egoe-plus
Automobilový průmysl Automobily

Hyundai se po výměně vedení vrátilo na druhé místo, Škoda má už 38 % trhu

Hyundai Ioniq. Foto: Hyundai
Hyundai Ioniq. Foto: Hyundai

Třetí měsíc po sobě je Hyundai v Česku druhou nejprodávanější značkou. Stalo se tak půl roku poté, co skončily agresivní marketingové kampaně doprovázené spory s prodejci. Korejská značka letos vyměnila generálního ředitele Hyundai Motor Czech Vladimíra Vošického, v březnu ho nahradila Martinem Saitzem.

Vývoj ukazují poslední data o registracích nových automobilů, které zveřejnil Svaz dovozců automobilů.  Podle nich je sice za celý rok s poklesem o více než šest procent Hyundai ještě třetí, v listopadu, říjnu i září bylo druhé. V listopadu například dosáhly registrace 1861 vozidel, o 18 % více než před rokem. Celý trh v listopadu přitom rostl o necelých pět procent.

Za růstem je především vysoký počet registrací modelu i30, který v kategorii nižší střední třídy téměř vyrovnal Škodu Scalu. V kategorii SUV se stal model Tucson třetím nejúspěšnějším vozem.

Hyundai bylo dlouho dvojkou českého trhu, v posledních dvou letech ale oslabilo a spadlo na třetí místo. Zda je za současným růstem nová strategie prodejů nebo samotná modelová nabídka není jasné. Na třetí místo se vrátil Volkswagen, z pozice tuzemské trojky naopak mizí Dacia, která překvapila nízkým počtem registrací i v listopadu: byla až sedmá.

Českému trhu dál dominuje Škoda Auto, během listopadu tvořily registrace vozidel s okřídleným šípem celkem 38 % všech nově registrovaných aut. V žebříčku nejprodávanějších aut podle typu karoserie dál vede SUV, jejich podíl dosáhl už 36 %. V případě paliv dál vede benzín, nafta si drží zhruba třicet procent. Podíl elektromobilů je stále nízký, úspěšné jsou ale hybridy: jejich podíl na trhu nových vozidel se začíná blížit pěti procentům, meziročně registrace stouply na dvojnásobek.

Celkově registrace nových osobních automobilů klesly za období leden až listopad o 6,31% (231 208 ks).

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirvald

Hyundai je taková zbytečná značka. Auta, která do Evropy rozhodně nepatří. Škoda nabízí bohaté portfolium modelů, které uspokojí každého.

Cyklista

Preferuji sice japonské vozy, ale kdybych si měl za své peníze vybrat mezi Škodou a nebo Hyundaiem, vždy v dané kategorii koupím Hyundai – za míň peněz vetší výbava a pětiletá záruka bez omezení kilometrů….

Sorry jako, ale Scala mne opravdu neuspokojí

eLKá

Radši si koupím auto, jehož převodovka vydrží bez repase déle než DQ200…

GPGP

Nechápu proč lidi dávají peníze za předražené vozy Škoda, i nabušenější Passat je levnější než Superb…. a u jiných značek můžete mít vůz o jednu třídu výše (nemyslím tím Dacii)

Původní Pražák

Možná až vyrazíte z virtuálního světa konfigurátorů do reálného světa autosalónů a slev pro velké zákazníky, tak to pochopíte.

666

Pokud vyrazíte do reálného světa, tak třeba slušný a vzdělaný člověk nemá potřebu smlouvat, jak na balkánském trhu a zajde si jinam.

Velkoobchodní slevy vás zajímají v případě, že německé auto s nalepeným okřídleným šípem fasujete.

Yellowhammer

Já v reálném světě auta prodával.. Takových slušných a vzdělaných lidí je asi 1 ze 100. A to dokonce i pro stokorunu koupili identické auto jinde.

666

Ano, také bych to tak odhadoval. Prodeje Škody tomu celkem odpovídají…

generální mandatář

Proč lidí kupují vozy Hyundai, když máme podstatně lepší Škodu?

Lukáš F.

Co jsem slyšel třeba od kolegů v práci, tak hlavně proto, že hyundaie jsou levnější. Lepší poměr cena/výkon.

Alf

To se nedomnívám. Dneska je to úplně jedno, všechno jsou to plečky s projektovanou životností do 10 let a z auta se tím stává spotřební zboží. Bez ohledu na značku, ale tento fakt nahrává spíš levnějším značkám, protože investice do dražšího postrádá smysl. Průměrný věk auta u nás je 14-15 let a to je v podstatě už jen udržování v různé fázi rozpadu.

Cyklista

Nevím, kdo Vám řekl, že Škoda je podstatně lepší. Jsou to kvalitativně poměrně shodné vozy, pouze korejci jsou lépe vybaveni a nebojí se dát delší záruku.

Pokud by měla být Škoda podstatně lepší, určitě by standardně prodloužila záruku, nebo alespoň odebrala omezení kilometrů. I když si záruku na pět let dokoupíte, omezení na počet kilometrů se nezbavíte.

czhunter

Nevím, asi se ptejte spíš na německých, britských nebo čínských stránkách, kde se jich prodává fakt hodně, ne v česku, kde se těch škodovek prodá pár kousků:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skodovce-v-srpnu-opet-klesly-prodeje-stahuji-ji-problemy-na/r~e22ba940d53311e98776ac1f6b220ee8/

Jakub Kosmider

Dají se někde zjistit, registrace podle krajů? Myslím že tam budou celkem rozdíly …

Jakub Kosmider

Myslel jsem podle značek a krajů. Jinak bude vypadat pořadí ve Středočeském, jinak v Moravskoslezském. Jinde to bude asi podobné kromě Prahy, kde jsou ony leasingovky, sídla firem apod.

R2R2

Pokud vim, tak nikdo podobne statistiky nedela, musel byste si to sam vytahat z dat uverejnovanych ministerstvem dopravy: https://mdcr.cz/Statistiky/Silnicni-doprava/Centralni-registr-vozidel/Mesicni-statistiky-2018 Popis polozek najdete u starsich dat: https://mdcr.cz/Statistiky/Silnicni-doprava/Centralni-registr-vozidel/Mesicni-statistiky Neni to cleneno na kraje, ale na okresy.

liberal shark

Vzhledem k tomu, že třeba takový ČEZ má auta registrované v Ostravě (předtím v Ústí), bude taková statistika malinko zkreslená :-)).