Dopravci Železnice

Flixtrain chystá další expanzi, ve Francii chce spustit pět nových tras

Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain
Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain

Společnost FlixMobility, která zastřešuje značky FlixBus a Flixtrain, chce od roku 2021 vstoupit na francouzský trh s dálkovými vlaky.

U francouzského drážního regulátora Arafer firma podala žádost o přidělení celkem pěti dálkových tras. Firma se zatím nechystá vstoupit na trh vysokorychlostních spojení, chce nasadit klasické soupravy tažené lokomotivou BB36000 (Astride) s rychlostí do 200 kilometrů v hodině.

FlixTrain v žádosti uvedl, že od roku 2021 chce jezdit sedmkrát denně mezi Paříží a Bruselem, dvakrát denně z Paříže do Bordeaux, pětkrát denně z Paříže do Lyonu, dvakrát denně z Paříže do Toulouse a každý den také vypravit noční spoj z Paříže do Nice.

Konkurence na francouzských kolejích může brzy zhoustnout, na vysokorychlostní tratě se chystá dcera italských státních železnic Thello s trasou Miláno – Paříž.

FlixTrain dosud provozuje vlaky v Německu, nedávno rozšířil spojení mezi Berlínem a Kolínem nad Rýnem. „Společnost FlixMobility neustále hledá nové příležitosti k dalšímu rozvoji. Díky úspěchu vlaků FlixTrain v Německu vidíme, že existuje vysoká poptávka po cenově dostupných a pohodlných službách také na železnici, jejíž síť vhodně doplňuje naši nabídku autobusových spojů,“ uvedla firma v prohlášení. Podle něj už požádala i o vstup na tratě ve Švédsku.

tagy
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liposh

Zajímalo by mě, jak se ten Flixtrain ve Francii chytí. Nikoliv, že bych jim fandil. Všichni o mě dobře ví, že o Flixbusu a potažmo Flixtrainu si myslím to nejhorší, ale bude to zajímavý náhled na francouzskou mentalitu (zda jim zelené dobytčáky stačí ke spokojenosti pro pár ušmudlaných ušetřených Eur) Tak se nechejme překvapit.

Pavel Novák

SNCF trocha konkurence prospěje, ve vztahu k zákazníkům mají prostor na zlepšení. Zelené vlaky mohou pomoci i cestujícím ve státních vlacích, neboť by mohly převzít největší socky jako jsou potetovaní lidé ve vytahaných teplácích nebo různé polo-kriminální živly.

TomikV

No ze zkušenosti z FlixBusu s Váma i mohu souhlasit, tedy ohledně těch šetřílků a podobné sortě lidí. Jen bych nasadil do těchto vlaků ochranku, protože to bude hrůza (vlastní zkušenost a ne jedna). Osobně bych s nima nerad cestoval.

Kraul

To je nějaká morální povinnost, myslet si o Flixu to nejhorší, že se tu tím chlubí každý druhý?

liposh

Já myslím, že je nutné šířit osvětu, že existují i dopravci, kteří přijedou s tříhodinovým zpožděním, zakážou vám používat záchod, nefunguje jim nikdy wifi (prosím vás, to by mě zajímalo, zažil tu někdo funkční wifi u flixbusu jinde, než na nádraží při stání?) a za housle v autobuse vybírají 250 Kč příplatek.

Evžen

Funkční wifi jsem měl v ČR ve Flixbusu vždycky a ty housle, to jste holt trotl, že jste to nepronesl jako zavazadlo.

Tronda

A nejlepší je, že o špatných službách Flixbusu ví nejvíc ten, kdo se zároveň holedbá, že s ním nejezdí…
Jo takové hodné DB jenom minulý týden hned třikrát odřekli ze svých provozních důvodů EC mezi Hamburkem a Podmokly, při zpoždění tři hodiny ten vlak aspoň jede.

Tronda

Copak vám tak hrozného flixtrain provedl? Donutil někde hodné státní dráhy zlevnit své přemrštěné jízdné a vám pak dali a půl kila méně deputátního uhlí?

Skinheads & Punks united

Přemrštěné jízdné levnější na Ukrajině a Polsku, několikanásobně oproti řadě Evropským standartům.

David

Dobře se ta konkurence na železnici rozjíždí. Skvělé! Jen tak dál a houšť. Konečně i socialistická Francie zažije konkurenční prostředí na železnici. ČR je v tomto směru tahounem a leaderem liberalizace v EU 👍🇨🇵 👍🇨🇿 👍🇪🇺

jan

Tak socialistická Francie má TGV a stále relativně přijatelné ceny proti Anglii. Jinak je hodně drahá..

Kraul

Zpáteční jízdné v Anglii není kdovíjak drahé.

Sacrebleu

🇨🇿 je především živým železničním skanzenem. Týká se infrastruktury i vozového parku napříč všemi dopravci. Takže sladká 🇫🇷 z tahouna a leadera liberalizace si příklad neber.

-TR-

Pořád lepší mít živý železniční skanzen, než mít rozsáhlé oblasti, kde na nádraží je to desítky kilometrů daleko, do nejbližší nemocnice rovněž.

Sacrebleu

Nebojte 🏥 a jejich úroveň budou jen klesat. Kauza banální operace mandlí a naprostého šlendriánu bílých pláštů budiž toho příkladem.

Kraul

O autobusech jste ještě neslyšel? Máte pocit, že kde nejezdí vlak, nic nefunguje?

Radek Janata

Ve Francii to s těmi autobusy není nijak horké. To i náš venkov je obsluhován lépe, o Německu či Švýcarsku nemluvě.

Jiří Kocurek

Tož to přepočítám: Pěšky 15 minut na vlak nebo autobus, vyjde to na stejno. Až na ty schody. Pět minut vlakem nebo autobusem, to je taky nastejno. Jen od autobusu je to k nemocnici 3 minuty pěšky. Zatímco od vlaku asi půlhodina ostrou chůzí, plus teda ty schody. Tam a zpátky je to: – autobusem 25 minut s rezervou, šest schodů do vozidla a 6 schodů do vozidla, 2,5 km pěšky – vlakem hodinu a čtvrt, k tomu 2x (40 + 20) schodů na/z nástupiště, dokupy asi 120 schodů a 7 km pěšky. Váš venkov to asi nebude, nicméně je… Číst vice »

Jan

Trochu nechápu, že neplánují nějaký mezinárodní spoj z Německa do Francie, který by navazoval na jejich již existující německé spoje. Na druhou stranu, trasy zmíněné v článku, mají asi zajímavější komerční charakter.

Desper

Určitě plánují zahušťování, ale někde začít musí

Radek Janata

Myslím, že pro na relaci mezi Francií a Německem dominují služební cesty a obecně lépe postavení lidé. Na to to by museli mít VR / lepší soupravy. S lowcost službou lépe prorazí na vnitrostání trase.

Skinheads & Punks united

Low cost letecká doprava si též cestu našla, tomuhle bych taky věřil.