkuji všem, kteří to tak dobře vymysleli. Sundání šrotu ve skutečnosti znamená, že už nikdy, ale nikdy ho nikdo zpátky nedá, protože problém napájení a protože problém třetí koleje – a tohle prostě příznivci starého mostu neuhrají. Mezitím se most v klidu… Číst vice »
V podstatě dobrá teorie, ale bude mít háčky. Předesílám, stejně jako dříve, že jsem zastáncem nového tříkolejného mostu, poplatnému pro současný a vyšší provoz, poplatnému pro 21. století, dle poslední studie a návrhu SŽ ( konstrukce v nátěru imitující rez … ) V naší společnosti jsou bohužel dynamicky se měnící názory a tlaky různých stran a spolků, kdy se často točíme jako korouhvička a nemůžeme se rozhodnout, změny samospráv a vlády nevyjímaje. Lehce se tedy může stát, že se Vyšehradský most, stane stejnou kauzou jako třeba odsun brněnského nádraží ?! A potom, pokud ho skutečně jednou sundají, tak si s… Číst vice »
Třeba do té doby přijde do vlády umělá inteligence, která bude jednat racionálněji než volení zástupci a udělá s tím krátký proces.
Umělá inteligence a racionální? Možná až přestane halucinovat…
Kež by jste měl pravdu.
nezbývá než doufat, že příští ministr kultury zruší památkovou ochranu a vše se v dobré obrátí…….a to vůbec nejsem příznivcem Agrofertu….ale v tomto případě to vnímám jako naplnění hesla „Enemy of my enemy is my friend a snad i jeden z mála důvodů pro chválu populismu
Na to bych nespolehal. Od osmi koalice anin stavajicich stran nelze čekat něco racionalniho
Co jste čekali? Kupka je slaboch. Ještě že už jde od válu.
Jinak ten nový most vypadá fakt dobře a je tomu starému celkem podobný. I když jsem pro co nejmíň zásahů do staré Prahy, tak tady to fakt nechápu. Dělají jako kdyby se měnil Karlův most.
Dokonce by se i zachoval na jiném místě, kde by sloužil lépe. Fakt v tomto případě to nechápu nebo mi třeba unikají ty gotické prvky pro které to chtějí zachovat :))
Zrovna Karlův most není taky dobrý příklad. Po těch povodních, které ho za staletí několikrát poničily, to taky není nějaká neposkvrněná historie. Řekl bych, že i během 20. století prodělal více zásahů jak celej železniční…
Jasné to máte pravdu. Možná blbý příklad, ale chtěl jsem to přirovnat k nějakému kamennému mostu, který je opravdu typický pro Prahu. Na jiný jsem si nevzpomněl. Nejsem Pražan 🙂
Líbí se mi, jak propaganda památkářů vydržela ani ne den. Rekonstrukce měla být levnější, rychlejší, se stejnou životností jako nový most. A už pár hodin po jejím odsouhlasení není ani jedno z toho. Až ukáže architektonická soutěž, že ta 3. kolej nebude zas tak neviditelná jak si nebourači představovali, možná už i oni sami pochopí, že bojovali za úplnou blbost.
V táboře nebouračů bouchají šampusy a zní hlasitý aplaus. Vůbec nechápou, že právě nyní pohřbili šanci zachovat most pro příští generace. Co myslíte, že se stane vy moudré hlavy? Po přesunu, který se neví, zda a jak konstrukce zvládne se pokusí dodavatelská firma rozebrat rzí srostlý spletenec snýtovaný z jednotlivých plechů, načež zjistí, že to vůbec bez poškození tzv. ještě dobrých dílů nelze. Posléze bude rozhodnuto, že na tyto nerozebíratelné díly budou vyrobeny svařované repliky (spíše napodobeniny). Resp. když už se budou vyrábět napodobeniny, tak se budou vyrábět tak, aby nový most byl o něco širší a vyšší pro zatrolejování… Číst vice »
I kdyby to tak melo dopadnout, tak podobnymi vylevy si zvysujete sanci, ze v tom pristanou jeste dalsi vidle. A pak opravdu bude sranda
To ale není žádný výlev, to je realistický popis budoucí situace.
Kolega Gwann se tu ohání legislativou. Jenže přírodní zákony na legislativu kašlou a shnilému železu už neporučíš. Znovu upozorňuji na rozborku podobného a mladšího mostu u Děčína. Představa jakého si nahrazení části mostu stejnou technologií je stejná, jako kdybychom chtěli udělat ze staříka jdoucím sotva o holi pouhým přidáním nových nohou mladého atletického rekordmana.
Musí se na to prostě po švejkovsku, jak je to u nás v Čechách (i na Moravě a Slezsku) chodí, když vzdorujeme „občanské hlouposti“.
Sedmiletá válka na řece za “ za záchranu“ nenahraditelného mostu „, mostu který stihli před 124 roky vyměnit celý za pouhých 72 hodin přerušení provozu vlaků aniž by , byť jen na hodinu, přerušili provoz lodí na Vltavě. Pravdou je, že tehdy kolem toho nepanovala taková masová a alibistická hysterie, ačkoliv odpůrců změny vzhledu panoramat bylo hodně a v odborných kruzích se psalo , že vzniklo pro pražské panorama nešťastné řešení a že Praha by si zasloužila lepší most. Zajímavé je, že tehdy nikoho nenapadlo udávat vrchnímu kulturnímu k.u.k. radovi do Vídně nebo dávat zadání „zahraničním odborníkům“ aby laskavě doložili,… Číst vice »
Kolem roku 1900 se bezne demolovaly romanske kostely a palace. Ponekud nevhodne s timto neco porovnavat
Starý kostel funguje stejně stejně jako když byl nový. Starý most je na výměnu. Kdo nechápe rozdíl má opravdu dlouhé vedení.
Ty se demolovaly i v době, kdy se na údržbu mostu kašlalo , možná dokonce jeste vic , navíc spoustu památek nechal odsvetit a zdemolovat i císař Josef II.
Ale s tou poněkud nevhodností vaší “ připomínky “ máte pravdu.
To se tehdy probíhala pražská asanace, Josefov, ale také právě Výtoň. Pražští ochránci si do Vídně stěžovali, ta se jich sice docela zastala, ale Praha si to stejně prosadila. Stejně tak výstavbu tehdy ohyzdného Obecního domu…
To byl to rakouské jho, jak nás soudružka učitelka během dějepisu učila…
Šaškárna. Opravujeme Škodu Favorit, aby vydržela dalších 50 let, za cenu nového Kodiaku……
Tahle to dopadne, když je ministr slaboch
Mohli jsme mít Kodiak, ale oprava bude za cenu RR a výsledek bude aerovka červená.
nic není definitivní. hlavně že se to pohlo kupředu a začne se most konečně rozebírat…
At uz proboha zacnou stavet repliku, bude to nasobne rychlejsi, levnejsi a kvalitnejsi. Vymena se da udelat i se zvysenim piliru za par tydnu. A pamatkarum to vadit nebude, protoze bude zachovane panorama a puvodni originalni konstrukce se bude moc zachovat a komplet presunout treba do tech Modran.
replika není tříkolejná. replika nebude mít stejné poměry kvůli elektrifikaci 25kV
Snad to nebudou porovnávat metrem. Na tu vzdálenost to snad nikdo rozdíly nepozná.
Postavíte si doma taky repliku Škona 1000 pro běžné ježdění?
V garazi na mne ceka Skoda 100 ke kompletni rekonstrukci, takze nejste daleko od pravdy 😀
A bude te s ní běžně jezdit, nebo to bude veterán?
Tak takhle brutálně dlouhou rekonstrukci jsem nečekal. Takže teď jsem už zcela proti rekonstrukci tohoto mostu. Naprosto.
My tzv. bourači jsme to věděli, protože tomu na rozdíl od nebouračů tak nějak rozumíme.
Tunel od Berouna a pak přívozem přes Vltavu
Ten bude mít taky odbočku na most Inteligence, jen Smíchov bude odříznut od dálkové dopravy na západ, a příměsto do centra.
A pak se někdo bude divit, že nejsou peníze na stavby, když je utopíme v takovýchto nesmyslech.
Já jsem jen zvědavý, a jak to bude celé vypadat, až tam bude třetí kolej. Myslím že o nějaké původní konstrukci a rázu krajiny nebude žádná řeč a bude to lidové řečeno vypadat jak pest naoko. A přitom to mohlo být moderní a tak hezké…
Skanzenizace v primem prenosu…misto, abychom ziskali moderni, dobre napojenou infrastrukturu, ktera reflektuje soucasne pozadavky, dostaneme skanzenove reseni, pritom ten puvodni most mohl po oprave slouzit jinde, byt treba jako cyklo/pesi lavka na severu Prahy…
No, já s tím rozhodnutím upřímě nesouhlasím, i když chápu, proč Martin takhle rozhodnul. Ale na rovinu říkám že ty náklady které to přinese ať už se týče času i peněz co naprosto neúnosná a mám obavu o ten most a jestli vůbec to bude mít tohle celý smysl. Upřímě se přiznám že mám i strach o zastávku na výtoni, jestli vůbec tam půjde nějak zakomponovat, protože bez ní ten celý projekt nemá žádný smysl. Prostě byl jsem příznivcem řešení s novým mostem byl super.
Nepůjde. Nevychází to tam prostorově ani výškově
Prostorově nevím. Ale k výškové úpravě na Výtoňské straně bude muset dojít nehledě na to, jestli dojde k opravě staré konstrukce, nebo jejímu nahrazení konstrukcí novou. O to bych se tedy nebál.
Nezávidím Správě železnic přípravu a hlavně realizaci rekonstrukce mostu. Navíc jim tam zůstane zastaralá, takřka neudržovatelná konstrukce. K tomu si ještě užijí až se bude vyhodnocovat soutěž na podobu konstrukce pro 3. kolej. Jistě se najde nějaký „hrdina“, který zase udělá „peklo“, Toho všeho mohla být Správa železnic ušetřena, kdyby byl Roman Kupka, jak se lidově říká „chlap s koulema“ (omlouvám se) a potvrdil svůj původní názor z prosince 2023. Nejvíc to ale „odnesou“ cestující, kteří tam budou po provizoriích jezdit do roku 2032, když po novém mostě mohli jezdit již od 2029. Vypadá to, že jsme národem „zpátečníků“, ale… Číst vice »
Přitom jak celé nábřeží, návětrná i závětrná strana řeší dopravu jihozápadním směrem od Prahy, to mají víceméně na háku. 171 je poslední co se z páteřních tratí řeší, vše ostatní je více měně hotovo, bordel kam se člověk podívá, rychlík zde ze sebe nevydá cestovní rychlost ani 60 km/hod. Na D5 a D0 situace podobná. aktuální zdržení mezi Rudnou a Barrandovem je 55 minut a to je doba sedla. Hlavně se řeší jakýsi třetí pruh okolo Boleslavi, na dálnici, která vede nikam a zatížení tranzitem je minimální.
Ano Pobrdský a Vltavský kraj, jsou bohužel opomíjené.
Já bych skoro dokázal použít i jiné slovo než zpátečníku. Volby nám to ukáží celkem zřetelně…
Já su v klidu, Ministr musel nějak rozhodnout, lehká volba to kvůli tlaku veřejnosti nebyla. Bohužel místo odborné veřejnosti vyhráli lajci.
Bude to akorát Libeň 2.0, až se to sundá, řekne se, že to je v horším stavu, než čekali a že to nejde opravit .
Druhá věc je, že volby jsou za rohem a kdyžto tak vidím, tak je možné, že příští ministr bude někdo z motoristů, to asi budou jiní střelci.
Motorista to má jednoduché: Veterána na zimu garážuje a nejezdí. Což platí i pro historické tramvaje a lokomotivy. S mostem se to udělat nedá.
taky bych to viděl na snahu se posunout
takhle to bude o provizoriu, ktere bude mit vyšší kapacitu než most a nebude mu hrozit zavření
a až se na tom nábřeží zjistí, že to opravit pro provoz nejde, budeme řešit nové kolo
To pak půjde kompletně do kytek. Pro Motoristy jsou silnice preferencí, nikoli železnice, jak jsem si vyslechl na debatě o dopravě na ČT24.
7 let? Tak tím se to celé posunulo úplně jinam. Ze 7 let bude 15. A lidi si na provizorium zvyknou protože se jim bude líbit výhled na Vyšehrad který nebude nic zakryvat. No a pak se zjisti, ze je treba na střidavinu treba most jiných parametrů a začne se řešit most novy. Ten starý se tam iz nikdy nevrátí.
jj
jakmile se sundá, bude pryč
památkáři netusi, co činí
Skanzen forever!
To by bylo, aby se nakonec nerozpadl. Desetiletí na něj kašlou a pak se diví, že je v žalostném stavu.
Pán bude jistě mostař.
Protože už měl být minimálně 10 let v hutích a na jeho místě úplně nový. Každý most se plánuje s nějakou životností, málokterý však jako budoucí národní kulturní dědictví…
Když Vám začíná hnít felicia, odchází u ní pomalu všechno, taky jí celou opravíte, nalakujete a jste rád, že do ní vrazíte 80 tisíc s tím, že Vám teď vydrží dalších 10 let? Nebo si koupíte novou ojetinu či případně nové auto?
Kdo se diví?
SŽ se nediví, ta plánovala ocelovou konstrukci vyměnit.
Možná se diví památkáři nad vlastní blbostí…
Až vedle postavi most pro třetí kolej, tak to stejně bude po vzhledově stránce ta nejhorší varianta. Když už se tak moc řeší jak bude vypadat, proc prostě nemohou postavit novej tříkolejnej, který by vypadal proste podobné a jen byl širší…
Trojkolejný by měl buď tlustší příhradovinu, nebo by byl vyšší.
Akorát to nikdo stále nepochopil, takže se to tu pravidelně opakuje.
A on někdo z dálky pozná řekněme o 25% tlustší profil? A taky máme po 124 letech snad i trochu pevnější oceli… to by se snad oplatilo i kdyby se tam měl narvat titan 🙂
Tedy bude potřeba ten současný rozebrat, ale pak znovu poskládat na nově zvýšené pilíře, neboť stávající výška nevyhovuje průjezdu tramvají. Takže nejlepší kompromis je zvýšit pilíře, na ně postavit komplet novou mostovku se štěrkovým polem kvůli dodržení současných hlukových norem, tzn. mostovka rovnou se 3 kolejemi v rozestupech podle norem, aby bylo možno přejít ze 3kV na 25kV, a po stranách mostu připevnit ty zrekonstruované původní oblouky, aby to vypadalo jako ten starý most. Stávající konstrukce mostu neumožňuje přechod na 25kV, takže by zůstal 3kV úsek na mostě odlišný od postupně sjednocované trakce 25kV v republice. Tato kombinace mostovky pro… Číst vice »
Obávám se, že až to rozeberou, začnou se dít čáry a kouzla s vnitřním pnutím materiálu.
Doufejme
A s českou debilitou a alibismem to skončí tak, že se vymění sto procent dílů, bude to trvat patnáct let, stát třikrát tolik. Prostě mega průser.
Nebo koroze nebo rez, nebo obojí…
Vy tupci!😅
Přesně i čtete myšlenky, které jsem nedávno vypustil do diskuze k tomuto tématu. Vlk by se nažral a koza zůstala celá. Pohledově by to bylo zachované.
Chybí mi odpověď na zásadní otázku: Jak se snese opravený most s plánovaným přechodem na střídavou soustavu?
Ani bych se nedivil, kdyby se most zrekonstruoval, vrátil na místo a až pak se zjistilo, že nevyhovuje a tak by se zase sundal a postavil ten nový …
Ale bude opravený na další století. Tak třeba vznikne muzeum mostu u mostu. Nebo se posune ku centru a vznikne cyklostezka II, aby nebylo narušeno panorama, tak cenné a jedinečné. Nebo by ODS Praha mohla prosadit jeho novou funkci pro provoz svých milovaných automobilů, místo Dvoreckého mostu.
to se nestane, na to přijdou dřív 😉
„se zjistilo“ přelepte „se přiznalo“
Dlouhá stahovačka. Když nebude rozjetej, tak na Vyšehradě i Smíchově nezávislá trakce na vytlačení.😅
Udělá se na portálu ještě větší hrča než tam je.
Děkujeme spolku Za Prahu zaostalou a dalším skvělým partám…
Až vyndají nýty, tak se to rozsype. Pak přijdou další posudky…
Nakonec se zbytky potichu uklidí.
Bojím se, že budou požadovat zachování původních nýtů.
Tak to můžou rovnou sešroubovat kvůli budoucí snadnější údržbě…..🤣
Něco mi říká, že další pokračování tohoto tragikomického seriálu ještě nabere grády. 😂
Škoda, mohl být v hlavním městě pěkný funkční most.
Mimochodem, všiml si někdo, že z Čech na Moravu a opačně se teď několik měsíců nelze dostat vlastní silou s vozidlem bez ETCS? Na všech tratích, kudy šlo bez ETCS projet, je buď výluka (Bruntál, Němčice nad Hanou, Vlára), nebo jsou nesjízdné (Písečná – Mikulovice). To se taky povedlo.
V souvislosti s Výtoňským mostem mě napadá slavný hollywoodský film Přejezd Kassandra se Sophií Loren v hlavní roli (The Cassadra crossing).
Z roku 1976.
Prejezd Kassandra je vymyslene nekde za Jablunkovskym prusmykem v Polsku a je to onen Eiffeluv francouzsky zeleznicni most. Ktery stale stoji a je provozovan
Tak si spočítejte kolik vlaků po tom Viaduktu Garabit projede a jak „důležitá“ je to vůbec trať. Že byl před časem cca rok uzavřen a v podstatě to nikomu nevadilo vás netrápí.
A některé Eiffelovy mosty jsou už bez vlaků, protože nebyl problém trať přetrasovat trochu jinudy.
Mně se líbí, jak všichni „odborníci“ posouvají laťku, když přijde na složité otázky.
Integrace zastávky na Výtoni: „A nemůžete ji dát úplně jinde?“
Doplnění třetí koleje: „A vážně to nejde bez ní?“
Zdědíte barák a chcete ho dostavět kvůli rodině. A pak přijde památkář, zakáže to a zeptá se: „A nestačila by unimobuňka napojená do stodoly?“
Sem se lidi jen přišli krásně utvrdit v názoru, že patří do správného tábora a k víře, že se nenáviděný šrot rozpadne. Sociální sítě a diskuze na internetu, nepřítel dialogu.
Mluvíte nesmysly.
Zakázat sociální sítě.
A zavést dialog bez diskuse.
Bravo!
Nefunkční šrot. Jestli jste si nevšiml, tak železniční most bez vlaků je nefunkční most.
Jenze pamatkove chraneny most
Ten „šrot“ stále jako most slouží, navzdory tomu, že je desítky let trestuhodně neudržován. Na šrot docela slušný.
Proč by se mělo udržovat (natírat) něco, co je v plánu vyměnit?
Nojono, bourači srovnávají most s holešovickým Rámusákem, jen aby naházeli na Výtoňák co nejvíc negativního a ani trochu pozitivního (i když donedávna by jim vůbec nevadil), ponechávači zas vyzdvihují železniční most na úroveň Karlova mostu, který by snad bourači taky srovnali jen aby tam byl nějaký krásný dálniční (i když se o něj donedávna vůbec nezajímali). Ale dělat z toho nesmiřitelný boj a kulturní válku je totální nesmysl. I když si myslíte, že máte jediné správné argumenty, tak ne, nemáte. Že na Zdopravě se kumulují hlavně hlasy bourejme, stavějme, hlavně ať tam jede co nejvíc dopravy, to není překvapivé, takže… Číst vice »
Most se staví aby sloužil dopravě. Karlův se stavěl pro pěší a dosud dobře slouží pěším. Vyton ale vlakům neslouží. Otázkou je zda mít ve městě most který jen je, ale není schopen sloužit svému původnímu účelu.
Karlův most se stavěl pro pěší a povozy. Koňský odhadem do 3 tun, volský až kolem 5 tun. Povozy na něm již nejezdí, od toho jsou jiné mosty.
Kecy. I tady bylo spousta lidí, kteří byli někde mezi a spíš se více, či méně přikláněli k reko, nebo novému. I já.
Doufám že zachováme i Jihlavský Prior.
Ticho!
Tahle komedie nebude trvat 7 let.
To bude mozná v polovině.
Komedie teprve bude, co jim z původní konstrukce zbyde po jejím roznýtovaní. Řekl bych, že toho moc nebude….
Už během dneška jsem v „oslavném“ příspěvku jednoho z nebouračů na sociálních sítích zaznamenal, že jim teď začíná vadit celkově plán na rozšíření na 3 koleje a taky samotná zastávka na Výtoni (že prý vedle mostu bude vypadat hnusně). Začínám dost pochybovat o tom, že provizorium zůstane na místě pouze do roku 2032, jestli jim vůbec stavbu provizoria schválí…
A co já si tady zas přečetl od tu jednoho tu jiného bourače… Jestli se má argumentace postavit na osamělých výkřicích, tak to zrovna moc vyargumentovaná diskuze není, což.
Ještě je tady naděje, že se most při manipulaci rozsype. A ze strouhanky rohlík zpátky neuděláš.
Jděte se podívat na Dobříš, tam už se jim dva rozsypaly. Jeden u lomu směrem na Strakonice a druhý u nádraží, kde vzali šutry a oblepili s tím nový most.
Krok o 100 let zpět.
Podle mě jde o jasnou dezinformační kampaň pětidemolice a nejhoršího premiéra všech dob Fialy, protože most na Výtoni nikdy neexistoval.
Tolik mínusů!!!
Je to kampáááááň!
Ta škoda státu a společnosti je ohromná. To je to smutné.
Neříkal někdo z památkářů, že to bude financovat?
Pak ho rozeberou, zjistí, že opravit se nedá, a vypíší třetí soutěž, tentokrát na stavbu ‚tvarové repliky’…
Kolik těch soutěží budeme mít, každé dva roky jednu?
Na soutěže, studie a analýzy jsme machři 🙂
Však si to můžeme dovolit, jsme bohatí, občané to vždycky zaplatí.
Na SP Prahu-Liberec je jich 17. Takže tu prostor je.
Klid. Přijde nová vláda nejspíš úplně jiného politickeho složení a všechno bude dost možná zase jinak. Celkem nechápu jaký smysl má rozhodovat takovou vec 2 tydny pred volbami…..
Lidi jsou různé… Řekl bych že v cca 1/4 jeho volebního regionu je to jeho jasná politická sebevražda.
Třeba přijde Turek a řekne, že přece žádný železniční most nepotřebujeme…
Nová vláda bude podle všeho populistická a ještě více půjde podle názorů hlasité menšiny a komentářů na Facebooku pana nemajitele. Pokud se teda nezaměří na to, kolik bude celá tahle sranda stát.
Teda ale to je nová a neobvyklá definice populismu a celkově i hodnocení politiky ANO.
Není spíš populismus že dělají to co chce většina i když třeba to co chce ta menšina dává větší smysl?
A co když ta menšina vidí jen to svoje a potřeby jiných lidí (jet vlakem) jim připadají podřadné, zbytné a oni si tak berou právo jim cestu znemožnit?
Pokud má být cesta do práce odsunuta ve prospěch něčího kochání, tak řekněme rovnou, že pracovat je nežádoucí .. ale pak nechtějme, aby nás obsluhovali v resturaci.
Nezaměří. To se přece zaplatí potom.
Že by pokus o přízeň voličů… ?
Rýsuje se taky nová vláda, co nebude mít ani na bourání ani na stavění, poněvadž je bude rozdávat mezi ty nejpotřebnější, rozuměj své voliče. Věčně je před nějakými volbami, to je ohraný argument, že se nemá rozhodovat měsíc od voleb do sněmovny, půl roku od voleb do senátu nebo pět let před volbami prezidenta. A tohle není zrovna téma, kterým by žila celá společnost.
Když vidím ten Fialův výkvět jako Kupka, tak Spolu volit určitě nebudu. Jenže Burešův Havlíček je ještě větší *****, takže k volbám asi raději nepůjdu vůbec. Nebo to demonstrativně hodím hnutí Generace (jediní, kteří to myslí vážně s rozpočtovou odpovědností) – sice se nedostanou do parlamentu, ale zvýším aspoň volební účast a tím i laťku pro komouše a autíčkáře, kteří razí názor, že vlaky nepotřebujeme.
To je paradoxně velmi dobrý názor – chápu, že pro spoustu lidí se letošní volby staly dost bolestivou otázkou „komu to nehodit“. Hodit hlas nějaké bezvýznamné partaji je v takovém případě nakonec stokrát lepší, než nejít vůbec.
Případná nová vláda populistů (zdravíme makake, sonyho a hranolku) bude ráda, že ten problém vyřešil teď někdo za ně a že to můžou na někoho hodit.
protože teď půl roku nová vláda nebude o tomto rozhodovat a je potřeba začít z mostu přesouvat plynovody a další vedení na provizorní lávku.
Bude zajímavé sledovat tady od nás z pohraničí poločas rozpadu, kdy ten most spadne.Ale není to jen o památkářich, protože profesně s nimi přicházím do styku a dá se snimi jednat.Tady jde o boj zřejmě dvou lobistických skupin, a památka je jen zástěrkou za kterou se dá krásně vše schovat.
Boj zhrzeného architekta, který nevyhrál původní soutěž.
Jestli tedy dobře chápu, tak za víc peněz budeme mít horší most a roky provizorií navíc.
Je to taková zkratka, ale je horší a delší…
Ano chápete přesně
Ne. Roky provizorií by byly tak jako tak a kolik to bude stát nevíme, ani v relaci k hypotetické variantě nového mostu.
A místo jednoho mostu, dva 😭.
Tak na to že Kupka měl plnou hubu kecu tak se rychle pokaknul. Bohužel neschopnost se domluvit v rámci MD+MK+SŽ jak sejmout památkovou ochranu jak to zdůvodnit je prostě manažerské selhání.
Asi máme peněz dost když můžeme takto rozhazovat.
Dovedu si představit, že na kulturních forech zase slaví, že jej nakonec donutili udělat „správné“ rozhodnutí…
Spíš je to takové řešení, aby nebyl řev poražené strany. Provizorium do doby rozpadu bude sloužit a pak snad bude nový most…
Nejsmutnější je, že pokud se po volbách dostane k moci ta babišovsko-okamurovská sebranka a tuhle šílenost zastavi a začne se znova ( s novým mostem) , budou tihle dacani se bít v prsa , jak to museli bravurně napravit.
A bohužel tohle Kupkovi asi nedochází, resp.po nás potopa.
Nebo to bude úplně přesně tak , jak je v plánu dnes představeném a v tom vidím velkou šanci pro sázkové kanceláře na vypsání móóc zajímavého tipování 😊
Bohužel ODS se vždy chovala, jako kdyby je platili komunisti.
Populistická sebranka je vždy proti. Takže s dnešním rozhodnutím budou nespokojeni, i kdyby bylo opačné, protože budou prosazovat opak. Protože vláda rozhoduje vždy špatně, to se přece rozumí, a je nutné všechno dělat opačně.
Není trochu divné připravovat most na vysoutěženou rekonstrukci, když není jasné jakou metodu rekonstrukce, použije vítěz? Co když se most upraví tak, že nepůjde ona metoda použít?
Zatím to budou akce nezávislé (přeložky) a udržovací (aby se rekonstrukce snad i dočkal). Je tady totiž značná pravděpodobnost, že soutěže se potáhnou léta. Je marné si myslet, že to projde bez několika let odvolávání, rozkladů a žalob.
Návrat o 50let zpět ..
Kéž by ten most do rána spadnul, třeba jak Drážďanech..
Mate tam malou chybu, vsichni prece vime, ze vsechny stavby SZ zacnou az v roce 2028 a ne o rok driv, jak je uvedeno v clanku😂
Alespoň, že ŘSD jede. A Kupka, který mě neskutečně zklamal, může jít i s nebourači a celou SŽ do (víte kam).
Zklamal? Takže jste něco očekával? Mě nezklamal. Naopak to dopadlo přesně tak, jak jsem očekával a předpovídal. Čekal jsem alibistické rozhodnutí a dočkal se ho. Překvapení se nekoná.
ŘSD ale nefunguje protože Kupka. Ale protože Ťok. Kupka je přeceňovaný patlal.
Mrháme peníze, které nemáme. Skvělé.
Ten vor zcela vystihuje situaci, k tomu není co dodat.
Již mají připravenou náhradní lodní dopravu. 😀
Takže to vidím na trvalé zkrácení R16 a S7 na Smíchov.
Tedy všechny dálkové vlaky budou jezdit přes most inteligence?
Nemohli by ve sběrných surovinách přivřít oči? Spoluobčané by se o to už postarali.
mě to připadá, že Filozofové a Právníci zvítězili nad Inženýrem.
Zvítězili lidé, kteří most nepoužívají, nejezdí po něm ani pod ním, nebydlí poblíž něho, znají ho akorát z fotek a z televize.
Most používám, jak podle toho zjistíte můj názor, moje vítězství/nevítězství?
A já si říkal, proč mě dnes pořád napadá Pyrrhos.
Dalsi most Inteligence.
Hm takže minimalně dalších 10 let bez pořadného a funčního mostu.
Z toho na 7 let pamtkově chraněný most úplně zmizí z panoramatu Prahy.
Aby tam to provizorium nezustalo nakonec treba 30 let, jako u trojského tramvajového mostu.
Ještě tam to provizorium není. Může to být také deset let bez jakéhokoliv mostu.
Ještě se dá použít právě ten vor. Bude-li málo vody, lze ho podložit kamením a získat tak vpravdě historický most.
Hlavne aby se to zacalo resit. Provizorium je potreba jak pro novy most tak pro opravu, takze prvni cast je jedno. Idealni by bylo ty zakazky rozdelit. Nasledne se stejne pravdepodobne prijde na to ze to opravit nejde navic tam bude sedet nekdo jiny, tak uz pujde vytahnout ze supliku projekt na novy most.
Proč nedají dvoukolejné provizorium?
Nebo rovnou trojkolejné a tak aspoň na 80 km/h a pak se tak nějak omylem zapomnělo, že je to provizorium.
Ono i současný most byl původně provizorní.
Mate k tomu nejaky zdroj? Pokud vim, tak stavajici most naopak nahradil puvodni jednokolejny most.
No už v 30. letech se uvažovalo nad jeho výměnou.
Řekl bych dočasný a nevyhovující, již tehdy ošklivý, ale ne provizorní.
Znáte nějaké na takové rozpětí?
na takovéhle rozpětí dvojkolejné neseženete a dvě jednokolejná se nevejdou na šířku pilířů
Budu volit kohokoliv, kdo tohle rozhodnutí zruší a postaví nový most. Tohle je čisté bláznovství.
Bláznovství je si myslet, že se tohle dostane do volebních témat, lol.
Jaj, tak myslim, ze mame dulezitejsi kriteria, podle kterych volit…
Tolik palců nahoru. Režim, nedůležité, svoboda projevu a cestování, nedůležité, ale mostík na Vltavě, není nic důležitějšího o čem by politika měla být? Jistě.
Tak on ten mostík má sloužit k cestování. 😉
Takové připo… je to sice dál, za to horší cesta.
Doufám, že si zdravotnictví vezme příklad a bude léčit pijavicemi, obrana nakoupí šavle a koně, pošta zavede opět telegramy, a do každé rodiny místo auta mezka nebo mulu.
A aby to bylo úplné, tak ještě diskety 5 1/4.🙄
Už mohla stát třetí kolej a rekonstrukce by mohla proběhnout bez provizoria. Každému bylo jasné, že tady novostavbu nikdo nepovolí, to jen SŽ zkoušela tlačit vodu do kopce.
„tlačit vodu do kopce“ se obvykle nazývá čerpání a je to úplně běžný proces, díky kterému např. teče voda z kohoutku i v posledním patře paneláku …
SŽ se chová s péčí řádného hospodáře, protože tohle bude dražší a míň to vydrží.
Desetiletí (včetně SŽDC samozřejmě) se k tomuhle mostu zrovna moc s řádnou péčí nechovala…
Tak když máte naplánovanou výměnu (z důvodu ukončení plánované životnosti a absolutně nevyhovujícím parametrům pro současnou dopravu), tak proč by se to mělo natírat?
Tak to je dobrá ignorace…
Co je dobrá ignorace?
Proč to natírat?
Nerozumím řeči vašeho kmene… Mě jen dostala ta vaše péče řádného hospodáře… Nechme to být, nedohodneme se.
Proč by měli vyhazovat peníze za nějaký nátěr, když ho plánovali vyměnit?
A protože je nýtovaný, tak nějaké zásadní opravy se dělat nedají a ani se neplánují (tady by se dělali maximálně nějaké havarijní opravy), když chcete most nechat dožít v maximální míře (nebudete ho vyměňovat třeba po 75 letech – vyhodil vy jste další prachy za 25 let životnosti), a nový most postavíte v parametreach současných požadavků železnice.
Stále si nerozumíme?
Nýtované mosty se udržovat a opravovat dají. Tady se most uvedl do havarijního stavu uměle – dlouhodobou ignorací údržby.
Svoje auto taky nenechám napospas zreznout, abych si zbytečně brzy musel kupovat nové. A taky se může stát veteránem, jde to.
Jo, je tam mnoho dalších aspektů, ale jsou leckdy dost diskutabilní.
Takže ne, neporozumíme si.
Ne nedají, za provozu se do inkriminovaných míst nedostanete, nikde si ho nedáte na zvedáky jako to autu. Jakou ignorací? Když to máte v plánu vyměnit (splnit svoji plánovanou životnost a už ani nevyhovuje pro současný provoz), tak proč do toho cpát peníze? Z mostu na této trati (ale ve své podstatě na žádné trati) nemůžete udělat veterána, protřebujete novou konstrukci s dobrou kondicí, aby se po něm jezdilo, v zimě ho do garáže neschováte. Veterána můžete vyvářet plechama a pak to zatřete a přeleštíte, tady to z mostem takovéto velikosti neuděláte (vnášíte tím do konstrukce další různá nežádoucí napětí).… Číst vice »
Ať si nafackují opravdu. Problém s mostem je tady a teď a musí se řešit okamžitě teď hned, ne za fucking dva roky. Ale co chtít po státu který není schopný ani zařidit vybudování čtyřkolejky na Kolín když současná trať už fyzicky nepobírá a rychlíky se pravidelně podle jízdního řádu táhnou za osobákem šedesátkou, protože přece bude souběžná VRT (někdy, možná ještě v tomto století). Tohle jsou všecko problémy které se měly řešit a vyřešit už před deseti lety.
Rant ends here.
Pro výměně jednokolejného mostu za dvoukolejný byla výluka dva dny. Dokáže to Spržel za dva dny i obráceně?
Za dva sny stihne akorát zavést nickolejný provoz.
Ne, protože zastánci současného mostu by kohokoliv kdo by se k tomu pokoušel přístupovat jako autoři současného mostu rozsápali
(A taky teda proto že nám od té doby v Praze přibyly další mosty které usnadňují objetí)
Tehdy ten starý most rozumně vyhodili a dali tam fungl nový, který měl o kolej víc… To jen tak na okraj.
Doufám, že životnost mostního provizoria bude alespoň 50 let. Známe rychlost rozhodování a samotné stavby 🙂
To jsem zvědavý, jak všichni ti milovníci „původního panoramatu“ ocení ten přilepený paskvil pro třetí kolej.
Vždyt z jedné strany nebude vidět vůbec a z druhé se nejspíš bude krýt ze spodní části starého mostu..
Vůbec jim to nedochází.
Oproti tomuhle jsou ty betonové věže na kostele Panny Marie u Palackého náměstí krásné.
Nebudeme mít nový most, ale zato bude alespoň dražší.
Jeden most za cenu dvou, no neberte to. Postavíme jeden, ten za 7 let zbouráme a vrátíme tam ten původní, který bude za 30 let třeba znovu opravit.
A delší výluka.
Debilita zvítězila 🤦🤦🤦
Na tenhle omyl naše děti budou doplácet celý život.
Kupka zřejmě trumfl Vávru.
Pěkný překlep 🙁 Bártu
Nebudou.
Snad se ta hromada štotu rozpane napadrť nejpozději ve chvíli, kdy jí budou snašet.
Jaký má celá tahle ptákovina smysl? Nové provizorium bude jednokolejné a bude to celé trvat 7 let. Nebylo by rychlejší a levnější postavit nový most, který bude mít i delší životnost?
… nový most by zapříčinil možné vyloučení Prahy z kulturního dědictví UNESCO, což je pro ČR nežádoucí. Podívejte se na Drážďany, ty vyloučeny opravdu byly. Zapomínáte, že je totálně rozkopané Smíchovské nádraží a dlouho ještě bude, takže po dobu rekonstrukce Smíchovského nádraží stačí jedna kolej. Ono mnoho vlaků nepojme. Z článku je zřejmé, že náklady na opravu mostu nejsou dosud známy a na rekonstrukci mostu dle dřívějších prohlášení chtějí významně finančně přispět někteří úspěšní podnikatelé. Proto si myslím, že rekonstrukce by mohla být levnější neř výstavba mostu nového.
Vyloučení Prahy z UNESCO by bylo naopak žádoucí. Praha by se mohla rozvíjet a možná by se trochu pořešil i overturismus. Ale bohužel UNESCO Prahu potřebuje a proto ji nevyškrtne.
Vyloučením Prahy z UNESCO by se nic nestalo, podívejte se právě na Drážďany, kde si toho ani turisti nevšimli.
UNESCO je politika. Rozhodnutí na objednávku místních. Plus klasická česká predpo..a alibismus.
Jo, jenže v těch Drážďanech to bylo téměř v centru, ne na samém okraji. Co je vlasntnetna Výtoni tak historického, když pominu ten mýtný dům, jako jediný nezbořený při asanaci Výtoně? A kostel svatého Petra a Pavla na Vyšehradě? To je skoro moderní stavba, průčelí dokončené 1904, pokud vím. Skoro stejně „starý“ jak ten most.
Bylo. A doufám, že to tak dopadne.
Tak ministr rika, ze nebylo…a nezda se, ze by si to vycucal z prstu