Šéf Kloknerova ústavu: Oprava mostu na Výtoni má technická i ekonomická rizika

Výtoňský most pod pražským Vyšehradem. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýVýtoňský most pod pražským Vyšehradem. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Nemyslím si, že je rekonstrukce správná cesta, říká ředitel ústavu.

Odebírat
Upozornit na
guest
94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
melm

Má někdo představu, kolik váží jedno pole toho mostu?

Makabrozni masakr, Doge bude

Ten šrot a jeho záchranu nehodlám platit ze svých daní. Takže sundat, přesunout podle původního plánu nebo klidně rozřezat. za mě: zbourat a postavit nový most.

Petr Bečvář

Co chcete vy, naštěstí nikoho nezajímá. Most se zkrátka opraví, a to i z vašich dani, tečka.

Adam

Hlavně ať už se něco děje!

Daniel Jablonecký

Máte pocit, že se toho děje málo? Na mě je to dramatické až až. A ještě bude.

Radek

Nejvíc je mi líto lidí ze SŽ a projekčních a stavebních firem, kteří budou muset ručit za bezpečnost tohoto řešení. Fakt bych nechtěl být na jejich místě.-(

bývalý volič ODS

Já bych hlavně nechtěl být na tom pontonu který to bude převážet. Požadoval bych brutální pojištění za případnou smrt která by položila firmu která do toho šla.

Petr Bečvář

Trochu jsem doufal, že po tom včerejším rozhodnutí tohle zbytečný fňukání, jak se most nedá opravit, konečně skončí, ale vypadá to, že to asi ještě nějaký čas potrvá 🙂 Každopádně už to nic nezmění na tom, že se most bude opravovat. Díky všem, co se o to zasloužili a nakonec úspěšné porazili tuhle dezinformační kampaň, která prosazovala zničení mostu.

Popleta

A zajisté budete stejně vášnivě obhajovat růst nákladů, až dojde na slova tohoto pána, že;-)

Grossák

Dezinformace právě šíříte Vy. Odborníci netvrdili, že most nelze opravit. Domnívají se, že opravit lze, ale nepovažují to za moudré.

Je zajímavé, že neomylně vystupují zejména lidé z různých jiných oborů, zejména netechnických.

Jiří Melich

Tak Vám, pane Bečváři, děkuji za to, že jako zastánce nebourání jste spokojen s tím, že nás to všechny společně bude stát daleko víc peněz s výsledkem značně nejistým, a neodpovídajícím nárokům dopravy jednadvacátého století. Doufám, že to půjdete oslavit večer do putyky… 🤦‍♂️

krteček

Měli by se tam dát červený terče, udělat výluka a za cenu šrotu ho prodat Spolku za starou Prahu. Berounky točit na Smíchově a průjezdný linky natrasovat přes Krč a bude klid. Panorama bude zachovaný a SZSP bude spokojen.
Když se udělá rekonstrukce a k tomu se přidá další kolej tak to nenaruší panorama a nepoškodí hodnotu místa?

togup

To je nápad. Ze Smíchova uděláme hlavové nádraží (až se postaví Nové spojení II, tak se zprůjezdní), dálkovka pojede přes Krč a přes Výtoň uděláme na hlavák cyklostezku. A všichni budou spokojení.

krteček

A proč ne, v Paříži je několik šturcovejch stanic a nikomu to žíly netrhá.

O víkendu žádný autus nejezdil,

Pokuds se nepletu, tak 6.

Daniel Jablonecký

Zrovna Francie je země, kterou bych nechtěl kopírovat vůbec v něčem.

krteček

Jen by mě ještě zajímalo kolik tohle přešlapování, dělání studií na nový most, na rekonstrukci, na nový most, na rekonstrukci,… za těch 30 let stálo a kdo dostane účet

FRX

Třetí kolej je bláznivá mantra. Oni oznamují linku S pro meziměstské spoje. Dále je tu Most Inteligence Dvě koleje. To máme z plzeňského směru : 2 x na Výtoni , 2x Bráník. 2x podzemní S bahn.. 6 kolejí ze z Plzně .Není to málo ? Je ! A.P. !!. Most Inteligence ústí do jednokolejného tunelu. Tam by druhá kolej nikomu nevadila. Ale oni potřebují roztřískat most pod Vyšehradem .Bestia Triuphans !! A stejně se zase pod Nuselákem ta třetí kolej někam vypaří , a na Wilsonův Hub vedou přez Bělehradskou a tunelem koleje dvě ! Máte nás za blby ??… Číst vice »

P51

Naši předci si postavili most, který vyhovoval jim. Proč bychom si my nemohli postavit most, který bude vyhovovat nám: Tedy moderní, velkokapacitní, tichý a nízkoúdržbový?

Jan Tichavský

Karlův most byla chyba, měli tam opravit tu dřevěnou lávku. Víte jak cenný artefakt by to dnes byl?

Jan Tichavský

Pardon, Juditin most byl kamenný taky. Spletl jsem si to s dřevěnou lávkou, když se opravoval karlův most po povodních.

Zdenek

To je jedno, stejně je to nesmyslné přirovnání

Zdenek

Přes Karlův most projíždí automobilová doprava a tvoří významné silniční spojení?

Petr Bečvář

Most se zkrátka ničit nebude. Smiřte se s tím.

Jiří Šrámek

Most na Výtoni už zničený je. A to velmi dlouho. Zničil ho čas a způsob využívání, na který nebyl stavěný. Jakým právem si osobujete nárok na tvrzení, že odborníci v čele s p. Ryjáčkem plácají nesmysly a jediné správné řešení je jakási velmi komplikovaná a drahá oprava + nalepení třetí koleje + zvýšení nivelety na pravém břehu + řešení, porušující přírodní zákony, které umožní přepnutí napájecí soustavy? Jste snad statik? Metalurg? Stavitel mostů?

Kdo já

Za chvíli jsou volby, nový ministr může rozhodnout úplně jinak. Smiřte se s tím.

P51

Vsadím se, že kdyby padlo rozhodnutí postavit nový most, tak by týden po snesení po starém mostu neštěkl ani pes

Jan Tichavský

Schválně jestli někdo pláče po sneseném nýtovaném mostě u Výstaviště? A kolikrát se na něj byl podívat do depozitáře, kde byl uschován pro obdiv budoucích generací?

pony

Pojďme někdy v roce 2031 sepsat petici za zachování jednokolejného provizoria. Za těch pět let se v zásadě stane součástí panoramatu hlavního města. Děti půjdou do školy co si nebudou pamatovat, že tam někdy byl jiný.

togup

Pardon, ale co ví ředitel Kloknerova ústavu o mostech? Já když chci expertylní názor, tak se zeptám jedině UNESCA a podle nich rozhodnu.

Václav Šp

Kloknerův ústav ví o mostech rozhodně násobně více než UNESCO.. Nejvíce mě na tom vadí, že o odborných věcech mudrují „neználci“ jako vy a dokonce o nich rozhodují, tím myslím ministra dopravy pana Romana Kupku.

Pavel Filip

Vždyť to je ironie.

El Barto

Jak píšou jiní, byla to ironie, a zadruhé Kupka není Roman ale Martin…

Lukáš

A Klub za plesnivou Prahu mate kde?

FRX

Kloknerův ústav se v mých očích dehonestoval posudkem na Libeňský most .Údajně podemleté pilíře a narušené klenby. Následovala zatěžkávací zkouška , zcela vyvracející posudek Klokanů.
Prostě dělají posudky na.objednávku zadavatele. Jak napsal Nietzsche. Veselá vdova !! 🙂 A Dobře placená procházka….po Libeňském mostě….

PavelH

V podstate kdyz si proctete vyjadreni Kupky a SZ mezi radky tak rikaji: 1) Aktualni konstrukce mostu se snese 2) Postavi se nove provizorium , vcetne lavky po pesi. 3) Provizorium bude mit vyssi kapacitu ako aktualni konstrukce s omezenou rychlosti. 4) Pripravi se zadani pro novy most pro 3. kolej 5) Kolik bude stat rekonstrukce aktualni konstrukce mostu neni jasne Kdyby se chtel vsadit tak to dopadne tak, ze: Po postaveni provizoria se zisti, ze aktualni konstrukce je uz prilis opotrebovana a oprava je mimo financnich moznosti, mezitim se postavi novy most pro 3. kolej. Jelikoz kapacita bude vyssi… Číst vice »

VaPa

Nebudu překvapen, když to bude jak píšete.

Antoš

Predstavte si, že by v záujmu „panoramat“ a historických výhľadov boli povolené na pražských mostoch iba kone, tatraplány, mb-čka. žiguliky, tramvaje Krasin, T3 a pod. (dosadte si sami podľa obdobia ktoré údajne „chráni““ UNESCO – neverím ani že pôvodne UNESCO bolo takto myslené… ). Opravovať 100 rokov starý šrot – technickú dopravnú stavbu, je vo všetkých ohľadoch úplná blbosť – verím že to všetci príčetní aj vedia, len strach z voličov je žiaľ väčší. Podľa tejto logiky by po moste mohli jazdiť naveky iba páry… Cesta do pekiel ako vyšitá. ☠️

Zdenek

Budeme muset doufat že při rozebírání se jim to rozpadne pod rukama a nikoho to nezabije ani nezraní.

Jan S

I kdyby vyměnili všechny zkorodované části, tak stejně panorama bude hyzdit ta další kolej mimo. Elegantním řešením by byla tříkolejná replika. Tvar i barevnost by mohla zůstat stejná a stávající konstrukce by mohla najít uplatnění třeba v technickém muzeu.

Milan2

Proč dělat drahou a nefunkční repliku starého ošklivého mostu, když mohu mít za méně peněz most nový, funkční a hezký?

MICKY

A vite proc nikdo nenavrhnul v soutezi trikolejnou ocelovou repliku? Ze by to asi pevnostne nevychazelo?

Daniel Jablonecký

Replika asi těžko může být tříkolejná když je originál dvojkolený. To už pak není replika.

none

Tak snad to brzo spadne a bude konec těch nekonečných dohadů co s moštem

togup

Kdyby do Vltavy spadl mošt, byla by to větší škoda než ta rezavá hromada železa.

Jan Tichavský

Bohužel v naší společnosti se nazávěry tecnických expertů nehledí, ale největší hlas mají lidé, kteří se rozhodují podle osobních pocitů a z toho vycházejících názorů. Kloknerův ústav už před mnoha lety konstatoval, že Libeňský most by se měl nejlépe postavit celý znova, jiné řešení by bylo složitejší a méně trvanlivé. Pan Scheinherr toto samozřejmě nerespektoval a jal se dělat další posudky a analázy aby mu vyšlo, že stačí soumostí jen opravit. No a dnes jsme u toho, že je soumostí napůl rozbourané, původní projekt se zdlouhavě přepracovává a vysoutěžené přerušení tramvajového provozu na 365 dnů bude nakonec trvat asi 5… Číst vice »

Jiří Šrámek

Doplnil bych, že největší „sílu hlasu“ mají ti, kteří, bez ohledu na obsah sdělení, nejvíc řvou.

Jarda SCG

Nedávno jsem četl povídku Nový Věk od Kotleby. Krásna satira, jak ním vládnou ezoterici a věda potlačována a vědci zesměšňováni nebo ignorováni. Bohužel to vypadá, že se začínáme ubírat tímto směrem.

N.N.

Pro velký úspěch … si to zopakujeme.

Cestovatel

No a na 100% to dopadne i s tou opravou! Najednou se přijde, že 70 % nosných prvků se musí vyměnit. Ono to se nedá odhadnout od oka ale pomocí defektoskopie.

Jarda SCG

netušíte někdo, jak to bude s hlukem? Bude tam po rekonstrukci průběžné lože a nebo se tam nechá tak je to teď.

Jirka

Nebojte. Takový nádražní rozhlas na vytoňské zastávce při té frekvenci vlaků tam, to bude pošušňáníčko.

Daniel Jablonecký

Úkol zněl jasně: zachovat původní most. Má snad původní most průběžné lože?

Apex

Včera jsem v rámci diskuse k rozhodnutí ministra psal, že zrovna tento most je v rámci panorama Prahy z prakticky neviditelný a pokud se rozhodnutí MD o zachování stávajícího stavby odvolávají na UNESCO, které podle Kupky doporučilo zachování mostu na svém místě, jelikož je to klíčová hodnota Prahy a jejího panoramatu (?) a „HIA také upozorňuje, že nejvyšší hodnotou je umístění. Samotná konstrukce je typové řešení své doby“, tak nechápu, co brání postavení nového mostu. Nikdo nikdy neuvažoval, že by most měl být umístěný jinde a tím, že vítězný návrh respektoval i charakter stavajicichomostu, tak by k žádnému rozporu s… Číst vice »

Lukáš

To co předvedl v tomto případě ministr dopravy je až neuvěřitelné. Hlavně že bude panorama . Vlaky ať skončí klidně ve vodě . Náš stát je jeden velký absurditán.

dizgrafy

Takže to bude slepenec původních a nových celků bez historické hodnoty, vyjde dráž, realizace bude trvat déle a životnost bude kratší než má nový most…

Vojta

Ale bude tam to PANORAMA tak nějak. A proto stavíme mosty, ne?

noerf

Důležité je zachování té lávky pro pěší a rychlost na mostě by se měla ještě více omezit, aby vlaky neohrožovali chodce svou rychlostí.
Bohužel plány na rekonstrukci mostu neřeší budoucí přepnutí trakce ani to, jak bude zabezpečena třetí kolej pro práce v kolejišti (zábradlí výšky min. 1,2 m), která z určitostí změní panoráma mostu.

Vbb

Jak vlaky ohrožují chodce? Dostanou smyk a vyjedou z kolejí??

Optimista

Ale co do toho má co mluvit odborník!

Ministr je slabý a potřebuje politické PR! Ještě že to nevytuneloval stejně jako VRT u něj ve vesnici :).

riperi

To politické PR mu odebere nejeden volební hlas. Můj určitě, resp. celému spolku SPOLU.

Happy

To bude paráda, až se smíchají dohromady staré a nové díly s odlišnou pružností, pevností. To co říká Kolísko, to si taky myslel. Prakticky stavba repliky se všemi nectnostmi…

slfi

To je pod rozlišovací schopnost ochránců panoramatu. Vypadat to bude stejně.

Jakub P

Ani to ne, protoze treti kolej (proti ktery jeste budou taky bojovat).

Jméno

… složením materiálu a galvanickou korozí

KLN

Zvítězila hloupost a slabost ministra dopravy.

Cikcak

To jsou snad trochu silná slova, ne…?
Protože je váš názor opačný, tak je slaboch a hlupák?

Přestože mám stejný názor jako vy, mám daleko k tomu, abych někoho odsuzoval.
Dejme tomu čas, ono možná nakonec na nový most dojde.

Radek

most je památkově chráněný a 2 posudky památkářů říkají, že tam má zůstat. opravdu si myslíte, že politik půjde proti tomu?

Kapka

smazáno pro tupost

bubik

Statici to vědí, mostaři to vědí, železničáři to vědí, většina architektů to ví, ale přednost se dala názoru režiséra Hřebejka, paní Bečkové z klubu za starou Prahu, kardiologovi Pirkovi, herečkám Geislerové a Holubové a dalším lidem, co o tomhle mostě vědí jen to, že se po něm dá přejít suchou nohou řeku

55p

Odborníci všech zemí, vyližte si …!

Kapka

Smazáno pro tupost

qěcy

Nechte si ty nenávistné černobílé kecy a podsouvání. Tenhle most s gaunerem Putinem vůbec nijak nesouvisí.

Nebo to smažte, redaktoři.

Dejf

Jasně, protože kreml vnímá zachování toho šrotu skoro jako jaderné bombardování moskvy 😀
Bože, do čeho si to duši dal?

El Barto

To měl být asi nějaký pokus o politickou satiru či co…

Joe

Tvl, co má starý rezatý most společného s debilama z Kremlu? Občas by to chtělo tu aluminiovou čepičku sundat.

N.N.

Jaký že je zájem ruska ohledně mostů v nepřáteské zemi? Mostů, které bychom mohli zařadit mezi strategické.

asfalter

Tož, teď je třeba sbírat politické body a ne dělat logická řešení.

L. P.

Přesně tak! Odkdy jsme místo odborníků začali uznávat názory křiklounů?

Jirka

A ti odborníci ze zahraničí v čele se slovutným profesorem jsou asi idioti, co? Nebo mostařka Ing. Pošvářová ?

JiP

Ten most je klasicka ukazka dnesni mediokracie. Jsem presvedcen ze 99% lidem je uplne jedno jako most tam je, hlavne at je spojeni funkcni za rozumne naklady. Bohuzel hlasite promile spolecnosti si vydobylo svuj medialni prostor a politici bohuzel dnes nemaji koule na to se teto mediokracii vzeprit. Tenhle most neni nic jenho nez dalsi „budova Usteckeho nadrazi“, ktera asi nakonec take spadne sama. Kde jsou vsichni ti, kteri ji zachranovali? Jakto ze do ni neinvestuji a dale chatra? Tohle vse je jenom libiva poza, bohuzel za nehorazne verejne prostredky a omezeni funkcnosti.

TnM

Souhlasim, az na to Ustecke nadrazi. To je totiz priklad naprosto hrozive a neadekvatni nahrady. A ta stara budova byla odkazana k chatrani tim, ze se odrizla od okoli a samozrejme tim ze neslouzi svemu ucelu. Vytonsky most ma byt dal pouzivan a ne jen stat jako memento.

JiP

Kvuli te budove je pomrvene Ustecke kolejiste a rychlost je o 15 km/h nizsi pokud by vedlo jak bylo planovano. To ze je budova odsouzena k chatrani uprostred kolejiste bylo jasne od prvni vteriny, kdy zacala jeji tzv. zachrana. Spocitejte si to mnozstvi zbytecne propalene energie na rozjezdech z Usti, kdyz na obe strany mate 160. Ta budova tam skodi kazdy den u kazdeho prujezdu vlaku zbytecne propalenou energii na dalsi desitky let. Ta budova je pro dnesni ucely totalne predimenzovana a neuzitecna pro cokoliv-coz koneckoncu ukazuje jeji stav a ani po letech neprisel nikdo s nicim, jak ji smysluplne… Číst vice »

Jirka

Nic takoveho tam podle původního i upraveného projektu není.

qěcy

Vláda médií tu není. Světu teď vládnou vnucovači a vtírači skrze sociální sítě a diskuse na netu. Základem je mít názor klidně bez důkazů, nejlépe názor pozezřívavý a co nejvíc křičet a burcovat na sítích.

Caprad

Nikde jsem nečetl, že Správa nechá most opravit. Pouze Kupka řekl, že chce aby ho nechala Správa opravit. Pořád doufám, že Správa pošle MD tam kde slunce nesvítí.

Adam Ř

Správa je ministersrvu přímo podřízená, nemůže ho poslat do háje. Ovšem teď je jasné, že do voleb se nic nestihne, tedy pokud to bude chtít Havlíček změnit, tak může (ovšem myslím že do toho tématu raději nebude chtít píchat)

Rabín

Pan Kolísko mi hovoří z duše. Vidím ještě jednu šanci – až se do stávajícího mostu při rekonstrukci sáhne a začne se před stavbou provizoria a opravou částečně rozebírat, tak se doufejme zjistí, že konstrukce je v tak žalostném stavu (např. hloubková koroze více než 120 let starých dílů, které dlouho nikdo neošetřoval…), že nezbude nic jiného než postavit nový most. Jistě se provede bezpečnostní analýza (CSM RA?) starého mostu, ale bude možno jí důvěřovat? Také se trochu obávám toho provizoria – jak známo, provizoria mají v našich poměrech životnost v podstatě neomezenou… To pak bude panorama, že? Finanční stránka… Číst vice »

bubik

ono to dopadne tak, že se prohlásí, že se most opravuje a potichu se vymění 100 % dílů. Bude to drahé, bude to dlouhé a bude to nesmyslné, ale – fakt si myslíte, že petenti za záchranu mostu něco poznají?

Rabín

Nemyslím 🙂

qěcy

Petentům to bude úplně jedno.

Jirka

Negrellák sice nebyl ze železa, ale z pískovce, co se rozpadl a co? Část ho je úplně nová, a co?

O. M.

Kdyby to provizorium aspoň postavili jako tříkolejné 😉

Nižborák

No co, člověk si zvykl, že se tu rozhoduje nesmyslně o všem možném. Tenhle šrot není výjimka…