Horší než v Krušných horách. Násep na šumavské trati si vyžádá přes sto milionů

Železniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŽelezniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Oprava nestabilního náspu na úseku šumavské trati 198 (Strakonice – Volary) mezi Vimperkem a Lipkou bude oproti očekáváním výrazně náročnější

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubík

Ještě pro informaci. Trať Strakonice-Volary byla do vstupu ČR do EU v roce 2004 nadměrně využívána, kdy přes Kubovu Huť jezdily stovky vozů s težkým cementem, aby je pak německý přepravce překládal ve Volarech do kamionů. I z toho důvodu nadměrného zatížení mohlo nyní dojít k posunu nivelety. Sesuv pracuje od narušní léta, to není otázky posledních dešťů. Ta trať jen touto přepravou měla na sobe dávno vyděláno. Ohledně osobní dopravy neargumentujte prodejem jízdenek, osobní přeprava je nejprve služba veřejnosti, nikdy není výdělečná a to ani v Praze! A víte proč to překládaly ve Volary? Z důvodu předraženého mezinárodního dovozného… Číst vice »

Frantisek

A nebylo to i kvuli prerusene trati pres Nove Udoli? Pokud uz tedy musely jezdit tudy…

Kubík

Nikoli, to byl jiný případ. Do Nového Údolí se vozilo dřevo pro německou firmu se sídlem Hauzenbergu, byl tam otevřen utajený přechod před rokem 1989. ČSSR potřebovala tvrdou měnu a tak to obešli, do Nového Údolí jezdili jen prověření strojvedoucí s doprovodem vojs MV. Je pravda, že kdyby tehdy (i nyní) trať nebyla na německé trati cíleně zlividována v 70.letech 20.století, jelikož manželka starosty v Haidmühle byla údajně vlastníkem autobusové a kamionové firmy. Tyto moresésy se rychle přenesly do ČR po roce 1989. Místo aby trať byla po roce 1989 obnovena, byl vytrhán a zbylý úsek do Waldkirchenu a přeměněn… Číst vice »

Souprava

Haidmühle–Waldkirchen je jedna z nejkrásnějších cyklostezk, co v blízkém okolí ČR nejdete. Úplně nádherné výhledy do krajiny, hlavně v úseku z Neureichenau do Spitzenbergu, nebo azčátek z Haidmühle je také parádní… ty výhledy a pak jízda mezi prostřílenými skálami. Něco jak alpské cyklostezky, které jsou ale od ČR velmi daleko. Není nic lepšího než vzít auto, dojet do Stožce, zaparkovat a odsud si to sjet do Waldkirchenu a zpět. Z velké části Čech krásný jednodenní výlet. Z Prahy jste ve Stožci za 2,5 hodinky, z Plzně za 2h, z Budějek za 1,5h. Na krásném a zdravém vzduchu. Akorát musíte jet… Číst vice »

Michal

Tak vedro už není, tak nevím, čemu to připisovat… terminální fázi modrogumismu? „manželka starosty v Haidmühle byla údajně vlastníkem autobusové a kamionové firmy“ – určitě, v žádném případě s tím nemají nic společného klesající přepravní výkony té venkovské tratě padající k nule. Na netu se dá najít fotokronika z 90. let i s jednou z posledních nákladních obsluh, popisuje se tam i postupná neudržitelnost tratě. V zájmu vašeho vlastního duševního zdraví doporučuju teorii „manželka starosty“ co nejdříve opustit. „Haidmühle i z důvodu absence tratě po roce 1990 šíleně zpustlo, většina hotelů je zrušena.“ Ano, zejména v Bavorsku lidé jak někam… Číst vice »

Michal

Tady je ten odkaz na historii trati: http://www.spurensuche-eisenbahn.de/waldkirchen-niederbay-haidmuehle-niederbay/

Osobní doprava zastavena v roce 1958 (!!!), nákladní existovala na spodním úseku do roku 1995 kvůli jednomu přepravci v Jandelsbrunnu – firmičce na obytná auta, která vozila díly vlakem.

Jsou tam krásný fotky, doporučuju prokliklat.

železničář v důchodu

Tu trať (i na bavorské straně) zlikvidovala především „železná opona“: přeshraničních železničních tratí mezi ČSR a oběma Německy (a ostatně i Rakouskem a asi i Polskem), které po 2. světové válce skončily nejdříve v úseku přes hranice a posléze i jako navazující už jen vnitrostátní tratě na obou stranách hranice bylo postupně možná víc, než kolik jich nakonec zůstalo v přeshraničním provozu …
Historie nezná „kdyby“, ale nebýt té války, dost pravděpodobně by existovaly a asi i „žily“ dodnes – škoda …

Souprava

Tak tak… ta vaše ironická věta o Bavorsku to dokonale vystihla. Nikde v Německu jsem neviděl tak prázdné busy a poloprázdné vlaky jako v Bavorsku, nejbohatší zemi Německa, kde to prý podle českých ultrašotoušků stojí na motoráčkách do Jandelsbrunnu. Šotouškové by se tam měli vyrazit podívat, do těch vesnic, kolik je tam penzionů a jak jsou ty vesnice opravené. Např. do Altreichenau… Ale měli by si vzít nějaké prášky, mohl by to pro ně být šok, že to tam vzkvéta, žije turismem a vlak tam nikomu nechybí, naopak cyklostezka patří k tamním vyhlášeným atrakcím, protože úplně neskutečně usnadňuje cyklistům jízdu… Číst vice »

železničář v důchodu

O tom, že „manželka starosty v Haidmühle byla údajně vlastníkem autobusové a kamionové firmy“, sice nevím nic, ale o tom, že v Haidmühle už na počátku 90. let minulého století v obci stál i na bývalém tělese dráhy nějaký zdaleka nikoli úplně nový hotýlek a i jiná hospodářství, jsem se přesvědčil osobně pohledem na místě samém – obnova železniční trati v původní stopě bez likvidace několika objektů vybudovaných na bývalém tělese dráhy a v jeho bezprostředním okolí po zrušení železnice tam byla už v té době nemožná.

Souprava

Služba veřejnosti je i autobus a ten také umí zajistit osobní dopravu. Není žádné právo na vlak.

Vořech

Dobrý den, co CDCargo, Co dřevo, to taky chcete poslat po silnici?

noerf

Vorech: Po teto trati naklad prakticky nejezdí.

Kubík

Není to pravda, v Lipce je manipulační sklad dřeva a nakládka. Stejně tak v Lenoře. Zajímalo by mě proč je vždy o silnicích, kde se prostaví miliardy, ticho po pěšině. Prostě je zde určité klika, která bytostně nesnáší vše co týká kolejové dopravy, je to jakási úchylka. Stejně jako nenávist vůčí „šotoušům.“

noerf

kubik: Každopádně by těch 100 milionu slo využít efektivněji, například jako část peněz na elektrifikaci trati České Budějovice – Český Krumlov

Michal

Že by to bylo tím, že po silnicích se realizuje 90% přepravních výkonů, zatímco po železnici jen 10%, a tento poměr samozřejmě neplatí pro venkovské regiony, kde je podíl auta ještě vyšší?

Opět další kus, který nepochopil realitu a hledá za ní spiknutí…

Souprava

Opravit tuhle trať můžou chtít fakt jen šotouši…. Kdy se ta částka, co to bude stát, vrátí na jízdném?

To

To je pořád dokola… děláte jako by šlo o miliardu.. O kolik byla prodražena Blanka – o 10 miliard? Kolik se za 100 mil postaví cyklostezky – 10 km? Kolik stojí oprava jedné výpravní budovy, kde se ani neprodávají jízdenky – 10 mil? Pokud by se zrušila tato trať, zrušila by se jedna z klíčových železničních přístupových cest na Šumavu. Tato trať prostě potenciál má (Kubovka – výstup téměř v 1 000 m – lyže, kola…), otázkou je, proč kraj nezaplatí lepší obslužnost.

noerf

To: Záleží kam na Sumavu jedete, ale na teto trati jezdí velmi malo lidi. Jsem zvědav na počty cestujících od GWTR, ale tato trať byla ze tří vysoutezenych trati v Jihočeském kraji, měla vždy nejméně cestujících.

Michal

A na té „klíčové přístupové železniční cestě“ je klíčové hlavně to, že je úplně marná a má naprosto marginální využití, že ano…

Kubík

Marné jsou hlavně Vaše nenávistné komentáře ke všemu co zavání obhajobou železnice.

To

zrušme teda zcela marginální silničky, po kterých projede pár aut a 2 busy denně. K čemu do jedné vícky 3 silnice, stačí jedna – sice si krapet zajedete, ale ušetří se. Kdyby do každé obce vedla jedna silnice, silniční doprava by tak výhodná nebyla jako dosud. Máme extrémně hustou železniční síť, ale ještě více hustou silniční – úplně zbytečně.

Frantisek

Velmi trefne receno.

AAA

Tak az zrusime tu uplne zbytecne extremne hustou zeleznicni sit, muzeme resit ty silnicky 🙂

Souprava

Demagogie. Narozdíl od lokálek, co jsou jen luxus navíc, ty silnice potřebujeme. A do údržby na nich jde dnes méně peněz než do provozu a údržby těhle zbytečných lokálek. Ze spotřební daně se vybere přes 90mld korun a tolik peněz se do silnic nevrací a zbude i na jiné věci (díky autům a řidičům). Naopak železnice na daních nepošle státu skoro nic (jednotky miliard) a čerpá desítky ročně. Slabé lokálky jsou největší parazit na rozpočtu, co kdy byl. Zrušme je a většině lidí bude líp.

Štěpán

Jak to myslíte „jen šotouši“? My si totiž, narozdíl od vás příznivců rušení, uvědomujeme, že lokálky NEJSOU JEN PRO ŠOTOUŠE, ALE PRO VŠECHNY. Tvrdit, že to jsou jen hračky pro nás, jsou jen hloupé provokace a každý ví, že to není pravda. Je to druh veřejné dopravy sloužící všem zájemcům, zejména těm, kteří preferují klidnější, bezpečnější a pohodlnější dopravu, než je doprava silniční. A co se týče této trati, nevím jak je to s jejím využitím, ale vzhledem k tomu, že spojuje důležitá místa a turisticky atraktivní oblast Šumavy, není pochyby o tom, že své cestující má. Samozřejmě v zimě… Číst vice »

Frantisek

U vetsiny trati zcela pravda, ale je treba videt o dost dal nez do soucasnosti.

Souprava

Stát nebo kraje nemaji povinnost lidem zajištovat nesilniční dopravu. Mají za úkol zajistit jim alternativu k autu, což může být klidně i autobus. Není žádné právo na vlak.

Rtep

Sto milionů není nijak velká částka – je to finančně srovnatelné tak s 12 až 15 silničními propustmi. Ta propust bývá hotova tak za měsíc a pod 8 milionů to nejspíš neseženete.
Ve stavebnictví se prostě pohybují podstatně vyšší částky a pak někomu připadá být 100 milionů moc.
Mimochodem – tu trať velmi dobře znám a v letní sezóně máte ve vlaku často problém si sednout. A v zimě přes občas padající stromy je to stále spolehlivější doprava, než po silnici.

Odpadlik

Docela by mě zajímalo, kde to místo je a případně jestli by nebylo smysluplnější za ty prachy tu trať napřímit a vést jinudy (oblouk vynechat)…

železničář v důchodu

Kudy – tunelem s ozubnicí? To skutečně nejde – tipuji, že je to asi někde přibližně tady: 49.046160N, 13.730870E a jediný přístup techniky je tam možný (v souladu s textem) po trati od přejezdu vojenské silnice do bývalého vojenského nákladiště Brloh (sloužícího pro vykládku a nakládku tanků a další vojenské techniky pro „Polní taktické cvičiště Radost“, které se rozprostírá na protější straně údolí). Ale mohu se mýlit – třeba to někdo osvětlí lépe. Kdykoli jsem tudy jel vlakem, připadalo mi její tamní trasování „odvážné“ = hned na hraně zřejmě původního „odkopu“ („polonásep – polovýkop“) – asi někdo podcenil nutnost důkladné… Číst vice »

K.S.

No jak se na to dívám, tak při „zkratce“ a nějakých úpravách navazujícíh úseků by se tam nad dalo udělat asi 25 promile sklonu. en. mapy. cz/s/30eAV ale možná blbne mapa.

Jen ze zvědavosti, existuje v Evropě ozubnicová dráha na které by byl nějaký významnější nákladní provoz?

železničář v důchodu

„ale možná blbne mapa“
Nechci být vulgární provokatér, ale když jste tak krásně nahrál na smeč: myslíte, že „blbne“ jen (nebo vůbec) mapa? Já bych v tom případě uvažoval spíše o něčem jiném „médiu“ („živém“) …
Zkuste se tam někdy projet, až tu trať (snad) znovu uvedou do provozu – NAD v tomto případě k „obhlídce terénu“ nepomůže, protože jezdí úplně jinudy.

K.S.

Až bude čas a cesta na ten směr, tak se tam zajedu podívat, zatím se mi tam sbírají cíle, vzhledem k tomu že to mám sakra z ruky, tak jich první musím nasbírat dost aby to hodilo třeba na týdenní výlet.

Vím, že to byla „šotočára“, zkoušel jsem, jestli by se tam vlezla nějaká alternativa, samozřejmě že na tunel peníze nebudou nikdy.

Pan X

Je normální cpát 100 milionů do lokálky, kde jezdí 7-8 párů spojů denně a vozí tolik lidí, kolik by bez problémů odvezl autobus? I kdyby měly místo jednoho vlaku jet dva nebo i tři autobusy, pořád to bude výrazně levnější. Zase nesmyslné rozhazování peněz.

Franta Jouda

Je normální opravovat silnice III. třídy, kde jezdí auta, která nezaplatí jedinou korunu za jejich užívání? Chtěl bych vidět ty vaše autobusy v zimě, ale to z města asi nevidíte, že?

Pan X

A jaktože je v ČR tolik míst, kde lidé běžně jezdí autobusem, například z Brandýsa n. L. do Prahy? Turistice také mohou sloužit autobusy (na Slapy koleje nikdy nevedly a turistů tam autobusem jezdí kvanta).
Ano, lidé za cestu vlakem sice zaplatí, ale 100 milionů se za jízdné v tomto úseku nevybere ani za 20 let.

To

Jak píše Franta – na silničce x-té třídy do zapadlé vísky, kde je 10 domů, neplatí se poplatek za užití silnice, BUS tam jede 2x denně, použijí ho 2 lidi do této vísky, se zaplatí rekonstrukce silnice třeba za 200 milionů? Nebo kdy se vrátí investice do cyklostezky za 10 milionů, po které jezdí cyklisté, kteří za její užívání nezaplatí ani korunu? Nějak nechápu vaše uvažování – stát vybírá daně, poplatky úplně za všechno, tak by měl logicky tyto prostředky vracet zpět. Jenže stále existuje velká část lidí, která velkou část investic považuje za zbytečné – zřejmě nejlepší investice je… Číst vice »

Chachar Budvar

Tomu se nesnažte porozumět – likvidátoři lokálek ucítili snadnou příležitost análně rektálního karierního šplhu. Je jich mnoho a symbioticky si navzájem potvrzujíce svá pseudoekonomická dogma (která dle nich zcela logicky pro jednu věc platí, pro jinou nikoli) cítí se být na kobyle a silní. Na likvidaci čehokoli stačí jen průměrný počet mozkových buněk, hroší kože a utkvělá představa. Pamatujete jistě devadesátá léta, kdy docent Žemlička, coby poradce tehdejších odeesáků v dopravě udal všem takovým nýmandům směr. Jeho pařátem hezky OD Stolu začerveněné úseky tam, kde dle jeho choré mysli neměli na železnici nárok visely snad v každé staničce. Když se… Číst vice »

Kajman

Už jsem se bál, že tu to jméno nepadne…

Chachar Budvar

Jména se musí připomínat. V dobrých i špatných souvislostech. Nemohu za to, že se (každému zasvěcenému) jeví zmíněný mrtvý pán jako nejhorší škůdce železnice, kterého k jeho ničitelské karieře probrala politickoekonomicky ohyzdná devadesátá léta.

Michal

Narozdíl od politickoekonomicky kouzelných 80. a 70. let, že, soudruzi…

Kdepak, DŘÍV bylo líp!

Štěpán

Chachar Budvar: Můžu se zeptat, kdo to je (nebo spíš byl?) ten pan Žemlička, kterého zmiňujete v každém svém příspěvku? Jsou za tím nějaké osobní problémy s ním?

V každém případě, návrhy na zrušení tratě jsou úplně mimo. Každá trať má svůj potenciál a konkrétně tady by ho prostě jen chtělo víc využít (častější a pravidelnější spojení, lepší vlaky než regiosprintery, návazné autobusy/cyklobusy do míst, kam koleje nevedou atd…).

Chachar Budvar

Žemlička byl tak veřejné dopravě nepřátelský a zároveň na tak vysokých postech státní správy, že Vás nechám jeho curiculum vitae raději vyhledat sám. A osobní zkušenosti? Pracovní. A všechny bohužel zlé a špatné. Ten chlap byl oživlým etalonem negativních lidských, ničemných povahových vlastností. Stačí zadat do gůgla něco z řetězce žemlička+rušení+tratě+optimalizace+levnější.

ApolloXI.

Možná, že by jste sami měli zapátrat v archivech, zejména v dopravní politice 90.let, zejména pak v přístupu tehdejších mocných k železnici, když se tu tak považujete za její velké příznivce. Rušení tratí, z nichž se dnes mnohé nákladně opravují, privatizace lokálek bez jakýchkoliv podmínek ad. Připomínat by se tehdy rozhodně mělo. A srovnávat s dneškem rovněž. Že někdo umřel v tom nehraje vůbec žádnou roli, důkazů je v tehdejších médiích více než dost.

Jan Sůra

Nevím, jak jste přišel na to, že se považujeme za velké příznivce „tehdejších mocných“. I nadále se budeme věnovat hlavně současnému dění v dopravě.

Pavels

Příznivce železnice, nikoliv příznivce mocných.

Lukas Končický

Můžete prosím nějaký příklad privatizované lokálky bez podmínek? Děkuji

Michal

To asi myslel JHMD, které se přece mohly zcela bez podmínek rozpadnout v péči ČD.

Chachar Budvar

Přestaňte moralisovat, něco si o dotyčném zjistěte. Od jeho kolegů, či naposled starostů JČ obcí, pokud možno. Můj (a většinový) názor je ten, že co slouží (regionální železnice v tomto případě), je mezi lidmi zavedeno, užíváno a dlouhou dobu relativně bez problémů, do toho by se nemělo zasahovat fatálním způsobem. Právě dlouhá doba existence pro někoho problematických tratí nedává nikomu mandát je nenávratně rušit! Jejich význam není schopen jednotlivec posoudit a ohánět se třeba Rakouskem není na místě. Jednak je hloupé slepě přejímat „koncepty“ (drže se docentova nejužívanějšího slova) bez ohledu na názor dotčených obyvatel a za druhé likvidace železnic… Číst vice »

Oberleitung - Fahrdraht

Přestaňte moralisovat, něco si o dotyčném zjistěte. Od jeho kolegů, či naposled starostů JČ obcí, pokud možno. Můj (a většinový) názor je ten, že co slouží (regionální železnice v tomto případě), je mezi lidmi zavedeno, užíváno a dlouhou dobu relativně bez problémů, do toho by se nemělo zasahovat fatálním způsobem. Právě dlouhá doba existence pro někoho problematických tratí nedává nikomu mandát je nenávratně rušit! Jejich význam není schopen jednotlivec posoudit a ohánět se třeba Rakouskem není na místě. Jednak je hloupé slepě přejímat „koncepty“ (drže se docentova nejužívanějšího slova) bez ohledu na názor dotčených obyvatel a za druhé likvidace železnic… Číst vice »

Pražák

Jenže Vám v té rovnici něco chybí, tu silnici musí stát udržovat i kdyby po ní jezdilo jedno auto měsíčně a do oné vsi vedlo třeba 10 tratí. Ta silnice neslouží jenom k tomu, aby si lidé vozili zadky v autech (což je v šoto kruzích smrtelný hřích), ale také proto, aby se do té vesnice dostala sanitka, hasiči či policie, což po železnici prostě dost dobře nejde. Takže otázka zda vrazit 100 mil. do trati po níž projede jen pár poloprázdných vlaků a šlo by to v pohodě obsloužit autobusem je zcela legitimní. Vlak je skvělá věc tam kde… Číst vice »

To

1) stát musí udržovat silnici (to té investici moc nenahrává…), ale také železnici 2) silnice je mj. od toho, aby ji využívala policie, hasiči atd. … stejně jako železnice plní zase jiné funkce 3) to že se tyto funkce železnice nevyužívají, je chybou politiků a myšlení vůbec. Nezlobte se na mě, ale těžký kamion, který křižuje Evropu, nemá na silnici co dělat. 4) že tam jede pár vlaků denně je opět chyba politiků, samospráv atd. Jsou kraje, kde i zapadlá lokálka má využití. Bohužel pak jsou kraje jako např. JČ, který veřejnou dopravu spíše likviduje, a proto ji nikdo nevyužívá.… Číst vice »

Chachar Budvar

A to si představte, že do něktré vesnice ved i pět silnic třetí třídy! Přitom stačí jedna! Přesto žádný trouba doposud nepostavil svoji karieru na tom, že pro takovou ves by stačily max. 2 silnice. Trotlovství „optimalizátorů“ železnic se projevuje nejen odhodlaným škrtáním od stolů a výkřiky o láci autobusů, ale i tím, že se NIKDE adekvátní náhrada busy nepovedla.

Michal

Fakt ne? Ani v Německu? Ani v IDS JMK?

jan

Ale kecy, tím busem by nikdo nejezdil, pak by udělali ráno v poledne večer a už by tím jezdili jen ti nejzoufalejší důchodci. (kdo jiný ná čas půl dne čekat)
Navíc, vlak je pohodlnější, má vyšší průměrnou rychlost. A nestojí u každé vrby.
Ti obyvatelé mimo prahu taky jsou a existují laskavě a taky chtějí nějaké služby od státu.
Navíc za pár let může jezdit automaticky bez strojvedoucího.

To

Pokud se zruší lokálka, která je „slepá“, jako např. do Malé Morávky, síť to nepocítí, ale pokud se zruší lokálka, na kterou navazují další tratě, to je jako přerušit dálnici v úseku Beroun – Loděnice a říct, že řidiči objedou nebo vezmou autobusem.

noerf

To: Vzhledem k tomu, že průměrná obsazenost trati Strakonice – Vimperk – Volary se pohybovala za provozu ČD zpravidla do 10 pasažérů, jak jsem několikrát viděl ve Vimperku a prakticky podél trati vede silniční tah Strakonice – Vimperk – Strážný (odbočka Lenora-Volary) s výhodou zastávek v centru obcí a nikoliv někde na kraji, tak v tomto případě by to bylo efektivnější.
Byť by došlo ke zrušení stanice Kubova Huť (nejvýše položená zastávka v ČR)

Jakub

Že za užívání silnic auta neplatí? A co spotřební daň z paliv?

To

to snad není daň za užití silnice proboha… myslíte, že železniční dopravce neplatí daň z paliva? Navíc k tomu platí ještě poplatek za použití kolejí, což u 99% našich silnic odpadá. Silnice je tedy značně zvýhodněna.

AAA

Jenze na silnici nikdo nikomu negarantuje volnou trasu v dany cas.

To

Bohužel hlavní tratě v ČR už jsou místy na tom tak, že volná cesta je s bídou garantována leda v nočních hodinách, což prodlužuje dobu jízdy, náklady atd. Na silnici si kamion jede kdy se mu zachce.

Chachar Budvar

Za pití piva, či rumu platím též daň. Jen nechápu, proč by zrovna z téhle daně měl stát platit JEN rozvoj pivovarů, chmelnic, či lihovarů.
U daní z paliv je to stejné. Zajímavé, jak podobné názory, ohledně určení na co je použít a na co ne zapustil kořeny. Čechy by pak byly, dle těchto mudrlantů, plné pivovarů, chmelnic, lihovarů, či silnic. Coby hejt je to mocné dráždidlo:)

Souprava

Oni řidiči neplatí za benzín spotřební daně? To co se na nich vybere (přes 90 miliard) o dost převyšuje částku, která se zpět do silnic vrazí…

U železnice teda nevím o tom, že by do státního rozpočtu poslala víc, než z něj dostane.

jan

Ale no tak Pražáku.. Taky rád pojedete na Šumavu.
Co je 100 milionů za 100 let..

To

asi tak 1 cm tunelu Blanka, aby si lidé, co nejsou schopni používat MHD mohli tímto tunelem zadarmo vozit zádel

MildaIV

Jenže tou Blankou projede za rok víc lidí, než tou lokálkou za 100let.

To

A to má být jako výhoda, že Blankou projede hodně lidí? Tím bych se moc nechlubil, nebot to ukazuje na to, že lidé neumí využívat MHD. Kodrcání v autě od semaforu k semaforu, kdy jeden přepravovaný zabírá prostor ca. 10 m2, obtěžuje okolí hlukem, prachem atd., to opravdu nepovažuji za efektivní způsob dopravy přelidněné Evropy 21. století

AAA

Vidíte a přesto je to v mnoha případech podstatně rychlejší než stejná trasa MHD. O kultuře cestování zvlášť v letošních vedrech nemluvě. Kde asi udělali soudruzi chybu?

To

Kdyby nebylo v ulicích tolik aut, mhd by byla podstatně rychlejší. 1 malý BUS = ca. 40 a více aut

AAA

no tak určite. a kultura cestování se tím vyřesí taky?

To

Když jedete do práce, nevím, co si představujete pod kulturou cestování… kafíčko, dortík, polonahá servírka? Čoveče, MHD je primárně určena k přepravě lidí, ne k požitku. Mimochodem, co máte za kulturu cestování v autě? Místo cestujících se na vás tlačí jiná auta a dýcháte asi stejně vydýchaný vzduch jako v BUSu + smrad z ostatních aut.

Jaroslav Hrubý

To: Ámen.

AAA

V autě mám místo na sezení pro sebe a klimatizaci. To se o MHD jaksi říci nedá, že.

To

když holt máte problémy s termoregulací a potřebujete klimatizaci, můžete zvolit také cestu pěšky nebo na kole. Jinak řada BUSů v Praze už klimatizaci má.

Pan X

Pražák nejsem, na Šumavu nejezdím. Ale kdybych jel, vlakem určitě ne. Není za tím žádný odpor k železniční dopravě (je mnoho tratí, které u mě zastání najdou), ale tato mezi ně rozhodně nepatří. Už vůbec ne v případě, že se do ni má investovat 100 mega. Jak píše MildaIV, Blankou projede za den mnohem více lidí, než poté této lokálce za velmi dlouhou dobu, smysl tedy měla. Navíc odklání auta z míst, kudy jezdit nemají. Zatímco tato směšná železnice nikoho z auta nepřitáhne. Jak už jsem psal výše, turisty může bez problémů vozit i autobus (i na Šumavě je plno… Číst vice »

Odpadlik

Zrovna nedávno jsem se svezl na trati Černá v Pošumaví – Nové údolí. Cyklistů narváno až po střechu i přesto, že GW train nasadily čtyřvozový vlak co se ani nevešel na nástupiště.
Netuším, jak byste toto zvádnul autobusy.

To

ta trať má jednoznačně turistický potenciál – že to kraj neumí využít, to je jeho starost a ne problém té trati. Kdyby zde jezdily spoje po hodině, moderní vozidla, přepravující velké množství kol atd., využití spojů by vypadalo jinak. Při taktu po 4 hodinách spojem logicky jede minimum lidí.

AAA

spoje po hodině, moderní vozidla, přepravující velké množství kol atd.

a ty tůristi to zaplatěj?

noerf

Hlavně si nepleťte trať České Budějovice – Český Krumlov – Černý Kříž – Volary/Nové Údolí, která je v létě plná cestujících s téměř prázdnou lokálkou Strakonice – Vimperk – Volary.

To

Zrušit Strakonice – Volary je jako zrušit Šumperk – Jeseník. Trať má stejný potenciál.

To

Ježíšku na křížku… a řidiči aut nebo autobusy si jako veškerou infrastrukturu taky zaplatí? Ani náhodou!

jan

V klidu, 100 mega je na poměry sždc uplně směšná částka. Miliardy, které jinde padají za nesmysly vám nevadí? A stát vybírá 1400 mld ročně.
3 autobusy by stály stejně než jeden vlak. Navíc by tím nikdo nechtěl po těch kotěhůlkách 3. třídy jezdit.

jan

Plus asi by bylo zajimavé zjistit, kolik stojí 1 km silnice 2, 3. třídy. Plus jak často se opravuje a cena oprav.
Tedy celková cena 1 km na rok. Asi by to nebyla taky hezká částka. A to už asi nevidíte. Protože tady do těch tratí nikdo neinvestoval 50 let. A chtěl bych vidět, v jakém stavu by byla ta silnice za 50 let. Bez oprav.
A Blanka, která stára neskutečné miliardy, rozpočet neskutečně navýšen. A ještě do ní teče.

Souprava

Ne? A ta trať se prořezávala sama, plevel se hubil sám, pochůzkář tam chodil z dobré vůle zdarma a celkově nic tam nedosloužilo, nevyžilo, nebylo třeba nic vyměnit, jo? 😀 Jak vypadá trať bez 50 let údržby nevím, ale tratě bez údržby 20 let tu nějaké máme a sjízdné fakt nejsou.

Milan

Pokud by každý autobus měl i držáky na přepravu kol, pak by se eventuálně dalo hovořit o ekvivalentní náhradě za motoráky GWtrain.

noerf

Milan: Busem (dříve ČSAD autobusy České Budějovice) měli dříve vybavené některé autobusy držáky kol (tuším 8 držáků na zádi autobusu). Nyní nevím, zda-li je ještě na léto přimontovávají.
Zpravidla se to týkalo oblastí Prachatice, Vimperk, co jezdili na Šumavě

Milan

Znám z okolí Modravy, Kvildy, ale ty jezdí jen přes prázdniny, ale cyklosezóna je tak duben-listopad.

noerf

To bylo na klasickych linkovych autobusech cca od května do zari. Mimoto jezdí ještě různé cyklobusy.

Vořech

Dobrý den, co CDCargo, Co dřevo, to taky chcete poslat po silnici?