Kupka rozhodl o budoucnosti Vyšehradského mostu. Ukázal verdikt auditu, začnou práce na provizoriu
Výtoňský most pod pražským Vyšehradem. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Ministr dopravy oznámil výsledky památkářského auditu a plán instalace mostního provizoria.
Uzavíráme sázky, jak dlouho bude to provizorium.
Já tvrdím, že tam bude na oslavy 200let dvojkolejného přemístění Vltavy, tj. 2101.
Výborně, jediné správné rozhodnutí. Jen je škoda, že to tak dlouho trvalo, když bylo už dlouho zřejmé, že žádné ničení památek nemá v Praze šanci. „Bourači“ teď dají konečné pokoj a most se konečné opraví. Skvělá zpráva!
Vítězství aktivistů nad rozumem. Stále častější varianta. Takže se provede drahá rekonstrukce a životnost mostu prodlouží tak o 10-15 let. Je třeba přestat v Praze stavět nové stavby a provádět jen rekonstrukce, aby se varianta skanzenu nezničila.
Jsem ráda, že se starý most snese a zjistí se, že je neopravitelný a bude se dělat draho replika a realně to bude celé stát 10x tolik a budeme se sázet, jestli se dřív otevře první úsek VRT nebo most na Výtoni.
Taky by mohli postavit most nový dočasně. Ten starý by se tam vrátil až uplyne jeden furt. Unesco zůstane nažrané a my všichni v ČR také 🙂
Co bude dřív? Zrekonstruovaný most pod Vyšehradem, první VRTka nebo tunel do Berouna?
Tak už se těším na soutěžní návrhy doplňkového třetího mostu. Bude pravděpodobně průhledný, skoro neviditelný.
Jestli se někomu podaří, že to bude pěkné, nominoval bych ho na Pritzkerovu cenu.
Jako na Orlíku – dva krásné mosty samy o sobě, ….. vedle sebe – divné. Působí to jako podivná sbírka nějakého Zlobra.
No future.
Když už se to bude rozebírat, tak se to mohlo odvézt do šrotu a postavit nové, totožného vzhledu, fejkovými nýty na jinak svařené konstrukci.
Ale chápu, že na předělávání téhle hrůzy se napakuje více lidí, protože se dá očekávat více nákladů, s kterými se nepočítalo, protože most bude v horším stavu, než se původně myslelo.
Myslím, že se ještě nikdy nestalo, že by při rekonstrukci velkých staveb nevznikly vícenáklady. Tedy výsledná cena rekonstrukce jistě překoná cenu nového mostu. Nemyslím si, že se musí za každou cenu kdejaká stavba vyhlašovat jako kulturní památka, zvláště v tomto případě.
Takže jak jsem tu již minule psal: je to trapný, je to trapný, je to trapný.
Kolik stovek milionů ministerstvo kultury přispěje dopravě, na zachování dle nich kulturní památky?
Nebylo by to jedno? Šlo by to ze stejných daní.
Ale z jiné kapitoly.
Jestliže MK má poměrně omezený rozpočet a musí se u něj rozhodovat nad prioritami, kterou „kulturu“ jak moc podpořit, tak by bylo fér, aby – jestliže vážně chtějí podpořit zachování onoho u-ni-kát-ní-ho výhledu na zrezivělý most, tak aby jej příslušně MK zaplatilo (namísto podpory jiné kulturní památky či divadla apod.).
Nevím, proč by to mělo jít z peněz MD, a tedy proč by ve výsledku měla tratit nějaká jiná dopravní stavba (na kterou už nebudou peníze), jen proto, že MK něco chce.
Jedno je to z hledika celé kopy peněz, ale jedno to není z hlediska toho, kdo befeluje, ale nic neplatí (rozpočtu MK).
Navíc pokud to bude dražší než nový most, na což bych si vsadil, kvůli mnohem větší pracnosti a speciálním technologiím, tak to tak úplně jedno nebude.
Tak tohle je něco. On vlastně Kupka nic neudělal, kromě ekonomické škody (ŘSD se vede samo). Tohle je fakt rozhodnutí, kterému se nedá věřit.
Ale tak jdeme do voleb, tak si lidi snad budou pamatovat, co on a jeho strana udělali – a jistě to nařídila strana. Kupka by to nejradši nechal vyhnít až do voleb, aby vůbec nemusel rozhodovat. Vlastně – co vůbec rozhodl, kromě tunelu kolem svého domu?
Most sám o sobě je jedna věc, podstatnější je dopad na dopravu. Stávající provizorium, myšleno jak je nastaven JŘ, má samozřejmě dopad a kdo jen drobet může logicky se vlaku vyhne. Dobré řešení za provizorního stavu JŘ prostě neexistuje. Jezdím-li denně do centra, potřebuji na hlavní, přelézat na Smíchově na přeplněné metro je kultura za 100, nehledě na to, že časový rozdíl oproti vlaku je +20-30 min navíc. Naopak, kdo je ze západní části Prahy, bože nedej z okolí tohoto půlkruhu je pro něho skutečně odvaz nechat se dovézt Ex 6 na hlavní nebo, bože nedej, někam na Kačerov. To… Číst vice »
Sedm let chlívku je ještě ta optimistická verze když víme jak u nás všechno dlouze trvá
To je pane ministr dopravy , ten umí bouchnout do stolu a protlačit moderní železnici o krok dále.😂
Náhodou, moderní tunel kolem své obce si prosadil hezky dlouhý.
/s
Sláva! Myslím, že proti byli zejména (bez pořadí): Ti z odpovědných organizací, které jeho havarijní stav svou trestuhodnou nečinností zavinili. Ti bydlící v blízkosti, které zajímá jen pohodlí. Techničtí fanoušci železnic, kteří řeší jen svoje. Ti, kteří si by si stavbou nového mostu vytunelovali balík. Suší ekonomové. My ostatní si na oslavu s Evou Olmerou zazpíváme Blues železničního mostu: https://www.youtube.com/watch?v=6AqhoDMNr4E&list=RD6AqhoDMNr4E&start_radio=1
A kolokvium, které jasně řeklo, že lepší je nová konstrukce, zařadíte taky?
Že se ptáte. Stačí si připomenout jeho složení.
Že železnici zajíma klíčová železniční infrastruktura je tedy horzné překvapení. To opravdu není památka na koukání, ale funkční (ehm, snad ještě) dopravní stavba
Tunelovat znamná ukrást, postavit nový most znamená ušetřit oproti generální přestavbě nýtovaného mostu a připlácnutí třetí koleje někde vedle.
Ne, určitě není překvapením, že zde, na webu o dopravě/železnici jsou názory účastníků diskuse téměř jednostranné. To je přirozené. Ovšem toto je pouze jeden úhel pohledu.
To o tom kradení / netunelování u nových staveb mě pobavilo.
Mě mj. zajímá, že nikoho nezajímá kdo ten předčasně havarijní stav mostu v minulosti způsobil, když jsme u těch peněz.
Nebýt cestujících, dopravců, sousedů a tramvají, vůbec se o tom nemuselo diskutovat. Pořád to ale někdo kazí tím, že po tom mostě nutně potřebuje jezdit nebo vedle něj bydlet!
Zlatý časy za komunistů, to se to v centru dobře bouralo a stavělo. S nikým se nemuselo diskutovat…
Tak vyhrála památkářské mafie a Česká připoutanost před cizinou, jen pockejte oni pamatkari ještě ukážou co umí, O kolik myslíte, že se oprava protáhne.
Snad nový ministr dopravy Kupkovo rozhodnutí může zrušit. Myslím, že taková rozhodnuti nemá ministr dělat necelé 3 týdny před volbami.
Doufám že se to celé ODS vymstí. Uvidíte za pár týdnů že takový rozhodnutí nesou brutální následky.
Na idnes má cenzor v diskuzi pod článkem o tomto rozhodnutí žně.
Zdůvodnění, že nejvyšší hodnotou mostu je jeho umístění a podíl, který má na panoramatu Prahy je hodně špatné, protože jak umístění, tak dopad na panorama by v případě nové konstrukce, která se měla realizovat, byl naprosto minimální, ne-li nulový. A navíc se obávám, aby to provizorium, které se plánuje po dobu opravy, nebylo na jeden furt…
Mohli by to provizorium taky postavit rovnou tříkolejné a nápadně připomínající výsledek minulé architektonické soutěže 😀
Pokud jde o provizorium, soudím, že bude na hoooooodně dlouho.
Po snesení stávajícího mostu se s velkou pravděpodobností přijde na to, že oprava bude daleko složitější, nákladnější a delší, než se předpokládalo.
Nesouhlasím. Bylo by hezčí. Viz Trojský most. Ale chápu, že je to věc názoru.
Kupka se podě….kakáč 1
Nebudu nijak komentovat celou situaci – starý most vs. nový most atd., to už mi opravdu přijde jako naprosté mrhání energií.
To co mě zajímá je, kdy a jakou zodpovědnost z toho vyvodí SŽ? Tohle je takové fiasko, s takovým dopadem, že přeci není možné dělat, jako že se nic nestalo.
Nikdy, přeci to tak v té organizaci funguje dlouhodobě, viz neustálé opravy vedoucí k žádnému zlepšení, viz Lužec, viz Mšenka, viz 200 na Pardubice – Choceň, viz stav pravobřežky, viz stahovačky…
SŽ je sice #mynic organizace, nicméně tady fakt nemohou za to, že jim někdo po pěti letech příprav úplně změnil zadání.
Nejhorší je, že na to stejně nejvíc doplatí cestující a potažmo pražská doprava jako celek.
je šance, že se změnou vlády se toto rozhodnutí ještě změní o 180°? tedy že rezatá hrůza půjde pryč a postavena bude tříkolejná (skoro)replika dle výsledků soutěže?
DISCLAIMER – teno není projevem podpory jakékoliv strany či hnutí, je se ptá čistě po technické stránce věci, zda je dnešní rozhodnutí Martina Kupky definitivní a nezvratné, anebo zdali je možné očekávat změnu v přístupu k problému
Ano je to možné. Za podmínky zrušení památkové ochrany ministrem kultury.
Stačí pustit na ministerstvo kultury kandidáta SPD na ministra kultury Mílu Roznera, a tento krok bude jistotou.
.. tedy pokud se Míla dokáže pod to zrušení podepsat.
(jen si dělám legraci z (ex)kandidátů této prokremelské strany, nic víc)
Šance není. Do předem prohrané bitvy o společné rozhodnutí a množství žalob se nikdo pouštět nebude.
Tohle řešení je samozřejmě špatné. Ale vzhledem na existující situaci asi jediné realistické. Pokud mnohem banálnější stavby dokázali blokovat třeba i 20 let snad i méně motivovaní aktivisté, na jak dlouho myslíte, že by bylo tohle?
To je vrcholný alibismus od pana ministra dopravy. Tímto se stavá nevolitelným.
Já úplně vidím, jak budou vznikat petice proti mostu s třetí kolejí. Není šance, že to navrhnou tak, aby se to opravdu skrylo a bylo nějak nenápadné. Bude to jak pěst na oko.
Bohužel. To si nikdo z těch odpůrců novostavby neuvědomuje. Bude to nesourodý slepenec dvou rozdílných konstrukcí a zejména pohled z Vyšehradu přes most na Hradčany bude tristní.
No, já se s tou studií seznámil a ten most je opravdu velice subtilní. Nosník má jen 2,4 metru a z toho je více jak metr pod úrovní lávky. Až mě ta subtilnost děsí, stejně jako vypočtený průhyb 11,2 cm.
Pokud je nezbytností zachovat původní most, pak se mi to řešení líbí.
Psali na netu, že se do konce 2026 zadá SŽ arch.soutez na rekonstrukci. Udelal bych novou 3- kolenou mostovku (repliku) a k ní prilepil opravené boky a udělal přípravu na střídavinu. Žádný prilepek. To by bylo jako pěst na oko.
Nepochopitelné plýtvání penězi. Takhle se to bude za pár let řešit znovu
Ano, za 100 let.
Jestli fakt věříte, že ten „opravený“ most bude komfortně fungovat dalších sto let, tak jste velmi naivní
A jak to tedy bude s tou trolejí na 25 kV AC? To předpokládám památkáře všechny ty spolky vůbec netrápí
Jak ten most bude v budoucnu fungovat je vůbec nezajímá
V rámci zachování pražského panoramatu bude přes most umožněna pouze parní trakce
25kV se bude pouštět pouze na nový rok místo ohňostroje …
Železniční doprava jen na úrovni 19. stol… Pojedeme autem brm Brrrm….
A budou to makety z latěk a papírmaše, postavené na bateriovém posunovacím vozíku. To kvůli hmotnosti. Páru zajistí papiňák na propanbutanovém vařiči.
Až tento most bude poslední úsek s tímto napětím v ČR, tak to napětí prohlásí také za technickou památku.
Jsem zvedav, jestli majitel Seznam.cz pan Lukacovic nyni dodrzi sve slovo, kdyz tvrdil, ze pokud most zustane, da toho – jestli se nemylim – ZE SVEHO 100 milionu korun… 🙂
Co myslite? 🙂
Já myslím, že jo. Nevím, jestli dá celé kilo, ale výraznou částku dá. Je to celkem zásadový člověk.
100M jsou pro něj drobné
Pro opravu mostu také.
Tak mne napadlo: tak dlouho se ohledně Libeňského mostu hádali zastánci rekonstrukce a výstavby nového, až inundační část skoro spadla a musela se shodit. Teď se staví znovu a jinak. Zbylá část se také bude shazovat a stavět znovu a prý stejně
Já bych řekl, že tady to dopadne stejně. Příští ministr rozhodne jinak, další pak zase jinak a tak někdy v roce 2028 či 2029 jedno pole spadne…….
Nerozumím jedné věci:
Před několika lety nebyl v Praze problém zbourat na Václavském náměstí zcela funkční, a z hlediska jednoho z klíčových pražských panoramat ne nijak ošklivý dům U Turků a nahradit ho kýčovitým Flow cosi…
Nyní je nemožné přesunout (vlastně ani ne zbourat) prakticky zcela nefunkční (v nemalé míře ne zcela funkční i do budoucna po nákladné opravě) most za koncem své životnosti a nahradit funkčním novým, tvarově stejným.
Zvláštní, že k obojímu se z velké části vyjadřovaly stejné organizace
Tak bezproblemové to zase nebylo. Na to, že to byl dům, který sice nebyl ošklivý, ale ani žádný zázrak, tak okolo toho byla dost bouřlivá diskuze, která se rovněž táhla a celý projekt zpozdila. Výsledek a podobu novostavby teď nehodnotím.
no tak vzhledem k tomu, že tam památkovou ochranu sejmul ministr kultury poslední den ve funkci, tak raději o jeho motivaci vzhledem k zapojení soukromého sektoru nebudeme ani spekulovat.
To je totiž paradox památkářů.
Když se s nimi normálně bavíte, tak vám budou dělat problémy i s výměnou oken do vnitrobloku na Praze 2.
Ale pokud je prostě odignorujete, tak vlastně můžete cokoliv (Nádraží Vyšehrad).
Pokud máte milion na pokutu, tak ano.
tak jako nebyl bych ma ministra tak příkrý… je to ministr do pěkného počasí, což nikdy svým způsobem práce netajil jde od válu a nic se mu rozhodovat nechce ještě by musel ujít ty 2,5km na ministerstvo kultury, kde by se musel dohodnout jak na to stejně ví, že se po sundání prvního pole zjistí, že tohle už se tam vrátit nemůže pak se bude řešit novej most ale do měkýho šlápne až ministr po něm, to už ho nepálí a novej ministr bude z vlády, kterou praha fakt nezajímá, protože se z hlavního města moc jejich voličů nerekrutuje, takže… Číst vice »
Já bych naopak příkrý byl. Pokud bereš povolání politika jako job, pak pochopitelně nechceš o ten job přijít. Proto si dáváš pozor, kam šlapeš, abys náhodou nešlápl někam, kde bys o ten job mohl přijít
Jenže proto politika vypadá jak vypadá, chodí tam lidé bez vize, ale s vidinou moci a vysokého platu
no tak jako že o ten džob příjde je mu jasný, i kdyby ten most opravil sám ve volném čase a zadarmo. bohužel politika je stejně jako swingers party kolektivní zábava, kde občas někdo někoho oj*be…
Vysoké příjmy možná, ale plat to není. Ty platy tam zas tak horentní nejsou.
Tak já to (kvůli své namyšlenosti) ještě zopakuji: napřed se postaví za stávajícím mostem most nový, vzhledově totožný s tím stávajícím; na něm bude 3. kolej a cesta pro chodce a cesta pro cyklisty. Potom se důkladně opraví most stávající, dvojkolejný, se zachováním vzhledu ale s nutným zpevněním konstrukce. To se dá do r. 2032 stihnout, ne?
Ano, toto by bylo ideální řešení. Otázkou nicméně je, kterým směrem budou vysouvat původní most a kam ho povezou k opravě. A mám takový blbý pocit, že jediná možná cesta je na jih.
Myslel som si, že Karlov most alebo Pražský hrad je kľúčová hodnota Prahy. Nie, bude to nitový most na okraji historického mesta.
„UNESCO podle Kupky doporučilo zachování mostu na svém místě, jelikož je to klíčová hodnota Prahy a jejího panoramatu.“
idiocoie českého státu slaví úspěch
Je nějaké sdružení podporující výstavbu nového mostu, resp. existuje nějaká petice? Obrovské zklamání.
Existuje https://www.petice.com/petice_za_modernizaci_zeleznicniho_mostu_na_prazske_vytoni Ale je to k ničemu.
Jo, a prohráli jste.
Nene, prohráli všichni. Ale především železnice.
Těžko. Ono stejně, na světě (i v ČR) je většina lidí, kteří ten most nepoužívají, zato znají panoráma Prahy. Bejt nějakej vidlák, co jede jednou za rok do Prahy na výlet a neví o tom vůbec nic, asi bych taky řval „skandál, opravit, neúcta k předkům“… Kdyby Kupka rozhodl, že zbourat (což imho ani nemůže), další ministr by byl nucen to rozhodnout jinak (resp. Babiš, protože autonomie jeho lidí je prakticky nulová). Snad to povede aspoň ke zvýšení rychlosti na 40 (i to bude zlepšení) a po konfrontaci s realitou i k novému mostu. Jen to bude trvat dýl a… Číst vice »
Proč se od začátku nešlo cestou tříkolejné repliky… už to mohlo stát.
Ministr: “Hodnocení všech vstupů říká, že se máme vydat cestou rekonstrukce,”
Vrcholný alibismus. Všechny vstupy to rozhodně neříkají. Opravdu je těžké přiznat barvu, že resort dopravy podlehl tlaku památkářů a jedné hlučné skupiny a rozhodl se jim vyhovět dopravně nevhodným / kompromisním řešením?
jj tohle je fakt na hlavu. Hlavní vstup je železniční doprava, potom návaznost na MHD (nová zastávka, zvednutí mostu aby se nestrhávala tram trolej), potom pěší a cyklisté. A pro všechny tyto kategorie je nejlepší nový most. Jaksi ministra přes dopravu nezajímá doprava mám ten pocit
Vždyť je před volbami. Neměl koule na to, aby schválil nejlepší řešení. Novy most.
Stary most po 124 letech to má už dávno za sebou. Za pár let budeme řešit opět opravy a pak tase opravy kvůli par řvounům.
Předpokládám, že z nebouračů se následně stanou nestavěči, tedy že začnou hlasitě odmítat stavbu nového jednokolejného mostu co má být vedle. Tohle celé je fakt velký fail a jen to ukazuje jak tomu tady velí amatéři. Kupka mohl předtím než skončí udělat něco správného ale je to prostě populista
Už se tedy těším a na protesty, že ten opravený most s novým neautentickým materiálem bude moc „blyštivý“ a bude žádána „tradiční“ korozivní patina a hádky o odstín.
Třetí kolej to pak vizuálně zabije, ale kdo chce kam…
Nerozumím, fakt ne.
Největší hodnotou je umístění mostu – takže není nutné tam mýt tu zastaralou konstrukci, ale vizuálně podobný most na stejném místě tam být může?
Největší hodnotou mostu je umístění, a ne jeho funkce? Hele, žijeme ve městě nebo ve skanzenu?
A zahrnují ty „ve studii všechny zahrnuté vstupy“ také známé problémy o problematickém přepnutí na střídavinu, nemožnosti přidat vlak.zastávku, nutnosti postavit 3.kolej která stejně zhyzdí panorama, nebo nízkou výšku trolej.vedení pro tramvaje?
Fakt tomu rozhodnutí nerozumím. V čem je horší postavit vizuálně podobný nový most na stejném místě a tento přesunout kus jinam?
Krom velice špatných dopadů na praktický život si myslím, že tento přístup k památkově ochraně je k památce hluboce neuctivý a neautentický, o čemž jsem si dovolil napsat menší textík
https://adamrez.cz/clanek/domy
Libeňák 2.0 a podpora aut v praxi na několik let dopředu. Pokud se současný most skutečně “opraví” (replika), tak zastávka na Výtoni nevznikne a třetí kolej se nepostaví. O zlepšení podmínek pro cyklisty a pěší se nemá cenu vůbec bavit.
Inu, nejvíce za jeho zachování bojují spolky protěžující v Praze cyklistiku a MHD. To je paradox, co……
To není vůbec pravda, naopak spíš chtějí nový most, protože je to pro chodce a cyklisty daleko lepší.
Mohli jsme mít nový hezký most, který mohli naši potomci obdivovat a za jehož záchranu mohlo v roce 2135 bojovat jakési nové UNESCO….. nebudeme mít nic, budeme mít nafurt jakousi prozatímní konstrukci, na kterou se už most nevrátí, protože se při demontáži rozsype….
Tohle rozhodnutí je zcela v duchu této vlády – nemastná neslaná. A Kupka rozhodně nepatří k nějakým politikům s tahem na branku, ten si v mládí vyčerpal v Libeznicích. Kdyby nebylo Mátla, který ten tah má, tak se nehnulo ani s dálnicemi.
Když pominu, že peripetie mostu se vlečou již 40 let, tak za hlavní žábu na prameni bych považoval vládu S. Grosse, za jejíhož úřadování se most dostal pod kuratelu památkářů.
No, tak snad se mu při sundávání nic nestane 🙂
Ale zase tam bude spousta „nepředvídatelných“ vad a tím víceprací … ono to bude mít smysl na jednu stranu
Nezbývá než si zvolit jiného ministra dopravy, takového který bude mít koule jít proti uřvané menšině. Rekonstrukce nedává ekonomický smysl, za pár desítek let bude potřeba další a pak opět další. Rekonstruovaný most bude mít nadále spoustu omezení v porovnání s novým mostem. Konstrukce sama o sobě není kulturní památka, „památkou“ je typ, tvar a zasazení mostu do okolí. Pokud by byl památkou most samotný, tak ho stačí přesunout jinam. Nový most, který zachová ducha původního mostu, ale umožní moderní železniční spojení by měl být vítězstvím pro obě strany. Zde opravdu vítězí iracionalita a konzervativnost. Konzervativnost, kterou tak perfektně reprezentuje… Číst vice »
4. Upraví se mezitím napojení infrastruktury na jedné či druhé straně a vrátit most bude problematické
5. Most po sundání někdo po částech ukradne 😀
Při snášení se rozlomí …
Pamatuji, jak přijel svého času ministr Bendl do Ústí nad Orlicí. Taky z ODS. A také „zachránil“ staré nádraží. Výsledek vidí každý, kdo jede kolem. Plně souhlasím s Vaší první větou příspěvku.
A můžu se zeptat kterého (ministra)? Turka? (:
Umíte si představit ten křik, kdyby nás Unesco vyškrtlo? To si asi nedovolí žádný ministr.
Drážďany vyškrtli a stalo se něco?
Vláda s vizí by si to obhájila. Magistrát s vizí taky. Bém si prosadil Blanku a co? Nic. Nové spojení (resp. ta část od tunelu na hlavní nádraží) UNESCU nevadí? Most jako kráva tyčící se nad Novým Městem. A nic.
Ani tady by nikdo nic nevyškrtl. Jen to odpůrci čehokoliv (nejen mostu) používají jako argument a Kupka dostal bobky
Ač se mi to nelíbí, tak by mě zajímalo jak si představujete tu volbu nového ministra, protože nic takového jako „volba ministra“ v nastávajících volbách není. A upřímně, kdyby tohle slíbila třeba Konečná, tak určitě jí zrovna kvůli tomu volit nebudu.
Ministr dopravy se nevolí. Ministr dopravy se, stejně jako všichni ostatní ministři, jmenuje. Přesněji: jmenuje ho prezident na základě návrhu předsedy vlády.
Po snesení železniční most rozeberou to, zjistí bude potřeba výměna nový dílů než 15%. Může se stát závěr rozhodnutí ministerstvo dopravy změní. Bude teprve začátek snesení jeden části železniční most. Počkáme a uvidíme, jak to dopadne po důkladnou kontrolu stavu mostu?
Proboha vždyť je to pitomost, jakým postupem a jak dlouho to chtěj opravovat? Oprava štětkou?? Na jednom konci skončej na druhým můžou začít. Čistý řešení by byla vizuální svařovaná kopie. Na standardu na hradě si můžeme dát: Na všechno jdeme nějak blbě. Kocourkov hadr
Postup opravy „za provozu“ je od začátku míněn tak, že se stará konstrukce vyjme, nahradí provizoriem a někde bokem se do toho začne šťourat (a postupně zjišťovat, že původního moc nezbude – což už je moje osobní poznámka, třeba chybná).
Ale zas ta práce natěrače by byl docela dobrý šolich, takový celoživotní 👍🏻
Všechno se dá opravit, když se to vezme doslova, ale z toho původního moc nezůstane.
Škoda, ale svět se kvůli tomuto rozhodnutí nezastaví. Jen mě přijde, že se stejně oddaluje nevyhnutelné, ta konstrukce je stavěna na jiné dopravní zatížení. Rekonstrukce vyřeší ( v optimistickém duchu zastánců původní konstrukce) 15% dílů mostu, ale zbylých 85% bude stále na místě, u kterých se únava materiálu jednou projeví a bude se muset opět řešit komplexní rekonstrukce. Vidím v tom trochu paralelu s libeňským mostem, kde až přímo zahájená rekonstrukce odhalila realitu stavu soumostí. U libeňského mostu jsem ale rád se zachováním původní podoby výrazných celků (most přes labe, který i přes budoucí repliku je, dle mého názoru, vhodným… Číst vice »
Labe v Libni?
Že by se astronaut, indián a slavnostní účastnik slavné jízdy pendolina do Budějovic na ministerstvu balil a s nějakým příkazem nasledovnikovi hodil do všeho vidle. Nějak začínám mít dojem, že se Bratrvo Spolu začíná balit aby nejen na MD udělali nějakou škodu a další vláda tu jejich sabotáž musela řešit. A jak jinak – My nic, to oni tam teď jsou.
Třeba most dostane nakonec rozum a při rozebírání si řekne „a dost už“ a sám se uvede do neprovozu schopného stavu.
Chudáci místní, myslím, že se všichni těšili na to až zmizí nejen pro celkovou kultivaci té oblasti, bezbariérovému propojení břehů atd, ale také proto, že každý přejezd vlaku i ve 20km/h dělá hrozný randál.
Tak proč se místní neozvali? Proč neprotestovali proti opravě? Proč negativní emoce vždy převáží nad pozitivními?
Však se ozývali. Akorát neměli na své straně milionáře a UNESCO tak byli všem ukradeni
Navíc vždy je jednodušší podepisovat petici proti něčemu než za prosazení nečeho jiného.
Tak hlavně všichni předpokládali, že proti stavbě nového jsou to takové výkřiky a nehrozí to.
To že nakonec rozhodl takhle je podle mě docela šok pro všechny. To je jako podepisovat petice pro stavbu dálnic a proti Dětem země.
Další architektonická soutěž za desítky milionů korun co se spláchne do záchodu. Dále třeba nová budova hlavního nádraží, nebo přírodní park na soutoku Vltavy a Berounky.
Škoda práce, promrhaného talentu a peněz, ale kulturní války před volbama jsou důležitější.
Jaký přírodní park? Na soutoku měl být silně komerční volnočasovy prostor. Zkrátka největší vodní atrakce v Česku. A to teda chápu, že místní mít hned za barákem nechtěli. Především pak tu dopravu a související.
Kdyby nejprve vznikla shoda na daném řešení, a pak se teprve pořádala soutěž, ideálně ještě otevřená, peníze by zbytečně utraceny nebyly. Takhle, jak to proběhlo, se to dělat nedá.
Kupko… jste jen obyčejný žvanil a zbabělec.
Byl bych tvrdší …
Tak jen aby se z toho mostního provizoria co tam bude ještě taky nestala památka. Koneckonců tento utilitární most dostal status památky až relativně nedávno.
Buďme rádi že se podařilo vyměnit rámusák za nový Trojský most, dnes by tam třeba už musel zůstat.
Doufejme, že při vypisování „architektonické soutěže na třetí kolej“ bude podmínka, aby v řešitelském týmu byl od počátku i statik, jinak to nemá cenu.
a podmínkou bude, že ve vizualizaci bude přítomnost trakčního vedení 🙂
Jsem na to technické řešení náramně zvědavej. Snad vymyslejí něco funkčnějšího než ta vylhaná studie
Snad se ještě podaří prosadit nový most…
(facepalm)
Bohužel za současné situace jediné možné řešení. Památkově chráněný most nelze odstranit a než se dál handrkovat s památkáři, je lepší postavit souběžný most pro jednu kolej ať je po čem jezdit a pak začít s výměnou, pardon opravou, toho starého. Pokud by se situace za pár let změnila, postaví se vedle nového další nový most.
😂🤡
Hm, jenže bohužel souběžný most pro třetí kolej snášení původní konstrukce předcházet podle plánu nemá. Nejspíše proto, že by se to už v potřebném termínu nestihlo. Škoda, budou výluky.
A jak tedy bude nakonec řešeno přepnutí na střídavinu u rekonstrukce, o které se mluvilo? Na tohle jsem pořád neslyšel odpověď… Je to technicky možné u stávající konstrukce/té rekonstruované?
Profesionální mluvka no…co dodat. Hroznej most s přílepencem to budou panorámata!
A jako bonus opravit Vyšehrad s-bahnhof!
Což by bylo vzhledem k obsluze území ideální. Nástupiště klidně posunout mezi Výtoň a Albertov, na každou stranu jeden přestup. Obsluhovat hladinu Vltavy nedává smysl.
Hlavně, že už rozhodl o novém mostu, zadal se projekt, pak částečně pozastavil…
Zkrátka radši ustoupil, aby dostal od řvoucího davu pár lístků navíc.
Tak snad Kupkovi do té doby ta ostuda spadne a nikoho při tom nezraní.
Hrůza
Takže nemá…(koule) 🙁
Dokáže prosím někdo objasnit význam této věty?
„Dodal, že most je nebude rekonstruovat jen kvůli opravě, aby aby sloužil dalších 100 let.“
Význam: aby sloužil do roku 2130.
Tak jsme mohli mít krásný nový most s životností 100 let a místo toho budeme opravovat šrot, abychom ho za 20 let mohli opravovat znovu.
vítejte v ČR. nejvíc zpátečnický stát na světě kde nám vládnou opice ze stromu slezené..
Doufám, že to stejně dopadne dobře.
Tady jde vidět když cca 50 lidí brečí co se pak uděje..
Já chtěl podepsat petici za zbourání.. Už mě to otravovalo. Zbourat a nahradit. Za 100L let by z toho taky byla památka.. Viz. Viffelova věž a její stories.
Ale mezi „chtěl podepsat“ a „podepsal“ je ale podstatný rozdíl.
Názorná ukázka toho, proč je stavitelství v Praze úplně v prdeli a proč je ODS je karikaturou sebe sama, které již utekli všichni pravicoví voliči, což názorně zjistí už za 3 týdny v praxi.
Stát měl samozřejmě postavit most nový, i kdyby to znamenalo odejít z UNESCO.
To není ODS. To je tradiční český alibismus – to ne já, to posudek, to UNESCO, to památkáři, to aktivisti.
V Jeruzalémě jezdí šalina po mostě od Calatravy. V Benátkách si turisti po cestě z modernistického nádraží lámou nohy na lávce od téhož architekta…
Já to tušil, že Kupka couvne…
Rozum opět umlčen, ach jo.
Anebo se už dopředu ví, že se žádný soudný mostař/projektant nepodepíše pod návrat nějaké vysoké zatěžovací třídy spolu s očekávanou četností jízd vlaků…
Tak tohle nefunguje nikde. Vždycky se někdo najde „když je to teda potřeba“. :/
SŽ si nas…la do vlastního hnízda. Totálně vyignorovali památkovou ochranu a navrhli moderní most, kterých se dnes po světě staví stovky a žádný turista se na ně nejezdí dívat. Co je na Praze cené je genius loci přelomu 19. a 20. století. Kdyby šli cestou vzhledově co nejpodobnějšího mostu, tak to nevyvolalo takový odpor a nedopadlo to takhle. Stanovisko památkářú bylo jasné od začátku a i Kupka chápe, že existuje velká skupina voličú co to vidí stejně. To že ve zdejší sociální bublině převládá jiný názor na věci nic nemění.
Ale ten most tam není od toho, aby se na něj jezdili dívat turisti. Ten most je nejdůležitější železniční přechod Vltavy. Původní most mohl důstojně sloužit jinde, ale ne, my ho radši budeme dál zatěžovat abychom se ujistili že v nedaleké budoucnosti půjde k zemi.
Strčte si Prahu, její genius loci a turisty víte kam… do vlastní peněženky. Místo těch peněz, kterými se tento nesmysl zaplatí. Most je dopravní stavba, dosoužila, pryč s ní a šup tam nový. Toto je neskutečné co se kolem této jedné věci děje. Doslova každý kdo má do ( ! ) díru si dovoluje do toho kecat. Já jen doufám, ať už to vláda/ministr plánují, nebo ne (a bude to jakože překvápko), že po tom rozebrání se najednou „zjistí“, že je to z většiny šrot (to je už teď) a stejně bude nový most 😀 Jen to bude zbytečně stát… Číst vice »
Proboha…. jsem doufal, ze z tohodle už jsme vyrostli. Jasně….. stavme dalnice uprostřed Prahy, vždyť to jsou dopravní stavby 😀 😀
Víte, co to znamená město? Mraky lidí (a věcí), kteří (které) potřebují brutálně kapacitní dopravu. Auta jsou fuj, segawaye jsou fuj, koloběžky jsou fuj, kola jsou fuj … Vlaky už jsou taky fuj?
Sedíš si na vedení Honzo? Tady nikdo nestaví nic nového, jenom se chce starý kus šrotu vyměnit za nový most.
Však ten nový most je právě ve všech ohledech urbanisticky lepší!
Ale tady se nestaví nový dálniční most (ten ude na severu Prahy), jen se jedná o moderní náhradu. V roce 1900 taky nikdo nelpěl na zachování původního jednokolejného mostu.
Tohle přece není dálnice. To je důležitý most, po kterém by (i bez třetí koleje) mohl jezdit vlak každých 5 minut a naplnil by se. Jenže to teď nejde, takže půlka S7 končí na Smíchově, S6 a S65 komplet a Ex6 se Smíchovu vyhne. Pak mají tyto linky polovičatý význam a na jejich obsazení je to znát (u těch co dříve na hl.n. jezdily, u S6 by to teprve naskočilo). Netěší mě že dalších 7 let to bude vypadat takto.
Rozeznáte dálnici od železnice?
V pavilonu Bohnice. EU+GD.
Návrh ze soutěže podmínky památkové péče plnil, nejednalo se o odstranění, ale rekonstrukci památky, jak mnozí stále v diskuzi podsouvají. Byť rekonstrukce s novou ocelovou nosnou konstrukcí (mrkněte na Negrelliho viadukt – taky dostal moderní ocelovky a spřeženku přes Křižíkovu ulici). Návrh ze soutěže pouze neplnil představy aktivistů. A politici holt rozhodli na základě PR no.
Chodím kolem často a ža bych tam viděl nějaký nával turistů………
Nojo, tak to zkusíme znova za 30 let. Až shnije zbylých 85 % dílů, které víc než 160 let skutečně nevydrží. 🙃🙃
Štve mě to, ale co jiného u nás čekat, že..
Budou rádi, když zachovají 10% někde mimo nosnou konstrukci. Vše bude totálně shnilé a všechny vzorky bezmála130 let staré oceli nevyhoví ani kvalitě na lávku přes potok.
Šíleně mě zklamal, v životě už můj hlas neuvidí. A jinak se k tomu nevyjadřuji. Zvítězila debilita. Tak doufejme, že ten šrot nějak rozpadne. Naděje umírá poslední.
*se
Nebojte, rozeberou ho na díly a zjistí že většina je šrot, tak to nikdo dávat dokupy už nebude 😀 A hlavně nikdo soudný se nepodepíše pod skládanku ze 120 let starého železa a nových dílů.
Jen to bude stát strašné množství peněz a ty roky, než toto vše proběhne, už tam mohl stát nový.
Doufám, že budete mít pravdu!!
No jo, je před volbami, ministr asi podlehl názoru podporovatelů jeho strany.
Žádný rozumný ODSák tohle podporovat nemůže.
Vidíte to pohledem místní bubliny, ale v reálu by se pa slítlo spoustu různejch iniciativ a křiklounů a většina lidí neví a nezjistí, v jakém je to stavu.
Snad to bude znamenat, že „jen“ dražší oklikou stejně dojdeme k novému mostu.
Těm je to spíš jedno. Záleží jim na mostech pro auta.
Vysvětlil ministr jak v rámci rekonstrukce mostu postaví zastávku na Výtoni, kterou obsahuje schválený územní plán?
Česko je skanzen… Teď ještě zavést pravidelné turistické parní vláčky mezi hlavním nádražím a Smíchovem a bude to dokonalý. Památkáři, UNESCO a turisti budou chrochtat blahem a pravidelní cestující pojedou na Smíchov metrem. Do Plzně se bude jezdit přes most Inteligence a bude klid.
Jízda do Plzně přes most Inteligence prodlužuje celkovou cestovní dobu pro podstatný kus západní Prahy o minimálně 35, většinou o 40 minut. A to je lákavé a atraktivní.
(Jezdím tím dost, propadu obsazenosti expresů, v těch méně exponovaných dnech a časech, si nejde nevšimnout. A když ze zoufalství použijete Berounku, 3x ze tří posledních jízd nedodržené řazení, včetně vypadlého vagónu, do kterého jsem ráčil mít místenku. Hodně znát je i větší „narvanost“ metra B od okamžiku, kdy S7 začala být redukovaná o úsek Smíchov – Hlavák.)
Tak ty pravidelné turistické vláčky by mohly mít kapacitu 500 cestujících a využilo by se to slušně 🙂 Bohužel na most Inteligence se už toho moc dalšího nevleze a současné řešení Ex6 mimo Smíchov je to nejmenší zlo, ale je to pro třetinu Prahy velmi nešťastné. S Ejpovickým tunelem jel expres ze Smíchova do Plzně 66 minut, teď se minutím Smíchova ta cesta lidem z Prahy 5 tak aspoň o půl hodiny prodlouží (a tudíž volí více dálnici nebo R16). Cestou z Chebu/Domažlic někam na Stodůlky je už časově lepší vylézt z EC/IC v Plzni, počkat na R16, dojet do… Číst vice »
Další ministr bez koulí, co se pokakal.
Takže minimálně do roku 2035 mostní provizorium, to je nádhera 😀
Není náhodou už ten současný most původně „provizorium“?
O to je to celé směšnější.
Nemyslím si, z čeho tak soudíte?
SŽ jej chtěla nahradit za 4-kolejný již před 100 (!!!) lety.
Ty mosty ve skladu jsou v lepším stavu.
ČERSTVÁ INFORMACE ZE SSHR: mostní provizoria máme skladem, dokonce více druhů !!!!
Kulturní památka je kulturní památka. Že se dlouhodobě neudržovala a došla do tohohle stavu neopravňuje k tomu ji zlikvidovat. To by bylo jak postup oligarchů, kteří vlastní hodnotné domy a vily, které nechávají chátrat, aby je mohli zbourat. Dobré rozhodnutí a precedent.
Pardon, ale tohle je normální demagogie. Most byl projektován na životnost 100 let, a na místě je od roku 1901. Za kulturní památku byl prohlášen v roce 2004. Logicky se s ním tedy po těch 103 let nakládalo tak, jako by kulturní památkou nebyl, s tím, že dožije a vymění se, protože kulturní památkou nebyl.
Nevíte, za co bojujete. To přemostění po přidání třetí koleje bude hnusný paskvil. A to byl vzhled jediným argumentem pro zachování, ve všem ostatním (za mě teda i v tom vzhledu) je nový most mnohem lepší. Naprosto tragické rozhodnutí, tohle není dům s pěknou fasádou, ale dopravní stavba. Odnesou to cestující i místní obyvatelé.
TO JE MOST. Památka je Hrad, Vyšehrad, zámek Orlík atd. Most je účelová stavba, která když doslouží, tak se má nahradit jiným mostem
Kdyby byli v historii lidé jako Vy, tak nemáme Karlův most (Juditin je památka), nejezdíme železnicí do centra města ani nemáme ulici Národní a Příkopy (hradby jsou památka), neexistuje Pařížská (židovské město je památka), Vltava nemá nábřeží (meandry jsou památka) atd……
Ten most je především součástí transevropské železniční sítě, tudíž by se k němu tak mělo přistupovat, odvézt do šrotu a postavit úplně nový nebo svařovanou repliku.
No jsem moc zvědavý na ten průběh rekonstrukce, její cenovku i další životnost mostu. Myslím, že se časem ukáže, jak obrovská chyba toto rozhodnutí je.
jsme strašně bohatí, rozpočet je v neskutečném přebytku, můžem si to dovolit
V porovnání s kauzou Diag Human je to prkotina.
Ať žije pražský skanzen! 🙁
Moc nechápu obsah článku, vs fotku prezentace kde se plánuje pokračovat podle původního plánu (starý most oprava a přesun)
Pan ministrovi nikdo nedodal nový slidy 🙂
Předpokládám, že je to z té dva roky staré tiskovky, ale pravda, u tohoto článku to nemá co dělat.
Česko je skanzen.
Spíš kus Prahy je skanzen. Na sever od Libeňáku se podařilo postavit novou, moderní lávku, Trojský most a teď běží i soutěž na nový dálniční most. Lanovka neprošla, tak bude ještě jeden most pro tramvaje v nižší úrovni do Podbaby.
Nejdebilnější možné rozhodnutí vyhrálo. U nás klasika.
Doufám že do toho hodí vidle SŽ. Koneckonců je to správce infrastruktury a z toho titulu má poslední slovo.
Dovolte, aby se zasmál. GŘ SŽ dělá a bude dělat to, co chce MD a přes správní radu se to přepapouškuje jako úkol.
Jsem zvědav jaká firma do toho půjde . a taky doufám že se všichni ti mudrlanti co prohlašují že je to jak „skládačka lego“ do toho zapojí vylezou na lešení (zima /léto , sucho / déšť ) …
Před volbama se asi nehodí špatné PR, protože menšina strašně křičí a nemuselo by se to hodit. Je to nesmysl a nedopadne to dobře.
Ta křičící menšína pana Kupku stejně volit nebude. Hodí to Pirátům nebo STAN. ODS už dávno neví kdo jsou – teda spíše byli – její voliči.
Jen jestli právě lidé, kteří odmítají změny, nejsou dnes voličské jádro ODS.
Škoda, že se nedočkám toho údivu 60 let, generace co se za 20 let narodí, a bude přemýšlet – proč to?
Proč když cca 120 let před námi postavila minulá most, u kterého počítali s zivotnosti 100 let. Kapacitně pak přestal stačit a místo rozvoje jsme si vytvořili pseudoskanzen. Původní most s přestavbou a oni (budoucí generace) teď musí řešit, co s tím.
Obávám se, že provizorium zůstane provizoriem po více volebních období.
V Bratislavě to měli od 2.sv.v. asi 70 let 🙂 Pravda, nebyl železniční, ale efekt bude stejný…
Pokud myslíte Starý most, tak to válečné provizorium je tam pořád 😂. Jen přes něj jezdí jen tramvaje, dále je využíván pro pěší a cyklisty, ale po rekonstrukci už ne auta.
To provizorium už tam několik let není, je tam nová konstrukce. Jen ten účel máte dobře. A pro auta není už potřeba, protože těch automobilových mostu tam je už neurekom.
tak to jste si pěkně pokakal pane ministře 😀
Takže most v havarijním stavu, s neopravitelnými závadami je najednou mávnutím kouzelného proutku v pohodě opravitelný a je třeba opravit jenom 15% konstrukce. Někdo tady šeredně lže a velmi mě mrzí, že Kupka podlehl tlaku nebouračů. Smutná zpráva pro železnici. Ale nedalo se od něj čekat nic jiného. Aneb kam vítr, tam plášť, přeci si před volbami nepohnojí místečko (o které stejně asi přijde).
právě že si ho pěkně pohnojil tímto rozhodnutím ..
I prof. Ryjáček, který ten most sleduje dlouhodobě, možnost opravy připustil – „jen“ tvrdí, že to nedává smysl, z hlediska nákladů a přínosů.
Opravit jde všechno. Tady výměnou většiny prvků. Ale bude to ještě památka?
Karlův most je…
Karlům prošel větší opravou po povodních v 19. století, což je dost dávno na to, aby to památkáři uznali jako historicky cenné.
Karlův most by neměl být památkou, protože bez souhlasu památkářů kdysi sprostě nahradil jistě opravitelný Juditin most……….
Takový Théseův most?
Opravit to určitě lze. Ostatně ono jde opravit skoro vše. Jenom nevěřím že na opravu je jen 15%prvků. To vzhledem ke stavu mostu a předchozím zprávám o tom jak jsou tam neopravitelné části, co ani po rozdělání nepůjdou spolehlivě opravit zní jako zavádějící. Ale nejsem mostař, takže si počkám na realitu. Jen aby to pak nedopadlo jako „sem se spletl v desetinné čárce a není to 15%, ale 90%) Když si ale k tomu vezmu ještě projekt na třetí kolej, přípravu na přepnutí na střídavinu (nerozumím tomu v čem je problém, v tomto se neorientuji) a hlavně se zvednutím na… Číst vice »
Vidím to dost podobně.
U přepnutí na střídavinu je problém, že střídavá trolej, kvůli vyššímu napětí, potřebuje větší izolační vzdálenosti od konstrukce mostu (už teď je to tam dost na těsno, viz odkaz). Ale třeba to vyřeší nějaký pertinaxový příčník 🙂
https://mapy.com/s/morotocome
I kdyby se ve vysledku mela udelat replika, tak co na tom sejde. Bude to urcite drazsi, nez se ceka, ale stat vyhazuje prachy na vsechny strany, viz opravy nadrazi v totalnich zadnicich, ze tohle si dovolit mizeme.
se spletou v desetinne carce a pod prvnim vlakem se ten most roztahne o 17 metru…
Protoze to byly ucelove lzi od zacatku
„Alea iacta est.“ Rozhodnutí už padlo, tak teď si počkáme na realitu a uvidíme kdo a jak lhal.
Já když viděl jak Kupka je připosraný co se týče měření rychlosti na nové D4, tak jsem hned věděl že bude připosraný i u mostu
Již brzo… Budou volby…
Přijdou mi zřejmé dvě věci:
1. Je to špatné rozhodnutí
2. S tolika tlaky a vlivy z tolika stran těžko mohl rozhodnout jinak (zhlediska politického, PR, …)
Bohužel.
Ze všech zpráv kolem tohoto mostu mi přijde, že Kupka jen pasivně sledoval vývoj a neudělal nic proto, aby se dožilá konstrukce včas nahradila, klidně i něčím podobným. Dlouho jsme čekali na jeho rozhodnutí či vyjádření. Jednání s ministerstvem kultury jsem nezaznamenal. Měl na to 4 roky. Stejně jako na pošťouchnutí SŽ k efektivnější práci podle vzoru ŘSD. Nebo je mu železnice ukradená obecně.
Jasně řekl, že chce znát názor UNESCO, než se rozhodne. A HIA sotva mohl mikromangovat k urychlení.
Kdyby mu byla železnice ukradená, tak by Praha-Liberec nezahrnul do TEN-T a u Kojetína by se nestavěla dvojkolejka na 200 km/h. Ministr dopravy fakt nemůže věnovat 99 % času železnici a starat se o každý starý příhraďák.
Praha – Liberec měla už asi dva tucty studií a plánů na zrychlení, takže zatím nic nového hmatatelného. Tady se bavíme o dost vytíženém mostu přes Vltavu, ne nějakém starém příhraďáku na lokálce do Písku.
Proč nebyly protitlaky? Proč jsou vždy slyšet jen odpůrci, ale ne příznivci?
Třeba proto, že chodíme do práce a v této opravdu pracujeme?
Ukřičená menšina opět dosáhla svého na úkor většiny.
To je prohra pana ministra, před pár lety chtěl tříkolejný most, ale asi ne moc a v rámci vlády, kde mají i ministerstvo kultury zřejmě moc neloboval na rychlou náhradu mostu a nechal to vyhnít až iniciativu převzaly nebourací spolky. Ale tak co čekat od ODS, u nich byla železnice vždy s nejnižší prioritou.
Tak uvidíme těch 15 % během „rekonstrukce“ pánové…
To bude Libeňský most číslo 2. Až sundají první část (a nahradí provizoriem) a zjistí v jakém je stavu, tak se vrátí zpět k variantě nového tříkolejného mostu, a budou tomu říkat „vzhledová replika“ 😉
Ja si to taky myslím. Jakmile zjistí že se jim to rozpadá pod rukama tak celá rekonstrukce se změní na novostavbu.
Ale jo, ono to 15 % bude, ale naopak 😀 Použitelných… Takže za naše prachy se zjistí, že to stejně nejde, že reko by byla z většiny nové díly a tedy to nemá smysl. Navíc se pod to nikdo nepodepíše, dám tam nové díly se 100% vlastnostmi a k tomu kus starý 120 let, o kterém nikdo neví, co udělá za 10 let.
Akorát tam bude roky provizorium, kdy už tam mohl stát nový (který se stejně postaví) a bude to stát neskutečné peníze navíc.
Smutné. Inu ne každý den jsou dobré zprávy. Alespoň že na dálnicích se maká.
Je jasně vidět, že priorita Kupky, potažmo ODS, jsou auta, nikoliv železnice.
Prioritou Kupky je vlastní PR. Dát ho do místnosti plné zrcadel, ve kterých by se mohl vzhlížet, tak bude šťastný…
Ne, to není vidět. To je jen Vaše chybná domněnka.
To odráží zájmy jejich voličů.
Je to jak s fňukáním, že pražští politici napříč spektrem se bojí razantně sáhnout do parkování. No, bojí, protože nic takového voličům neslíbili a nebyli s tím zvoleni. Až tady bude společenská poptávka po zásadnější regulaci parkování, mýtu ve městě, rozvoji železnice atd, tak se jí začnou strany chápat, slibovat a při úspěchu ve volbách realizovat. Opačně to nefunguje.
Nene, chce si tímto pojistit další voliče z řad odpůrců nového mostu.
A těch je asi tak kolik?
Chtěl bych se dožít (cha cha cha!) konce životnosti Nuseláku. To bude sranda. Bych se nedivil, kdyby to prohlašovali za pietní místo, který se nesmí zbourat, protože z něj dolů naskákalo xyz lidí…