Dopravci Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Konec šumavské výluky se znovu posunul, na vině je podbíječka

Motorák GW Trainu řady 810. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Provozní komplikace spojené s výlukou na šumavské trati Volary – Strakonice stále nekončí. Konec výluky byl znovu posunut, tentokrát z dnešního večera na sobotu (17:15). Uvedla to mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová, důvodem je podle ní porucha podbíječky.

Ze stejných příčin už se obnovení vlakového provozu jednou odkládalo. Výluka měla původně skončit už 30. listopadu, došlo ale k posunu na 5. prosinec večer. Nyní budou muset cestující přestupy na náhradní autobus vydržet ještě několik dní.

Z prohlášení dopravce GW Train Regio na facebooku k novému termínu přitom čiší skepse. „Stále ovšem nemůžeme tento termín potvrdit s jistotou, vzhledem k tomu, že už několikrát došlo ke změně termínu na poslední chvíli,“ píše GW Train. „Doufáme, že vlaky vyjedou na trať co nejdříve,“ dodává.

Výluku zapříčinil nestabilní násep v nedostupném terénu u zastávky Lipka, který se ocitl v havarijním stavu koncem května poté, co jej narušily vydatné deště. Provoz vlaků musel být zastaven. Opravu provádějí firmy Chládek&Tintěra (z Litoměřic) a AZ Sanace.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Hromek

Nějakou výlukou bych se nyní ani nezabýval….,protože opět hlásí náledí a mrznoucí déšť na další dny.Raději nachystat dieselové mašiny,aby nějaký RJ do Košic nemusel stát celou noc v Ustí n.Orlicí.Tohle je určitě přednější !!

Gogo

Jestli ona není ta podbíječka podplacená od ČD aby sabotovala chrabrého soukromníka.

petr.r

to mohl udělat nějaký starousedlík a odsát oth a nalít tam vodu. Třeba nám někdo na pokladaču ucvakl asi 20zásuvek nebo kolik tam jich bylo.

Teodor

Rád bych tu citoval blbce z řad fanoušků soukromníků: „Hnusný ČD, furt samý výluky“

oh wait..

B2

Teodore, opravdu nevím koho citujete. Infrastruktura je státní, ve správě SŽDC a za její používání se nemálo platí. Pokud je trať nesjízdná aní ČD ani soukromník s tím nic nenadělají.

petr.r

A jezdí vůbec na té trati čd?

železničář v důchodu

„Teodore, opravdu nevím koho citujete.“
Vždyť to napsal docela jasně: „blbce z řad fanoušků soukromníků“ – a „potrefená husa“ se přece vždycky brzy ozve …

Kirschner

OU 😁. Potrefená husa to stejně nepochopila, ale palec nahoru 😁.

petr.r

nevím, co tím myslíte, ale theodore kdybyste napsal, jak může hydraulický olej zamrznout a jaká je to podbíječka s jakým motorem tohle by nás zajímalo více. Za mojich let, podbíječka musela šlapat jak švýcarský hodinky.

XXXD

Je pak ale také otázka, jestli byl problém s podbíječkou, či s Ukrajinci, tedy její obsluhou. Tomu bych se totiž příliš nedivil.

Znalec

Vážení nezasvěcení a rádoby znalci železniční dopravy a provozování podbíječek. Takto se hodnotí každá stavba. Vždy je na vině podbíječka, která provádí finální práci geometrické polohy kolejí. V tomto případě byla realizační firmou nová kolej položena v nepřijatelných krajních mezích a to způsoblo značné prodloužení práce podbíječky, která je obsluhovány českými zkušenými odborníky.