Letecké společnosti Letectví

Poslední A380 pro jiného zákazníka než Emirates. Airbus ukázal třetí letadlo s želvami na trupu pro ANA

A380 pro All Nippon Airways. Foto: ikarosairline / twitter
A380 pro All Nippon Airways. Foto: ikarosairline / twitter

Airbus dokončil lakování posledního letadla A380 pro All Nippon Airways (ANA). Letoun s velmi netradičním nátěrem je posledním největším Airbusem, který je pro jiného zákazníka než Emirates. Airbusu zbývá vyrobit osm kusů, pak výroba největšího osobního letadla na světě skončí.

Po modrém a zeleném zbarvení letouny s obrazy karety obrovské, které jsou jedním ze symbolů Havajských ostrovů, bude třetí A380 v oranžové barvě symbolizující západ slunce.

ANA s A380 létají pouze na lince z Tokia do Honolulu. Design nátěru s názvem Flying Honu vzešel ze soutěže, kterou aerolinky uspořádaly. Poslední A380 mají aerolinky převzít během dubna. ANA si od letadel slibují získání většího podílu na trhu mezi Japonskem a Havajskými ostrovy. Od července bude všech 14 párů letů týdně mezi Tokiem a Honolulu létat pouze s A380.

Airbus minulý týden oznámil, že po skončení výroby promění výrobní kapacity v Toulouse pro A380 na výrazně automatizované linky pro výrobu modelů A321neo a jeho odvozenin.

Nová A380 pro ANA pojme celkem 520 lidí. Horní paluba je pro první třídu (8 míst), byznys třídu (56) a economy premium (73), spodní pro 383 cestujících v ekonomické třídě. Konfigurace má oslovit i rodiny s malými dětmi. V ekonomické třídě nabídne 60 míst, které dopravce označuje jako gauč. Jde o tři až čtyři místa vedle sebe, u kterých půjde sedačka rozložit tak, že vznikne vodorovná plocha.

ANA čeká, že takové sedačky využijí zejména rodiny s malými dětmi. Cestující dostanou ještě speciální matraci pro pohodlnější spánek. Mezi dalšími novinkami je speciální prostor, kde mohou rodiče přebalovat děti nebo se cestující mohou převléci. Je na spodní palubě úplně vzadu.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bohyn

14 párů letů mi přijde málo na 3 letadla. Jasně, je tam nějaká údržba, ale tahle kráska se určitě objeví i na dalších linkách.

VíKo

Hrozna skoda tohodle letadla. Dalsi krasny se vyrabi a budou pribyvat, ale tohle je legenda…

Adam H

Za pár let se doufám vrátí.

Y.K.

Nevrátí. Je to obchodně mrtvý koncept. Může nám to být líto, ale rozhodnou ti, co musí platit za provoz.

Martin V.

Teď by se jim asi hodilo zbylých 8 kusů A380 pro Emirates urychleně dokončit a získat tím co nejdřív další výrobní kapacity pro A321.

Potěmkin

Opravdu pěkné…

Adam H

A<380