cargo

Hyundai loni vydělal v Česku šestkrát více. I přes pokles tržního podílu

Nový Hyundai Tucson po zahájení sériové výroby. Foto: HMMCNový Hyundai Tucson po zahájení sériové výroby. Foto: HMMC

Společnost Hyundai Motor Czech (HMC), která zajišťuje distribuci a prodej vozů značky Hyundai v Česku a na Slovensku, loni výrazně

Společnost Hyundai Motor Czech (HMC), která zajišťuje distribuci a prodej vozů značky Hyundai v Česku a na Slovensku, loni výrazně zvýšila svůj zisk.  Vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné ve sbírce listin.

HMC (nejde o výrobu vozidel v Nošovicích, pouze o prodej vozů na českém a slovenském trhu) loni vydělal 71,2 milionů korun při obratu 10,665 miliardy korun. Meziročně jde o zvýšení zisku na téměř šestinásobek (2016:11,9 milionu korun).

V Česku se loni podle výroční zprávy prodalo 21 400 vozů značky Hyundai. Automobilka je druhou nejprodávanější značkou v segmentu individuálních zákazníků, mezi firemními zákazníky pak trojkou.

Prodeje aut značky Hyundai stouply loni podle statistik registrací zveřejněných na portálu Sdružení dovozců automobilů o 2,04 %, celý trh rostl dvojnásobným tempem. Hyundai už dříve přišel o post české dvojky, letos jednou i o post české trojky.

Na českém trhu měl loni Hyundai podíl 7,89 %, u soukromých zákazníků 13,5 %, u firemních 6,8 %. Nejprodávanějšími vozy byly modely i30, ix20 a Tucson.

Loňský zisk firma zaúčtovala jako nerozdělený zisk příštích let. Výroční zpráva současně ukazuje velký pokles hotovosti na účtech o půl miliardy korun.

Ve výroční zprávě HMC současně uvádí, že má pro letošní rok ambiciózní prodejní plány, které chce uskutečnit i rozšířením prodejní sítě. K expanzi prodejní sítě zatím nedochází, letos naopak prochází redukcí.

K 1. červnu odešlo od firmy sedm dealerů, ve dvou krajích tak Hyundai nemá jediné zastoupení. Ještě na konci roku měla značka 48 prodejců, aktuálně jich je 40.

Ziskovost Hyundai je ve srovnání s dvojkou českého trhu výrazně nižší. Rentabilita tržeb loni dosáhla hodnoty 0,6 %, Porsche Auto Praha (prodej značek koncernu Volkswagen s výjimkou Škody Auto) dosáhla rentability 1,7 %. Ostatní importéři z první desítky zatím hospodářské výsledky nezveřejnili. 

Tagy Hyundai Motor Czech
6 komentářů