cargo

Horší než v Krušných horách. Násep na šumavské trati si vyžádá přes sto milionů

Železniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŽelezniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Oprava nestabilního náspu na úseku šumavské trati 198 (Strakonice – Volary) mezi Vimperkem a Lipkou bude oproti očekáváním výrazně náročnější

Oprava nestabilního náspu na úseku šumavské trati 198 (Strakonice – Volary) mezi Vimperkem a Lipkou bude oproti očekáváním výrazně náročnější a v nákladech předčí i právě probíhající sanaci horské tratě do krušnohorské Moldavy. „Cena přesáhne částku sto milionů korun,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

SŽDC aktuálně vybírá firmu, která práce v těžko přístupném horském lese provede. Oprava má začít v září a potrvá nejméně do konce platnosti současného grafikonu. Podle Pistoriusové budou ale termíny hodně závislé na počasí. Místní dopravce GW Train má zatím výlukový řád napsán do 18. října.

„Řešení spočívá v zajištění stability náspu provedením opěrných zdí. Dále z důvodu zlepšení stability dojde k posunutí koleje na horní straně náspu směrem dovnitř oblouku. Z tohoto důvodu budou nahrazeny dřevěné pražce, pražci tvaru Y a bude zde zřízena bezstyková kolej,“ přiblížila práce Pistoriusová. Kritické místo je uprostřed lesa a nejbližší přejezd, tedy přístupový bod, je vzdálen 1,5 kilometru. „Kolej bude snesena a znovu položena v celé délce od přístupového místa pro opravy až po samotné místo havárie, kde je možné napojit stávající svršek na nový stav,“ doplnila mluvčí. Finanční objem oprav se přitom bude ještě upřesňovat.

Násep se ocitl v havarijním stavu koncem května poté, co jej narušily vydatné deště. Provoz vlaků musel být zastaven. Podle výlukového jízdního řádu na stránkách GW Trainu pendluje většina náhradních autobusů v úseku Lipka – Bohumilice v Čechách, některé jedou až do Strakonic.

Podobnou havárii řeší SŽDC už více než rok v Krušných horách. Trať do Moldavy poškodil v březnu 2017 sesuv svahu v nepřístupném terénu mezi novoměstským a mikulovským tunelem. Sanaci provádí Strabag Rail, nečekaná zjištění v geologii už cenu navýšila na 64 milionů korun. Hotovo má být do konce roku.

Tagy GW Train Lipka násep oprava Šumava SŽDC Vimperk
90 komentářů