Železnice Zprávy

IDS CARGO odkoupilo bobinu z Polska, dostane původní nátěr ČSD

Barevné schéma pro revitalizaci lokomotivy 140.042. Foto: IDS Cargo
Barevné schéma pro revitalizaci lokomotivy 140.042. Foto: IDS Cargo

Soukromý nákladní dopravce IDS CARGO rozšířil svůj vozový park o další elektrickou lokomotivu řady 140. Oproti jiným strojům se bude výrazně lišit: IDS CARGO pro ní chystá nátěr v původních zeleno-krémové barvě, s jakým jezdila v osmdesátých letech pro ČSD.

Jde o lokomotivu 140.042, kterou ZSSK Cargo před lety prodalo do Polska. Kvůli úpravám na provoz v Polsku, takzvané polonizaci, se liší od jiných „bobin“ například hranatými světly.

Vymýšleli jsme, zda k našemu desetiletému výroční nepřijít s něčím speciálním. Uvažovali jsme například o nějakém typu foto polepu. Nakonec však náš marketing přišel s nápadem retro laku, který tu již delší dobu nebyl, a tak by vzbuzoval zájem našich fanoušků a dalších železničních příznivců,“ řekl předseda představenstva IDS CARGO Michal Gajdoš. Retro nátěr má podle něj vyjadřovat hrdost a „nádražácké“ kořeny. „Naše železnice vychází z úspěšné historie a my jsme na to hrdí,“ dodal Gajdoš.

Lokomotiva aktuálně prochází kompletní revitalizací v ČMŽO, kde se jí vrací například kulatá světla i další detaily. Vyjet by měla v březnu. Bude nasazena do normálního provozu, firma ale nevylučuje, že pro železniční fanoušky přichystá i speciální akce, chystá například „sledovačku“, kdy na firemním facebooku oznámí GPS souřadnice.

IDS CARGO má ve flotile přes 20 lokomotiv, jedním z posledních přírůstků byla loni například vícesystémová lokomotiva 365 od CZ LOKO. Jde o modernizované lokomotivy původem z Belgie.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
voz
Host
voz

Tak to se těším, až si 042 někde u nás vyfotím. Jinak na vlečce odbočující ze stanice Lewin Brzeski stojí už několik let asi 4 nebo 5 lokomotiv řady 141 (jedničkových bobin) ještě nepolonizovaných a v dosti žalostném stavu, jsou vidět z tratě Brzeg – Opole.

Hřebíček
Host
Hřebíček

Jedná se o tuhle lokalitu?
https://www.google.cz/maps/@50.7502138,17.6294896,368m/data=!3m1!1e3
Kdy naposled jste je tam viděl? Děkuji.

K.Hřebíček
Host
K.Hřebíček

Jedná se o tuhle lokalitu? https://www.google.cz/maps/@50.7502138,17.6294896,368m/data=!3m1!1e3
Kdy naposled jste je tam viděl? Děkuji.

Pavel
Host
Pavel

Jenom by mě zajímalo jak do toho budou dávat za pár let ETCS.

Ďyvný otázki
Host
Ďyvný otázki

To dřív skončí stejnosměrná napájecí soustava, než dojde na ETCS.

a8n
Host
a8n

ČDC žádnou nulkovou bobinu nikdy nemělo. Tuhle prodala ZSSKC ODOSu, následně se přes SŽDS a Loko Trans dostala k STK, odkud ji koupillo IDSC.

Thomas
Host
Thomas

Jen k článku – je to firma ČMŽO.

Jen tak
Host
Jen tak

Spis se zrptam… v jadpisu stoji, ze tech bobin bude vic, z clanku vyplyva, ze prebarvi jednu

Tak jak to je?

Franta
Host
Franta

Zatim se vi o jedne. 042

Jen tak
Host
Jen tak

Koukam, ze nadois byl uz opraven.

Jen tak
Host
Jen tak

A proc by (tim spis, ze je to soukromnik) porizoval drahy vectrony, kdyz ty bobiny odvedou strjnou praci za o dost nizsi cenu?

Franta
Host
Franta

Uplne stejnou samozrejme ne, normativy pro radu 140 a pro radu 193 (nebo 383 chcete-li) jsou pochopitelne dost odlisne, ale kus prace Bobina odvede….a kdyz se naucili jezdit lokomotivy 121 ve dvojclenu, proc to nenaucit treba i 042 a 094…

Michal
Host
Michal

Ty revize po obězích se ale v dnešní době trochu prodražují. Ale jestli je někdo železniční ekvivalent Franty Vomáčky s jednou Avií, tak chápu, že se mu hodí i bobina…

Johann
Host
Johann

Původnímu retronátěru chybí třeba dva štráfy přes kulatý vokna

Michal
Host
Michal

Jestli by to výročí neoslavili líp třeba líznutím Vectrona než dovozem a přestříkáním nějaké stoleté mrdky, kterou nechtějí ani v Polsku…

Eda
Host
Eda

Hmm, zasvěcený a inteligentní komentář se hned pozná …

Franta
Host
Franta

V Polsku sice jsou firmy, ktere se zbavuji starych lokomotiv 140, 121, 18x, honosi se nakupy a pronajmy Traxxu, Vectronu, Gam a pod., ale spolupracovat s nimi je hruza…pouze v lokomotivach to neni. Stejne jako se rika, ze „na barvu to nejezdi“…

petr.r
Host
petr.r

majitel si třeba plní sny, znám dost podobných lidí co veterány milují.

Michal
Host
Michal

Edo fajn, kdyby přiznali sběr veterána, tak to beru, ale slavit tím výročí firmy je v roce 2018 vhodný tak pro KŽC Dopravu. Samozřejmě uvítám i tvůj autenticky zasvěcený a mnohem inteligentnější komentář.

Eda
Host
Eda

Pane Michale, v prvé řadě je jejich věcí, co si koupí. O tom se asi přít nebudeme. Dále předpokládám, že vědí, co dělají, a to lépe než vy, tudíž jim vyčítat nebo je urážet slovy, že takovou stoletou mr*** nechtějí ani v Polsku, rozhodně o vaší erudici či schopnosti slušně diskutovat a prezentovat názory příliš nevypovídá. A i takto stará lokomotiva po revitalizaci může ještě udělat hodně práce. Na něco zkrátka není potřeba drahý nejnovější stroj a navíc mi oslava revitalizovanou bobinou v původním zabarvení přijde jako mnohem stylovější a originálnější než tuctovým Vectronem. A ještě jedna věc – možná… Číst vice »

RSS2k
Sledovat přes email4k
Facebook5k
Facebook