Handelsblatt: FlixMobility zvažuje nákup vlaků za miliardu eur

FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrainFlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain

Provozovatel značky FlixTrain váhá s investicí kvůli výši poplatku za dopravní cestu.

Zpět na článek
40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Do švestek! 🙂

Axel

Co do švestek? Nynější vláčky FLIXu? Nebo ty zvažované?

Leos Konecny

Aleš tady bude do švestek možná myslel 🙂

Martin K.

Přeci jen mi přijde zajímavý ten posun Flixu z původního konceptu přeprodejce jízdenek, což je absolutně bez rizika pro Flix, na skutečného dopravce. Jsem zvědavý jak se s tím popasují. Možná jsem jen špatně hledal, ale tak jako tak jsem nic nenašel. Netuší někdo co by to mělo být za techniku a kam by to chtěli poslat?

Axel

Ad „Netuší někdo co by to mělo být za techniku a kam by to chtěli poslat?“

Tipnu si, že pokud půjdou cestou co nejlevnějších jízdenek a pokud nekoupí VRV, tak budou spíše se snažit o mezinárodní linky zejména v prostředí zvyklém na německé podmínky = D-A-CH + Holandsko, Lucembursko, Dánsko, Švédsko, ČR a zčásti Polsko a Belgie. Otázkou je Maďarsko, Rumunsko a Slovinsko. Protože nová technika patrně bude vyžadovat méně údržby než ojetá.
Protože nevím, jak je na tom FLIX s chutí budováním zázemí / uzavírat dlouhodobé smlouvy.

Pokud jde o samotnou techniku, tak IMHO nelze nic vyloučit.
https://www.businessinsider.de/politik/deutschland/deutsche-bahn-russen-milliardare-sollen-zuge-fur-flixtrain-bauen-b/

Lukáš Chytil

A prozradíte mi, co je levného na mezinárodní dopravě. V německy mluvících zemích ještě dejme tomu (D/A/CH), ale dál je to blbost. Jednak vzdálenostně, technicky i provozně. Hlavně bych chtěl vidět ty 4 systémové elektrovagónky.

Axel

Předesílám, že jde o moji spekulaci. A rovněž bych zdůraznil, že nejsem přesvědčen, že FLIX funguje udržitelně = nekoupil bych akcie FLIXu, na rozdíl od akcií ČD jejichž nákup bych silně zvažoval. 1. snadněji projdou testem hospodářské vyváženosti. 2. je možné že hbitěji zareagují na elektrifikaci https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artikel/E/schiene-aktuell/elektrobahn-klimaschonend-zukunft-bahn-elektrifizierungsprogramm.html 3. Když si vezmeme příklad odjinud – First Group a nákup eletro-/dieslelektrovagonků Hitachi AT300 – tak vidíme, že používají do určité míry unifikovanou techniku na různé linky … jde o směs koncesních linek a open-access…. Osobně vidíme obrovský skok mezi současným vetešnictvím pod značkou FLIXTrain a zbrusu novými vláčky za miliardičku, proto bych… Číst vice »

Axel

Ví někdo co by to mělo být za vláčky? Protože to vypadá, jakoby FLIX nechtěl být součástí DeutschlandTaktu v jeho současné podobě https://background.tagesspiegel.de/mobilitaet/flix-haelt-deutschlandtakt-fuer-viel-zu-staatstragend Něco jako vymazlenější verze FLIRTů používané pro dálkové vláčky v LEO či v PKP IC? Anebo vysokorychlostní vláčky na maximálku 250 km/h a výš? Bo nákup 54 elektrovagonků Hitachi pro britskou trať HS2 (celková délka jednoho 8vagonkového elektrovagonku pro HS2 je cca 200 metrů) včetně servisu na 12 let je za 2 miliardičky EUR. Tož za miliardičku EUR by FLIX pořídil pár desítek vysokorychlostních elektrovagonků… A elektrovagonků ICE (bez dieslvagonků označovaných buď jako ICE-TD nebo jako ICE-T)… Číst vice »

Chronosphere

Tak jste se vykecal,zablouznil,a teď spát.

Axel

Tož eště třebas se v zákulisí vyjednává o low-cost provedení Talgo pro FLIX odvozených od vláčků, které kupovalo DB
https://zdopravy.cz/deutsche-bahn-ukazala-podobu-novych-vlaku-ecx-od-spanelskeho-talga-25237/

Kdo ví…

Martin

Každý má právo na svůj názor, ale nevyjadřujte se zde jako teplouš, pokud jím nejste. Jestiže ano, pak s tím asi nic nenaděláme.

Axel

Pane Martin, z čeho vychází Vaše přání? Jemně si dovolím Vám připomenout, že já Vás nestojím ani kačku, ani halíéř

Mé přání aby pasažerští nádražáci ČD či GWTR přestali preferovat nádražštinu (aby přešli na češtinu) je pochopitelné s ohledem na to, že většina jejich příjmů není od pasažérů, nýbrž VĚTŠINA jejich příjmů je z penězovodu ze společné kapsy

A dovolím si poskytnout zpětnou vazbu = kde se nachází nějaký Váš věcný komentář v této diskuzi?

Alibaba

Už jste jel vůbec někdy „z města do města“?

Axel

Pane/Paní Alibaba taktéž Vám si dovolím poskytnout zpětnou vazbu = kde se nachází nějaký Váš věcný komentář v této diskuzi?

Alibaba

Nevím, zda s vámi se dá diskutovat věcně, když ani neodpovíte na jednoduchou otázku? Snažím se psát po vašem a vy nic.

K Flixmobility vám toho moc neřeknu, někde jsem četl, že je to investiční bublina a ta firma zatím nic nevydělala a jen stále investuje půjčované peníze.

Axel

Nevím, zda s vámi se dá diskutovat věcně, když ani neodpovíte na jednoduchou otázku?

Hm… já totiž nevidím souvislost Vaší otázky s tématem.

Alibaba

Ale to nevadí, ty vaše texty taky občas nesouvisí s tématem a jsou nesrozumitelné.

Lukáš Chytil

To mají podle vás mluvit jak? Vážení lidičkové, vítejte ve vláčku společnosti ČD…
By je cestující brzy vynesli v zubech za tuto mluvu.

Axel

Ba ne, nádražština má svých vychytávek dost a dost.

viz „BUDOVA PODEJE ĆD“, ke které vznikla vážně míněná otázka:
„Dnešní značkařské okénko vyplní tato záhadná budova PODEJE.

Tento nápis je na všech místních značkách ukazující k tomuto významnému bodu.

Nemusí jít tedy o chybu, ale fakt netušim, co se v té budově asi děje?

Někdo si vás tam podá?“
https://twitter.com/JChodounsky/status/1464977226282283016

Alibaba

Bylo vám to už vysvětleno jinde. Pokud tomu nerozumíte, tak se vás ta budova netýká.

Peeetr

8 eur za kilometr, ale čeho?
Vagónu, tuny nebo libovolně dlouhého vlaku?

Jinak pro prevenci podvodů, bych na rozdíl od Německa spíš vlakovou cestu dotoval minimálně o to co se vybere na ponechaný poplatcích a daních za vlaky spotřebovanou naftu a elektřinu se zelenými příplatky. Než mít až tak drahou cestu, a pak spešl výjimky pro odběr elektřiny či dalších věcí.

Axel

?

Ten_z_Bíliny

Ať je flix cokoliv nemusím, tak info o 8 eur za kilometr je masakr. Nevíte, kolik se platí u nás?

Axel

Pokud FLIX primárně nejezdí na železničních tratích S-Bahn či Nebenbahn, tak těch 8 EUR/km se asi týká jen části německých železničních tratí. V 2019, tj. před čínským virem byl průměrný poplatek – a všechny železniční tratě- pro kolejové nádražáky pro pasažerský vláček: v ČR 0,58 EUR/vlakový kilometr v Německo 5,40 v Polsko 1,39 v Rakousko 2,29 na Slovensko 1,47 Přičemž víme, že SŽDC za 2017-2020 utratilo do kolejí/nádražíček zhruba 141 miliardiček. A od pasažerských nádražáků i od nákladních nádražáků vybrali pouhých pár desítek miliardiček za tyto 4 roky, tj. poplatky pasažerských nádražáků v ČR by měly být výrazně, výrazně vyšší,… Číst vice »

Facepalm

Musím říci, že čím déle čtu ty vaše zdrobněliny, tím více mi tu chybí cosi jako ignore list.

Axel

Chápu,.

Nicméně zdrobnělinky můžou pomoci k pochopení reality i těm, kdo před fakty radši zavírají oči/zacpávají si uši.

Konec konců, podobný princip použil Orwell při sepisování „Farma zvířat“. Neboť kdyby to napsal normální mluvou, tak Orwellův názor by odmítli vyslechnout spousta lidí. Tož použil alegorie jako např.: „Všechna zvířata jsou rovna, ale některá jsou si rovnější“

https://www.csfd.cz/film/604989-pan-jones/recenze/

Herold

Za takto drzé srovnání by vám měl zkolabovat počítač…

Axel

Proč soudíte? Já akorát upozorňuji na abnormalitu, že vlaky v ČR, kde cca 80% sedaček vozí vzduch, a to přestože jízdné je velmi štědře dotováno, takže pasažéři platí v průměru necelou kačku jízdného/km. Tj. dlouhodobě není dostatečný zájem cestujících. A další dotace ze společné kapsy putují na údržbu a modernizace kolejí, neboť poplatky dopravce za použití kolejí jsou velmi nízké a protože využití kolejí je dost nízké. A to celé v situaci, kdy probíhá obrovský/přemrštěný investiční plán firmy ČD na 120 miliard, což znamená, že náklady na cestu v přepočtu na vlakovou sedačku např. firmy ČD se zvýší řekněme na… Číst vice »

tarten

To přeci není žádná novinka, že ty zdrobněliny používá urážlivě.

Axel

Pane Tarten, tak to jste překvapil, neboť určitě nemám potřebu užívat zdrobnělinky abych někoho urážel.

A dovolím si poskytnout zpětnou vazbu = kde se nachází nějaký Váš věcný komentář v této diskuzi?

Jiří Kocurek

Farma zvířat? Tam se píše „prasata“ a nikoliv „vepříčci“. Jo a v celém východním bloku byla ta knížka zakázaná, někomu to strašně moc vadilo. Ale nebylo to obhroublou mluvou.

Axel

Ale princip je stejný. Přesně jak je zobrazeno ve https://www.csfd.cz/film/604989-pan-jones/recenze/ Je spousta lidí, která se odmítá podívat realitě do tváře. Tak jako se strašně nepovedl rozvoj průmyslu ve 30. letech v SSSR a kvůli tomu pomřeli/trpěli hladem desítky milionů tamních lidských bytostí. Není náhodou proč se zastřelil Sergo Ordžonikidze. A není náhodou proč mělo vedení SSSR tak obrovský strach ze 4. internationály, že nastoupili samí takoví fanatici jako Molotov (který neváhal vydat svoji milovanou ženu do rukou mučitelů). A tipuji že strach že budou pohnáni k zodpovědnosti, byl tím hlavním motivem proč se Stalin a Hitler dohodli na spojenectví v… Číst vice »

Facepalm

Prosimtě, di už do prdele.

Axel

Pane/Paní Facepalm, taktéž Vám si dovolím poskytnout zpětnou vazbu = kde se nachází nějaký Váš věcný komentář v této diskuzi?

Anonymní alkoholik

Lol, a kde se nachází váš věcný komentář k diskuzi? To, co tady postujete má k věcnosti fakt daleko.

Axel

Tak vzhledem k tomu, že FLIX je tajuplný, tož oba výše uvedené odkazy (z letošního ledna i z loňského června) jsou k věci.

Na rozdíl od tradiční tyjátrů, že netradiční mluva, kterou používá je nesnadno srozumitená.

Nikdo nemusí číst, co píšu. Ale že netradiční mluvu, rovněž obtížně srozmitelnou/nesrozmitelnou, používají pasažerští nádražáci ČD, dotovaní horem dolem, to je „škandální“

A to je důvod, proč se držím infantilštiny. Neboť pasažerští nádražáci ČD, dosud nepřešli od nádražštiny k češtině.

Anonymní alkoholik

No a teď ještě ten věcný komentář bych prosil.

Axel

Je v diskuzi. Zkuste mrknout ještě jednou.

Alibaba

Ten si musíte vytvořit sám. 🙂