Hlavní švýcarská železniční tepna stojí nejméně do středy. V Gotthardském tunelu vykolejil nákladní vlak

Jednotka ETR610 po výjezdu z nového Gotthardského tunelu. Foto: AlpTransitJednotka ETR610 po výjezdu z nového Gotthardského tunelu. Foto: AlpTransit

Provoz v nejdelším železničním tunelu na světě je přerušen nejméně do středy

(aktualizováno 22:26)Cestující ve Švýcarsku zažívají něco, na co nejsou úplně zvyklí: velká zpoždění. Nehoda nákladního vlaku v Gotthardském úpatním tunelu způsobila dnes odpoledne úplné zastavení provozu v hlavní tepně mezi severem a jihem země. Všechny vlaky musí jet po pomalejší původní trase.

Podle informací švýcarských drah SBB došlo k vykolejení vlaku, který jel z jihu na sever. Událost se stala v podzemní výhybně Faido, kde mohou vlaky přejíždět mezi tunelovými troubami. Při vykolejení nebyl nikdo zraněn.

Mapa s omezením v Gotthardském tunelu a odklonovou trasou. Foto: SBB

SBB nyní posílá všechny vlaky přes původní panoramatickou trasu, kvůli tomu dochází ke zpoždění o zhruba hodinu. „Je třeba očekávat zpoždění, rušení vlaků či jízdu odklonem,“ uvedly SBB.

Dráhy nejprve očekávaly  obnovení provozu v pátek v jednu hodinu ráno. „Experti SBB v současné době zkoumají místo poškození. Kontrolují zejména trať a trakční vedení, zda nejsou poškozeny,“ uvedly SBB na stránkách. Večer zveřejnily informaci, že tunel bude zavřený téměř týden: do 16. srpna.

Gotthardský úpatní tunel je v provozu od roku 2016. Měří 57 kilometrů, je tak nejdelším železničním tunelem na světě.

Tagy Gotthardský tunel SBB
32 komentářů