Flixtrain chystá další expanzi, ve Francii chce spustit pět nových tras

Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrainPrvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain

Společnost FlixMobility, která zastřešuje značky FlixBus a Flixtrain, chce od roku 2021 vstoupit na francouzský trh s dálkovými vlaky. U

Společnost FlixMobility, která zastřešuje značky FlixBus a Flixtrain, chce od roku 2021 vstoupit na francouzský trh s dálkovými vlaky.

U francouzského drážního regulátora Arafer firma podala žádost o přidělení celkem pěti dálkových tras. Firma se zatím nechystá vstoupit na trh vysokorychlostních spojení, chce nasadit klasické soupravy tažené lokomotivou BB36000 (Astride) s rychlostí do 200 kilometrů v hodině.

FlixTrain v žádosti uvedl, že od roku 2021 chce jezdit sedmkrát denně mezi Paříží a Bruselem, dvakrát denně z Paříže do Bordeaux, pětkrát denně z Paříže do Lyonu, dvakrát denně z Paříže do Toulouse a každý den také vypravit noční spoj z Paříže do Nice.

Konkurence na francouzských kolejích může brzy zhoustnout, na vysokorychlostní tratě se chystá dcera italských státních železnic Thello s trasou Miláno – Paříž.

FlixTrain dosud provozuje vlaky v Německu, nedávno rozšířil spojení mezi Berlínem a Kolínem nad Rýnem. „Společnost FlixMobility neustále hledá nové příležitosti k dalšímu rozvoji. Díky úspěchu vlaků FlixTrain v Německu vidíme, že existuje vysoká poptávka po cenově dostupných a pohodlných službách také na železnici, jejíž síť vhodně doplňuje naši nabídku autobusových spojů,“ uvedla firma v prohlášení. Podle něj už požádala i o vstup na tratě ve Švédsku.

Tagy FlixTrain
22 komentářů