Dopravci Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Konec šumavské výluky se znovu posunul, na vině je podbíječka

Motorák GW Trainu řady 810. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Provozní komplikace spojené s výlukou na šumavské trati Volary – Strakonice stále nekončí. Konec výluky byl znovu posunut, tentokrát z dnešního večera na sobotu (17:15). Uvedla to mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová, důvodem je podle ní porucha podbíječky.

Ze stejných příčin už se obnovení vlakového provozu jednou odkládalo. Výluka měla původně skončit už 30. listopadu, došlo ale k posunu na 5. prosinec večer. Nyní budou muset cestující přestupy na náhradní autobus vydržet ještě několik dní.

Z prohlášení dopravce GW Train Regio na facebooku k novému termínu přitom čiší skepse. „Stále ovšem nemůžeme tento termín potvrdit s jistotou, vzhledem k tomu, že už několikrát došlo ke změně termínu na poslední chvíli,“ píše GW Train. „Doufáme, že vlaky vyjedou na trať co nejdříve,“ dodává.

Výluku zapříčinil nestabilní násep v nedostupném terénu u zastávky Lipka, který se ocitl v havarijním stavu koncem května poté, co jej narušily vydatné deště. Provoz vlaků musel být zastaven. Opravu provádějí firmy Chládek&Tintěra (z Litoměřic) a AZ Sanace.

11
Diskuze

avatar
3 Komentáře
8 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
Znalecpetr.rKirschnerPavel HromekXXXD Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

Nějakou výlukou bych se nyní ani nezabýval….,protože opět hlásí náledí a mrznoucí déšť na další dny.Raději nachystat dieselové mašiny,aby nějaký RJ do Košic nemusel stát celou noc v Ustí n.Orlicí.Tohle je určitě přednější !!

Gogo
Host
Gogo

Jestli ona není ta podbíječka podplacená od ČD aby sabotovala chrabrého soukromníka.

petr.r
Host
petr.r

to mohl udělat nějaký starousedlík a odsát oth a nalít tam vodu. Třeba nám někdo na pokladaču ucvakl asi 20zásuvek nebo kolik tam jich bylo.

Teodor
Host
Teodor

Rád bych tu citoval blbce z řad fanoušků soukromníků: „Hnusný ČD, furt samý výluky“

oh wait..

B2
Host
B2

Teodore, opravdu nevím koho citujete. Infrastruktura je státní, ve správě SŽDC a za její používání se nemálo platí. Pokud je trať nesjízdná aní ČD ani soukromník s tím nic nenadělají.

petr.r
Host
petr.r

A jezdí vůbec na té trati čd?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Teodore, opravdu nevím koho citujete.“
Vždyť to napsal docela jasně: „blbce z řad fanoušků soukromníků“ – a „potrefená husa“ se přece vždycky brzy ozve …

Kirschner
Host
Kirschner

OU 😁. Potrefená husa to stejně nepochopila, ale palec nahoru 😁.

petr.r
Host
petr.r

nevím, co tím myslíte, ale theodore kdybyste napsal, jak může hydraulický olej zamrznout a jaká je to podbíječka s jakým motorem tohle by nás zajímalo více. Za mojich let, podbíječka musela šlapat jak švýcarský hodinky.

XXXD
Host
XXXD

Je pak ale také otázka, jestli byl problém s podbíječkou, či s Ukrajinci, tedy její obsluhou. Tomu bych se totiž příliš nedivil.

Znalec
Host
Znalec

Vážení nezasvěcení a rádoby znalci železniční dopravy a provozování podbíječek. Takto se hodnotí každá stavba. Vždy je na vině podbíječka, která provádí finální práci geometrické polohy kolejí. V tomto případě byla realizační firmou nová kolej položena v nepřijatelných krajních mezích a to způsoblo značné prodloužení práce podbíječky, která je obsluhovány českými zkušenými odborníky.