Hlavní švýcarská železniční tepna stojí nejméně do středy. V Gotthardském tunelu vykolejil nákladní vlak

Jednotka ETR610 po výjezdu z nového Gotthardského tunelu. Foto: AlpTransitJednotka ETR610 po výjezdu z nového Gotthardského tunelu. Foto: AlpTransit

Provoz v nejdelším železničním tunelu na světě je přerušen nejméně do středy

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Sládeček

Co je to tam za humus?

Tomáš Záruba

Doporucuju uprit pozornost na to, JAKY ze naklad to tam rozhazeli. Podle fotek zadny hromadny substrat…

Jan

TO NEJSOU AKTUALNÍ SNÍMKY. Ve 13:30 je dnes v Bellinzona tisková konference. Ty snímky jsou FAKE. Počkejme si na aktuální zprávy. Někdo chtěl být slavný a dal staré snímky. Potvrdila to SBB.

mgr.pavel

Tak i dle těch potvrzených snímků jde o odpadky.

mgr.pavel

Jako že tam převáželi odpadky? Jo, to je známá smutná věc.. A velká neschopnost Italů si spálit či skládkovat vlastní bordel sami.

Třeba po tomto incidentu dojde Švýcarům trpělivost ještě více, pokud tedy si můžou určovat, jaký náklad do tunelu pustí a jaký ne.

Milan

Stát se to u nás s naší politikou a myšlením SŽ…tak se ve dne spuštění nového tunelu stará trať definitivně odstřihla od sítě a započala by její demolice. Švýcaři nejsou hloupí.

Frantisek

Pokud ta stará trať dovede obsloužit sídla či výrobny, které zkratka míjí, je nesmysl ji rušit, a může se i hodit; netrváme-li tedy na dogmatu, že nesmí přibývat kolejí… U nás se obávám, že by nadto trvala uzavírka klidně mnohem déle, viz onehdy Bohumín (ano, jiná příčina, ale…).

hobluj

Švýcaři zajisté nejsou hloupí, původní panoramatickou trasu určitě zachovali pro zahraniční turisty obdivující Alpy…

Tomáš Záruba

No ani tomu bych se tak moc nedivil. Kanton Uri z toho dost zije.

Twix

To není kvůli obdivování Alp, jsou tam důležitá sídla a navíc je na to v Göschenenu napojen Andermatt a celá MGB.

hobluj

jj, ta s těmi vyhlídkovými vozy

mgr.pavel

„Jedna z těch s vyhlídkovými vozy“ – ono těch panoramabahn je ve Švýcarksu víc (řada) 😉

hobluj

Právě, švýcarské železnice tak mají větší vytíženost. Což hlavně našim místním, ale i některým regionálním drahám citelně chybí.

Jiří Kocurek

Mysltíe, že by trati do Lužce pomohly panoramatické vozy?

Leinad

Tomu by pomohlo zastavování rychlíků ve Vraňanech nebo pokračování motoráku jako spěšňák do nějakého uzlu (Kralupy).

hobluj

S myšlenkou na panoramatické vozy na trati do Lužce přicházíte vy. Má reakce byla na tyto vozy na švýcarských drahách, nejprve na zmiňované MGB. Turismus v ČR není až tak zaměřen na krajinné vyhlídky, spíš na historické stavby. Takže tolik neplatí, že „i cesta může být cíl“, což také snižuje vytíženost drah 🙁

Vašek

U nás by už vedla po starém tělese cyklostezka.

Y.K.

U nás hlavně nic podobného neexistuje.

mgr.pavel

Což ale není žádná kritika cyklostezek, ale nesmyslného plánování státních institucí.

Cyklostezky samy o sobě jsou užitečné (při správném trasování).

Jiří Kocurek

Co, kde? Místo staré Tišnovky, což je tak jediná délkově srovnatelná přeložka?
Mezi Žďárem a Přibyslaví by ta 1 kolej ve staré trase nejspíš stála taky.

Rudolf Tuček

To je nesmysl, protože u srovnatelného tunelu kterým jednou bude Beroun Praha se zrušení neplánuje. Jestli naražite na Ejpovice tak tam je to sporné.

Leinad

Tak tam Spržel nechtěla, aby osobáky zastavovaly v Ejpovicích.

Martas

Článek o železnici v jiném státě a vždycky se najde někdo, kdo vytáhne SŽ 😀

mgr.pavel

Protože bychom se měli srovnávat s nejlepšími, a ne s „tak se to dělalo vždycky“.

Martas

V tomhle případě je lepší jako vždycky a nevymáznout se v tunelu ne?

Faktura

Oni taky bývají články třeba o ŽSR a SŽ pak vytáhne někdo jen tehdy, když ji chce chválit. Pořád může být hůř.

Rejpal

Tak to bude okolo staré trati nával šotoušů. 🙂

Rudolf Tuček

Jenže je problém že zřejmě zrušily osobní zastavkové vlaky. Takže jedině autem nebo busem a to si nejsem jist jestli pravověrní šotouši zvládnou. 😉

Jiří Kocurek

Ale zvládnou, to jejich svaté právo.
Dost možná nadřazené převozu člověka na pránovanou operaci – protézu kyčelního kloubu. Tam se vymýšlejí důvody, proč to nedělat v Motole a proč má jet ten člověk sanitkou, bez příbuzných a bez podpory blízkého člověka.

Jirka P

Jo, na té poslední fotce. Jak se to vůbec mohlo stát?

Jan

TO NEJSOU AKTUALNÍ SNÍMKY. Ve 13:30 je dnes v Bellinzona tisková konference. Ty snímky jsou FAKE. Počkejme si na aktuální zprávy. Někdo chtěl být slavný a dal staré snímky. Potvrdila to SBB.