dkv-spojujeme

Obrazem: Polská bobina pro Arrivu je hotová a v nových barvách. Dopravce ji přebere příští týden

Lokomotiva 140.052 bobina v barvách Arrivy. Pramen: Zdopravy.czLokomotiva 140.052 bobina v barvách Arrivy. Pramen: Zdopravy.cz

Lokomotiva 140.052 bobina, kterou si společnost Arriva přivezla loni na podzim z Polska, už je po opravě a v novém

Lokomotiva 140.052 bobina, kterou si společnost Arriva přivezla loni na podzim z Polska, už je po opravě a v novém „arriváckém“ kabátě. Absolvovala zkušební jízdy v režii opravny, dopravce ji má převzít příští týden. Jde o druhou bobinu ve flotile tuzemské Arrivy.

Stroj z druhé poloviny 50. let má za sebou pohnutý příběh, neboť už dvakrát vstal z mrtvých. Poprvé jej zachránili právě Poláci, když v první dekádě století už stál téměř jako vrak v depu v Žilině. Modernizací lokomotiva prošla v roce 2008 v Českomoravské železniční opravně v Přerově (ČMŽO).

Lokomotiva 140.052 bobina v barvách Arrivy. Pramen: Zdopravy.czLokomotiva 140.052 bobina v barvách Arrivy. Pramen: Zdopravy.czLokomotiva 140.052 bobina v barvách Arrivy. Pramen: Zdopravy.czLokomotiva 140.052 bobina v barvách Arrivy. Pramen: Zdopravy.czLokomotiva 140.052-2 (Bobina) míří z Polska do služeb firmy Arriva vlaky.
Autor: Jan ParoubekPrvní bobina firmy Arriva na vlaku RegioJetu.
Autor: Jan Paroubek

Loni ji od polského dopravce Ecco Rail koupila Arriva; podle dostupných informací jezdila lokomotiva v Polsku v letech 2012 až 2014. Byla využívána na vozbu těžkých nákladních vlaků nízkou rychlostí, což pro rychlíkového univerzála není ideální.

Nyní znovu v ČMŽO prošla opravou a depolonizací. „Mašinu bychom měli přebírat příští týden a hned ji nasadíme do provozu. Vybrali jsme pro ni design, který kombinuje naše firemní barvy a zároveň respektuje historický vzhled lokomotivy. Máme zájem udržet československé dopravní dědictví,“ sdělil deníku Zdopravy.cz ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka. Dolní část skříně je modrá, horní je v barvě světlé slonoviny.

Tagy Arriva bobina lokomotiva 140.052 Top
52 komentářů