Hradec Králové začne vybírat poplatek za parkování koloběžek
Elektrické koloběžky Bolt. Foto: Bolt
Nástup dvou provozovatelů koloběžek přinesl řadu stížností, nově pravidla řeší společné memorandum s městem.
Nástup dvou provozovatelů koloběžek přinesl řadu stížností, nově pravidla řeší společné memorandum s městem.
Přijde mi to primárně jako výpalné, zkrátka snaha na tom něco pumpnout do kasy. Páč nevím, jak parkovné pomůže napravit, když blbec zaparkuje tam, kde nemá (přičemž appka ho odmění tučnou pokutou), nebo pojede nebezpečně např. po chodníku.
Však říkám výpalné a snaha se zahojit, to primárně. Protože provozovatele koloběžek to z města nevyžene, maximálně ježdění o to zdraží..
je to v podstatě úměrně bezzubé…
Škoda, že neupožadují stejný poplatek i od motoristů.
Tady se ukazuje , že zákonodárce dobíhá realitu s značným
zpožděním. Auto patří na silnici, kolo a koloběžka na cyklostezku, chodec na chodník ! A pokud zabereš obecní pozemek – plať nájem.
tam je hlavně zajímavý ten sociální experiment. Sdílená kola (rekola, nextbike, freebike, i ten bolt a lime) stojí vždy tak nějak rozumně, samozřejmě ne vždy, ale ty problémové jsou marginální. Zatímco Lime, bolt, revolt, atp. stoji blbe tak ve tretine pripadu…
A ty vozidla, co zaberou zhruba 20x víc místa než koloběžka budou parkovat zdarma?
Ty už za parkování dávno platí
„nově pravidla řeší společné memorandum s městem“ 😀 Memorandem neurazíš, i když je to nevymahatelný a k ničemu nezavazující cár papíru… 😉
Hmm v Brně se ve velém začaly objevovat parkovací místa po jednostopá vozidla. A koloběžky jsou zaparkované na nich. Teda ne že by se nenašel blbec… ale u blbce je jedno na čem jede.
Nejlíp nakopat všchny kolobežkáře do ….. Fakt se super chodí s kočárkem když jsou koloběžky poházeny po chodnících. Svoboda jednotlivce končí tam kde začnu omezovat jiného..A sorry jako, chodíky jsou pro peší…. Nejlíp když na kolbežce jede 120kg cvalík místo toho aby pro sebe něco udělal a sportoval…
Mě zas jako cyklistu na cyklostezce prudí 2+ pomalu jedoucí kočárky a jejich uklábosená obsluha jdoucí vedle sebe. Kopat někam je nechci, ale ono jsou bezohlední tak nějak všichni stejně. „Chodníky jsou pro pěší“ ale cyklostezky jsou jak pro cyklisty, koloběžky ale většinou i pro ty pěší. Cítíte ten nepoměr? Mohl byste.
Pokud máte stezku pro pěší a cyklisty bez dělení pruhu, tak je pro pěší i pro cyklisty. Jinak je to pochopitelně striktně děleno: kola a koloběžky nemají co dělat na chodníku a chodci v cyklopruhu. Co je na tom za nepoměr?
To, že směrově dělených stezek je stále málo a většina těchto stezek je pro všechny (ačkoliv jsou stavěny a plánovány tak, aby usnadnili pohyb hlavně cyklistům a každý tomu říká cyklostezka – kromě vás, který se správně drží definice stezky pro pěší a cyklisty). To že máme zákony a normy jaké máme a proto je málo oddělených stezek, je jiný problém.
Tak on je problém hlavně v tom, že elektrokoloběžky mají s koloběžkami společné jenom to, že se na nich stojí. Jinak mají více společného se skútrem. Takže je otázkou, kam vůbec s nimi…
Když jedu po silnici nějaký ten řidič mi nadává, proč nejedu po chodníku… když jedu po skoro prázdném chodníku baví se semnou chodec co tam dělám 😀 tak já už fakt nevím 😀 díky za info
Mně ani tak nevadí poházené koloběžky, jako jejich řidiči, kteří si to často metou po hlavních tazích (sakra, vždyť to těm lidem není nepříjemné?!) nebo jedou protisměrem, zákazem, na červenou … a tak bych mohl pokračovat. Udělejme pro řidiče nemotorových vozidel a elektro věcí obdobu řidičského průkazu (resp. jeho jednodušší verzi), ať i ti, co v autě jeli jen na místě spolujezdce, znají základní dopravní pravidla.
Jako kdyby majitelé řidičského průkazu nikdy nic při řízení neporušili a jezdili všichni slušně… více by asi pomohla kontrola a pokuty. A je zajímavé, že v HK spoustu let lidi na kole jezdí (pro chodce) nebezpečně po chodníku a policie to ignorovala a aspoň trochu se to řeší až teď kvůli koloběžkám.
Za to když 120kg cvalík jede autem, tak je to mnohem lepší…
Ale kdyby jel vlakem, tak je všecko vpořáku.